View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Guffen Rutinert

|
Posted: 29.04.2007 23:40 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Jeg syns vi har bedre vingspillere på benken. |
For første gangen fikk jeg se Konan live i dag. Og på de seks minuttene han var på banen, ble jeg overbevist om at den karen kun har Sapara som sin overmann på RBK. Konan har alt som skal til for å bli en lirare i angrepsspillet vårt, og enda litt til. Han er en sjelden juvel som jeg håper Tørum vet å slipe.... Gleder meg til 20 grader i lufta, jevne baner og hjemmekamp på Lerkendal – da blir Konan verd billetten alene. Bare vent... |
|
Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 29.04.2007 23:42 Post subject: |
|
|
Fikk du med deg hvor mange ganger vi mistet ballen fordi han sto med hoftefeste? Han kunne dessuten utfordret bakrom mye oftere enn han gjorde. |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 29.04.2007 23:42 Post subject: |
|
|
1917 wrote: | Noen som vet svaret på Konesseurs spm? Tv2-folkene sa vel utvetydig Kone? |
Det var ihvertfall Konan som skjøt skuddet før Koppinen scoret på returen. Fantastisk skuddfot den gutten...! |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 29.04.2007 23:46 Post subject: |
|
|
Det var Konan som skjøt begge gangene. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 29.04.2007 23:46 Post subject: |
|
|
"Solli er en skygge av seg selv..."
Hehe, jeg måtte le når jeg leste dette på Bataljonens forum. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 29.04.2007 23:48 Post subject: |
|
|
Vi som ikke er så historieløse, kan val fastslå at "Solli er seg selv igjen". _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
Joined: 08 Sep 2006 Posts: 515 Location: Vest /øst / nord/ sør
|
Posted: 30.04.2007 00:04 Post subject: |
|
|
Var nesten litt leit å se SK Brann i kveld. De evnet svært lite, de orket svært lite & det virket som de hadde hatt en helaften på byen i natt. Så da ble det aldri skikkelig kamp, ingen motstand & valse over, bare enveiskjøring & spede forsøk fra Brann som ble avspist med en gang. Kampen ble aldri særlig spennende, eller, det var litt spennende å se hvor lenge de (Brann) holdt nullen.
Marek Sappara var forskjellen i dag. Også et pluss til RBKs midtstoppere. Synes også Branns islandske midtstoppere spilte en stor kamp.
Men alt i alt en uspennende 3 poenger til RBK i kveld. Men 3 poeng er 3 poeng & det er alltid godt. |
|
Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 30.04.2007 00:06 Post subject: |
|
|
"Mainn" må då vera Brann-supportar. Ingen andre enn bergenserar kallar Mjelde for "Monsamjelden". |
|
Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
|
Posted: 30.04.2007 00:10 Post subject: |
|
|
å sølve må vel være fra førde siden han skriver nynorsk.  |
|
Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 30.04.2007 00:11 Post subject: |
|
|
Finst det ein smiley med mørk pære? Hadde hatt bruk for det no... |
|
Back to top |
|
 |
hmm82 Junior
|
Posted: 30.04.2007 00:16 Post subject: |
|
|
Enig med snegle, så vi samme kamp katalysator...? "Braaten stod med hoftefeste resten av tiden"...? Tror ikke jeg har sett Daniel løpe så mye i en kamp for Rosenborg før. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 30.04.2007 00:25 Post subject: |
|
|
Mainn, i nesten hvert innlegg opp mot denne kampen, har du snakket mer om Brann enn om Rosenborg. Skjønner du ikke at folk trekker deg i tvil? _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 30.04.2007 00:38 Post subject: |
|
|
Meget bra, meget bra defensivt. Dette hadde jeg ikke trodd, men er imponert over hvordan Tørum har fått guttene til å jobbe bakover.
1. Vingene trekker mer ned og jobber bedre defensivt.
2. Strand og Tettey er mye dypere i rollen som anker.
Da blir det vanskelig å være Brann.
I tillegg har vi gode offensive bevegelser selv om vi har en del å gå på. Dette kan bli meget bra til høsten. Fortsatt mener jeg vi må ha en ny midtstopper som kan utfylle koppinen. |
|
Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
|
Posted: 30.04.2007 00:43 Post subject: |
|
|
Torbjørn: Har ikke tenkt på spørsmålet, og det bryr meg egentlig ikke så mye hva folk tror. Her er jeg for å diskutere fotball. Ikke hvor jeg kommer fra & hvilket favorittlag jeg har, som selvsagt er RBK. Men jeg er ikke så snever at jeg ikke vet hva som foregår i andre klubber & hva de står for. Og i Norge finnes det mange gode spillere jeg liker å se på, selv om de ikke nødvendigvis er kledd i hvitt & sort. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 30.04.2007 00:51 Post subject: |
|
|
Mulig jeg er overpositiv, men Tettey har vokst litt i vinter, og det at han ikke er 1.valg på midtbanen må være positivt for RBK.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 30.04.2007 01:01 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | Ikke rart man ikke scorer, når Braaten ser seg tilbake før han skal skjyte.. |
Ute av form eller ikke, der skal man score.
