| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Wahlstedt |
|
0% |
[ 0 ] |
| Witry |
|
0% |
[ 0 ] |
| Røsten |
|
4% |
[ 3 ] |
| Nemcik |
|
1% |
[ 1 ] |
| Svensson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Väänänen |
|
20% |
[ 13 ] |
| Selnæs |
|
12% |
[ 8 ] |
| Nordli |
|
25% |
[ 16 ] |
| Bomholt |
|
22% |
[ 14 ] |
| Chiakha |
|
9% |
[ 6 ] |
| E. Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
| Duris |
|
3% |
[ 2 ] |
| Dahl |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 63 |
|
| Author |
Message |
moomoo Veteran

|
Posted: 10.05.2026 21:41 Post subject: |
|
|
Slett _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
Last edited by moomoo on 10.05.2026 21:44; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 10.05.2026 21:44 Post subject: |
|
|
Angrep er det beste forsvar! Så utrolig deilig å se vi vektlegger eget spill istede for motspill ahhh 🎶👂Og hva med den krempasningen fra Ole da dere!! Skremte livskiten av svigers oppe i Mo i Rana 😅👍 _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
NA Junior
|
Posted: 10.05.2026 21:59 Post subject: |
|
|
| Sånne mål som Chiakas har vi sett alt for lite av fra RBK de siste 15årene |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 10.05.2026 21:59 Post subject: |
|
|
Denne kampen var jo først og fremst en enorm bekreftelse på at spillerstallen er langt bedre enn hva AJ klarte å få ut av den.
Nå er det bevist - og man trengte bare en kamp uten Alfred.
Samtidig må vi nå være åpne på at Tettey også er en reel kandidat til trenerposisjonen, om det fortsetter slik.
For en lykkerus jeg har i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 10.05.2026 22:11 Post subject: |
|
|
Håper vi kan bygge litt momentum etter kampen i dag. Seier mot AAFK og KFUM, så vil det føles litt ubehagelig for Glimt å komme på besøk. Greit å unngå disse kjedelige uavgjortene som mot Sandefjord.
Tok grundig feil på på laguttaket i dag. Det fungerte jo ypperlig! |
|
| Back to top |
|
 |
jfudh Senior
|
Posted: 10.05.2026 22:30 Post subject: |
|
|
| NA wrote: | | Sånne mål som Chiakas har vi sett alt for lite av fra RBK de siste 15årene |
Ja, jeg har fortsatt ikke kommet meg etter sjokket. Det har hvilt en forbannelse over RBK i mange, mange år (ja, kanskje 15 faktisk), slik at de ikke tar kontringsmuligheter. Men stopper opp, er omstendelige, tar den halvhjerta og ukoordinert.
Det har også vært en stor vegring for å bare kjøre på hele veien til mål, og skyte med en gang muligheten byr seg. Man spiller heller videre, spiller heller trygt, venter med å spille overlap eller gjennombrudd til muligheten egentlig er borte og forsvaret er i balanse - nesten så man som lag ikke egentlig ønsker å score, man vil bare ikke se dum ut med sin individuelle involvering liksom. Hele laget er som Ciljan som tenåring...
Spesielt oppgjørene mot Molde har vært vonde å se på, for Molde har i alle år, uansett trener, vært eksperter på dette - gripe muligheten med en gang den byr seg, rett i angrep med alle som står høyt, lang pasning i bakrom eller på siden, en eller to pasninger og et skudd så er ballen i mål.
Det var en helt enorm opptur å se dem bare kjøre på i dag, og faktisk lykkes med å skape sjanser, og til og med ett mål på kontring. Forbannelsen er endelig borte. Ventetiden er endelig over. Vi er i ferd med å bli et vanlig lag igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 11.05.2026 10:35 Post subject: |
|
|
Helt tomme for krefter etter 65 min. Bra at Tettey sier dette rett ut i et intervju etter kampen. Den jobbe Alfred og teamet har gjort tidligere i år burde fått enda mer kritikk en hva de har fått. Hvordan er det mulig å sette laget i en slik posisjon.
Vi er dønn avhengig av enkelte spillere. Det må handles i sommer, for vi har kanskje 1 eller 2 spillere vi kan sette inn fra benk uten at hele laget faller sammen. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7398 Location: South-west coast exile
|
Posted: 11.05.2026 10:38 Post subject: |
|
|
| Tror/drømmer om/håper at vi henter 2-3 spillere med samme kvalitet som Bomholt/Chiaka i sommer. Vi har en del skikkelig solide spillere, men fortsatt noen utsatte posisjoner/roller. Fram til det motsatte er bevist har jeg troa på Finnbogason og Vik. |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 11.05.2026 12:15 Post subject: |
|
|
| Kamerat Ola wrote: | | Tror/drømmer om/håper at vi henter 2-3 spillere med samme kvalitet som Bomholt/Chiaka i sommer. |
Har virkelig Chiaka prestert godt nok til at vi skal trekke han frem som en kvalitetsspiller? 8 kamper, 633 minutter, 5 skudd på mål, 1 målpoeng. Folk gir han vanvittig mye godvilje fordi han ikke er Dino. Chiaka har på ingen måte prestert godt nok til å være førstevalg, det er bare det at Dino har fungert enda dårligere. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7398 Location: South-west coast exile
|
Posted: 11.05.2026 12:30 Post subject: |
|
|
| Ja. |
|
| Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 11.05.2026 12:39 Post subject: |
|
|
Det er vel strengt tatt ikke noen som har prestert noe særlig før Lillestrøm-kampen. Lurt å ha litt is i magen, og se hva som skjer når arbeidsforholdene endres/bedres?
Det er veldig mye skråsikkerhet alle veier akkurat nå. Selv synes jeg det er vanskelig å si hvem som er klassespillere og hvem som ikke er det, på samme måte som det er billig å konkludere med at Alfred var talentløs (Det hadde ikke latt seg gjøre å endre småtterier og spille sånn de gjorde i helgen uten at mye hadde vært etablert). _________________ "At folk drar opp Kåre Ingebrigtsen er helt tullete. Ikke er han god trener og attpåtil en helt for jævlig fyr som fikk vondt i stoltheten og gikk til sak mot klubben. Rettssak som loppet klubben for millioner. Sann historie"
- Flabbergast |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 11.05.2026 12:39 Post subject: |
|
|
| Den spilleren som imponerte meg mest i dag, var Santeri. Han var ekstremt viktig i gjenvinningsfasen. Litt på samme måte som Tagseth var det høsten 24. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 11.05.2026 12:54 Post subject: |
|
|
| Snabeltann wrote: | | Kamerat Ola wrote: | | Tror/drømmer om/håper at vi henter 2-3 spillere med samme kvalitet som Bomholt/Chiaka i sommer. |
Har virkelig Chiaka prestert godt nok til at vi skal trekke han frem som en kvalitetsspiller? 8 kamper, 633 minutter, 5 skudd på mål, 1 målpoeng. Folk gir han vanvittig mye godvilje fordi han ikke er Dino. Chiaka har på ingen måte prestert godt nok til å være førstevalg, det er bare det at Dino har fungert enda dårligere. |
Chiakha har vist mye lovende takter om han ser på kampene og ikke bare statistikken. Han har mye mer intensitet i presspillet sitt, han løper mer, han har en helt annen teknikk, han går på løp og er i mine øyne mer bevegelig enn Dino. Men han har spilt en del av de minuttene som indreløper blant annet og ikke spiss. Det bør tas med i vurderingen. Han har vært spiss for et lag som har slitt med å skape målsjanser i tillegg. Det bør tas med i vurderingen.
Han er utvilsomt vår beste spiss og jeg tror han kan bli veldig god hvis laget finner litt flyt igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 11.05.2026 13:39 Post subject: |
|
|
| waterfalls wrote: | | Han har vært spiss for et lag som har slitt med å skape målsjanser i tillegg. Det bør tas med i vurderingen. |
Joda, men poenget mitt er at dette tas ikke med i vurderingen når folk slakter Dino, men når det er Chiakha som starter 5 kamper som spiss før han putter så viser han "lovende takter". |
|
| Back to top |
|
 |
Langern Junior
|
Posted: 11.05.2026 13:54 Post subject: |
|
|
Bør absolutt avvente heiaropene for mye, men dette viser at der bor mye i laget.
Mer tid sammen med ny trener nå blir nok enda bedre. Tettey kan sakene sine bra, og har bakgrunnen som trengs.
Santeri - kommer til å blomstre. Viktig med en defensiv terrier. _________________ Rom ble ikke bygget på èn dag. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 11.05.2026 14:17 Post subject: |
|
|
| Snabeltann wrote: | | waterfalls wrote: | | Han har vært spiss for et lag som har slitt med å skape målsjanser i tillegg. Det bør tas med i vurderingen. |
Joda, men poenget mitt er at dette tas ikke med i vurderingen når folk slakter Dino, men når det er Chiakha som starter 5 kamper som spiss før han putter så viser han "lovende takter". |
Jeg tror poenget hans er at det er lite fruktbart å svi av penger på å hente masse nye spillere når vi ikke har sett maksnivået enda på spillerne vi allerede har. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 11.05.2026 14:44 Post subject: |
|
|
| Snabeltann wrote: | | waterfalls wrote: | | Han har vært spiss for et lag som har slitt med å skape målsjanser i tillegg. Det bør tas med i vurderingen. |
Det har sammenheng med at man har sett Dino Islamovic spille fotball over flere sesonger og vet hva han kan tilby. Man har også sett hva Islamovic har levert kontra Chiakha de gangene begge har spilt spiss denne sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 11.05.2026 15:17 Post subject: |
|
|
| Man trenger ikke å ha sett mye fotball for å se at Chiakha har en teknikk på et helt annet nivå enn Dino. Raskere, bedre med og uten ball. Liten tvil om hvem av dem som er best. Mistet litt av initiativet da Dino kom inn i går også. Blir for stasjonær. |
|
| Back to top |
|
 |
Tvælla Junior
|
Posted: 11.05.2026 15:28 Post subject: |
|
|
Chiaka må få litt tid å vise hva han kan i ett lag som fungerer, det sagt så har jeg ikke feelingen på at han kommer til å bli noen top spiss for oss. Det er noen ferdigheter der, Men skeptisk.
Klart bedre enn Dino, det så vi i går også. Det blir for stasjonert og halvhjertet i presset når han kommer inn. Tror aldri vi hadde sett han score den type mål chiaka gjorde i går heller.
Summasumarum vi trenger uansett en spiss til, det er alt for tynt med en som kanske blir god og en som ikke er i nærheten av god nok. |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 11.05.2026 15:41 Post subject: |
|
|
| Dino kommer til å putte han, vi må bare vente til den 9. kampen hans. Er etter 9 kamper han bruker å få et mål. Det at Amin fikk målet sitt etter kamp 3 som spiss er en forbedring. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 11.05.2026 15:57 Post subject: |
|
|
| Amin er jo også kun 20 år gammel. Syns han virker ganske moden i stilen til å være såpass ung. Tror han kan være en ganske god spiss på et lag som funker. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 11.05.2026 16:09 Post subject: |
|
|
| Løsningen er å selge Dino, og erstatte han med en lynrask spiss. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 11.05.2026 22:05 Post subject: |
|
|
Amin er et stort talent. Dino har aldri vært talentfull. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
|