View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 23.04.2025 10:29 Post subject: |
|
|
Tja, tror du de vil prøve seg på AJ allerede? Hadde vært litt bekymra dersom han hadde tatt the double på første forsøk i fjor, men _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 23.04.2025 10:50 Post subject: |
|
|
AJ går selvsagt ikke til FCK. Han sikter mot en bedre liga, når han forlater Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 23.04.2025 10:51 Post subject: |
|
|
Klink han de går for om Neestrup forlater til sommeren. Spørsmålet er om Alfred sikter høyere på direkten, eller om han er "følelsesstyrt" og tenker FCK er noe av det største for hans del. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 23.04.2025 10:56 Post subject: |
|
|
Vi får satse på at Glimt har kollapsa såpass til sommeren at Knutsen er ledig da... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.05.2025 22:21 Post subject: |
|
|
– Vi er kjempefornøyde med jobben han har gjort, og sånn som det ser ut i dag er det klart vi ønsker å ha Alfred i lang, lang tid, sier Dorsin i intervjuet.
(...)
Foreløpig har det ikke vært snakk om konkrete forhandlinger, men slike samtaler kan ikke vente for lenge, innrømmer Dorsin.
– Vi prater om det at vi snart kommer til å havne i en situasjon der vi må sette oss ned og diskutere fremtiden. Sånn prater vi, sier han.
– Vi får se hva han ønsker og vil, det vet bare han. Vi vet hva vi ønsker, sier Dorsin om fremtidsutsiktene.
Les mer: Varsler samtaler
 |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 03.05.2025 04:49 Post subject: |
|
|
Faktisk er det 5 kamper spilt og 6-2 i målforskjell. Hvis det er det FCK (eller andre) vil ha, stiller jeg spørsmål til deres sportslige ledelse. Jeg har trua på Affe og jobben som gjøres, men at han enda har mye å bevise som hovedtrener på A-nivå, det fremstår rimelig klart for meg. Håper og tror han forlenger og blir værende en god stund (bør hvertfall få på et sølv først)  |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 03.05.2025 09:00 Post subject: |
|
|
15-4-1 er de siste 20 offisielle kampene til RBK. Med tanke på hva han tok over for et år siden er dette eksepsjonelt imponerende. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 03.05.2025 10:55 Post subject: |
|
|
Ja, hvis han er interessert i å forlenge så er det bare å gi han alt vi kan gi han, vi kommer til å slite veldig med å erstatte han. Han virker så ambisiøs at jeg er litt i tvil om han er villig til å forlenge, men kanskje et ekstra år er mulig? |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 04.05.2025 22:34 Post subject: |
|
|
Tenker i alle fall at det er nå vi må forlenge med ham. Rosenborg har vært i bedring, men vi er fortsatt midt i prosessen. Venter vi for lenge får vi ikke beholde ham... blir litt som å binde renta. Man må binde den før den plutselig begynner å stige raskt igjen - når dette skjer får man naturligvis ikke like gode tilbud fra banken lenger. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 04.05.2025 23:11 Post subject: |
|
|
Det er ikke lenge siden han har forlenget. Det er ikke noe vesentlig og som har endret seg siden da. Husker ikke nå hva han sa men tolket uttalelsene til Broholm i etterkant som at han er opptatt av at RBK skal få noe for han men at det ikke blir noe mer. |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 04.05.2025 23:43 Post subject: |
|
|
Alfred, ikke Marius. |
|
Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 04.05.2025 23:44 Post subject: |
|
|
Her snakkes det vel om Alfred.. |
|
Back to top |
|
 |
Svartogkvit Junior
|
Posted: 07.05.2025 22:13 Post subject: |
|
|
Jeg blir ikke mindre glad i treneren vår etter å høre ham håndtere Adressas «gravende» journalist.
Det er nok ikke det siste hullet i osten de sniffer seg frem til. |
|
Back to top |
|
 |
jfudh Junior
|
Posted: 25.05.2025 17:17 Post subject: |
|
|
Prosjektet Johansson har nå vart i cirka halvannet år. Utover våren har jeg snudd fra stor optimist til avventende og nøytral. Jeg begynner å miste troen på at han faktisk har et konkret angrepsmønster han ønsker å terpe inn i spillerne. Det virker heller som at han vil at "alt skal fungere bra". Forsvaret skal være solid; presset skal fungere godt; angrepsspillet skal være variert, med mulighet for individuelle prestasjoner, trusler i bakrom, gode kontringer, og taktiske manøvre; spillerne skal være i god fysisk fatning; belastningen til spillerne skal kontrolleres; det skal være et proft støtteapparat som dekker alle aspekter fra fysio til analyse; media skal håndteres på en god måte; det mentale skal fungere godt, med optimisme selv når det lugger, og tro på prosjektet; osv., osv.
Dette er jo et stort løft fra det som var før ham. Og derfor har han hatt god suksess så langt, og alle skjønner at vi her har med en fremtidig stjernetrener å gjøre. Om Johansson hadde blitt her i ti år til hadde Rosenborg etablert seg i toppen av Eliteserien, med medalje omtrent hvert år, europaspill omtrent hvert år, og ting hadde vært "helt greit". Molde har vært slik de siste årene. Stort sett i toppen, veldrevet klubb gitt ressursene tilgjengelig, vinner kanskje Eliteserien av og til dersom de andre har et dårlig år - alt er ganske solid, men også litt kjedelig.
Det jeg etter hvert har begynt å mistenke at vi ikke får med Johansson er innarbeidet og tydelig angrepsmønster a la Nils Arne Eggen og Kjetil Knutsen. Og skal vi være helt ærlige så tror jeg aldri vi supporterne blir helt fornøyde igjen før vi får det. Derfor har jeg nå begynt å tenke at det beste for Rosenborg er om vi beholder Johansson så lenge som mulig, helt til en som Knutsen dukker opp igjen, og tar over for Johansson. Johansson er perfekt til å legge grunnlaget, slik at en dyktig trener bare kan komme inn med en god plan, terpe, terpe, terpe, og få inn det angrepsmønsteret vi alle fremdeles, to tiår etter Nils Arne ga seg (om vi ignorerer 2010) sitter hver kamp og leter etter.
Kanskje denne treneren er Kjetil Knutsen. Han var visstnok veldig nære å ta turen hit i 2021. Jeg mistenker at han ble redd fordi det virket som klubben var i kaos. Nå er ikke klubben i kaos. Alt ligger til rette. Han kan nå mye lenger med Rosenborg enn han kan med Glimt, av den enkle grunn at vi har en større by, med større historie, større muskler, en hel region i ryggen, osv. osv. Ingenting hadde vel vært artigere for en elev av Nils Arne enn å trene Rosenborg tilbake til sitt gamle jeg.
Uansett håper jeg Johansson blir så lenge som mulig og gjennomprofesjonaliserer klubben, men at vi samtidig er på utkikk etter en trener med en tydelig filosofi som kan ta over når Johansson etter hvert forsvinner videre oppover i systemet.
Last edited by jfudh on 26.05.2025 00:21; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
Posted: 25.05.2025 17:55 Post subject: |
|
|
@jfudh:
Nei, Alfred har ikke samme filosofi som Eggen. Men jeg er sikker på at vi etter hvert kommer til å bøtte inn mål og spille fin, offensiv fotball. Laget trenger fortsatt en del tid og noen utskiftninger før vi er der vi skal være, og det gjelder fysisk, taktisk, teknisk, relasjonelt og ikke minst mentalt. Det har vært en liten nedtur så langt i år, men vi er da fortsatt med på alle fronter, og vi kommer garantert til å bli bedre utover sommeren og høsten. Det er også viktig å huske at man fortsatt har dårlig økonomi og ikke har kunnet hente de spillerne vi kanskje hadde trengt, pluss at en såpass viktig spiller som Selnæs er langt unna toppform. Det handler om å stå i det i motgang og fortsatt fokusere på målet. Vi er fortsatt i en fase der vi går på noen smeller, og det kommer vi helt sikkert til å gjøre ei stund framover.
Og glem for all del Knutsen. Han kommer aldri til Rosenborg, og han kan godt være der han er. Jeg tror Alfred er en bedre trener og at vi passerer Glimt om ikke altfor lenge. |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 26.05.2025 20:32 Post subject: |
|
|
Så enig. Absolutt ingen verdens grunn til å diskutere Alfred. Vi er et lag i vekst og utvikling, og vi har fortsatt noen huller i spillermaterialet. Nå skal Alfred og lage få fortsette å jobbe systematisk med spill og prestasjon. Kanskje vil vi etter hvert få en aha-opplevelse om de kyniske opptredenene mot Brann og Glimt også. Jeg tror Alfred vet hva han driver med.
 |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 06.06.2025 22:23 Post subject: |
|
|
FCK gir Wolfsburg nei til å hente Neestrup. Så ingen kandidat til å hente Alfred foreløpig. Leipzig ryktes derimot også å være interessert i Neestrup.
https://bold.dk/fodbold/s...e-neestrup |
|
Back to top |
|
 |
Andy Pandy 27 Rutinert
|
Posted: 23.06.2025 08:03 Post subject: |
|
|
Vanskelig å få til noe ift flere faktorer når de beste spillerne forsvinner så fort de har hatt en halv sesong med bra spill – for å sette det litt på spissen. Men det var et skudd for baugen i går, og det må AJ ta mye av ansvaret for. Merkelig taktiske valg, særlig når vi endelig hadde etablert press i andre omgang – da legger han om, og strukturen forsvinner totalt. Vet ikke hvor mange overganger vi får imot etter det, men det må ha vært tett på tosifret!
Ellers er jeg enig – det blir litt meningsløst å diskutere AJ så lenge vi presterte som vi gjorde i siste halvdel i fjor, og vi er jo fortsatt med. Men vi får nok svaret allerede i neste runde på om vi faktisk kommer til å kjempe om topp fire. Viking hjemme: blir det stygt tap der, tror jeg vi kan glemme Europaplass for neste sesong, med mindre vi henter 2-3 forsterkninger (med trykk på forsterkninger) og det basert på det som vi presterte i går, da får vi problem med alle lag i eliteserien.
Flere lag er i veldig god form for tida. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 23.06.2025 10:02 Post subject: |
|
|
Jo bedre innarbeidet spillestil man har, jo mindre merker man at enkeltspillere forsvinner. Den klareste planen vi har er å gi ballen til Ceide eller Broholm og la de gjøre resten selv. Vi har fortsatt en tropp som er mer enn god nok i ES, så lenge man har et godt grunnspill. Blir syretesten til Alfred de neste par månedene nå. De greide å stramme opp defensivt i fjor og skulle bygge videre fremover i år, det har vi dessverre mislyktes med, og jeg er litt bekymret for harmonien i spillergruppen i tillegg, og den er man særdeles avhengig av for å komme seg opp og frem. Kastet spillerne under bussen i går etter tapet, tviler på det blir tatt godt i mot _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 23.06.2025 11:11 Post subject: |
|
|
Hvorfor tror folk konstant at det er problem i spillergruppa og påstår at Alfred har "mistet garderoben"?
Kommer det av at Sæter ikke spiller mere? Pga han enten er syk eller småskadet?
Det må jo bety at spillerne ikke har noe tro på spillestilen til Alfred da eller? _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Bedreviteren Proff
|
Posted: 23.06.2025 11:14 Post subject: |
|
|
Sæter har vært syk eller småskadet hver gang han ikke har spilt? Da tror du på julenissen. Han spiller ikke noe særlig uansett form. Og det fremstår som snodig når vi ikke scorer mål og de to andre spissene et vaksinert mot å score.
Ikke alle kjøper det syltynne narrativet. |
|
Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 23.06.2025 11:25 Post subject: |
|
|
Uforståelig formasjonsvalg i første omgang der vi spiller en slags 3-3-4 uten etablert press i fremste ledd.
Virker som det viktigste er å spille Noah og Dino. Uforståelig at Reitan-Sunde ikke får sjansen på vingen når press og intensive løp er hans forte.
Dino er ikke en faktor i kampen, bør være hans siste kamp fra start. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7152 Location: South-west coast exile
|
Posted: 23.06.2025 11:25 Post subject: |
|
|
Nå har jo ikke akkurat Sæter satt verden på fyr heller i år. Svake prestasjoner fra en spiss som passer enda dårligere i laget/systemet. Rull inn konspinoiaen. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 23.06.2025 11:38 Post subject: |
|
|
Jeg tror ikke han har vært skadet og syk hele tiden nei, men han har neppe vært i trening lenge nok til å forsvare å starte etter konstant småsyk og ssmåskader og Alfred sa jo tidlig det at han ønsker spillere som er i stand til å dekke den fysiske delen av spillet.
Alternativet er altså at Alfred har lagt Ole i fryseren med vilje og vil ha ham bort. Jeg tror det er Ole selv og Oles fysikk som er hundre prosent ansvarlig for situasjonen hans.
Jeg synes han er den beste spissen vi har, men jeg ser ikke treningene, leser ikke rapportene og har ingen aning om hva som foregår i samtaler imellom trenerapparatet. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 23.06.2025 11:51 Post subject: |
|
|
Kamerat Ola wrote: | Nå har jo ikke akkurat Sæter satt verden på fyr heller i år. Svake prestasjoner fra en spiss som passer enda dårligere i laget/systemet. Rull inn konspinoiaen. |
Vi var vel klar over at Sæther ikke skulle satses på allerede før sesongen startet. Samtidig må han få spille seg i form om han skal prestere. At det skal være en konspirasjonsteori at Sæther ikke har vært en favoritt hos AJ er dermed litt drøyt å påstå. |
|
Back to top |
|
 |
|