View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Hansen |
|
7% |
[ 4 ] |
Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
Rogers |
|
0% |
[ 0 ] |
Jenssen |
|
0% |
[ 0 ] |
Tagseth |
|
0% |
[ 0 ] |
Skarsem |
|
1% |
[ 1 ] |
Väänänen |
|
48% |
[ 26 ] |
Nypan |
|
3% |
[ 2 ] |
Holse |
|
5% |
[ 3 ] |
Sæter |
|
31% |
[ 17 ] |
Pereira |
|
0% |
[ 0 ] |
Skjelbred |
|
1% |
[ 1 ] |
|
Total Votes : 54 |
|
Author |
Message |
Toilling Rutinert
|
Posted: 06.07.2023 11:55 Post subject: |
|
|
Det som er mest logisk er å flytte Aga eller Cornic ut på høyrekant. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 06.07.2023 12:15 Post subject: |
|
|
PÃ¥ treningene i dag var Jesper Sunde med.
Aga ser ikke ut som noen kant spiller på trening ihvertfall.
Skarsem heller ikke med i dag, ikke sæter eller per heller.
Trente 1 mot 1 og 2 mot 2 på liten bane blant annet.
Begge keeperen god. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 06.07.2023 14:11 Post subject: |
|
|
RS wrote: | Noe av problemet i LSK, sånn jeg forstår det, er at det ikke har fungert etter at de la om til 3-5-2. Trenerne vil ha inn begge spissene, noe som gjør at Åsen ikke lenger kan operere med innleggsfoten på kant, men i stedet blir indreløper. Fungerer visstnok så dårlig at en del supportere mener Gjermunds kontrakt ikke bør forlenges. |
Det er jo snedig i og med at Åsen var på sitt absolutt beste i karrieren som venstre indreløper i 3-5-2 for Tromsø. Da trakk han jevnlig inn i venstre halvrom eller la seg helt på kant mens venstre vingback trakk inn. Men det kan jo godt være at han er instruert til å spille rollen annerledes i LSK sin 3-5-2 av en eller annen grunn. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 07.07.2023 20:53 Post subject: |
|
|
Huff, Kristall på vingen i dag, kun Nypan inn for Bjørlo var endringen fra siste kamp.... Håper virkelig at Maalen ikke starter med Kristall. Et levende og evig ballmist og duelltaper.
Ellers; elendige innleggsfot på mange av gutta, i dag var Adam verst. På pasningsøvelser i går virket Maalen frustrert, mye labre ferdigheter, inkl forståelse på hva og hvordan på en øvelse... |
|
Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2791 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 07.07.2023 21:14 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | På pasningsøvelser i går virket Maalen frustrert, mye labre ferdigheter, inkl forståelse på hva og hvordan på en øvelse... | Kanskje du kan utdype litt? _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 07.07.2023 21:43 Post subject: |
|
|
Hvis han Ingasson spiller fra start kan vi sparke Maalen. Det betyr faktisk nedrykk med ham på banen. |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 07.07.2023 21:55 Post subject: |
|
|
Om vi klarer ta grep om kampen tidlig av og setter 100%-sjanser til en forandring, så ser jeg for meg at dette kan være en kamp hvor det løsner litt offensivt for oss. Samtidig er jeg spent på hva slags plan Bakke har lagt for å utnytte våre enorme svakheter defensivt. Å kontre på oss i 5-2-3 eller noe burde kunne være en rimelig grei sak pr i dag, i de periodene vi presser høyt. Å få det første målet kan være avgjørende? |
|
Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 08.07.2023 08:42 Post subject: |
|
|
Jeg kan love deg at vi taper om Ingasson og Holse spiller som vinger. Det gir oss ingenting bortsett fra et handicap med 9 spillere på banen. Ingen fart eller gjennombruddskraft. |
|
Back to top |
|
 |
Dr.Ible Proff
|
Posted: 08.07.2023 09:01 Post subject: |
|
|
Hvis Holse ikke spiller indreløper i denne... hva f er det du ser/tenker på Maalen?
Jeg vil fortsatt ha Nypan på ving, heller enn Kristall.
Og, sett Hansen på benk! Tangvik, bygg nytt lag, framtid.
Spent på kamp, men forberedt på ny nedtur... _________________ Fa(a)n siden ca 1976 |
|
Back to top |
|
 |
chroma Senior
|
Posted: 08.07.2023 10:44 Post subject: |
|
|
Finnes det noe sted med statistikk over solgte billetter nå? _________________ begynner vel å bli gammel |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 08.07.2023 10:58 Post subject: |
|
|
Generelt bruker jo rbk å poste på fb og twitter når solgte billetter runder hele 1000, så at det er stille fra den kanten er vel et dårlig tegn. |
|
Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 08.07.2023 12:05 Post subject: |
|
|
Tipper 400 solgte biletter eks sesongkort. |
|
Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 08.07.2023 23:33 Post subject: |
|
|
Pereira og Holse vil ikke få mye tid så vi må avslutte mer fra 23m.
-cornere og returer, skape litt go'stemning! |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 09.07.2023 00:03 Post subject: |
|
|
Snabeltann wrote: | RS wrote: | Noe av problemet i LSK, sånn jeg forstår det, er at det ikke har fungert etter at de la om til 3-5-2. Trenerne vil ha inn begge spissene, noe som gjør at Åsen ikke lenger kan operere med innleggsfoten på kant, men i stedet blir indreløper. Fungerer visstnok så dårlig at en del supportere mener Gjermunds kontrakt ikke bør forlenges. |
Det er jo snedig i og med at Åsen var på sitt absolutt beste i karrieren som venstre indreløper i 3-5-2 for Tromsø. Da trakk han jevnlig inn i venstre halvrom eller la seg helt på kant mens venstre vingback trakk inn. Men det kan jo godt være at han er instruert til å spille rollen annerledes i LSK sin 3-5-2 av en eller annen grunn. |
Slik jeg forstår det er rollen hans trukket mer inn sentralt, slik at han får mindre tid og plass, samt dårligere vinkler til å finne folk høyere i banen. I tillegg sliter de med veldig stasjonære spisser; Lehne Olsen er tilbake på det skrikende mediokre nivået han har holdt hele karrieren med unntak av én sesong, og også Adams har mistet "spruten". Mulig han har hodet i utlandet allerede.
Utifra det jeg hører fra LSK-fans på jobben er det i hvert fall noe dødt, uinspirert og beint frem kjedelig over LSK for tida. Mulig har de kommet over den mentale kneika fra utfordrer til etablert, og at de to på trenerbenken blir litt for snille. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 09.07.2023 04:08 Post subject: |
|
|
Jeg gleder meg hele uka til kamp. Nå har det vært nok nedturer. La det bli seier denne gangen. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 09.07.2023 07:57 Post subject: |
|
|
Ståle wrote: | Generelt bruker jo rbk å poste på fb og twitter når solgte billetter runder hele 1000, så at det er stille fra den kanten er vel et dårlig tegn. |
Passert 11 nå. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 09.07.2023 10:52 Post subject: |
|
|
Denne kampen er den viktigste på lang tid. Seier her gir litt mer ro og tro på at vi er på rett vei. Tap, og det er total krise. I de neste kampene har vi Tromsø hjemme og Godset borte. Bare for å nevne det. |
|
Back to top |
|
 |
Micmac Rutinert

|
Posted: 09.07.2023 12:23 Post subject: |
|
|
Håper på dette laget:
Tangvik
Cornic Rogers Jenssen Perreira
Holse Nypan Ciljan/Skarsem
Sadiku Sæter. Ingason |
|
Back to top |
|
 |
MkBerg Veteran
|
Posted: 09.07.2023 15:09 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Ståle wrote: | Generelt bruker jo rbk å poste på fb og twitter når solgte billetter runder hele 1000, så at det er stille fra den kanten er vel et dårlig tegn. |
Passert 11 nå. |
12.000 nå klokka 15. Regner med reelt oppmøte vil være langt lavere enn tallet som blir oppgitt. Mange sesongkortholdere på ferie. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.07.2023 15:19 Post subject: |
|
|
Maalen:
- Du har byttet venstre indreløper i hver omgang så langt. Er det en posisjon som du er litt usikker på?
- Jeg vil si at indreløperposisjone generelt er to posisjoner med veldig stor konkurranse. Det sier seg sjøl, det er bare ramse opp navnene: Sverre, Per, Morten og Olaus er alle gode spillere. Men de er litt like, og konkurransen blir nesten litt større av det.
- Så det gjelder å vise seg fram når de får sjansen?
- Ja, men vi må også prøve å stå litt i det med kontinuitet. Vi kan ikke bare bytte spillere hist og pist når vi tror at en annen kanskje er litt bedre. Vi må hele tida stole på at noen må stå litt i rollen og utvikle seg i den. Det har med relasjoner å gjøre òg. At de blir gode sammen med andre.
- Det gjør at vi ikke kan bytte for mye sjøl om det er sterk konkurranse. Men vi har rullert litt på den ene sida, og det tror jeg det kan være sunt for laget.
Les mer: - Vi er privilegerte - og det forplikter
Adrian Pereira gliser når Nidaros spør om hva han tenker om å starte som venstrekant på søndag, før han sier:
– Jeg veit ikke ennå, men har noen forhåpninger om at det kan skje. Jeg syntes jeg klarte meg greit der sist, også føler jeg at jeg har en del å bidra med på vingen. Jeg var ving da jeg var yngre, så ble jeg bare flyttet ned på banen siden jeg var for dårlig offensivt. Så nå er det litt motsatt. Jeg blir flyttet opp fordi jeg er for dårlig defensivt. Det er sånn det har forandret seg, sier Pereira.
Svein Maalen forteller at med Jayden Nelson bortreist med det canadiske landslaget, er det relativt åpent om hvem som skal starte på venstre kant. Det var derfor han valgte å teste Pereira i posisjonen mot Aalesund. Han synes backen gjorde en god figur.
– Det handler om at vi akkurat nå har få rene kantspillere. Spesielt når Jayden er bortreist. Da ønsket vi å teste Adrian, og det syntes jeg vi gjorde vellykket mot Aalesund. Han kom inn, og var med på å skape veldig mye, sier Maalen.
Les mer: Dette sier Pereira om den nye posisjonen
De kommende ukene må det leveres bedre også for at LSK ikke skal bli hektet av dem som ligger foran på tabellen i Eliteserien. Samtidig er det flere klubber som kan komme opp i ryggen og forbi dersom LSK ikke forbedrer seg.
Skal Åråsen-klubben få noe ut av denne sesongen, må de heve seg mange hakk. Og det må skje allerede på Lerkendal kommende søndag mot et presset Rosenborg. Det blir neppe enkelt.
Les mer: Uforståelig svakt, LSK
Laget på den "hemmelige" formasjonstreninga i forkant av den opppsatte treninga i går klokka 11:
Hansen
Reitan - Rogers - Jenssen - Tagseth
Skarsem - Väänänen - Nypan
Holse - Sæter - Pereira |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 09.07.2023 15:32 Post subject: |
|
|
Huff, for en svak ellever. Kan ikke huske å ha sett svakere i nyere RBK-historie. Ikke rart man slipper inn mye mål med den backfireren og Santeri som 6'er. Hansen på hell, Reitan som er ok trøndersk squadplayer-alibi, Rogers som oser collegefotball, Jenssen som ja, er... genetisk belastet av Yttergård Jenssen-sirup og Tagseth som overhode ikke er noen back, særlig ikke i 433.
Eneste lyspunkt er Nypan. HÃ¥per han kan vise noe i dag. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 09.07.2023 15:40 Post subject: |
|
|
Det laget der vil bli maltraktert av LSK i duellspillet. |
|
Back to top |
|
 |
Dr.Ible Proff
|
Posted: 09.07.2023 15:40 Post subject: |
|
|
HÃ¥per det der ikke blir laget = tap.
Bytt plass på Nypa og Holse. Og enig m forrige... bytt keeper _________________ Fa(a)n siden ca 1976 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.07.2023 15:58 Post subject: |
|
|
Laget bekreftet.
Tangvik, Cornic, Røsten, Skjelbred, Bjørlo, Ingason, Sadiku og Aga på benken. |
|
Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 09.07.2023 16:28 Post subject: |
|
|
Kampen i dag er blant de viktigste til nå i år etter min mening, med et tap her så lukter det nedrykk. Spesielt om Maalen fortsatt sitter ved roret. Med seier derimot, så kan det bli et lite pusterom og kanskje en positiv utvikling fremover. Også viktig at lagene rundt oss og under oss taper i dag. |
|
Back to top |
|
 |
|