English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Lillestrøm
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 48, 49, 50  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Tangvik
2%
 2%  [ 2 ]
Tagseth
9%
 9%  [ 9 ]
M. Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Nemcik
11%
 11%  [ 11 ]
Jenssen
0%
 0%  [ 0 ]
Väänänen
0%
 0%  [ 0 ]
Selnæs
36%
 36%  [ 34 ]
Nypan
37%
 37%  [ 35 ]
Broholm
1%
 1%  [ 1 ]
Holm
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan-Sunde
1%
 1%  [ 1 ]
Zeidan
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 93

Author Message
Skrulledude
Senior

PostPosted: 22.07.2024 00:06    Post subject: Reply with quote

OMG har fiskekaker gått til spille? Hvor er Greta Thunberg når vi trenger henne
Back to top
View user's profile Send private message
Pjoltergeist
Senior

PostPosted: 22.07.2024 00:10    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Ja de må lytte til oss ekte supportere og utestenge kreftsvulsten.

Hedning wrote:
Hvis alle andre "supportere" har iq på 10 som rbk-supporterne ja.

Du er utrolig flink til å argumentere i alle fall Tommel'n opp!
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 22.07.2024 00:13    Post subject: Reply with quote

Takk for det. Du er flink med hersketeknikker også. Som cherrypicking. Jeg har sikkert 20 poster i denne tråden i kveld. Du må gjerne svare på alle.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 22.07.2024 00:16    Post subject: Reply with quote

På tide å ta kvelden for deg nå, Hedning. Smile
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 22.07.2024 00:18    Post subject: Reply with quote

Blir nok dessverre ikke noe blidere i morgen. Dette er et overtramp så stort at det ikke er mulig å gå videre som klubb lenger før kreftsvulsten er fjernet.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 22.07.2024 00:22    Post subject: Reply with quote

Skjønner det blir skyttergraver, selv om jeg gir min støtte til Kjernen og Kanarifansen, så betyr ikke det at jeg ikke ser hvilke negative konsekvenser dette har kortsiktig.

Vi mister potensielt kritisk viktige poeng.
Vi mister kritiske viktige penger.
Vi ødela en kveld for mange tusen supportere.
Vi risikerer at mange av dagens tilskuere ikke kommer tilbake på en stund.
Vi risikerer å havne i en krig med NFF.

Kortsiktig så kostet dette mye, mange vil være enig i at prisen var for høy.

Jeg håper det sender partene i dialog som ender i avstemming om VAR uten lobbyinnblanding fra NFF og/eller tvang.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 22.07.2024 00:23    Post subject: Reply with quote

Det kostet for de som bryr seg om klubben ja. Men ikke for de som bryr seg mer om seg selv og VAR. For de var dette en seier.
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 22.07.2024 00:24    Post subject: Reply with quote

Man skulle ha feiret tre poeng og opp på 7. plass. Nå ligger man i stedet på 13. plass - målforskjell unna kvalikk - og på lørdag så venter Fredrikstad borte.

Folk blir alkoholikere av mindre.
machiavelli
Veteran

PostPosted: 22.07.2024 00:25    Post subject: Reply with quote

Pjoltergeist wrote:

Slike tiltak vil nok neppe NFF gjennomføre da det vil ødelegge norsk toppfotball. Om de så gjør det, så er det da strengt tatt NFF som knekker klubbene da det er de som trekker i trådene, ikke supporterne.

Alt dette med aksjoner er reaksjoner vil derimot ikke føre noe godt med seg for noen parter på lang sikt. Den eneste løsningen på dette er at partene setter seg ned sammen, lytter til hverandre, kutter all prestisjen i toppen og finner en løsning som alle er parter forent om. Akkurat dette med lytting har vel ikke NFF vært spesielt gode på tidligere, så de kan starte der.

Det er jo alternativet de sitter igjen med når en gjeng med pøbler prøver å ødelegge fotballkamper. Hvis klubbene ikke klarer å ta ansvar og stoppe de så må kampene gå for tomme tribuner.

Handlinger har konsekvenser. Som dere ikke klarer å skjønne.

Hva er dette "partene må lytte til hverandre"-greiene? Det HAR VÆRT AVSTEMNING OM VAR OG MAJORITETEN VAR POSITIVE.

Det vi ser nå er en gjeng pøbler som ikke aksepterer demokratiske valg fordi DE ikke fikk det som de ville.

Det er ikke noe prestisje. Det er en demokratisk avgjørelse av klubbene i eliteserien om å fortsette og noen tapende pøbler som vil ødelegge fordi de tapte valget.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 22.07.2024 00:26    Post subject: Reply with quote

Zarm93 wrote:
Man skulle ha feiret tre poeng og opp på 7. plass. Nå ligger man i stedet på 13. plass - målforskjell unna kvalikk - og på lørdag så venter Fredrikstad borte.

Folk blir alkoholikere av mindre.

Jepp. Alt lå til rette for en magisk kveld på Lerkendal. Men noen er ikke interessert i fotball, eller Rosenborg.
Back to top
Robin
Rutinert

PostPosted: 22.07.2024 00:30    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Jeg håper du og alle andre skjønner at det første vi må gjøre noe med, er å bli kvitt slike fans fra fotballen.

Nå er det jo supportergruppene som står for alt liv på stadion da... Så blir fryktelig tamt uten dem.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 22.07.2024 00:32    Post subject: Reply with quote

Vi er mange på ØØ som synger og støtter laget, og ikke saboterer for klubben. Man kan ikke la kreften leve videre, om den ikke fjernes vil klubben dø.

Last edited by Hedning on 22.07.2024 00:33; edited 1 time in total
Back to top
HeXX
Rutinert

1972 Miami Dolphins wrote:
Skjønner det blir skyttergraver, selv om jeg gir min støtte til Kjernen og Kanarifansen, så betyr ikke det at jeg ikke ser hvilke negative konsekvenser dette har kortsiktig.

Vi mister potensielt kritisk viktige poeng.
Vi mister kritiske viktige penger.
Vi ødela en kveld for mange tusen supportere.
Vi risikerer at mange av dagens tilskuere ikke kommer tilbake på en stund.
Vi risikerer å havne i en krig med NFF.

Kortsiktig så kostet dette mye, mange vil være enig i at prisen var for høy.

Jeg håper det sender partene i dialog som ender i avstemming om VAR uten lobbyinnblanding fra NFF og/eller tvang.

Tapet etter dagens fadese er nok mer enn kortsiktig. Det økonomiske etterslepet vil nok kunne måles både resten av denne sesongen og framover. Ingen har gjort så mye for å rekruttere supportere til andre klubber enn det Kjernen har prestert i kveld. Tror du alle barna som kom fra Asker, Nittedal, Kautokeino etc og hadde sett fram til en storkveld på Lerkendal er RBK supportere når de vokser opp? Det tror ikke jeg. Og de er langt viktigere enn Kjernens kamp mot vindmøller.

Men så lenge du ikke forstår hvordan du skal forholde deg til Var og bidra til at det fungerer, vil du trolig heller ikke forstå hvor fantastisk talentløse kjernen, kanarifansen og de øvrige grupperingene som aksjonerte i dag var.

Men, og dette er vesentlig: anser du det slik at Kjernen m.fl bør erstatte tapene til de som er rammet, eller er det underordnet i dine øyne?

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
Robin
Rutinert

HeXX wrote:
Kjernen kan vel neppe defineres som supportere.. De er en enkel berme nå uten betydning for klubben og klubbens framtid, annet enn som produsent av utenomsportslig støy.

Dette blir for dumt. Og altfor grovt språkbruk etter mitt syn. Berme? Så det at de lager liv er etter ditt syn bare støy?
Back to top
Robin
Rutinert

PostPosted: 22.07.2024 00:34    Post subject: Reply with quote

KeyserS wrote:
Det er så lett å være journalist, skjønner ikke hvorfor jeg ikke gikk den veien. Jeg kunne spydd ut 20 saker i dag om stakkars folk som hadde kommet mer enn en time for å se kampen.

Guttungen til en kompis hadde tatt turen fra Skien til Trondheim for å se Rosenborg for aller første gang. Fryktelig trist selvsagt. Skulle egentlig vært et av sommerens høydepunkt for ham, men NFF velger å overreagere så voldsomt.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 22.07.2024 00:36    Post subject: Reply with quote

Hvilken sinnsyk virkelighet lever du i når du skylder på NFF her? Capsgutta avlyste kampen. Det hadde de bestemt seg for på forhånd. Og de var meget fornøyd med seg selv når de fikk det til. Det var åpenbart for alle som var der.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 22.07.2024 00:40    Post subject: Reply with quote

Hadde vært uproblematisk å spille ferdig kampen, men NFF valgte denne uken å informere domemrstanden ig klubbene om at de kom til å stramme inn og ha lav terskel for å avlyse ved protester mot VAR. Det var en villet eskalering fra NFF der de håpet å tvinge suppertgrupperingene til å gi opp og ta imot VAR i stillhet.

Det sagt så må selvsagt Kjernen og Kanarifansen bære ansvaret for at kampen ble avlyst, de fikk siste varsel om at det var konsekvensen - og de valgte å agere igjen.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 22.07.2024 00:41    Post subject: Reply with quote

Tok med ungene og kona til en magisk helg i Trondheim og som skulle krones med kamp på lerkendal for eldstemann og meg. VAR blekner i forhold til de ondartede kreftsvulstene med underbitt og blycaps som får styre i det vide og brede.

Helt enig med Hedning! Er altfor forbannet til å skrive noe som helst mer... Søkki faen!

Last edited by enojado on 22.07.2024 00:43; edited 1 time in total
Back to top
Robin
Rutinert

PostPosted: 22.07.2024 00:42    Post subject: Reply with quote

NFF hadde bestemt seg for å ta spillerne inn i garderoben dersom noe ble kastet på banen - for det var "farlig" for spillerne (spillerne ruslet motvillig inn i garderoben).

Dette bare oppildnet supporterne ytterligere. Og det samme med trusselen om å avlyse kampen.

Hva slags tiltakt har NFF igjen i verktøykassa nå? For dette er nok bare starten, dette skjer jo på andre arenaer også. Og nå vil sikkert andre supportergrupper gjenta dette og NFF har ikke noe annet valg enn å avlyse kamp etter kamp - for konsekvente må de jo være.
Back to top
Robin
Rutinert

PostPosted: 22.07.2024 00:43    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Hadde vært uproblematisk å spille ferdig kampen, men NFF valgte denne uken å informere domemrstanden ig klubbene om at de kom til å stramme inn og ha lav terskel for å avlyse ved protester mot VAR. Det var en villet eskalering fra NFF der de håpet å tvinge suppertgrupperingene til å gi opp og ta imot VAR i stillhet.

Nettopp. Og nå har de eskalert det så voldsomt at jeg tipper det blir det samme på andre arenaer fremover... Hadde vært null problem å bare rydde bort fiskekakene/ballene og så fortsatt.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 22.07.2024 00:44    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Tok med ungene og kona til en magisk helg i Trondheim og som skulle krones med kamp på lerkendal for eldstemann og meg. VAR blekner i forhold til de ondartede kreftsvulstene med underbitt og blycaps som får styre i det vide og brede.

Helt enig med Hedning! Er altfor forbannet til å skrive noe som helst mer... Søkki faen!

Føler med deg. Trist at det ble sånn for dere, og mange mange tusen fler. Helt sinnsykt at folk gjør sånt mot andre mennesker. Null empati, de jublet når de ødela helga for over 10 000 trøndere.

Last edited by Hedning on 22.07.2024 00:50; edited 1 time in total
Back to top
Svart og kvitt
Junior

PostPosted: 22.07.2024 00:47    Post subject: Reply with quote

Synd at det endte sånn. Var en god del fine kombinasjoner å frispilling det lille vi fikk se. God Reklame da for alle oss som er glad i Fiskekaker
Back to top
HeXX
Rutinert

PostPosted: 22.07.2024 00:56    Post subject: Reply with quote

Robin wrote:
HeXX wrote:
Kjernen kan vel neppe defineres som supportere.. De er en enkel berme nå uten betydning for klubben og klubbens framtid, annet enn som produsent av utenomsportslig støy.

Dette blir for dumt. Og altfor grovt språkbruk etter mitt syn. Berme? Så det at de lager liv er etter ditt syn bare støy?

Jeg kunne brukt langt kraftigere uttrykk enn berme, som er et mildt uttrykk i denne sammenheng. Og ja, kjernens tid som supportergruppering er for meg over. Dere setter dere selv langt over klubben, ser bort fra demokratiske prosesser, bruker virkemidler som i dag fører til kansellering av kampen. 12000 skuffede, mange langveisfarende ekte supportere, blir sammen med klubben påført en økonomisk belastning dere såkalte supportere selvsagt bør dekke.

Det dere ikke forstår, og trolig aldri vil forstå, er at dette er deres hobby. Dette er det dere bruker fritid på, og velger å prioritere. Men dere forstår ikke at de valg dere tar påvirker de som lever av dette, det påvirker klubben, og det påvirker den store majoriteten av supportere som tydelig er imot barnslige aksjoner som dette fra bermen på ØØ.

Du får bruke morgendagen på å lese gjennom kommentarfelt, finne navn og kontaktinfo og begynne kjernens arbeid med å rydde opp i det kaoset dere har skapt. Er dere ikke villig til det, ser jeg ingen grunn til at dere bør være velkommen på Lerkendal igjen. Berme kan dere være et annet sted.

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 22.07.2024 00:58    Post subject: Reply with quote

Hør hør.

Noen som vet navn på noen som kastet? Jeg har et vipskrav å sende. De som fikk kampen avlyst må stå frem med navn og stå for det de har gjort.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 22.07.2024 01:07    Post subject: Reply with quote

Robin wrote:
NFF hadde bestemt seg for å ta spillerne inn i garderoben dersom noe ble kastet på banen - for det var "farlig" for spillerne (spillerne ruslet motvillig inn i garderoben).

Dette bare oppildnet supporterne ytterligere. Og det samme med trusselen om å avlyse kampen.

Hvis Kjernen sine handlinger noen gang skal kunne debatteres på saklig måte, må dere i det minste klare å ta på dere ansvaret. Det var ikke NFF som kastet gjenstander ut på banen etter advarselen om avlysing.

At dere ble «oppildnet» til å kaste flere gjenstander fordi spillerne ble beordret inn i garderobene, sier mer om det som rører seg inn i hjernene deres enn om NFF, dessverre.

Robin wrote:
Hva slags tiltakt har NFF igjen i verktøykassa nå? For dette er nok bare starten, dette skjer jo på andre arenaer også. Og nå vil sikkert andre supportergrupper gjenta dette og NFF har ikke noe annet valg enn å avlyse kamp etter kamp - for konsekvente må de jo være.

Hvis dere aksjonister alle tenker som dette, er det skremmende … og dere en skam. Pell dere vekk, sier jeg. Og det tror jeg et stort flertall mener om dere også nå.

Robin wrote:
ola. wrote:
Jeg håper du og alle andre skjønner at det første vi må gjøre noe med, er å bli kvitt slike fans fra fotballen.

Nå er det jo supportergruppene som står for alt liv på stadion da... Så blir fryktelig tamt uten dem.

Jeg nekter å tro at samtlige syngende supportere står for den hjernedøde oppførselen under denne kampen. Men hvis du med liv mener oppførsel som her, da klarer nok flertallet seg godt uten.

…

Dette går bare negativt utover RBK og de som er glad i klubben. På både kort og mellomlang sikt. Og i alle fall om det fortsetter. Umulig å si noe om hva det vil ha å si på lang sikt, men det er faktisk ubetydelig nå.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 48, 49, 50  Next
Page 15 of 50

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb