View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1563 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 29.01.2025 14:27 Post subject: |
|
|
Helt molbo at klubber som knapt har ett og annet mobilkamera filmende på sidelinja som eneste videoreferanse skal være med å avgjøre det her.
Og voldsomt hvor personlig Klaveness skulle være med meninger rundt dette, det er da helt irrelevant hvordan hun opplever det personlig. |
|
Back to top |
|
 |
bommel1 Rutinert
|
Posted: 29.01.2025 14:37 Post subject: |
|
|
Løpet er nok kjørt. Breddeklubbene stemmer garantert med NFF.
Vanlig taktikk dette. Fra Sepp Blatter til NFL. Appeller til de "mindre", som det som regel er mange flere av, for å få bindende avgjørelser/direktiver til å styre retningen til de større.
Last edited by bommel1 on 29.01.2025 14:40; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 29.01.2025 14:39 Post subject: |
|
|
Frode Thomassen er i alle fall fornøyd... |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 29.01.2025 14:44 Post subject: |
|
|
Løpet er kjørt i denne prosessen ja.
Men uavhengig av om jeg støtter eller ikke støtter aksjoner; Dette blir fullstendig krig, tviler på at det blir gjennomført mange kamper på vårkampen.
Sannsynligvis ruller NFF ut et beinhardt straffesystem mot klubbene før sesongstart for å skremme supporterne fra å aksjonere.
Bøter, livstids utestengelser, politianmeldelser, alle kamper med aksjoner satt til 0 poeng og/eller 0-3, osv.
Hvor lenge makter supporterne å aksjonere om dette er resultatet? Ingen supportere klarer å aktivt skade klubben sin og risikere medaljer, millioner, nedrykk og konkurs over tid.
Denne sesongen kommer til å bli fullstendig galskap og et pinlig svart merke for historiebøkene. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 29.01.2025 14:47 Post subject: |
|
|
Helt horribel beslutning fra NFF, men det er man godt vant med. Det er en helt forferdelig organisasjon. Det er helt utrolig at de legger så mye prestisje i dette og at de ikke skjønner konsekvensene av å ignorere de demokratiske prosessene i klubbene på denne måten.
Jeg er sterkt i mot VAR og vil ha det bort, men jeg håper man velger en annen aksjonsform enn å stoppe kamper. Det vil være kontraproduktivt og etterhvert undergrave motstanden mot VAR. Man bør gjennomføre aksjoner som direkte rammer NFF, ikke klubbene og eliteserien. Men jeg frykter at nå vil neste sesong bli ødelagt. |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 29.01.2025 14:51 Post subject: |
|
|
Spørsmålet er jo, hvilken annen måte kan supportere protestere på? Når man følger en demokratisk prosess for så få beskjed om at NFF driter i denne-. Det som skjer framover nå er kun NFF sin skyld _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 29.01.2025 14:59 Post subject: |
|
|
Jeg har ingen sterke meninger eller følelser relatert til videodømming, jeg er generelt svært lite interessert i dømming. Men jeg begynner å utvikle sterke følelser knyttet til NFF. Her er det bare å aksjonere. Stopp dritten. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 29.01.2025 15:01 Post subject: |
|
|
Jeg er enig i at man bør aksjonere, men ikke enig i at NFFs beslutning rettferdiggjør enhver aksjonsform. Kanskje man kan blokkere NFFs kontorer, boikotte landskamper, spamme ned NFFs datasystemer, hva vet jeg, synes i alle fall aksjoner direkte mot NFF vil være bedre. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 29.01.2025 15:04 Post subject: |
|
|
Da er det bare å spare pengene for sesongkort og bruke det på noe annet skjønner jeg, for nå skal terroristene sabotere norsk fotball. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 29.01.2025 15:06 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: |
Hvor lenge makter supporterne å aksjonere om dette er resultatet? Ingen supportere klarer å aktivt skade klubben sin og risikere medaljer, millioner, nedrykk og konkurs over tid. |
Lenge nok til å skremme bort resten av de som bryr seg om norsk fotball i hvert fall. |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 29.01.2025 15:11 Post subject: |
|
|
Henri wrote: | Jeg er enig i at man bør aksjonere, men ikke enig i at NFFs beslutning rettferdiggjør enhver aksjonsform. Kanskje man kan blokkere NFFs kontorer, boikotte landskamper, spamme ned NFFs datasystemer, hva vet jeg, synes i alle fall aksjoner direkte mot NFF vil være bedre. |
Kanskje like greit å få inn noen som har kompetanse på dette. Hva gjør Greta om dagen? |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 29.01.2025 15:18 Post subject: |
|
|
Får håpe "supporterne" holder seg til å sabotere landskamper. Orker ikke en sesong med fiskekaker og tennisballer. Kan ødelegge mye av interessen for norsk fotball dersom mange kamper blir stoppet/avbrutt/avlyst. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 29.01.2025 15:21 Post subject: |
|
|
Tragisk.
Dette er altså gjengen:
Lise Klaveness
President
Ane Guro Skaare-Rekdal
Visepresident
Arne Larsen Økland
Visepresident
Gunhild Lærum
Styremedlem
Jon Ottar Mørland
Styremedlem
Kristine Haugen
Styremedlem
Leon Jarle Aurdal
Styremedlem
Espen Dokken Kirknes
Medlem
Haider Raad
Medlem
edit: oppdatert. |
|
Back to top |
|
 |
avtrekkeren Proff
|
Posted: 29.01.2025 15:26 Post subject: |
|
|
Fantastisk at det er noen som tar til fornuften. VAR er fremtiden. |
|
Back to top |
|
 |
cbas10an Senior
|
Posted: 29.01.2025 15:28 Post subject: |
|
|
Hvor er det egentlig mangel på demokratisk prosess? Og hvorfor skal ikke breddeklubbene få lov til å stemme over dette?
Ville det ikke vært en mindre demokratisk prosess om man utelukket et lass med klubber fra å stemme?
Spørsmålet som stilles handler om fotballen som helhet og der er det forbundstinget som er det styrende organet. Ikke kun toppklubbene, ikke kun forbundsstyret eller NFF som enkelte kaller det.
Personlig er jeg mot VAR i den formen vi så i fjor, men jeg er også mot avvikling av VAR.
Jeg tror dette vil bli bedre og jeg tror at vi vi lære oss å leve med det.
Så velger jeg å stole på de menneskene i NFF som har dette som jobb 150% hver eneste dag, for jeg tror de har bedre innsikt enn oss supportere som stemmer med hjertet i denne saken.
Med enkelte ytringer i denne tråden blir jeg rett og slett skremt!
Noen oppfordrer til å skade både produktet og NFF dersom de ikke får det som de selv vil.
Skulle forbundstinget stemme for at VAR skal avskaffes må vi som er mot avvikling leve med det. Dersom det trues med aksjoner og det som verre er hvis man ikke får det som man vil blir det vel det motsatte av demokrati, blir det ikke?
For min del er jeg ikke medlem av RBK, men jeg er medlem av en breddeklubb. Der kommer jeg til å stemme for det som jeg mener er det beste for norsk fotball, og jeg mener stemmen til denne breddeklubben skal ha akkurat samme verdi som hvilken som helst annen klubb.
Det er helt riktig at vi ikke har VAR på vår hjemmebane, men vi skal selvfølgelig ha mulighet til å påvirke valget når det er en sak på forbundstinget. For det er der norsk fotball bestemmes.
Alt fra 6-Ã¥rslagene til senior, og alt fra bredde til topp.
Jeg har ingen planer om å prøve å vende de av dere som er mot VAR, men jeg oppfordrer til å holde diskusjonen saklig og slutt med oppfordring til å ødelegge produktet hvis ting ikke blir som du vil.
Vær gjerne mot VAR og stå for det du mener. Det er flott med forskjellige meninger. Likevel må vi tåle det hvis demokratiet bestemmer noe annet.
Heia RBK og heia demokratiet!
 |
|
Back to top |
|
 |
MockFrog Junior
|
Posted: 29.01.2025 15:37 Post subject: |
|
|
avtrekkeren wrote: | Fantastisk at det er noen som tar til fornuften. VAR er fremtiden. |
Helt enig.
Kjernen kan ta seg en bolle, om de tror de har den ene og gyldige meningen om dette.
Supporterne er en mye større gruppe enn de fiskekakekastende noldusene. Hold dere til å støtte klubben, og ikke ødelegg mer enn dere gjorde mot lsk. Snakk om arrogant oppførsel som ødela for 95% av de tilreisende supporterne. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 29.01.2025 15:39 Post subject: |
|
|
Nå har et flertall av medlemmene i klubbene som blir berørt av VAR stemt for avvikling av det. Jeg syns det er et rimelig godt tegn på hva supporterne mener? |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 29.01.2025 15:43 Post subject: |
|
|
Nå er det en relativt liten andel av de som konsumerer norsk fotball både på stadion og TV som er medlemmer av noen klubb, og enda færre som møter opp på årsmøtene. Totalt er det vel kanskje 2-3000 mennesker som har stemt for å avskaffe VAR? De fleste fotballkonsumenter tror jeg er rimelig likegyldige til hele greia.
NB: Ordet konsument er bevisst brukt for å unngå diskusjoner rundt hvem som er "supportere" og er ment å representere alle som betaler penger for å se norsk fotball enten på stadion eller på tv. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 29.01.2025 15:51 Post subject: |
|
|
Hvis det er så viktig for folk å beholde VAR så har/hadde de muligheten til å bidra til nettopp det ved å delta i klubbdemokratiet. Det har de tilsynelatende ikke gjort. Da synes jeg det blir for dumt å klage på at antallet som faktisk har deltatt i klubbdemokratiet er lite sett opp mot alle som ser norsk fotball generelt. |
|
Back to top |
|
 |
Howie Junior
|
Posted: 29.01.2025 15:53 Post subject: |
|
|
Veldig enig i essensen til cebas10an sitt innlegg over her.
Jeg mener vi kan være så imot VAR i sin nåværende form som vi bare vil, men aksjonsformer slik vi så i fjor klarer jeg ikke å se på med særlig positive øyne. Selv jeg, en gammel traver på stadion, fikk nok av usikkerheten om hvorvidt det var vits i å ta kjøreturen innover bare for å få kampen ødelagt av nye runder med fiskekaker od dets like.
Anbefaler alle å holde seg noenlunde i skinnet og jobbe for saken sin uten å benytte 'utagerende aksjonsformer' som vil ødelegge for mange. Så vil rett og slett tiden vise om VAR har en fremtid i norsk fotball eller ei.
 |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 29.01.2025 15:57 Post subject: |
|
|
cbas10an wrote: | Hvor er det egentlig mangel på demokratisk prosess? Og hvorfor skal ikke breddeklubbene få lov til å stemme over dette?
Ville det ikke vært en mindre demokratisk prosess om man utelukket et lass med klubber fra å stemme?
Spørsmålet som stilles handler om fotballen som helhet og der er det forbundstinget som er det styrende organet. Ikke kun toppklubbene, ikke kun forbundsstyret eller NFF som enkelte kaller det. |
Joda, det du målbærer her er NFFs tolkning av en demokratisk prosess og det er vel formelt sett riktig. Jeg synes imidlertid likevel at det ikke er en god demokratisk prosess når man uttalte at man skulle legge tung vekt på innstillingen fra toppklubbene, når man ikke innførte VAR via en slik prosess, og når det er toppklubbene som må ta kostnaden for VAR. Jeg synes denne saken oppsummerer det ganske godt.
Du må gjerne stole på NFFs vurderinger, men jeg synes ikke de argumenterer godt for hvorfor VAR skal beholdes når toppklubben ikke vil ha det. |
|
Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 29.01.2025 15:58 Post subject: |
|
|
Kamerat Ola wrote: | Hvis det er så viktig for folk å beholde VAR så har/hadde de muligheten til å bidra til nettopp det ved å delta i klubbdemokratiet. |
Det er vel nesten ingen som brenner like varmt for VAR som de som er imot gjør, så at det er færre som har giddet å gjøre dette er vel ikke så veldig rart.
Kamerat Ola wrote: | Da synes jeg det blir for dumt å klage på at antallet som faktisk har deltatt i klubbdemokratiet er lite sett opp mot alle som ser norsk fotball generelt. |
Tilsvarende dumt å klage dersom forbundstinget stemmer for å beholde VAR da, regner jeg med? |
|
Back to top |
|
 |
1874 Senior
|
Posted: 29.01.2025 16:01 Post subject: |
|
|
«Heia demokratiet» jekk deg ned. Hvilket demokrati prater du om? De stemmeberettigede stemte mot var, gjerne fortell meg hvilke organer som bør ha en sterkere stemme. |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 29.01.2025 16:03 Post subject: |
|
|
Kamerat Ola wrote: | Hvis det er så viktig for folk å beholde VAR så har/hadde de muligheten til å bidra til nettopp det ved å delta i klubbdemokratiet. Det har de tilsynelatende ikke gjort. Da synes jeg det blir for dumt å klage på at antallet som faktisk har deltatt i klubbdemokratiet er lite sett opp mot alle som ser norsk fotball generelt. |
Skrev vel at det store flertallet av fotballkonsumenter var likegyldige. Kan forøvrig argumenteres for at Fotballtinget, gjennom alle sine breddeklubber, representerer fotballinteresserte i Norge vel så bra som 3000 ihuga supportere fordelt på 32 årsmøter i toppklubbene. |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 29.01.2025 16:06 Post subject: |
|
|
Merkelig at det bare er en siden som skal forholde seg til demokratiske prosesser, mens den andre siden kan bare drite i det. Samtidig som de misbruker breddeklubbene for å vinne sin sak. Legger fram tall som er umulig å bevise. Bruker argumenter som er helt tomme, tillater at klubber som aldri vil oppleve VAR skal pålegge andre klubber en enorm utgift. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
|