English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Hammerfjell Sæter
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 98, 99, 100, 101  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedning
Legende

PostPosted: 06.02.2025 14:06    Post subject: Reply with quote

Username checks out.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran

PostPosted: 06.02.2025 14:38    Post subject: Reply with quote

Bedreviteren wrote:
AlfredoJojo wrote:

- AJ sin misnøye med Sæter er nok utelukkende på grunn av skadene, må jo være veldig vanskelig og forholde seg til for medspillere og trener team. Og mesteparten av tiden når han er tilbake bruker han tiden på å "komme i kampform igjen".

Da burde han være mye mer misfornøyd med Holm. Like mye skadet, forskjellen er bare at med Sæter får du mål og assists. Med Holm en som prøver og prøver, uten å få det til. Vi kan ikke ha en spiss som så langt har vært vaksinert mot målpoeng.

Så lenge laget produserer nok målpoeng så driter jeg i om spissen har 5 eller 35 målpoeng egentlig. Hvis Alfred mener laget blir bedre med Holm som spiss enn Sæter som spiss så stoler jeg på det også. Tar heller 70 mål og Holm som scorer 10 av disse, enn 60 mål og Sæter som scorer 20 av disse for å sette det på spissen.
Back to top
AlfredoJojo
Proff

PostPosted: 06.02.2025 15:16    Post subject: Reply with quote

Bedreviteren wrote:

Da burde han være mye mer misfornøyd med Holm. Like mye skadet, forskjellen er bare at med Sæter får du mål og assists. Med Holm en som prøver og prøver, uten å få det til. Vi kan ikke ha en spiss som så langt har vært vaksinert mot målpoeng.

Ja, ingen som har sagt noe annet.

Å være så mye skadet uansett hvem det er, er en uting når man prøver å bygge ett lag. Noah har vært skuffende, selv om man ikke måler han på målpoeng. Det kunne man se ifra kamp til kamp. Han også har vært plaget av uregelmessigheter i likhet med Ole Sæter som har prestert de kampene han har spillt, har Noah ikke gjort det samme.

Men.. som nevnt, Noah Holm er nokså uaktuell og selge med sin nåværende markedsverdi, som en 23åring med veldig mye erfaringer allerede ser nok AJ han som ett bedre utviklingsprosjekt enn Sæter. Tenk samme kurve som Ceide eller UYJ ifjor. De blomstret med spillettid.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 06.02.2025 15:57    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Så lenge laget produserer nok målpoeng så driter jeg i om spissen har 5 eller 35 målpoeng egentlig. Hvis Alfred mener laget blir bedre med Holm som spiss enn Sæter som spiss så stoler jeg på det også. Tar heller 70 mål og Holm som scorer 10 av disse, enn 60 mål og Sæter som scorer 20 av disse for å sette det på spissen.

Man ser litt det samme med City før og etter Haaland ble hentet. City laget 99 mål i Premier League i 21/22. I to neste sesongene skåret de 94 og 96 mål. Det kan argumenteres med at City faktisk ble dårligere av å spille med Haaland.
Back to top
Duncan
Proff

PostPosted: 06.02.2025 16:11    Post subject: Reply with quote

Idiotisk å sammenligne Sæter med Haaland. En myte at Sæter ikke bidrar i det oppbyggende spillet med ball, og ikke gjør medspillerne gode. Bare se siste seriekamp mot KBK på nytt!!

Om viktigste egenskap er å løpe mye og være god i presspillet har vi jo gullkalven på plass allerede; OSCAR AGA! Cool Confused
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 06.02.2025 17:42    Post subject: Reply with quote

Sportslig sett ser jeg ingen grunn til å gå for hverken Holm eller Islamovic foran Sæter. Det er ingenting i hverken statistikk eller videomateriale som tilsier at de to førstnevnte er bedre enn Sæter i presspillet, om noe heller litt svakere.

I tillegg, som andre har vært inne på her, er midtspissens oppgave mer å være signalspiller for når presset skal settes inn, samt blokkere for oppspillsmuligheter i midten.

Som oppspillspunkt viser Holm/Islamovic seg bedre fram da de gjerne blir stående og bryte med motspiller, mens Sæter oftere søker en raskere videreformidling av ballen. Her er det ikke nødvendigvis noe som er rett og galt, men Alfred snakker gjentatte ganger om at han ønsker å spille lengre angrep. På ren kjøttvekt er det kanskje også lettere å dytte bort Sæter, men hovedsaklig mener jeg at det går på hans spillestil.