Ville likt å se hvordan Kone hadde gjort det i samme situasjon.
Spissrekka neste kamp:
Traoré - Iversen(Kone byttes inn i løpet av andre omgang) - Konan
Braaten er ingen goalgetter. Han hadde noen fine løp idag, men han har ikke noen form for målteft.
Koppinen synes jeg forøvrig gjorde en veldig grei kamp.
Dorsin en av Rosenborgs beste, som alltid.
Kvarme ok.Ingen markante feil :p
Stoor må bare fortsette som han gjør. Han kommer til å bli bedre for hver kamp han spiller, sakte men sikkert.
Sapara sine mål var en blanding av hell og ferdigheter (Og Opdals mangel på ferdigheter). Det jeg synes var mye mer interessant var alt det andre han skapte, mye godt spill offensivt. Får hele laget med framover, alltid en trussel for motstanderen, enten det er i spill, på corner eller fripark.
En resultatmessig bra kamp, men spillet har fortsatt en god del å gå på.
Tettey gjorde det mye bedre enn Strand sentralt, og jeg begynner å lure på om jeg virkelig vil at Riseth skal bli frisk. Både han og Strand skal jo byttes ut etterhvert. (Synd at Tettey ikke vil spille sentralt selv.)
Det som har vært best tidligere, var i denne kampen, det svake. Jeg snakker selvsagt om angrepet. Er nysgjerrig på hva Tørum kommer til å gjøre. Braaten ut og Konan inn antageligvis.. forhåpentligvis. |
|
Back to top |
|
 |
Eskil Junior

Joined: 23 Apr 2007 Posts: 21 Location: Et B52-fly (med molde stadion i siktet!)
|
Posted: 30.04.2007 01:08 Post subject: |
|
|
Uansett dritgodt med seier!
Jeg hørte kampen på radio i bilen idag, og når sapara scoret til 2-0
så holdt pappa på å kjøre av veien i gledesrusen!  _________________
Guffen wrote: | Jeg er 1,62 høy og veier ca 90-95 kilo. Burde holde med L da? |
|
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 30.04.2007 01:16 Post subject: |
|
|
Maradona wrote: | Zorac wrote: | Tettey som anker i andre omgang fungerte overraskende bra. Han var flink til å lese pasninger og dermed bryte foran, selv om han kanskje adde en tendens til å være med litt for mye oppover. Fysisk meget sterk, og løper opp spillere som Andresen hele veien. |
Tettey har fart til å være med litt fremover, for det går veldig fort når han må hjem, men ser gjerne at han er litt mindre med offensivt når han spiller sentral, men i dag ble Sapara tom, så han ble stående igjen på slutten, før han ble byttet ut.. Synes alle 4 på midtbanen gjør en meget bra jobb, de løp mer i rett retning,enn hva de gjorde mot Stabæk... |
Jeg bet meg også merke i at Tettey virket sterk i dag - mange gode defensive inngrep og oppløpninger,
han viste også klokskap noen ganger i låste pasningssituasjoner hvor han evnet å dra seg forbi der hvor strand typisk heller ville sendt avgårde en feilpasning.
Har veldig lyst til å se om Tettey kan vokse seg inn i en ankerrolle, men samtidig kan man fort se seg blind på en enkelt kamp...
og han skaper også mye som indreløper med utpregede løp i lengderetningen...
det aller beste ville vært om vi hadde hatt et annet og soleklart anker som gjorde at vi ikke behøvde denne diskusjonen !!! |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 30.04.2007 02:32 Post subject: |
|
|
Hei hei, Bergen. Hva skjedde med norges beste stall? Skulle nesten tro det var Åtvidaberg fra svensk 1. div vi møtte..
Last edited by Haugen on 30.04.2007 02:47; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 30.04.2007 02:46 Post subject: |
|
|
Ja det har jo vært en del mennesker i det siste som har påstått at Brann har den beste stallen, deriblandt "fotballikonet" Eirik Bakke.
En kan bare vise til da Solli blir skadet, det som skjer da er at Bjørn Dahl kommer inn som høyreback og Cato Guntveit flyttes opp på midtbanen.
Som kontrast kan vi se på RBK sin høyreside, der bytter de inn Didier Konan for Daniel Braaten. Uansett kampresultatet så må nesten humre av påstanden om at Brann har en bedre stall.
En kan jo også se på innhoppet til Ciljan og lure på om det fantes noe på Brann-benken eller på banen som kunne matche den spilleren. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 30.04.2007 03:19 Post subject: |
|
|
St. Einar, prest i en eller annen kirke i Trondheim, med Sakrale skråblikk i dagens kampprogram:
Quote: | Sportsklubben Brann er en gave til Den norske kirkes prester. Særlig de av oss ønsker å legge vekt på at kristendom først og fremst er et gledens budskap. Fortsatt er det sjeler o kongeriket som forbinder kirken og dens tjenere med tungsinn og selvhøytidelig alvor. Det er på tide med en klargjøring.
I Begynnelsen skapte ikke Gud mørke, men lys! Siden den dag har aldri lyset sluppet taket på jorden.
Litt senere skapte bergenserne Brann. Vår Herre selv hadde nok fri den dagen, for i motsetning til resten av skaperverket, ble ikke dette akkurat fullkomment. Men en dimensjon av gudegitt påvirkning kan ingen ta ifrs bergenserne; at byen er Bergen og laget er Brann - det beviser i hvert fall Guds suverene sans for humor! På vegne av prestestanden i Norge sier jeg takk! (At bergenserne selv ikke har humor, bare en overdose humør, det får vi heller lære oss å leve med.)
Brann kommer nok til å banke Rosenborg i kveld. Bergenserne holder verdensklasse. Allerede nå topper de tabellen i en av klodens ledende fotballnasjoner. I år blir det garantert seriegull. (Hvis ikke, er det nok flere enn Mjelde som må gå.) Dessuten er det en klubb som aldri lar seg påvirke av omverdenen.
Christiano Ronaldo, Wayne Rooney, Kaka, Drogba, Gerrard og Ballack leker litt Mesterligaen. Det er forsåvidt habile fotballspillere. Men det blir liksom smågutter likevel, sammenlignet med gutta som sitter i gjestegarderoben på Lerkendal i kveld. Huseklepp, Opdal, Sæternes, Solli, Helstad og Sigurdsson. RBK-spillerne skjelver trolig i buksene.
Brann er jo best på alt! Bergen den beste byen, med det deiligste været. Brann har de beste spillerne. Og publikum er utrolige. (Opptil flere hundre møter opp når laget i deres hjerter spiller e-cup.) Dessuten er det ingen som har SK Brann sine fantastiske tradisjoner! De har vunnet cupen i Norge, og det er ikke mer en 44 år siden de ble seriemestere. I et slikt miljø er det viktig å ha trofaste tradisjonsbærere, og det har aldri vært noe problem i Brann.
Norge har alltid vært for lite for Bergen. Norge er i ferd med å bli for lite for Brann. Det er ingen her hjemme som kan gi dem motstand. Verden venter på vestlandske fotball-atleter. Klubben er klar for å legge Europa under sine føtter. Bare de ikke er uheldige med været. Dommerne. Eller trekningen. Det må ikke bli Åtvidaberg en gang til!
St. Einar |
|
|
Back to top |
|
 |
Mainn Rutinert
|
Posted: 30.04.2007 03:20 Post subject: |
|
|
Lett å bli høyt på strå etter denne kampen. Men det må Tørum & co passe seg for. SK Brann hadde ikke dagen denne kvelden(motsetning?), men det kan VIF ha neste helg. Da blir det garantert ikke like lett for gutta å spasere seg til seier. Selv om Strand spilte en bra kamp mot SK Brann, håper jeg Riseth blir klar til kampen neste helg. Da kan Strand skyves ned på høyre back, så Stoor får hvilt seg på benken. |
|
Back to top |
|
 |
Lloyd Senior
|
Posted: 30.04.2007 03:24 Post subject: |
|
|
Haugen wrote: | Hei hei, Bergen. Hva skjedde med norges beste stall? Skulle nesten tro det var Åtvidaberg fra svanesk 1. div vi møtte.. |
Naa er vel Brann en av to norske klubber som sliter med et noe inflatert selvbilde
Utenfor Bergen og Akersgata virker RBK's stall langt sterkere enn Brann's. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 30.04.2007 08:02 Post subject: |
|
|
Mainn: Hold kjeft! _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with