English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fredrik Strømstad
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 25, 26, 27  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Konesseur
Veteran

PostPosted: 04.12.2007 16:32    Post subject: Reply with quote

Joda, men nå har han et lurvete tilslag på internasjonalt toppnivå, og ikke et lurvete tilslag på norsk juniornivå.
Back to top
View user's profile Send private message
havarn
Junior

PostPosted: 04.12.2007 18:08    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
havarn wrote:
Konklusjonen: Skal vi se etter en midtbanespiller trenger vi en fysisk sterk spiller som løper mye og vinner dueller. God teknikk og rutine er jo selvsagt et pluss, men vi trenger sårt en sterk duellvinner.

Strømstad er en fysisk sterk spiller som løper mye og vinner dueller. Strømstad har teknikk og han har også fått rutine, han er dessuten i sin beste alder. Strømstad er faktisk en duellvinner, havarn.
Han løper kanskje mye, har teknikk, i riktig alder og vinner dueller mot folk på sin egen størrelse.

Men en spiller på 16x cm og 50-60kg er ikke fysisk sterk. Vi trenger noen som er 180-190 og 85-90kg.

Hvis vi bekler hele midtbanen med spillere på rundt 60kg så er det klart vi taper 70% av duellene mot mer fysisk sterke lag. Det er dessverre mye dueller i den norske serien, derfor er det også vanskelig å vinne serien kun på teknikk.

Hjelde wrote:
Konesseur wrote:
havarn wrote:

Riseth legger trolig opp
!!!???
Hm?... er det noe som tilsier at han legger opp?
Håper virkelig ikke han gjør det. Hans rutine og innsats er noe vi virkelig kommer til å trenge neste sesong. Men mener han har sagt noe om at han ville vurdere om han ble i RBK neste sesong, dra til en annen klubb eller legge opp i intervju etter en av de siste kampene.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 05.12.2007 04:18    Post subject: Reply with quote

havarn wrote:
Men en spiller på 16x cm og 50-60kg er ikke fysisk sterk. Vi trenger noen som er 180-190 og 85-90kg.

Hvis vi bekler hele midtbanen med spillere på rundt 60kg så er det klart vi taper 70% av duellene mot mer fysisk sterke lag. Det er dessverre mye dueller i den norske serien, derfor er det også vanskelig å vinne serien kun på teknikk.

Hvordan klarte vi da å prestere på internasjonal toppnivå med spillere som Mini, Bent, Winsnes, Berg og Roar Strand?
Høyde/fysikk er overdrevet!

lokopoko wrote:
Quote:

-Det var ikke så mange som helt hadde troen på ham. Men jeg ville gi Tettey en sjanse, sier Skarsfjord. Han så et klyv som han knapt hadde sett før, men innrømmer glatt at tilslaget ikke var det beste.

- Han hadde et lurvete tilslag. Samtidig var han fryktelig uferdig, sier den nybakte cupsølv-vinneren.

Dette sa Skarsfjord før Tyrkia kampen, er det bare jeg som synes beskrivelsen passer utrolig bra til hvordan Tettey er i dag?

Skarsfjord snakket om Tettey før/når han kom til RBK, ikke slik han ser ham idag! Tettey har hatt meget fin utvikling.

Godt Fredrik Strømstad fremdeles kan være aktuell.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 05.12.2007 04:36    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:

Hvordan klarte vi da å prestere på internasjonal toppnivå med spillere som Mini, Bent, Winsnes, Berg og Roar Strand?
Høyde/fysikk er overdrevet!

Fotball på "internasjonalt toppnivå" har forandret seg.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 05.12.2007 04:45    Post subject: Reply with quote

Ikke mye, vi presterer fremdeles med en nokså "lav" midtbane.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 05.12.2007 08:24    Post subject: Reply with quote

Men mot duellsterke lag så er vi sjanseløse med den midtbanen vi har i dag. Derfor håper jeg at Riseth spiller sentralt mot Schalke. Dessuten så var faktisk Skammelsrud nokså sterk, og Berg sterk som en okse. Det veide opp for høyden deres.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 05.12.2007 09:51    Post subject: Reply with quote

Takk Havarn og Kjello!
Det er på tide at flere tar opp det mulige problemet med at vi bare har små lette spillere på midtbanen. Jeg har forsøkt i lang tid.

Selvfølgelig har dere rett Havarn og Kjello - og det var også derfor jeg ivret for JAB. Strømstad er bortkastede millioner.
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 05.12.2007 10:09    Post subject: Reply with quote

Nja, generelt skeptisk til Bjørkøy, men en Kristoffer Hæstad kunne jeg tenkt meg. En ting er hvertfall sikkert, RBK kommer til å slite mot mange antatt svakrere motstandere neste år hvis det ikke kommer litt mere duellstyrke inn på midtbanen. Og det er en grunn til at RBK har slitt mot Schalke og Chelsea, men rundspilt Valencia. Feig taktikk og lite kamptrening forklarer ikke alt.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 05.12.2007 10:12    Post subject: Reply with quote

Nå tror jeg dere glemmer at vi har anskaffet oss Vadim Demidov. Han bidrar på det feltet. Jeg er heller ikke henrykt over Strømstad, men hvis Skjelbred eller noen drar i januar, så er han ingen dum kandidat. Samtidig skal det sies at kontrakten hans går ut neste år. Da blir det ekstremt mye med over 10 millioner for en sånn spiller.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 05.12.2007 10:29    Post subject: Reply with quote

Demidov blir leketøy når vi møter lag som Chelsea og Schalke. Vi trenger en som er like sterk som Ørjan var nå, om 3-4 år kan det være for sent.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 05.12.2007 11:16    Post subject: Reply with quote

På det Norske markedet finnes det ingen spillere som er i nærheten av Ørjan Berg sine kvaliteter ,men synes at en del undervurderer duellkraften på midtbanen både Skjelbred og Traore har vært flink i gjenvinningsfasen. Tettey har også vært flink til å posisjonere seg slik at han kan plukke opp en del baller som blir spillt framover.

Når det gjelder Strømstad så synes jeg han er en god spiller ,men til den prisen håper jeg Rosenborg holder seg unna fordi han er altfor lik Skjelbred og Traore og gir oss ingen nye "ferdigheter" som kunne gjort oss i bedre stand til å komponere en midtbane som kunne spillt mot alle motstandere.

Et annet problem er skadehistorikk til Strømstad i tilegg vil eg tro at vi har et budsjett å forholde oss til og vi bør konsentrere oss om det viktigeste posisjonene først for Rosenborg oppførsel minner mer og mer om Real Madrid sparker trener over en lav sko og kjøper kunn offensive spiller fordi det er mye morsommer enn defensive.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 05.12.2007 19:41    Post subject: Reply with quote

Ingen av våre midtbanespillere vil jeg si er direkte svake når det gjelder fysikk! Og når man tenker ellers i Europa så er det ikke mange midtbanespillere som er høye og svært kraftfulle.
Bjørkøy er middelmådig, i alle punkter! Når du skryter av hans fysikk så sier det litt om hvor lite som bor i den spillern.
Strømstad vil jeg si er minst like sterk som JAB!

Keenoir wrote:
vi bør konsentrere oss om det viktigeste posisjonene først for Rosenborg oppførsel minner mer og mer om Real Madrid sparker trener over en lav sko og kjøper kunn offensive spiller fordi det er mye morsommer enn defensive.

Keenoir, Strømstad kommer ikke inn i kategorien "offensive spillere". Strømstad er helt klart best defensivt.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 05.12.2007 19:44    Post subject: Reply with quote

Strømstad like sterk som Bjørkøy? Herregud da mann, er som å si at Skjelbred er like sterk som Riseth.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 05.12.2007 20:01    Post subject: Reply with quote

Jeg skrev, Minst!
Minst, om ikke sterkere. Smile
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 05.12.2007 20:03    Post subject: Reply with quote

Kødder du nå? Selvfølgelig er Bjørkøy sterkere enn Strømstad. Strømstad er lavere enn meg jo. Ikke at høyden betyr alt, men du må da kunne se at Bjørkøy er flere nivå høyere enn Strømstad hva gjelder fysisk styrke?
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 05.12.2007 20:09    Post subject: Reply with quote

Nei, jeg kan ikke se at Bjørkøy er sterkere enn Strømstad.
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 05.12.2007 20:12    Post subject: Reply with quote

"Keenoir, Strømstad kommer ikke inn i kategorien "offensive spillere". Strømstad er helt klart best defensivt."

(Y)
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 05.12.2007 20:24    Post subject: Reply with quote

Strømstad klart best defensivt? Nå er du ute og kjører her Ballahl. Strømstad har da svært god teknikk og pasningsfot til å være norsk, og er en "unorsk" spiller. Sikkert god nok defensivt, men klart bedre offensivt. Og hvordan kan du se at han er sterkere enn Bjørkøy?
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 05.12.2007 20:28    Post subject: Reply with quote

Føler at Hæstad og Strømstad ofte blir puttet i samme båt, Strømstad kan faktisk mer enn å løpe og har fin teknikk. Hæstad er han "ballmongolide" som kun kan løpe...
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 05.12.2007 20:51    Post subject: Reply with quote

Hvor god du er defensivt har da ikke bare med størrelse og fysikk å gjøre.
Strømstad har litt Myggen i seg, og Myggen var bra defensivt syns jeg. Det har med timing og smartness å gjøre.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 05.12.2007 21:45    Post subject: Reply with quote

Strømstad er etter min mening best defensivt (se antall f.eks), men det betyr ikke at han er dårlig offensivt. Han er veldig mye bedre enn Kristoffer Hæstad for å si det sånn.

knerten_10 wrote:
Og hvordan kan du se at han er sterkere enn Bjørkøy?

I de kampene jeg har sett så kan jeg ikke si at det er store forskjellen på dem når det gjelder fysikk. Men at Bjørkøy skulle være klart bedre fysisk er etter min mening bare sprøyt.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 05.12.2007 22:24    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Strømstad er etter min mening best defensivt (se antall f.eks), men det betyr ikke at han er dårlig offensivt.

Hæ? Se antall f.eks?

Ballahl wrote:
I de kampene jeg har sett så kan jeg ikke si at det er store forskjellen på dem når det gjelder fysikk. Men at Bjørkøy skulle være klart bedre fysisk er etter min mening bare sprøyt.

Så da mener du at hvis vi skulle ønske oss en klassisk kjemper, en duellspiller på midtbanen, så burde vi heller gått for Strømstad en Bjørkøy?
Back to top
Anno
Senior

PostPosted: 05.12.2007 22:36    Post subject: Reply with quote

Begynner å bli litt lei denne Strømstad saken. I utgangspunktet var jeg gira på å få Strømstad til klubben, han er jo tross alt en landslagsspiller, om ikke akkurat i de siste kampene, noe som også er vanskelig på et nedrykkslag i tippeligaen. Men poenget mitt er at han tydligvis ikke er veldig lysten på å spille for RBK når han venter til lengste på tilbud fra utlandet. Jeg ønsker meg en spiller som er skikkelig gira på å spille for RBK og er villig til å ofre alt og blø for drakta. Ja Strømstad er en terrier på Start, men vil han være like god på et lag han egentlig ikke vil spille for...?
Ser iforøvrig kke helt hvorfor han skal vente og vente på et tilbud fra utlandet. Det er jo ikke akkurat sånn at han er headhuntet av Milan og Real Madrid, er det så stort å gå til 2. Bundesliga, eller middelmådig belgisk lag? For det kan ikke være all verdens av klubber så jakter han siden han fremdeles ikke har fått noe tilbud. Og se på Hæstad hva som skjedde med han i England, blei jo slakta stakkar. Mulig det hadde gått bedre om han hadde fått flere muligheter, men å gjøre noe sånt som han gjorde i første kamp fra start er jo "selvmord" i England-
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 05.12.2007 22:54    Post subject: Reply with quote

Det internasjonale overgangsvinduet åpner 1. januar.
Back to top
Anno
Senior

PostPosted: 05.12.2007 22:57    Post subject: Reply with quote

Ja men det betyr ikke at, klubbene ikke har lov til å starte med forhandlinger med spilleren før 1. jan. Det betyr bare at spilleren ikke kan bli offisiell spiller for en internasjonal klubb før det.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 25, 26, 27  Next
Page 12 of 27

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb