English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fremtidig sportsdirektør?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 16.10.2025 11:17    Post subject: Reply with quote

Jesus Kristus for noen forslag…
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran

PostPosted: 16.10.2025 11:55    Post subject: Reply with quote

Toilling wrote:
Jeg synes også vi bør gå for en Dansk sporssjef.
Mike Jensen! Cool

Han kan gjerne være sporssjef. Men jeg håper vi går grundigere til verks etter sportslig leder.
Back to top
chroma
Senior

PostPosted: 16.10.2025 12:21    Post subject: Reply with quote

Kenny Cooper!
tom4578
Junior

PostPosted: 16.10.2025 12:35    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at vi ikke må gå slavisk etter gamle helter, men heller gå etter kompetanse og fersk relevant erfaring.

Følgende personer tror jeg hadde vært spennende valg(mulig ikke alle er oppnåelige):

1. Aasmund Bjørkan (Bodø)
Selvskreven kandidat
2. Hasse Larsson (Mjallby)
Sportsjef for det som mest sannsynlig bli årets vinner av Allsvenskan, mot alle odds. Klubben er fra en by med 3000 innbyggere, og har bygget seg opp over flere år.
3. Lars Petter Kræmer-Andressen (Tromsø)
Godt drevet klubb over flere år. Overprestere ut fra forutsetninger.
4. Stig Inge Bjørnenye (AGF)
Ikke mitt favorittforslag, men var her siste det gikk godt sportslig. Vet hva RBK skal være, og han er svært opptatt av toppidrettskultur.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 16.10.2025 12:44    Post subject: Reply with quote

SIB var bidragsytende til å sette oss i den økonomiske situasjonen vi er i nå. Ønsker meg noen jeg aldri har hørt om før. I verste fall han i TIL.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 16.10.2025 13:21    Post subject: Reply with quote

Ja. Bjørnebye var sportsdirektør i en periode hvor vi vant alt. Men hvor ødela forspranget vårt ved å sløse penger på dyre, godt voksne spillere med lav videresalgsverdi. Vi solgte spillere som Selnæs og Svensson til utlandet, men erstattet de med dyre, etablerte og dårligere spillerese som Hedenstad og Konradsen.

Etter min mening må Bjørneby ta sin del av ansvaret for stagnasjonen som førte til at klubben ikke taklet multismellen som kom når Kåre ble sparket og pandemien to år etterpå.
Back to top
tom4578
Junior

PostPosted: 16.10.2025 14:30    Post subject: Reply with quote

Skjønner absolutt motargumentene mot Bjørnebye.
Syns fortsatt det var tre andre gode navn på lista jeg la fram Wink
ODN
Veteran

PostPosted: 16.10.2025 14:48    Post subject: Reply with quote

Kjennskap til oss er da ingen minus, selv om tidligere ansettelser (tilsynelatende) ser ut til å ha blitt gjort på kun dette kriteriet. Har null peiling på dette området, men dersom vi ser til andre norske klubber så håper jeg i alle fall at suksess ikke trenger å være synonymt med gode signeringer som vil fungere for oss. Spillerlogistikken som eksempelvis Tromsø har operert med, er på et helt annet marked og nivå enn hvor vi burde være. På lik linje som at det er lett å overvurdere en trener som har tatt en liten klubb til gode tabellplasseringer i ny og ne.
Back to top
Sobchak
Proff

PostPosted: 16.10.2025 15:10    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Toilling wrote:
Jeg synes også vi bør gå for en Dansk sporssjef.
Mike Jensen! Cool

Han kan gjerne være sporssjef. Men jeg håper vi går grundigere til verks etter sportslig leder.

Vi har allerede en banemester, er sporsjefen da det som trengs for å få norsk fotballs lokomotiv tilbake på skinnene?
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 16.10.2025 19:30    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Kjennskap til oss er da ingen minus, selv om tidligere ansettelser (tilsynelatende) ser ut til å ha blitt gjort på kun dette kriteriet. Har null peiling på dette området, men dersom vi ser til andre norske klubber så håper jeg i alle fall at suksess ikke trenger å være synonymt med gode signeringer som vil fungere for oss. Spillerlogistikken som eksempelvis Tromsø har operert med, er på et helt annet marked og nivå enn hvor vi burde være. På lik linje som at det er lett å overvurdere en trener som har tatt en liten klubb til gode tabellplasseringer i ny og ne.

Problemet er vel heller at det er vanskelig å se noen aktuelle kandidater som har kjennskap til oss, annet enn eksternt. Så hvis det å "kjenne" Rosenborg skal være et kriterium så blir det fort et minus fordi det ekskluderer kandidater som trolig hadde vært bedre.

Og som med trenere så er vi dessverre ikke i en posisjon til å hente fra andre suksessrike klubber, vi må nok ta en liten sjanse på at den vi ansetter klarer å overføre sin suksess til Rosenborg. Alternativt må vi satse på noen som ikke har allverdens erfaring fra rollen fra før av slik som vi har gjort tidligere. Eller så må vi satse på noen som har hatt suksess tidligere, men som ikke er like heit på markedet lengre på grunn av noen dårlige resultater.

Jeg vet ikke helt hva du ser for deg vi kan ansette? Hvis vi skal være skeptisk en som har gjort en god jobb i Tromsø, hva skal vi da være til eks-rosenborgere som ikke har noe erfaring fra jobben?

Jeg skjønner heller ikke hva som er negativt med å finne gode spillere som passer inn i klubben med mindre penger og et vanskeligere marked enn hva som er mulig i Rosenborg? Utfordringen ligger nok heller i at man ikke er vant til å jobbe i en klubb som Rosenborg med det presset og den oppmerksomheten man får. Hvor alle har en mening om det du gjør, fans, presse og ikke minst tidligere spillere og andre som jevnlig frekventerer brakka. Klarer man å stå i mot trykket fra omgivelsene og alle som snakker om at "det var ikke sånn vi gjorde det på 90-tallet".

Det er ingen automatikk i at man klarer å treffe like bra på spillerlogistikken i Rosenborg selv om man har gjort det i Tromsø.
Back to top
ODN
Veteran

PostPosted: 16.10.2025 22:42    Post subject: Reply with quote

Her har du latt kreativiteten blomstre i alle fall. Ikke én eneste gang står det at kjennskap til klubben er noe kriterium, eller at det å komme fra en mindre klubb automatisk er negativt.

Skriver innledende at jeg ikke har nok kunnskap rundt akkurat dette, så noe navn får du nok ikke. Advarer mot å hente fra mindre klubber, da deres resultater (riktignok godt arbeid for suksess) er på helt andre grunnlag. Enkelt å se nordover og tenke at inneværende sesong er fenomenal, men så ser vi hvordan det gikk forrige sesong. Dorsin fant da Tengstedt, og har noen temmelig bra salg han også. Noe unikum har han fremdeles ikke.

Bruk kreativiteten din til å se etter noen nyanser i saken. Selv om vi ikke er på 90-tallet, så er vi fremdeles attraktive. Det finnes nok ekstremt gode kandidater, på lik linje som at det finnes mange gode spillere der ute om vi ser lengre enn til nabolandene våre.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 17.10.2025 07:55    Post subject: Reply with quote

Men hvis vi ikke skal hente fra mindre klubber, så står vi igjen med de som har lite erfaring fra en slik rolle (uavhengig av kjennskap til klubb eller ikke) eller de som ikke har levert spesielt imponerende de siste sesongene.

Man kan likegodt advare mot disse også. Vi kan ikke hente de som jobber i denne rollen i Brann, Viking Bodø/Glimt osv. ei heller fra de største klubbene i Danmark osv.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 17.10.2025 14:16    Post subject: Reply with quote

Jeg kunne ha tenkt meg Karl Petter Løken, han har samlet mye erfaringer etter fotball-karirieren.
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 17.10.2025 14:38    Post subject: Reply with quote

Du tenker sittende generalsekretær i NFF er keen på jobben som sportsdirektør i RBK?
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 17.10.2025 14:59    Post subject: Reply with quote

Går ann å spørre, så får man svar.

Men for min del, så tror jeg en sportsdirektør burde blitt annsatt på åremålskontrakt, gjerne 5 år.
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 17.10.2025 15:22    Post subject: Reply with quote

Tor Kristian Karlsen?
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 17.10.2025 16:01    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Jeg kunne ha tenkt meg Karl Petter Løken, han har samlet mye erfaringer etter fotball-karirieren.

Han er sikkert en perfekt kandidat om de har planer om å borre etter olje på Lerkendal. Men hva kan han om spillerlogistikk?
Back to top
Emilie
Junior

PostPosted: 17.10.2025 16:46    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:

Er ikke det litt som å ønske seg Martin Schanche som samferdselsminister?
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 17.10.2025 16:48    Post subject: Reply with quote

Martin Schanche er jo faktisk politiker da Razz (Han har vel representert FrP i kommunestyret på hjemstedet opp til flere perioder)
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 17.10.2025 18:20    Post subject: Reply with quote

Om man skal tenke utenlandsk og samtidig litt kjennskap til klubben og norsk fotball. Hva med Marek Sapara? Er vel sportsdirektør nå, har vært involvert i overgangene til Nemcik og Duris. Kunne vært spennende. Mer spennende enn 95% av navnene som er blitt nevnt allerede.
Back to top
Emilie
Junior

PostPosted: 17.10.2025 18:52    Post subject: Reply with quote

Hvit mann som pusher 50 wrote:
Martin Schanche er jo faktisk politiker da Razz (Han har vel representert FrP i kommunestyret på hjemstedet opp til flere perioder)

Det var også poenget mitt. Han er politiker (eller var?) og kan utvilsomt masse om bil og motor. Men gjør det ham skikket til å styre samferdsel av den grunn?

But I digest...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5
Page 5 of 5

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb