English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - NAC Breda
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 27.07.2008 17:52    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Harald wrote:
joko- wrote:
Stoor er langt ute på siden, Tettey er midt i banen Harald. Stor forskjell...

Du tager åbenbart ikke poenget med defnesive spillere. Er Makele og Gattuso forresten dårlige spillere fordi de ikke scorer mål fra deres positioner?

Ser du ikke forskjellen på å være høyreback og deffensiv midtbane? Selvom du er deffensiv midtbane så er du fortsatt endel med i oppbygging i angrepet og man kommer ofte i assist/mål posisjoner.

Vel, Makelele hadde ca 200 kamper for chelsea, og han skåret 1 mål. Og det var på en retur fra en straffe som han selv brente.. Likevel er han verdens beste defansive midtbane spiller.

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran

PostPosted: 27.07.2008 17:53    Post subject: Reply with quote

[quote="Harald"]
joko- wrote:

Klart jeg ser forskellen. Men jeg kan også se forskellen på en defensiv orienteret midtbanespiller og en offensiv? Kan du se det?

Ja, men det betyr ikke at ankeret er fri tatt fra konstruktive målpoeng når man ofte er i en slik posisjon at han bør ha en posjon av det.

Quote:

Hvad blev det til med Makelele og Gattuso forresten...

Jeg har ingen oversikt over hva disse spillerene prester og ikke presterer.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 27.07.2008 17:54    Post subject: Reply with quote

snegle wrote:
Med Demidov på midtbanen skal Tettey også gjøre offensive løp Harald. Hvorfor tar ikke noen en prat og forteller Tettey at han ikke trenger å legge all sin kraft i hvert eneste skudd? Confused

Hallo! Læser folk før de skriver her?

Det var snak om kampene hvor Tettey var defensiv midtbanespiller.

Quote:
Tror du Tettey kommer til å score masse mål og få mange assist fra sin nye posisjon på banen Harald?

Jeg tror han kommer til at score flere mål og få flere assists hvis vi fortsætter med den formationen vi har nu og ha har samme rollen, ja.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
longns
Veteran

PostPosted: 27.07.2008 17:54    Post subject: Reply with quote

Sikkert flere, men godt nok?
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 27.07.2008 17:55    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:

Ja, men det betyr ikke at ankeret er fri tatt fra konstruktive målpoeng når man ofte er i en slik posisjon at han bør ha en posjon av det.

Vel det gider jeg ikke diskutere yderligere da du åbenbart har helt andre opfatninger af hvad en defnesiv midtbanespiller skal, end hvad jeg har.

Medlem nr. 2477
Back to top
longns
Veteran

Ja, jeg stikker ut i sola.
Back to top
Harald
Forumsjef

joko- wrote:
Sikkert flere, men godt nok?

Hvad er godt nok?

Medlem nr. 2477
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 27.07.2008 17:56    Post subject: Reply with quote

Herlig med seier!
Back to top
jarand
Junior

PostPosted: 27.07.2008 17:57    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
joko- wrote:
Stoor er langt ute på siden, Tettey er midt i banen Harald. Stor forskjell...

Du tager åbenbart ikke poenget med defnesive spillere. Er Makele og Gattuso forresten dårlige spillere fordi de ikke scorer mål fra deres positioner?

http://youtube.com/watch?...i7bY-bK-uc
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 27.07.2008 18:02    Post subject: Reply with quote

At Tettey har en lite følsom fot og et dårlig skuddbein er bullshit og ingenting annet. Når en spiller er så nøye og presis i det han foretar seg ellers på banen, er det kun mentale årsaker til at han ikke lykkes i avslutningsposisjon. Det samme gjelder for øvrig Per Ciljan Skjelbred.

Skylden her vil jeg i stor grad gi Knut Tørum og Trond Henriksen, som helt uten grunn gjorde det at Tettey/Skjelbred hadde gått noen kamper uten mål til et problem i oppkjøringen til fjorårets sesong. Da var omkvedet fra egne trenere at de var for lite målfarlige, og at Roar Strand derfor måtte spille. Samtidig har tv-kommentatorer som Nils Johan Semb hengt seg på og gjør et nummer utav hvor dårlige avsluttere de to er 'hver eneste gang' de kommer til en avslutning.

Det er klart at dette etterhvert har blitt et mentalt problem, og her har Hamren et ansvar for å gi nok tillit og støtte til at de kan komme over dette og være like nøyaktig i avslutningene som de stort sett er i spillets andre faser.

Samtidig vil jeg rette enda mer kritikk mot Tørum/Henriksen for å ha gått en hel sesong uten å ville bruke verken Lago eller Nordvik, når vi slet såpass som vi gjorde med de andre midtforsvarerne våre. Her handler det om å se potensial og talent, noe iallfall ikke Tørum har vært flink til.

Hvor er forresten alle forumskriverne som påstod at Nordvik ikke var god nok? Som påstod at alle de anonyme forsvarsspillerne på U21 var så mye bedre at det var naturlig at han ikke var god nok der, og iallfall ikke god nok for en klubb som RBK? Forandret mening?
Back to top
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 27.07.2008 18:02    Post subject: Reply with quote

http://www.youtube.com/wa...U&NR=1 : - )
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
quentez
Veteran

PostPosted: 27.07.2008 18:06    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
At Tettey har en lite følsom fot og et dårlig skuddbein er bullshit og ingenting annet.

At noen i hele tatt kan mene dette er jo helt utrolig. Mannen eier ikke skuddteknikk eller følsomhet. Legger seg ofte bakpå så ballen går titalls meter over mål, eller gjør noe tilsvarende som å holde inn skuddknappen på PES så skuddstyrken går til himmelen og ballen deretter.

Tettey har også mange enkle pasningsfeil, men luket heldigvis ut dem i dagens kamp. Ikke misforstå, han løp en god del og gjorde en bra defensiv jobb, men han er den dårligste avslutteren RBK har sett på flere år.
Back to top
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 27.07.2008 18:11    Post subject: Reply with quote

Bra han ikke er spiss da.
Veteran

PostPosted: 27.07.2008 18:12    Post subject: Reply with quote

Joda, men det er vel ikke bare spisser som trenger avslutningsferdigheter..
Back to top
KFF_RBK
Rutinert

PostPosted: 27.07.2008 18:14    Post subject: Reply with quote

Jaa! Nu blev jag glad! Och vilket sätt att avsluta för Stoor, det var väl hans första mål i RBK?
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 27.07.2008 18:15    Post subject: Reply with quote

Får han et par sekunder på seg og kan legge til rette ballen direkte mot mål er Tettey temmelig skuddferdig. Det er krutt i lårene.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 27.07.2008 18:16    Post subject: Reply with quote

Fantastisk kamp av Lago i dag. De som mener han ikke er god nok for oss og/eller Tippeligaen kan ta seg ei kringle.

Lago ryddet ALT i dag, både i lufta og på bakken. Gjorde ikke en eneste pirkefeil etter det jeg kunne se, og utviser stor ro både i dueller og med ballen i beina. Han hadde tilogmed et 40-metersløp hvor han taklet motspiller i innleggsposisjon nede ved kornerflagget uten engang å få corner imot. I mine øyne den definitivt beste av mange gode i dag.

Så kommer luksusproblemet - hva gjør man når Statsgaard er tilbake? Vi sitter for øyeblikket med tre av de beste stopperne i ligaen, og som de fleste andre har vi bare to plasser til rådighet. Nordvik på venstre kanskje? På den annen side er det defensivt han har briljert, og i en offensiv backrolle er han et mer ubeskrevet blad..

Uansett, flott kamp i dag. Med litt mer effektivitet hadde vi vunnet 6-7 null, og Tettey hadde hatt hat-trick.

Bortsett fra akutt mangel på målskårere synes jeg vi begynner å se konturene av et meget godt lag. En kvalitetsspiss inn som Iversens makker kan hende blir en utløsende faktor.

Grattis med UEFA-cup spillere og fans!
keschaa
Veteran

PostPosted: 27.07.2008 18:18    Post subject: Reply with quote

Nå skal jeg svelge mine egne prinsipp og kommentere Tetteys skuddforsøk.

Det er helt for jævlig. Inntil han forbedrer det må han bare innse at det vil være en stor hemsko for karrieren.

En annen ting av problemet er hva de gjør på trening. Jeg føler at spillerne konsentrerer seg mer om å score spektakulære mål istedenfor å score mål. "Det er ikke så farlig når det er på trening" føler jeg er mentaliteten.

Helt feil.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 27.07.2008 18:21    Post subject: Reply with quote

Noen tanker: Synes det er rart hvor mange som bare er greit fornøyde med denne kampen. Den er da den desidert beste vi har spilt på lenge. Skjønner ikke at folk ikke er mer fornøyde med at vi skaper så ekstremt mange sjanser som i dag.

Vi rundspiller laget som kom på 3. plass i Nederland i fjor, og da driter jeg i om de er i sesong eller ikke. De skaper EN jævla sjanse, vi RUNDSPILLER dem TOTALT. Hvis noen mener noe annet må vi i så fall ha sett en helt annen kamp... Angrepsspillet i dag var til tider MEGET bra.

Vurderinger:
Alexander Lund Hansen 6
Får en sjanse mot seg, og den er han meget dyktig på. Ellers framsto han generelt tryggere i dag enn sist kamp, virker å ha bedre selvtillit nå. To kamper på rappen med å holde nullen er ikke verst.

Fredrik Stoor 7
Scorer et fantastisk mål, er veldig oppofrende og offensiv. Kan og bør kanskje sette enda en sjanse, men dette var en veldig verdig avslutning for Fredrik Stoor. Takk for alt og lykke til videre, du har vært en god spiller for oss!

Andreas Nordvik 7
Nok en veldig god kamp av den unge midtstopperen. Blir riktig nok sjeldent utfordret, men tar det som kommer på stående fot, taper vel ikke en duell og har et fantastisk raid framover på banen. Har tatt nivået utrolig fort, glimrende spiller. Har noen avgjørende inngripener.

Alejandro Lago 7
Står fram, vinner alle dueller, gjør ingen feil, har en del viktige inngripener. Lago har vært god i år, og fortsetter i dette sporet.

Roy Miller 5
Litt framgang fra sist på Miller. Er god med ball i beina, grei defensivt, men skaper fortsatt for lite framover, det blir for mye gåing og for lite direkte.

Marek Sapara 4
Vår dårligste i dag. Anonym, treffer ikke på pasningene og innsatsen er middelmådig. Ett godt frispark, og viser i glimt sin spilleforståelse og kreativitet, men skuffet jevnt over i dag.

Alexander Tettey 5
Spiller veldig godt, fine pasninger, god defensivt, glimrende løp. Men når man roter bort minst 3 opplagte scoringssjanser, kan man dessverre ikke belønnes med en høyere karakter.

Vadim Demidov 6
Spiller en god kamp, vinner dueller, sprer pasninger med trygghet, tar ansvar.

Per Ciljan Skjelbred 7 BB
Nok en veldig bra kamp fra Skjelbreds side. Veldig god teknisk, fine driv framover på banen med ball i beina og herlige pasninger framover på banen. Kreativ og god, kvikk i beina. Løper i tillegg veldig mye.

Didier Konan 6
Hadde ingen gigantisk førsteomgang, men i 2. omgang viste han virkelig fram sitt potensiale med flotte tekniske detaljer. En god kamp, begynner å finne seg mer til rette på spissplassen nå. Lager straffe.

Steffen Iversen 6
Bruker sin spilleforståelse og pasningsfot til å sette opp det første målet. En strateg, er viktig, og selv om han ikke var toneangivende i dag, ser vi hans betydning. Setter straffen iskaldt.

Generelt: Enkelte mener kanskje karakterene ble for høye, men jeg mener rett og slett vi presterte en MEGET god kamp i dag, både defensivt og offensivt, derfor blir det slik.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 27.07.2008 18:25    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Noen tanker: Synes det er rart hvor mange som bare er greit fornøyde med denne kampen. Den er da den desidert beste vi har spilt på lenge. Skjønner ikke at folk ikke er mer fornøyde med at vi skaper så ekstremt mange sjanser som i dag.

Vi rundspiller laget som kom på 3. plass i Nederland i fjor, og da driter jeg i om de er i sesong eller ikke. De skaper EN jævla sjanse, vi RUNDSPILLER dem TOTALT. Hvis noen mener noe annet må vi i så fall ha sett en helt annen kamp... Angrepsspillet i dag var til tider MEGET bra.

Må støtte meg til denne, glimrende gjennomført kamp.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 27.07.2008 18:27    Post subject: Reply with quote

Ja, helt enig. Jeg har ikke kost meg så mye siden CL i høst. Dette var en fryd å se på, etter min mening. Og det vil bare bli bedre.

Artig at Skjelbred er i form igjen. Idag var han rett og slett herlig å se på. Langt mer effektiv enn tidligere i år også.
Back to top
krakra
Proff

PostPosted: 27.07.2008 18:29    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Får han et par sekunder på seg og kan legge til rette ballen direkte mot mål er Tettey temmelig skuddferdig. Det er krutt i lårene.

At det er krutt i lårene har lite å si når han ikke eier kontroll på skuddene. Jeg også kan smelle avgårde skudd på 115km/t+, men det betyr ikke at jeg gjør det hver gang jeg har muligheten. De fleste gangene er det langt bedre å plasere og ikke smelle til. Se bare på den siste sjansen der han få en 45-pasning isteden for å bruke innsida prøver han å dra til med rista, og bommer på ballen. Da er vi på ett nivå der han rett og slett ikke har det som skal til for å score jevnt med mål.
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 27.07.2008 18:32    Post subject: Reply with quote

Enig, veldig lovende takter. Er mest fornøyd med at Nordvik spiller så bra som han gjør. Han kommer sikkert til å variere, men det er gledelig å se det høye nivået han KAN ha.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 27.07.2008 18:37    Post subject: Reply with quote

For meg er det også tydelig at mye ligger i knollen på Tettey ifh til skudd og avslutninger. Han blir for stresset i avgjørende situasjoner og tar feil valg ifh til å "brenne løs" når han egentlig bare kan styre. Det er noe som trenerne kan og bør ta tak i.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 27.07.2008 18:37    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Tetteys skuddproblem sitter utelukkende i hodet. Uten all verden grunnlag tror jeg Tettey setter disse ni av ti ganger på trening. Men han virker å få panikk i (åpenbar) scoringsposisjon, og velger ikke de trygge alternativene en kaldere spiller ville gjort. Både på skuddet over i andre omgang og alene med keeper-situasjonen i første velger han vristskudd i stedet for å plassere. Alene med keeper hadde han tilogmed Ciljan helt alene på bakerste stople, men valgte det dårligste av tre alternativer.

Kanskje Hamréns mentale trener kan hjelpe noe?

EDIT: rawky, du skylder meg en kald cola! Wink

Last edited by Zorac on 27.07.2008 18:38; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15  Next
Page 12 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb