English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK og forholdet til media
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 39, 40, 41

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
waterfalls
Veteran

PostPosted: 11.11.2025 10:12    Post subject: Reply with quote

Savner at de som kritiserer faktisk setter seg inn i det de kritiserer. Det gjelder Enga etter Ambina-utvisningen og Hagenes sine uttalelser og det gjelder RBK etter det Olsvik sa.

Hagenes sa aldri at han utviste Ambina fordi han ikke sa unnskyld, det var et narrativ TV2 skapte rett etter intervjuet og noe jeg bet meg merke i med en gang. Det Hagenes sa var at hans oppgave er å beskytte spillerne, deretter forklarte han hvorfor han ga rødt kort og mente det var med intensjon. Så sa han at han følte Ambina sin reaksjon i etterkant støttet hans vurdering og tolkning, men han sa aldri at det var en del av vurderingen til hvorfor han ga rødt kort.

Og Olsvik fremmet heller ikke noen påstander angående Sæter, hun spekulerte og tenkte høyt og stilte i verste fall spørsmål om det var årsakene til at Sæter ikke spilte. Hun påstod aldri at det var det. Jeg synes det er svakt av Stenseth å ikke ha satt seg inn i det han skal kritisere og at kommunikasjonsstrategien for tiden virker å svare kritikk med å gå rett i selvforsvar å peke på andre.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 11.11.2025 16:52    Post subject: Reply with quote

Det er vel heller ikke helt utenkelig at det er Sæter som lekker til media. Hvem andre har nærheten og lokalkjennskapen til Adressa og motiv til å ville sverte AJ? Jeg kommer omtrent bare på Sæter eller Reitan. Mulig Sandberg.
DarthJohansen
Proff

PostPosted: 11.11.2025 17:19    Post subject: Reply with quote

Mistenker Reitan jeg. Sitter med en følelse av at det ble mer uro i klubben etter at de hentet AFW og det ble klart at Reitan ikke fikk ny kontrakt.
Back to top
Vakker Blomst
Rutinert

PostPosted: 11.11.2025 17:37    Post subject: Reply with quote

Synes reaksjonen til Sæter ikke hjelper hans sak egentlig. Den vanligvis så køddne "Sætern" hadde vel ledd vekk de kommentarene til Olsvik lett?
Uansett hvem det nå er, håper jeg iallefall vedkomne ble avskrekket til å lekke mer i fremtiden etter alt rabalderet det har blitt denne gangen.
Back to top
digre
Proff

PostPosted: 12.11.2025 00:41    Post subject: Reply with quote

Jeg sitter med en stor frustrasjon - og helt oppriktig vet jeg ikke om dette er riktig tråd - men det har tross alt noe med media å gjøre... Smile

Det har slått meg at både NFF og media virker aktivt å motarbeide Rosenborg de seneste årene. Et eksempel er at Tripic fikk færre kamper karantene enn Zeidan. Ser du de handlingene isolert opp mot hverandre, så vil Tripic' føre til langt langt lengre suspensjon. (Nå er det vel Glimt som bør irritere seg mest over dette, men dog...)

Et annet eksempel er utvisningen til Ambina. En spiller har ansvar for sine handlinger - uavhengig om det var bevisst eller ikke. Å tråkke en spiller på hodet er direkte rødt kort hver eneste dag. Det er latterlig å hevde noe annet. Man kan argumentere at han er en snill gutt som var uheldig, men rødt kort er det uansett. Når du for oss rosenborgsupportere tar med i betraktning det manglende røde kortet Ambina ikke fikk etter taklingen på Nypan, så er det uansett dobbelt rettferdig.

Media hadde stor forståelse for at Rosenborg spilte med varierende kvalitet på grunn av at de nok visste hvor skakkjørt økonomien til klubben var, så har de null forståelse for at det tar tid å skape samhandling og positive opplevelser for en prestasjonsgruppe. Så med en gang Nypan/Broholm-pengene var begynt å bli brukt, så skulle resultatene bli umiddelbart bedre. Det er latterlig å tro. Jeg er uenig i en del av valgene trenerne har gjort de seneste seks månedene og spesielt fokuset på anti-spill kontra egen angrepsfotball. Men når vi ser de ferdighetsmessige begrensningene enkelt posisjoner har, så er det ikke rart at vi sliter i perioder. Og enkelte ganger særs tungt.

Hvis trenerteamet i løpet av de neste 10-20 kampene kan vise at de har en angrepsplan som går på noe annet enn å gi ballen til Ceide og håpe han treffer Islamovic, så tror jeg helt oppriktig at vi kan kjempe om medalje allerede deneste år. men det gir jo færre klikk.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 39, 40, 41
Page 41 of 41

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb