English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Bryne - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Tangvik
26%
 26%  [ 6 ]
Pereira
0%
 0%  [ 0 ]
M. Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Nemcik
0%
 0%  [ 0 ]
Jenssen
0%
 0%  [ 0 ]
Väänänen
0%
 0%  [ 0 ]
Selnæs
0%
 0%  [ 0 ]
Nordli
0%
 0%  [ 0 ]
Duris
69%
 69%  [ 16 ]
Islamovic
0%
 0%  [ 0 ]
E. Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan-Sunde
4%
 4%  [ 1 ]
Total Votes : 23

Author Message
gisp!
Legende

PostPosted: 18.10.2025 20:33    Post subject: Reply with quote

Hvis Alfreds troverdighet skal bli høyere enn for en gjennomsnittlig svensk knivselger på Martnan, bør noen hjelpe ham.

Alfred i Adressa:
Quote:
– Det er mange lag som har hatt skuffende prestasjoner mot Bryne borte. Offensivt vil vi jo bli bedre, men vi drar hit og scorer to mål, og det er ikke så mange som har gjort det.

Hittil i årets Eliteserie har følgende lag scoret to (eller flere) borte mot Bryne:
Molde (3)
Fredrikstad (3)
Sandefjord (2)
Viking (3)
Strømsgodset (2)
Tromsø (2)
Rosenborg (2).

Treningskamp:
Sandnes Ulf (2)

Cup 2025:
KFUM (2)

Hvor lavt skal lista legges?
Å score to mot Bryne er ikke en gang nok til å vinne et trillebårlass med poteter.
Thulian
Veteran

PostPosted: 18.10.2025 22:53    Post subject: Reply with quote

Dommerprestasjonen i denne kampen føyer seg inn i rekken av ... vel for å si det rett ut elendige prestasjoner.
MEN, og det er et stort men her... vi spiller ikke akkurat fantastisk fotball vi heller.
Vi er i serierunde 24 (tjuefire !!!!) og får første mål fra utenfor 16 meter...

Vi er altfor passive, uheldige med enkelte ting, men vi skaper rett og slett ikke nok. Samhandlingen er for dårlig, og vi kan skylde på ditt og datt, men ansvaret ligger på AJ hovedsakelig.

Nå må vi satse på å vinne resten (det gjør vi forsåvidt neppe) og Tromsø tape nok til at vi tar de igjen... eventuelt må vi vinne cupen og så playoffen der.
Ta samling i bånn og faktisk sikte oss inn reelt på neste sesong.
Vi har ikke voldsomt dårligere forutsettninger enn f.eks Viking og Brann, og vi SKAL være med å kjempe om topp 3 uansett hvordan Glimt fremstår.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 18.10.2025 23:31    Post subject: Reply with quote

Bruk for all del tid og energi på dommere og dømming, den som gidder. Blir å flytte fokus. Hovedproblemet til Rosenborg er nok hos de selv. På tide å pakke laptopen for Affegutt og la noen voksne ta det herfra.

En ny trener bør involveres så snart som mulig for å gi ham muligheten til å være i forkant med å stille en tropp til 2026 som er noenlunde balansert og med sult og pondus. To ting som har vært fraværende så lenge at publikum bedøves og aksepterer det som den nye normalen. Går styret inn i neste sesong med samme oppsett på trenerbenken viser de at de også gjør det. Og ikke bare at de godtar denne misæren av en sesong - men vil ha en til.

2026 ligger helt der oppe blant de mest skuffende sesongene i såkalt "manns minne" sammen med 2005, 2011, 2019 og 2023. Og med en annen sullik i mål i stedet for Tangvik hadde dette laget kavet rundt ved nedrykksstreken.
ODN
Veteran

PostPosted: 18.10.2025 23:59    Post subject: Reply with quote

All forståelse for de som ønsker utskiftninger blant trenerne, da jeg selv begynner å miste troa etter det som har vært en sjokkerende svak sesong. Så har vi noen viktige spørsmål som må besvares;

Har vi nok ledere? Er spillerne for komfortable? Hvordan er kulturen i laget? Vi har åpenbart en for god tropp til å holde på slik vi har gjort i år, selv om vi muligens overvurderer enkelte. Alfred må ta ekstremt mye selvkritikk på hvordan laget har fremstått denne sesongen. Det er tross alt en del taktiske aspekter som har vært helt på jordet. Det kan ikke bagatelliseres, men nå er det nevnt, og så flytter jeg fokuset over på spillergruppen.

Klarer ikke å poengtere nok ganger hvor giddeløse vi har fremstått i store deler av sesongen. Kultur er et mangfoldig begrep, og jeg sitter ikke med noen fasit eller spesielt mye kjennskap til den faktiske ståa her. Har solide nok kilder på at det har vært (merk kun på noen få enkeltspillere) kritikk basert på noe som kan ledes mot at det er langt strengere nå, både når det kommer til prestasjon, treninger og festing. Sistnevnte har vi hadd et stort problem med. Kontrastene blir fort store når enkelte ikke klarer å dy seg etter et avansement over Hammarby, imens de vi prøver å fange opp ikke drikker etter å ha kvalifisert seg til det gjeveste selskapet. I all ydmykhet så må man kunne fastslå at det er stort for spillere å være her, og de siste årene har det vært komfortabelt. Høye lønninger, lavere forventninger og dårligere resultat. Vi kan ikke lengre akseptere spille som hverken innehar både og av gode nok ferdigheter/potensial, eller holdninger.

Som sagt bør også Alfred ta enormt mye selvkritikk etter årets sesong. Kanskje ble dette så katastrofalt at tilliten og tålmodigheten har gått for enkelte, og det er fair. Likevel, så mener jeg at vi er inne i en enormt viktig periode for klubbens fremtid. Da bør vi la sesongen få bli ferdig, og ikke foreta noen raske beslutninger basert på følelser. Selv så mener jeg at sesongen allerede er ferdig for oss, og at det må skje store utskiftninger. Da klarer jeg ikke å fortsette å grave Alfred i et enda dypere hull, for hver serierunde hvor resultatene ikke går veien. Dette er av en så enkel grunn som at det bør skje store endringer i klubben, uavhengig av om man har tillit til trenerteamet eller ikke. Selv om jeg også begynner å tvile, så mener jeg at vi har glemt hvilken tropp vi har spilt med under Alfred. Selv om vi har underprestert med troppen, så er jeg faktisk usikker på hvor mye vi har underprestert med troppen i forhold til ønskelig spillestil. Til sammenligning så har vi mistet en enormt god spiller i Nypan (som i rent nivå ikke er umulig å erstatte, det er jo summen av nivå og potensial som utgjorde hans verdi), og Broholm. Angående sistnevnte, så har vi faktisk så og si spilt uten en høyrekant som evner å skape noe offensivt i år.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran

PostPosted: 19.10.2025 00:46    Post subject: Reply with quote

Quote:
2026 ligger helt der oppe blant de mest skuffende sesongene i såkalt "manns minne" sammen med 2005, 2011, 2019 og 2023.

Litt tidlig å slakte neste sesong alt Cool Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 19.10.2025 01:27    Post subject: Reply with quote

En trener ville faktisk slaktet laget etter det vi har vært igjennom nå dersom han ikke viste at garderoben holder han i jobb...
AJ mistet garderoben for en stund siden og et lag vil aldri fungere dersom det er gamle RBKere som savner spillestilen og guts som lager kvalm og ufred.
Slik er det nok nå... da må man enten satse på AJ og bytte ut alt gammelt, eller hente inn en trener med guts og myndighet. Det siste hadde vi under Hamren, men som folk korrekt sier, det var ikke RBK fotball...

Kanskje vi bare må innse at vi aldri får RBK fotball tilbake... Kanskje vi bare trenger en trener som er interessert i å spille attraktiv fotball og som blir backet av en sportsdirektør underveis...

Vi må bygge fra bunnen... AJ kan være rett mann om han får det han vil, eller kanskje ikke... jeg vet ikke...
digre
Proff

PostPosted: 19.10.2025 03:02    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde med meg jentungen til sin første rosenborgkamp i dag, og selv om kampen var småsember og resultatet under pari, var det en god opplevelse. På veien til stadion var det klistremerker på lyktestolpene, gutta fra Kjernen fikk med oss som sto på siden også og jentungen fikk selfies med spillere fra laget. Så nå - etter tretten år med aktiv hjernevask - kan jeg skryte av at jentungen heier på Rosenborg og ikke de rævva mørkeblå idiotene i Jåttåvågen.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 19.10.2025 11:00    Post subject: Reply with quote

Fikk bare sett utdrag ( kaller det ikke høydepunkter) , det som slår meg i tillegg til dårlige avslutninger er nok en gang den totale mangelen på defensiv kultur eller holdning i laget. De enkle målene vi slipper inn skyldes 9 av 10 ganger holdninger,spillerne mener de gjør det de skal ved å være i egen boks og thats it. Se 2-2 målet, enhver amatørspiller leser at det kan bli ett innlegg mot spiss og velger å ta ut spiss . Ikke UYJ , han velger å ligge to meter på blindsoden av spissen og se på. Det er absolutt hårreisende å se på - selv om sesongen resultatmessig er over så blir jeg forbannet av å se godt betalte spillere utøve faget sitt på den måten. Og når Bryne setter trykk på etter målet så virrer vi rundt i egen boks og gambler på at Tangvik redder oss igjen. Vi mangler en spiller som Tore Reg som gikk i krigen selv og ikke aksepterte mindre av medspillerne
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 19.10.2025 11:36    Post subject: Reply with quote

Det messes mye om at vi skaper for lite. Jeg er delvis enig, vi kunne skapt mer, men det er ikke her skoen trykker for tiden. Vi slipper jo inn mål over en lav sko. Det er ALT for lett å score på oss. Når vi scorer to mål mot bryne skal vi vinne kampen, ferdig snakka.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 19.10.2025 11:47    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke nok om det indre liv i troppen. Men det som har skjedd de siste mnd minner mye om når spillere kaster trener under bussen.
Synes jeg har sett dette løpet tidligere både hos oss og andre klubber i inn og utland.

Spillere sier de står bak prosjektet og treneren og må bare jobbe på videre osv osv. Så er liksom innstillingen på banen i motsatt retning.

Jeg vet ikke men noe må det være som skurrer
Vi har tross salg fortsatt mange gode spillere som bør kunne hamle opp med HamKanm osv selv på en dårlig dag
waterfalls
Veteran

PostPosted: 19.10.2025 18:20    Post subject: Reply with quote

Jeg tror like mye handler om at laget ikke er godt nok samspilt rett og slett. Jeg har i et tidligere innlegg godt igjennom hvor mange kamper på rad vi har hatt samme lagoppstilling og hvor ofte vi har hatt samme lag og det er ikke ofte. I tillegg har indreløperne ofte byttet på hvilken side de har spilt på som også går utover relasjonene. På venstresiden har vi byttet ut den foretrukne indreløperen i løpet av sesongen (Bolkan Nordli kom i sommer) og Pereira spilte mest høyreback i fjor høst så man kan si det har vært to utskiftninger på den siden fra i fjor høst. På høyresiden så har Witry kommet inn på høyreback og Duris på høyrekant bare i sommer pluss at det har vært veldig variabelt hvem som har vært høyre indreløper denne sesongen, det har gjort det vanskelig å få samspilt høyresiden. I sentrallinjen så var laget samspilt med Tagseth som den sentrale i fjor høst og det virker som vi ikke har klart å tilpasse oss spillertypen Selnæs i den rollen i stedet. I tillegg er Islamovic ny spiss for sesongen.

For å ikke nevne stallsammensetningen som dessverre ikke tilsier at det er en rød tråd i de ulike posisjonene, noe av det skyldes at stallen var bygget mer for Rekdal sin 3-4-3/3-5-2 og at det tar litt tid å omstille stallen samtidig som man har begrenset økonomisk handlingsrom mens noe skyldes rett og slett for dårlig spillerlogistikk.

Ingenting av dette frikjenner Alfred helt, og noe av dette er også hans feil (f.eks. at han i et lag som ikke er samspilt bytter litt for ofte side på enkelte spillere) men for en som skal spille inn et system som har en plan bak det aller meste så er det viktig at spillerne er på bølgelengde relasjonsmessig, at de forstår hverandre og klarer å lese hverandre på en god måte også videre slik at det oppstår minimalt med usikkerhet. Når det for ofte er på spillere fra gang til gang og i ulike posisjoner så blir det vanskelig, selv om tanken nok er at spillerne skal løse rollene ganske likt så er det for ulike spillertyper som er innom de ulike posisjonene virker det som for meg.

Om det var like stor variasjon i lagoppstillingen i fjor vet jeg ikke, det har jeg ikke sjekket.

For meg virker det ikke som at det er så stor misnøye rundt treneren egentlig, det bare virker som at man ikke får til det man ønsker å få til og at man har den klassiske "stang ut" i motgang i tillegg. Jeg sier ikke at vi har fått dårligere betalt enn fortjent eller at vi har hatt uflaks, det er vel heller mer at vi har hatt ganske lite flaks eller feil type flaks. Om vi har vært heldig å få en uavgjort i stedet for et tap så er det feil type flaks kontra det å vinne en kamp som kanskje hadde fortjent å bli uavgjort. En seier kunne gitt en etterlengta opptur, mens uavgjort når man leder to ganger føles ut som en nedtur og et tap selv om man kanskje var det laget ut i fra sjanser og statistikk og sånt er laget som burde vært mest fornøyd med uavgjort fordi man likså godt kunne tapt.

Så for meg virker det som at vi sliter fordi vi rett og slett ikke er samspilte nok til å få god nok kvalitet i det vi ønsker å gjøre. Det gjelder både offensivt og defensivt. Det mangler liksom en helhet, for jeg synes innimellom (langt i fra ofte nok) at vi får til deler av spillet bra men så stopper en plass før man har klart å spille såpass bra lenge nok til at man klarer å sette ballen i mål. Det samme gjelder offensivt også. Noen kamper føler jeg første pressledd gjør en god jobb, i andre kamper er det forsvaret som er gode foran og i egen boks men det er sjeldent hele laget er gode defensivt over en hel kamp eller generelt gode nok samtidig i løpet av en hel kamp.

Så jeg tror mer stabilitet i lagoppstillingen hadde ført til mer stabilitet i prestasjoner og resultater i positiv forstand.
Back to top
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 20.10.2025 10:07    Post subject: Reply with quote

Veldig usikker, litt vanskelig å se, men er ikke det en grise stygg albue fra Bryne spilleren på Tangivk?
Habilos
Senior

PostPosted: 20.10.2025 10:19    Post subject: Reply with quote

Godt innlegg, waterfalls!
Back to top
razzle
Proff

PostPosted: 20.10.2025 12:13    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:
Veldig usikker, litt vanskelig å se, men er ikke det en grise stygg albue fra Bryne spilleren på Tangivk?

Er det jeg påpekte under kampen og. Legg merke til kameramannen som sitter som kanonføde midt oppe i den røde blikkveggen, fra den situasjonen fikk vi ikke se et eneste bilde fra hans vinkel, som både sitter på riktig side av situasjonen, nærme nok og med nok overblikk til at det sannsynligvis ville vist klart og tydelig hva som skjedde. Man kan jo lure på hvorfor de plutselig bare hadde avstandsbilder å by på når det lukter direkte rødt kort på han som senere scorer for Bryne...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5
Page 5 of 5

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb