View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
EspN Veteran
|
Posted: 05.08.2024 11:54 Post subject: |
|
|
Tviler på nelson spiller for seg selv. At han har skylapper,har han hatt siden han kom.
Gutten har ferdigheter,bør faktisk stole mer på seg selv. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7061 Location: South-west coast exile
|
Posted: 05.08.2024 12:14 Post subject: |
|
|
Han har utvilsomt ferdigheter, men han trenger å løfte blikket. Lærer han seg det har vi jo en kjempespiller. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 05.08.2024 12:45 Post subject: |
|
|
Belgisk klubb som har lagt inn bud. Det er vist flere klubber som er interessert. Kan fort skje noe i dette vinduet. |
|
Back to top |
|
 |
DonRevie Proff
|
Posted: 05.08.2024 13:19 Post subject: |
|
|
Det virker til å være en bred enighet om potensialet til Nelson og at han ikke har prestert godt nok i RBK så langt.
Nå mot TIL gjorde jeg en observasjon som jeg når Reitan-Sunde lå nede i 1.omg og hvor både Fredriksen og Nelson ble sendt i oppvarming. Det ble vist at Nelson tok på seg sokkene og Alfred så på Nelson og ristet til oppgitt på hodet. Fredriksen var allerede godt i gang med oppvarmingen virket det som og at Nelson var noe tregere.
Var dette et tegn på Nelson sine dårlige holdninger og Alfred sin formening om dette?
Flere som fikk med seg dette? Tanker? |
|
Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 05.08.2024 13:24 Post subject: |
|
|
Fikk med meg det, Nelson er nok lei å sitte benken. han vil ikke spille for AJ. var jo sprudlende glad på og utenfor banen under Rekdal.
han orker sikkert ikke all den løpinga som AJ forventer fra han |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 05.08.2024 13:24 Post subject: |
|
|
DonRevie wrote: | Var dette et tegn på Nelson sine dårlige holdninger og Alfred sin formening om dette? Tanker? |
Vanskelig å tolke. Kan likegodt ha vært frustrasjon over å ha en av de mest skapende vingene nede med skade.
Det kan også være irritasjon over at Nelson ikke var klar raskt nok. Likevel så var det altså Nelson som ble byttet på i andre omgang og ikke Fredriksen. |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 05.08.2024 15:01 Post subject: |
|
|
Altså... at unge sløve spillere som er trege på avtrekkeren er ingen nyhet. At man blir oppgitt med 2 sekunders opphisselse er ikke uvanlig for trenere. AJ er nok vant med dette fra FCK tiden og har nok nada innvirkning på forholdet mellom AJ og Nelson. Litt sosial trygghet må man vel ha opparbeidet seg da Nelson tross alt ble byttet inn en god stund før Frederiksen  |
|
Back to top |
|
 |
DonRevie Proff
|
Posted: 06.08.2024 09:40 Post subject: |
|
|
enojado wrote: | Altså... at unge sløve spillere som er trege på avtrekkeren er ingen nyhet. At man blir oppgitt med 2 sekunders opphisselse er ikke uvanlig for trenere. AJ er nok vant med dette fra FCK tiden og har nok nada innvirkning på forholdet mellom AJ og Nelson. Litt sosial trygghet må man vel ha opparbeidet seg da Nelson tross alt ble byttet inn en god stund før Frederiksen  |
Sant nok, men da har både spillere og trener en jobb å gjøre når det kommer til å få frem "sulten" til disse spillerne etter min mening. I en prestasjonsgruppe i toppidrett så må slike "holdninger" jobbes bevist med og kan ikke aksepteres etter mitt skjønn. Dette handler ikke om sosial trygghet slik jeg ser det.
Nelson kom riktig nok først inn av de nevnte, men det betyr ikke at slikt kan aksepteres dersom min betraktning av observasjonen er gjeldende på noen måte.
Slik jeg forstår AJ så er han opptatt av detaljer og da vil slike "små ting" være en del av den jobben som ligger til AJ. De "riktige" holdningene er med på å skape og bygge opp en god prestasjonskultur, og hvor sløvhet ikke bør han en plass slik jeg ser det. Få det bort! |
|
Back to top |
|
 |
eksilbaill Junior
|
Posted: 06.08.2024 10:11 Post subject: |
|
|
Begynner veien fram til spilletid for Jayden å bli litt vel lang nå? Med trenerens gamle favoritt Noah Sahsah på vei inn, og den nye favoritten i Reitan Sunde milevis foran i køa fra før av. Om alle tre skal kjempe om plassen som venstreving? |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 06.08.2024 11:26 Post subject: |
|
|
Lukter vel et Nelson salg på slutten av året. _________________ I have spoken. |
|
Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 06.08.2024 11:32 Post subject: |
|
|
Han bør dra til et lag som i større grad baserer seg på kontringsspill. Han har vist under reka at han takler det bedre enn spillestiler som stiller større krav til mental kapasitet. Tror han kan blomstre om han får det en del enklere og stort sett må springe raskt og drible. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 17.08.2024 22:32 Post subject: |
|
|
Han må jo være på vei ut dørene de neste dagene?
Er vel fort fjerdevalget på venstrekanten nå. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 17.08.2024 22:35 Post subject: |
|
|
Jeg tenker at om vi ikke får store bud på han nå, hadde det vært bedre å lånt han ut. Tror han vil blomstre med spilletid i rette klubben |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 17.08.2024 23:00 Post subject: |
|
|
Han vil aldri blomstre.
Når han går fra oss vil vi høre null og niks om ham.
Jeg ville gitt han bort for å spare lønns kostnader _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 18.08.2024 09:25 Post subject: |
|
|
Han er en av de hos oss med størst potensiale, spørsmålet er om vi er riktig klubb/spillestil. Burde ikke blitt solgt, men tror Dorsin har plan om å kvitte seg med alt Reka kjøpte, så ligger nok dårlig an _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 18.08.2024 09:49 Post subject: |
|
|
Passer nok best i en klubb uten en klar spillestil. Et dårlig lag som får noen kontringer han kan ligge å vente på. Han bruker opp kreftene sine på presspill nå, har ikke noe overskudd til å blomstre. Ikke god nok/selvtillit nok på små flater når vi møter lag som har 10 i forsvar. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 18.08.2024 12:51 Post subject: |
|
|
Jayden hadde blomstret som f i Sandefjord. Hadde lett toppet Ofkir/Al Saed. Om vi ikke får solgt han nå burde vi leie han ut dit for å holde på/øke markedsverdien. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 18.08.2024 13:04 Post subject: |
|
|
Gofot-teorien ville vært ideell for ham. Han besitter enestående ferdigheter av internasjonal klasse, men får kun muligheten til å vise fram en liten del av sitt fulle potensial.
Problemet med å leie han ut til Sandefjord er at de veldig ofte havner i kvalifisering. Skulle vi havne i kvalifisering mot Sandefjord vil vi da møte en spiller som langt overgår det forsvaret vårt vil kunne klare å håndtere.
Dette gjelder de fleste spillerne våre - så lenge vi ikke benytter oss av Gofotteorien, vil de aller fleste som går fra oss blomstre som for eksempel Bjørlo. Det er ikke potensialet deres eller Jayden sitt det er noe i veien med, men hvordan han blir brukt. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 18.08.2024 13:53 Post subject: |
|
|
Frustrerende at vi til stadighet ikke klarer å få ut potensiale til spillerne. Jayden har vist stort talent, men har jo kun blitt dårligere etter at han kom til oss. Samme med Fredriksen. Vi gjør spillerne dårligere. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 18.08.2024 14:40 Post subject: |
|
|
eksiltrøndern wrote: | Jayden hadde blomstret som f i Sandefjord. Hadde lett toppet Ofkir/Al Saed. Om vi ikke får solgt han nå burde vi leie han ut dit for å holde på/øke markedsverdien. |
Nei det tror jeg ikke. Han mangler rett og slett fotballforståelse.
Det er ikke noe som kan trenes på. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 18.08.2024 15:18 Post subject: |
|
|
Han er ikke bare i feil klubb, men feil liga. I en liga med tregere tempo hvor han kan få stor frihet vil han sikkert kunne blomstre. Men spilleforståelse og lagspill har jeg gitt opp å se fra han ihvertfall. Frustrerende når man ser råpotensialet der, men det fins mange sånne. Passer ikke inn i den kulturen Alfred forsøker å bygge opp. |
|
Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 18.08.2024 15:18 Post subject: |
|
|
I Sandefjors får drivlevinger mer fri rolle til å spille på styrke e sine, og spille mindre for laget. På godt og vondt. Ofkir f.els hadde fallt sammen hos oss, akkurant som han har gjort i engen. |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 18.08.2024 16:20 Post subject: |
|
|
Han hadde kommet til å vært en meget god spiller i en annen norsk klubb. Skjønner ikke hva vi driver med. Alle blir dårligere i rbk. |
|
Back to top |
|
 |
HupOranje Senior
|
Posted: 18.08.2024 18:15 Post subject: |
|
|
Aristoteles wrote: | Han hadde kommet til å vært en meget god spiller i en annen norsk klubb. Skjønner ikke hva vi driver med. Alle blir dårligere i rbk. |
Vi har kjøpt mange spillere uten tanke for hvordan de passer inn på laget. Vi har møljet sammen individer i stedet for å bygge et lag. Jeg tror det begynner å bli litt bedre praksis nå. |
|
Back to top |
|
 |
jorji Rutinert

|
|
Back to top |
|
 |
|