View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Bedreviteren Proff
|
Posted: 03.06.2024 12:34 Post subject: |
|
|
Jeg opplever at tilstedeværelsen til Selnæs er veldig viktig for hvordan Rosenborg spiller og jeg tror også han har en veldig positiv effekt på unggutta. Han dikterer tempoet og har tidvis vært i en litt annen liga enn resten.
Så er jeg enig i at han kanskje ikke alltid har et riktig bilde av kampen og at det tidvis koker litt over. Noen ganger kan jeg lese på leppene hans og tenke at "Der var du heldig at du slapp kortet" og føler sånn sett at tenningsnivået er 7,5 % for høyt. Håper at dette er noe de tar inernt for å jekke han ørlite ned – da tror jeg han også vil være enda bedre.
Uansett, ingen stor sak. Kommentarene etter Brannkampen var tullete. Ikke spot on disse heller, men ingen stor greie. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 03.06.2024 12:36 Post subject: |
|
|
Torbjørn wrote: | Selvfølgelig lett å forstå frustrasjonen i heten rett etter kampen i går, men enig i at sånne uttalelser fremstår dårlig. |
 |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 03.06.2024 12:47 Post subject: |
|
|
Bart1 wrote: | Personligheten hans ønsker jeg ikke å skrive så mye om. Den er ganske irrelevant. |
Irrelevant? Så fort vi møter motgang på banen er han mester i å spre negativ energi og dårlig kroppsspråk som garantert påvirker den unge spillerstallen vår negativt. Dette toppes deretter av en rekke barnslige og tøyeste utsagn i media. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 03.06.2024 15:58 Post subject: |
|
|
Ole Selnæs blir for lett lurt av spillere på slike halvamatørlag som han hater. Enten er han for dum eller for lat til å forbedre seg og løfte egen prestasjon noe for at rævvaspill ikke skal vinne.
Hvor ofte har ikke selveste Selnæs ødelagt oppbyggingen av våre angrep ved at han påfører medspiller en bompasning? Mange titalls ødelagte angrep, og tilsvarende brudd imot, denne sesongen.
Står der, vendt mot vår ballfører, med blikket låst på ballen, ofte har han virket for dårlig orientert om at motspillerne nær ham faktisk rører på seg. Selnæs velger idiotisk nok stadig å bare stå der og vente på ballen som ruller imot, og venter gjerne til en motspiller i stedet har brutt pasningen.
Hvorfor blir stadig slike pasninger til Ole Selnæs brutt?
Ikke fordi medspillerne i utgangspunktet har for dårlig treffprosent, men fordi Ole Selnæs ikke gidder møte ballen.
Så mange slike i går og det er som nevnt ikke enkeltstående glipper.
Maestrojobben han vil ha, der du bare kan plante høyrefoten i gresset, løfte venstre og vente på at ballen møter venstrefoten, finnes ikke lenger.
Nå må Selnæs bli forklart at han må røre seg. Gjør laget og medspillerne en tjeneste. Møt ballen når du ser det er motspillere i nærheten. De vil nemlig også ha tak i den ballen.
Uansett hvor god man var med minimal bevegelse for 10 år siden, så kreves det mer for å holde nivået nå.
Fotballen har utviklet seg. Selnæs må bli forklart dette da han åpenbart ikke legger merke til det selv.
Selnæs' latskap er årsaken til at spillere som Segberg, Magnusson Hestnes, Rasch, Bjørlo etc står frem som genier i kamp mot ham, mens Selnæs står igjen uten ball, like overrasket hver gang.
Og ofte kan vi se på kroppsspråket til Selnæs at han laster medspiller og ikke forstår at han selv er årsaken til at ballen ikke nådde frem til virtuosen.
En ting til også. Det var vel Reitan som slet med å finne en ledig medspiller på innkast. Selnæs var ledig, men uinteressert. Gjemte seg i pasningsskyggen bak dommeren og jeg så leppene beveget seg. Mulig han diskuterte oddsen han hadde fått fra kinesisk spillmafia, eller så kjeftet han på dommeren.
Kunne jo selvfølgelig lett gjort seg spillbar ved å bare flytte seg et par meter og by seg frem, men Selnæs er kanskje for fin til slikt?
For dum eller for lat?
Så har jeg tro på at uvanene hans kan avlæres, men da må noen med større pondus enn ham fortelle ham dette. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 03.06.2024 22:12 Post subject: |
|
|
Ole må hvertfall ikke bli skadet så lite som vi skaper..
-dertil, igjen, vi må spille inn Fredriksen som har målpoeng i seg.
Høsten er norsk. Ikke svensk. Og ikke dansk. |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 04.06.2024 11:40 Post subject: |
|
|
Jeg hart en mistanke om at det er en forhistorie her et sted, mellom Selnæs og en tidligere kjæreste av gisp! eller noe sånt... |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 04.06.2024 12:51 Post subject: |
|
|
Alt det Gisp skriver er grunnene til at Perry ville gi bort Selnæs til Viking i 2013. Heldigvis skjedde ikke det. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.08.2024 07:03 Post subject: |
|
|
Har vært usakelig god i de siste kampene, gjør akkurat som han vil. Det vil komme bud fra utlandet om han holder dette gående. |
|
Back to top |
|
 |
DonRevie Proff
|
Posted: 26.08.2024 08:32 Post subject: |
|
|
Helt enig, igår var han utilnærmelig og i en egen klasse. Vi får se mot smurfene nå, blir spennende! |
|
Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 27.08.2024 12:43 Post subject: |
|
|
Trodde han kom til å være i landslagstropp. Hadde vært spennende som sittende bak Ødegård og Berge. _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 27.08.2024 15:16 Post subject: |
|
|
Så lenge Solbakken er trener kommer ikke Rosenborgspillere på landslaget. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 27.08.2024 17:26 Post subject: |
|
|
Skal vi få det beste ut av Haaland på landslaget så burde Selnes vært med. Men han er kanskje for treg og usikker defensivt for Solbakkeb. Men offensivt ville han vært et stort pluss mener jeg _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.09.2024 20:40 Post subject: |
|
|
Driver med en annen idrett om dagen. Herregud hvor god han er. |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 01.09.2024 21:07 Post subject: |
|
|
Var skeptisk til Selnæs før ferien. Vel slo han gode pasninger,men var treg og stillestående. I høst er det en Selnæs 2.0 vi ser,dominant i banespillet ,alltid kloke valg og med en løps-og duellstyrke jeg knapt har sett av ham tidligere .
Solbakken vektlegger selvsagt europeisk erfaring,derfor får ultratrege Sander Berge plass, men mener Selnæs nå begynner å bli vanskelig å utelate hvis han fortsetter som nå. |
|
Back to top |
|
 |
lasarus Junior
|
Posted: 01.09.2024 21:13 Post subject: |
|
|
Meget god men herregud så dårlige dødballer han slår. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 01.09.2024 21:30 Post subject: |
|
|
Selnæs skal for all del ikke på landslaget og flotte seg for utlandet. Han skal servere kaffe sentralt på midtbanen til RBK til han legger opp. På et annet nivå. |
|
Back to top |
|
 |
bommel1 Rutinert
|
Posted: 01.09.2024 21:42 Post subject: |
|
|
Mannen er den klart beste midtbanespilleren i eliteserien. Styrer alt utpå banen |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 01.09.2024 22:30 Post subject: |
|
|
Ja, helt klart den beste baristaen i eliteserien! _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
Der Kaiser Veteran

|
Posted: 01.09.2024 23:07 Post subject: |
|
|
Henri wrote: | Driver med en annen idrett om dagen. Herregud hvor god han er. |
Ser bedre ut enn noen gang. Inkludert da han drev på å tredde gjennom Mikkelsen i Europa for 7-8 år siden. Vanvittig både offensivt og defensivt nå. _________________ "Avløsning, Ernst! Avløsning!" |
|
Back to top |
|
 |
pappabrun Proff
|
Posted: 02.09.2024 01:08 Post subject: |
|
|
Når han er på sitt beste er det jo ingen i Eliteserien som er bedre. Patrick Berg kan kanskje få knyte skolissene hans. |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 02.09.2024 14:37 Post subject: |
|
|
Liten observasjon og noe jeg tenkte over i går, har det blitt mindre syting mot dommer fra Selnæs i det siste? Eller er det bare at han er så god at han ikke lager frispark lengre? |
|
Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 02.09.2024 14:39 Post subject: |
|
|
tror det er sistnevnte  |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7061 Location: South-west coast exile
|
Posted: 02.09.2024 14:42 Post subject: |
|
|
Vært HELT enorm i det siste. Utrolig god. |
|
Back to top |
|
 |
Looney Senior

|
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 02.09.2024 19:28 Post subject: |
|
|
ja, og fortjent. For en spiller! Styrer alt og alle på banen. Nå i høstsesongen tør jeg påstå at han vært bedre enn da han dro fra RBK. Mer ro i kropp og sinn, gjør sjelden feil, skynder seg sakte, kjefter mer "riktig" hvis det er lov å si det. Ikke like sutrete som før og er mer voksen. Sjelden han taper på kortbane-spillet på trening også nå. |
|
Back to top |
|
 |
|