Som kombinasjonsspiller er Sæter mange hakk over. Se gjerne tilbake på samspillet med Tengstedt.

Som målscorer er Ole Sæter overlegen de to andre. Noe av problemet er også at spillere som Emil Ceïde er omtrent vaksinert fra å score. Jeg er redd for at mye av målproduksjonen vil falle på Nypan og Broholm. Greit nok at det ikke har noe å si om spissen scorer mange mål hvis vi scorer 70 mål totalt. Dessverre så er det oftest en sammenheng der.

Oppsummert mener jeg at hovedårsaken til at man vil kvitte seg med Sæter må være pga skader og sykdom da han er altfor sjeldent tilgjengelig og/eller i nærheten av toppform.

Så gjenstår det å se om en med nesten like jævlig skadehistorie og en fotballgammel mann som før forrige sesong hadde vært ute halvannet år med en akillesskade. Jeg er ikke overbevist.
2mas
Sjef

PostPosted: 19.02.2025 18:21    Post subject: Reply with quote

Selv om agenten påstod noe annet, hevder Sæter at han aldri var enig med polakkene.

– Jeg sa at det økonomiske tilbudet var godt og at det er en bra klubb, men ikke noe mer enn det. Jeg var aldri enig med Warszawa. Jeg hadde ikke snakket med noen.

Sæters agent ønsker ikke å kommentere selve saken, men sier følgende til TV 2:

– Dette tilhører fortiden. Jeg og Ole har gått videre og vi ser fremover, sier Saba til TV 2.

Les mer: Bryter tausheten: – Det ser fryktelig dumt ut
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 21.02.2025 18:21    Post subject: Reply with quote

Når RBK nå går inn i oppkjøringens fjerde treningskamp er ikke Sæter med i kamptroppen. Det har Alfred Johansson bekreftet.

(...)

– Har det føltes ut som RBK kanskje har planlagt litt for at du ikke skulle være her nå?

– Det kan man kanskje si. Så er det litt det samme som i 2022. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke var et første-, andre- eller tredjevalg da heller. Det har blitt hentet noe nytt, det hadde man kanskje ikke da, men jeg tenker at grunnlaget er det samme. Som Alfred har sagt, den beste spiller. Det han krever av meg er kontinuitet i treningsarbeidet og at jeg kan vise at jeg er tilgjengelig. Det er oppgaven min. Det er tydelig, sier Sæter, som ikke vil spekulere i hvor han tror han er i spisskøen per dags dato.

Les mer: Sæter åpner opp: – Du kan kalle det en skitten bransje hvor alle ønsker å tjene penger
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 21.02.2025 19:46    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Som Alfred har sagt, den beste spiller. Det han krever av meg er kontinuitet i treningsarbeidet og at jeg kan vise at jeg er tilgjengelig. Det er oppgaven min. Det er tydelig, sier Sæter, som ikke vil spekulere i hvor han tror han er i spisskøen per dags dato.

På youtube-videoen som ble lagt ut fra trening så er det en sekvens hvor Alfred spør Sæter om han orker mer/fortsatt kan spille.

Så han er jo åpenbart ikke helt fit?
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 21.02.2025 19:51    Post subject: Reply with quote

Der er vel hovedproblemet. Sæter er sjelden fit og klar til spill.
Back to top
AlfredoJojo
Proff

PostPosted: 21.02.2025 20:29    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
På youtube-videoen som ble lagt ut fra trening så er det en sekvens hvor Alfred spør Sæter om han orker mer/fortsatt kan spille.

Var vel da han krasja med stolpen rett før du tenker på.
Back to top
Bonnien
Senior

PostPosted: 21.02.2025 21:56    Post subject: Reply with quote

Samtidig sier Sæter at han aldri har trent så mye og vært bedre trent noengang i februar. Når vi hører hva han sier virker det derfor rart at han ikke fikk noen minutter i Portugal. Virker som at det har gått en faen i Alfred, han er lei av at Sæter altofr ofte er utilgjengelig, nå vil han se at han trener sammenhengde en veldig lang tid før det blir aktuelt med spilletid. For Sæter er vår absolutt mest målfarlige spiss.
Back to top
Duncan
Proff

PostPosted: 21.02.2025 22:51    Post subject: Reply with quote

Gir fortsatt ingen mening at han ikke skal være med i en tropp? Helt greit at han sitter på benken og kanskje bare spiller i 10-15 min..
Dette ligner jo mer på en bevisst taktikk for å få han ut, og det er litt snodig all den tid han er vår beste spiss, og ikke klager på å være utfordrer!

Gjør litt vondt for trønderhjertet og tenke på at Ole skal ut, mens Dino(!) og Isak skal utgjøre backupen på spissplass Sad
Back to top
ErdoganLomas
Proff

PostPosted: 21.02.2025 23:14    Post subject: Reply with quote

Jeg analyserer dette som at Alfred er lei av alle skadene. Før han er med i en tropp (og får ny kamprelatert skade), får han først vise at han står alle (og hele) treningene over tid.
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 22.02.2025 13:00    Post subject: Reply with quote

Bonnien wrote:
Samtidig sier Sæter at han aldri har trent så mye og vært bedre trent noengang i februar.

Det har vi hørt før..
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.03.2025 00:19    Post subject: Reply with quote

– Han skal vise at han kan stå i vår treningsbelastning over lengre tid før vi kaster ham ut i match. I fjor spilte han cirka 30 prosent av matchene, året før cirka 20. Det er ikke holdbart verken for Ole Sæter eller Rosenborg, sier Johansson.

(...)

– Hvor lenge skal det være slik?

– Det finnes det ingen dato på, sier Johansson.

Les mer: Derfor får vi ikke se RBKs toppscorer spille på en stund: – Ikke holdbart
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 02.03.2025 11:57    Post subject: Reply with quote

Alfred er tøff. Sånn skal det være.
Rambo junior fikk heller ikke fripass når han ikke innfridde.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 02.03.2025 13:15    Post subject: Reply with quote

Grei argumentasjon, men da er det på tide å kjøpe inn en fryseboks til Islamovic også. Dumt å kaste han inn mot Brøndby da han ikke har vært i full trening etterpå. Må stå over mot Skeid og jeg regner med at han da også er ute i neste kamp hvis man skal følge samme logikk.

Må også påpeke at Noah Holm spilte 992 minutter fordelt på 17 kamper i fjor. Ole Sæter hadde 1043 minutter fordelt på 22 kamper.

Her må det gå an få rabatt hos Elkjøp.
Bedreviteren
Proff

PostPosted: 02.03.2025 14:32    Post subject: Reply with quote

Vi har pdd fire spisser, hvorav brorparten er skadeplaget. Sæter skiller seg ut med at han likevel scoret bra med mål.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 02.03.2025 14:49    Post subject: Reply with quote

Det er noe som skiller Noah og Dino fra Sæters situasjon. Noah hadde en større skade, som måtte opereres. Dino har en liten skade nå, men var vel skadefri hele forrige sesong.
Sæter derimot går fra en skade, til en ny skade og enda en ny skade. Når han ikke er skadet, så er han syk.
Aller helst ville jeg hatt en ny spiss, som var et klart førstevalg. Nå har vi fire skadeplagede spisser, som alle har gode ferdigheter, men som ikke gjør oss svært giftige i angrep. Men «null sluttprodukt» Ceide på venstrekanten, så må man ha en spiss som er en trussel både i bakrom, i boks og i lufta!
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 02.03.2025 16:16    Post subject: Reply with quote

Noah var ute med to skader, så det er relativt sammenlignbart hvis du sammenligner med Sæter. Jeg var heller ikke imot å kjøpe en ny spiss, men hvorfor man gikk for Islamovic skjønner jeg ingenting av.
robbie
Veteran

PostPosted: 02.03.2025 18:22    Post subject: Reply with quote

RBK har veldig kompetente fysiske trenere som kjenner til det fysiske nivået til spillerne. Om de og Alfred mener at Sæter trenger mere trening før han er kampklar, så er han ikke kampklar. Det er ingenting å krangle over.
Back to top
Predicted
Veteran

PostPosted: 03.03.2025 00:13    Post subject: Reply with quote

Ole er best som supersub uansett, sett han inn med 30 minutter igjen
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 03.03.2025 18:03    Post subject: Reply with quote

Ole Sæter og RBK-teamet har sendt han på banen uten å være 100% i et par sesonger og han skader seg hver eneste gang.

Å holde han utenfor kampsituasjoner til man er helt trygg på at han ikke ødelegger seg selv er eneste riktige.
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 06.03.2025 13:10    Post subject: Reply with quote

Djurgården har vist interesse for Ole Sæter

Under torsdagen uppger Aftonbladet att Djurgården har hört sig för kring Rosenborg BK:s norske forward Ole Sæter, 28, vars kontrakt sträcker sig över 2026. Däremot skriver tidningen att forwarden i första hand vill vara kvar i RBK.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 98, 99, 100, 101  Next
Page 99 of 101

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb