View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Tangvik |
|
0% |
[ 0 ] |
Cornic |
|
0% |
[ 0 ] |
Henriksen |
|
20% |
[ 3 ] |
Jenssen |
|
0% |
[ 0 ] |
Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
Tagseth |
|
33% |
[ 5 ] |
Selnæs |
|
0% |
[ 0 ] |
Väänänen |
|
0% |
[ 0 ] |
Broholm |
|
6% |
[ 1 ] |
Holm |
|
6% |
[ 1 ] |
Reitan-Sunde |
|
13% |
[ 2 ] |
Ceide |
|
6% |
[ 1 ] |
Sæter |
|
13% |
[ 2 ] |
|
Total Votes : 15 |
|
Author |
Message |
Putte Veteran

|
Posted: 27.05.2024 23:17 Post subject: Viking - Rosenborg |
|
|
Viking FK - Rosenborg BK
vs.
Turnering: eliteserien
Tid: søndag 30. juni 2024 15:00(!)
Sted: SR-Bank arena
TV: tv2.no _________________
(delt bruker - PM for tilgang)
Last edited by Putte on 30.06.2024 17:01; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.06.2024 15:03 Post subject: |
|
|
Mot Fredrikstad må Johansson også klare seg uten Ole Sæter, Tomas Nemcik, Emil Frederiksen på grunn av skader.
Trioen er derimot ventet å være tilbake når RBK skal møte Viking etter sommerpausen 30. juni.
– Om alle tre trener fullt opp mot den kampen og starter mot Viking, det kan jeg ikke svare på nå. Men de kommer i et eller annet omfang til å være med i oppstarten, forklarer Johansson.
Les mer: Kaptein testet smertene og talentene var tilbake |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.06.2024 21:27 Post subject: |
|
|
Intet nytt om Nelson (og Andersson)?
RBKweb wrote: | Fra før er Tomas Nemcik, Markus Henriksen og Ole Sæter alle nettopp lårskadet. Det er håp om at alle tre kan være aktuelle mot Viking om fire uker.
- Ja, men jeg kan ikke "bunte i hop" alle. De har litt ulike prognoser på problemene som de har, men jeg er håpefull om at alle tre kan være med når vi starter opp igjen. Alle er kanskje ikke klare for 90 minutter mot Viking, men noen av dem i alle fall, vuderer Johansson. |
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.06.2024 17:37 Post subject: |
|
|
Liten presisering i forhold til hva jeg opprinnelig har skrevet:
Fysiske tester 19. juni. Første ordinære trening 20. juni.
Deretter treninger hver dag fram til kamp med unntak for restitusjon 24. juni. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.06.2024 17:46 Post subject: |
|
|
Sæter:
– Dette var siste økta «utenfor laget», og jeg er klar for å trene med de andre igjen. Så tar vi det sikkert litt gradvis. Men jeg kjenner ingenting, og spiller mot Viking om Alfred (Johansson) ønsker det.
(...)
Og for Henriksens del, som dro på seg en hamstring-skade mot Kristiansund i slutten av mai, ser det lyst ut.
Han var med på hele økta - og er klar.
– Ja, jeg er helt kvtt skaden nå, forteller han Adresseavisen etterpå.
[Nemcik] trente innendørs og alternativt torsdag, og trener Alfred Johansson tviler på at han er å se på banen i Stavanger:
– Han er på vei tilbake fra hamstringskaden og nærmer seg å trene med laget. Men han blir trolig ikke klar til Viking-kampen, sier han.
Les mer: Ferien over: NÃ¥ gir han klar beskjed
Emil Frederiksen har lyskeproblemer og skal sjekkes på Rikshospitalet. Jayden Nelson meldes enda som usikker til Viking kampen.
– Jayden fikk en skade i sin legg mot Fredrikstad. Det går bra, men vi faser han inn rolig. Han kan bli aktuell mot Viking, men det er kanskje litt vel optimistisk, sier Johansson.
Les mer: Disse to kan forsvinne fra Lerkendal: – Ryktene kommer ut uansett hvor lite jeg sier |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 21.06.2024 18:39 Post subject: |
|
|
Dette var skuffende. Trodde hele laget, minus Augustinsson, skulle være klare til denne. |
|
Back to top |
|
 |
elaberg Senior
|
Posted: 21.06.2024 21:30 Post subject: |
|
|
Kan ikkje skjønne anna enn at Sæter er klar. Han har jo tross alt vore her i Årdal og fått hjortegryta og dampbad Om ikkje det helbreda kroppen hans skjønnar ikkje eg  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.06.2024 15:19 Post subject: |
|
|
I dag var Ole Sæter, Erlend Reitan og Håkon Volden alle syke. I tillegg sleit Ole Selnæs og Adam Andersson med ettervirkningene.
(...)
Ulrik Yttergård Jenssen manglet også:
- Ulrik stivnet litt i ryggen etter treningen i forgårs. Det er ingen big deal. Det er bare å ta det litt roligere et par dager, så blir det bra, forteller Johansson.
Les mer: - Det er kjempemye sykdom
Viking spiller forresten treningskamp mot AIK akkurat nå. Står 1-1 på Johansson sin gamle hjemmebane i Enköping(!). |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 23.06.2024 16:04 Post subject: |
|
|
Dette laget altså. Er det ikke skader så er det sykdom. Ganske utrolig at man over lang tid nå har greid å samle en gjeng profesjonelle idrettsutøvere som i sine beste fysiske år som mennesker kollektivt er så dårlige til å evne å trene og spille kamper. Går ikke ann å bygge et topplag med dette materialet. Vi bruker mere penger på penicillin og vedlikehold av ergometersykkel enn på spillerlogistikk. #Arven etter koteng |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 23.06.2024 17:05 Post subject: |
|
|
Helt sykt.Sjelden og se stjerner i europe er ute pga sykdom.Kan selvfølgelig skje,Men i RBK er det vanlig.
Ingen tåler en dritt.
MÃ¥ drite i og dra til utlandet mitt i sesong da. Er ikke akkurat noe en proff spiller skal risikere midt i sesong. |
|
Back to top |
|
 |
JBH Senior
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 206 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 23.06.2024 23:31 Post subject: |
|
|
Det er vel bare i barnehager og i RBK at man opplever så mye gjentagende kollektiv sykdom som dette. Nå har det vært spillefri og sommerferie noen uker , og jeg hadde håpet at noen av de skadde spillerne skulle kunne begynne å komme tilbake til laget. Men neida, tvert man i RBK møtes igjen , blir alle kollektivt syke, og de skadde er like langt unna spill som de var for en mnd siden. Det virker bare merkelig, og som det medisinske apparatet i klubben er helt fraværende. _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.06.2024 20:24 Post subject: |
|
|
Var treningsfri i dag. Forhåpentligvis langt flere på plass i morra. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 25.06.2024 13:55 Post subject: |
|
|
8 (!) a-lagsspillere på trening i dag
Og tydligvis ruslet mer eller mindre alle av de av banen før treningen var ferdig. Hva er det med spillerne våre? Det er jo høyere sykefravær enn i kommunen (og det er høyt).
Jeg spår en skikkelig skrell mot Viking. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.06.2024 17:44 Post subject: |
|
|
Ole Sæter deltok ikke på søndagens trening grunnet sår hals og slapphet, noe som mange i resten av troppen har slitt med. I dag var han tilbake på feltet og trente med resten av laget, og friskmelder seg selv.
– Det kjennes veldig fint ut, godt å være med laget litt mer enn jeg har tidligere. Jeg skulle egentlig være med på søndagstreningen, litt irriterende å gå glipp av den, men nå er jeg hvert fall tilbake og det er det viktigste, sier Sæter.
Les mer: Redusert Rosenborg: – Det er ennå sykdom |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 25.06.2024 19:48 Post subject: |
|
|
Virker som at det var en smart investering å gi legen sparken før sesongen. Å stille med 8 på trening noen dager før kamp er brukbart - bare få tre til klare nå, så har man en ellever på beina mot Viking på søndag  |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 27.06.2024 17:22 Post subject: |
|
|
Hvordan var oppmøtet på trening i dag da? |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 27.06.2024 21:12 Post subject: |
|
|
Nelson og Fredriksen er vel uaktuelle pga skader, Broholm på vingen? Sæther og Holm tåler vel ikke 90 min, da deler de vel på spilletiden på topp? Ole Selnæs er den som har hatt den hardeste utgaven av sykdommen som har herjet i klubben, vil visst være noe satt tilbake også i helga selv om han trolig kan spille kampen. |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 28.06.2024 08:20 Post subject: |
|
|
Ole Sæter er jo syk hele tiden. Tåler ingenting han _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 28.06.2024 12:43 Post subject: |
|
|
Nemcik er klar? |
|
Back to top |
|
 |
knallback Senior
|
Posted: 28.06.2024 14:14 Post subject: |
|
|
gm wrote: | Hvordan var oppmøtet på trening i dag da? |
mirar wrote: | Nemcik er klar? |
Fredag var det en helt annen bredde i troppen igjen, hvor Tomas Nemcik, Jayden Nelson og Jonathan Augustinsson er de eneste som regnes som helt uaktuelle.
Ole Selnæs trente for fullt fredag - og blir klar.
Det samme blir de andre som hanglet i helga. Det ene spørsmålet som gjenstår er derfor Emil Frederiksen, som vurderes lørdag om er kampklar etter skade.
https://www.adressa.no/sp...mot-viking |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 28.06.2024 14:41 Post subject: |
|
|
Det står også at Sæter ikke kan starte og det høres ikke ut som Holm kan starte. Skal vi tippe på Tangvik-Reitan, Henriksen, Y. Jensen, Pereira-Santeri, Selnæs, Tageth-Sunde, Nypan, Broholm?
Tipper 4-0 til Viking. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 28.06.2024 15:39 Post subject: |
|
|
Det begynner å bli litt krise. Vi har knapt klart å stille med foretrukken første-11er hele sesongen, og er det ikke noe er det noe annet. Vi har en svak tropp i utgangspuntket, da hjelper det ikke at halve troppen konsekvent er ute med et eller annet. Hvordan er det mulig at det er så mye sykdom i troppen? Kan noen svare meg på det? Har vi en kokk som ikke vasker henda etter å ha vært på dass?
Noe må det være. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 28.06.2024 16:08 Post subject: |
|
|
Hvem vet, det har vært sånn i mange år. Det er vel grunn til å tro at det har noe med hvordan vi trener. Mitt inntrykk er at det har vært verre under Wisløff og Veierød, men det kan være feil. |
|
Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
Posted: 28.06.2024 16:17 Post subject: |
|
|
Det er jo ikke verre enn at man isolerer de som er syke fra resten av troppen. Noe de tilsynelatende ikke får til eller forstår viktigheten av. Nypan fikk tydeligvis også runde to av halsinfeksjonen. Det skal jo ikke være mulig i en profesjonell treningshverdag. |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 28.06.2024 17:29 Post subject: |
|
|
Rødt kort Selnæs og 4/5-0? |
|
Back to top |