English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2023
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 68, 69, 70  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 07.06.2023 14:52    Post subject: Reply with quote

Smågesjø er en dyktig analysemann og har selvsagt rett i at RBK har en plan. Hadde du fått han i prat off the record så hadde han fort sagt at planen er lite ambisiøs for laget med høyest budsjett i norsk fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran

PostPosted: 11.06.2023 02:22    Post subject: Reply with quote

Ar rbk skal ligge lavt og satse på kontringer i eliteserien,som virkemiddel..er jeg ikke så fan av.
I Europa mot bedre lag så er det forståelig.

Synes fortsatt forsvaret vårt ikke er i nærheten av godt nok.
de offensive spillerne ser vi jo blir bedre.

Cornic er bare selge..taktisk elendig,dårlig til og forsvare seg.

Rodgers:Blir alt for lett lurt..gir bort ballen rett utom 16 flere ganger.
ikke spesielt god til og lese spillet heller.

Henriksen er jo bra..men langt unna kvalitetet på stoppere vi har hatt før,

Reitan: ALt for dårlig for rbk om laget skal bli bedre..i dagens fotball må du klare og spille en ball..uten måke den hver gang.
Ikke god til og lese spillet han heller...har bare fart.

tagseth: Langt i fra noen vingback..innsats har han,ellers lite og bidra med.

perira har mye bra,men mangler mentale..Hvor mange talent viser ting men roter det til.

Ser vi på bodø og molde..De har backer som KAN rollene..de har forsvar av helt annen kvalitet.
Vi hadde flaks ikke ham kam scora 3-4 mål..

kan ikke slippe iinn over 2 mål for forsvaret ikke orker og støte eller står og ser på i feltet.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
moomoo
Veteran

PostPosted: 11.06.2023 19:27    Post subject: Reply with quote

Man kan jo begynne med det enkleste som å innse at Reitan er Back og ikke stopper selv om han kan vikariere der.
Vi trenger en stopper med fart og god forståelse for spillet om vi skal fortsette å spilel som vi gjør.

Henrix er midtbanespiller som kan vikariere som stopper.

Da sitter vi igjen med Røsten, Sam og Ulrik.
Her synes jeg definetivt vi skal hente en stopper og så kan Røsten få litt spilletid også.

Vi bør være åpne for å selge Sam selv om han er en kjernekar fordi vi trenger ikke en Maguire 2.0 i den konstelasjonen.

Sam er kjempehyggelig og ingenting imot ham, men han mangler rett å slett fotballintelligens til å kompansere for sin mangel på tempo og teknikk slik jeg ser det.

Skal vi planlegge for neste sesong så er det på tide å la Røsten få spille litt!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 11.06.2023 21:20    Post subject: Reply with quote

Vi er 3 poeng over direkte nedrykk og 17 poeng bak Bodø/Glimt etter 11 kamper. Spillet ligner ikke noen ting. Man kan, som Rekdal febrilsk forsøker, spinne det som man vil, men det er ganske åpenbart at dette ikke kan fortsette.
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 11.06.2023 21:26    Post subject: Reply with quote

Vet ikke hvordan du regner men det er vel seks poeng ned til direkte nedrykk, fire poeng opp til fjerdeplass og åtte poeng opp til sølv. Her slår de fleste lagene hverandre bortsett fra B/G som fort kan gå gjennom sesongen uten tap.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 11.06.2023 21:33    Post subject: Reply with quote

Der slår de fleste lagene hverandre, bortsett fra Rekdals Rosenborg som nesten ikke slår noen.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 11.06.2023 21:36    Post subject: Reply with quote

Over en tredel av sesongen er over, og vi har en seiersprosent på 27 og tar 1.2 poeng i snitt. Og vi får ikke dårlig betalt, prestasjonene er så dårlige. Som bonus er vi også slått ut av et lag på nivå 4 og har røket ut av norske cupen to ganger.
Back to top
tigerbart
Veteran

PostPosted: 11.06.2023 22:15    Post subject: Reply with quote

Ikke veldig oppløftende, og noen lag har vel hengekamper, så vi kan falle ytterligere ned. Så er vel 1,2 p i snitt nok til å overleve, men om vi tipper under 1 p i snitt så er det vanligvis nedrykk, altså under 30 p. Det skal mye til for å snu dette, men om vi får en riktig trener og han lykkes med å inspirere spillerne tidlig, kan vi kanskje delta i rotteracet om topp 4...
Back to top
andrezinho
Veteran

PostPosted: 11.06.2023 22:26    Post subject: Reply with quote

Og slår vi S08 og AaFK har vi snitt på 1,46p og seiersprosent på 38,5%.
Tilleggsinformasjon kan være at vi har møtt Glimt, MFK og Brann borte.
Back to top
Carl
Veteran

PostPosted: 11.06.2023 22:32    Post subject: Reply with quote

Frykter ikke nedrykk, til det er nok Aafk, Hamkam og Sandefjord for dårlige. Det som tar livsmotet fra meg er at dagens regime ikke er levedyktig, men at det likevel får fortsette. Det er nok en sesong hvor vi ikke utnytter klubbens potensiale. Mulig vi vil se noe bedring, men jeg klarer ikke se at det skal bli bra verken spillemessig eller poengmessig. Vi kan vinne en kamp eller to, men stabile på et godt nivå blir vi ikke under Rekdal. Det vi har sett siden januar 2022 er det vi får mer av.
Back to top
Francisco Clementine
Veteran

PostPosted: 12.06.2023 03:53    Post subject: Reply with quote

andrezinho wrote:
Og slår vi S08 og AaFK har vi snitt på 1,46p

Hadde holdt til en respektabel 7.plass i fjor. Kjempebra!
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 12.06.2023 06:09    Post subject: Reply with quote

Sju poeng på de fire siste kampene er langt bedre enn det ene poenget på de fire kampene før der igjen.

Men vi ser alt annet enn stabile ut, og slutter vi ikke å slippe inn enkle mål så blir vi kun en middelhavsfarer på tabellen.
WT62
Veteran

PostPosted: 12.06.2023 08:02    Post subject: Reply with quote

Sesongen mhp gode plasseringer er over omtrent før den har begynt, det som gjelder nå er å unngå å havne i nedrykkssumpa, se fremgang og på en eller annen mirakuløs måte komme til Conference League.
Men jeg synes det begynner å glimte til offensivt, Nelson og Holse er ferdighetsspillere, Aga har hevet seg og viser fotballforståelse.
Synes også Tagseth og Skarsem gjør en del bra, selv om den defensive bevisstheten til Skarsem står til stryk.
EDR gjør så godt han kan,men har egentlig ikke ferdighetene til en vingback.
Bak så er Hansen og Henriksen jevnt over bra. De svake punktene i laget er dessverre Sam Rogers, Morten Bjørlo og tildels Ulrik Yttergård Jensen.
SR ser ut til å ha mistet det helt og spiller med null selvtillit, posisjonering, pasninger , overblikk, har ingenting. MB klarer det kunststykket å slå langsommere pasninger enn han løper og det sier litt, UYJ har skuffet meg, ikke nødvendigvis for at han spiller dårlig,men han leverer ikke som forventet,haddde håpet en spiller med mer autoritet og pondus, nå bare er han der uten å gjøre stort av seg.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 12.06.2023 08:58    Post subject: Reply with quote

Vi er jo en middels ES klubb nå under Rekdal. Han har aldri klart å prestere noe annet.
Vi får bare lide oss igjennom det når denne ansettelsen ble gjort dessverre.
Strategi dokumentet slippes vel snart så da får vi se hva de tenker videre for hele klubben
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 12.06.2023 10:21    Post subject: Reply with quote

Strategidokumentet som de håper medlemmene skal utforme for dem på medlemsmøtet 22.juni mener du ?

Dette styret er like udugelig som de øvrige de siste 20 årene. Sikkert før det også, men da gjorde Eggen alt for dem.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 12.06.2023 10:23    Post subject: Reply with quote

tigerbart wrote:
Ikke veldig oppløftende, og noen lag har vel hengekamper, så vi kan falle ytterligere ned. Så er vel 1,2 p i snitt nok til å overleve, men om vi tipper under 1 p i snitt så er det vanligvis nedrykk, altså under 30 p. Det skal mye til for å snu dette, men om vi får en riktig trener og han lykkes med å inspirere spillerne tidlig, kan vi kanskje delta i rotteracet om topp 4...

De fire foregående sesongene har vi hatt 17, 15, 18 og 15 poeng etter 11 kamper.

Siden 2009 har RBK tatt over to poeng i snitt i perioden juni-september alle år unntatt to. De to gangene i 2020 og 2021 er det juni som trekker voldsomt ned, så juli-september er over to begge de årene.

Nå har vi 2,0 poeng i snitt i juni etter to kamper. Selv om det ikke ser så bra ut som vi ønsker, ser jeg ikke helt at ikke RBKs topoengssnitt vil bli innfridd i år også. Kampprogrammet fremover er ikke akkurat avskrekkende.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
andrezinho
Veteran

PostPosted: 12.06.2023 13:56    Post subject: Reply with quote

Jeg fremstår sikkert som en Rekdal-elsker her inne, men jeg mener også at Rekdal var en feilansettelse av styret. Ikke på bakgrunn av kompetanse, men fordi det er helt utrolig å ansette en som "alle" klubbens supportere har vokst opp med å hate. Det å gi seg selv et slikt handicap er uforståelig.

Men så ble han ansatt da.

Siden starten av 2022 har vi (ihvertfall inflasjonsjustert...) kuttet lønnskostnadene kraftig i spillergruppa, og erstattet en haug av aldrende spillere med spillere med utviklings- og videresalgspotensiale. I kombinasjon med innbringende salg av Tengstedt og Ceide er klubbens økonomiske posisjon og outlook betydelig de-risked. Vi er i bedre fysisk forfatning, og har en tilsynelatende langt mer sammensveiset prestasjonsgruppe, til tross for motgang.

Jeg forstår bare ikke hvorfor vi skal ha så utrolig dårlig tid nå etter de siste årenes ørkenvandring. Hadde alt råtnet på rot i klubben hadde det selvfølgelig vært mer prekært med umiddelbare tiltak, men slik JEG ser det da, så gjøres mye riktig. Om de vil lykkes vet jeg ikke, det vil ihvertfall være en prestasjon etter å ha fått selv egen supporterklubb imot seg.

Ender sesongen (som ennå ikke er halvspilt) med skuffelse, ok, da må vi gjøre endringer. Da må vi gjøre endringer som hele RBK-familien, i den grad det er mulig, kan stille seg bak. Trenerapparatet som tar over vil da ha langt bedre forutsetninger for å lykkes, takket være grunnlaget som er lagt det siste halvannet året.
Back to top
Kent23
Rutinert

PostPosted: 12.06.2023 14:09    Post subject: Reply with quote

Rbk har ikke råd til en mellomsesong når alle ser at spill og treninger ikke er bærekraftig. Det er ingen spillemessige steg på 1,5 år. Forskjellen er mindre gode enkeltmannsprestasjoner. Dette er trenernes ansvar. Tengstedt, Sæther og Vecchia burde gitt seriegull.
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 12.06.2023 14:13    Post subject: Reply with quote

andrezinho wrote:
Jeg forstår bare ikke hvorfor vi skal ha så utrolig dårlig tid nå etter de siste årenes ørkenvandring.

2022 var "godkjent minus" av de aller fleste, men de første ti kampene i Eliteserien er det dårligste RBK har prestert siden 70-tallet. I tillegg så ryker man mot et rent amatørlag i cupen. Det er helt utrolig å snakke om at det er så lite tålmodighet. Jeg er totalt uenig i at et lite generasjonsskifte og kutting av kostnader skal gjøre det akseptabelt at RBK er en ren middelmådighet som samtlige lag i Eliteserien føler de kan slå både hjemme og borte. RBK tok medalje i fjor og har fremdeles det høyeste budsjettet i Eliteserien og har handlet spillere for summer som kun BG og Molde kan matche. Klubbens forutsetninger ga aksept for tredjeplass i fjor, men der går jaggu grensen.
Back to top
andrezinho
Veteran

PostPosted: 12.06.2023 14:45    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner at det i toppfotball og RBK-sammenheng anses som at man har hatt god tålmodighet til nå, men det er der jeg skulle ønske fler kunne zoome litt ut fra kortsiktige resultater og prestasjoner da. Er det noen velbegrunnet kritikk vedr. treningshverdagen?

Jeg tror det er gode muligheter for en vesentlig bedre andre halvdel av sesongen både prestasjons- og resultatmessig, og at vi tar den viktige tredjeplassen. Klarer vi det, og unngår for store utskiftninger i stallen, er jeg veldig optimistisk før neste sesong. Da vil jeg ha høye forventninger.
Back to top
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 12.06.2023 16:15    Post subject: Reply with quote

andrezinho wrote:
Jeg skjønner at det i toppfotball og RBK-sammenheng anses som at man har hatt god tålmodighet til nå, men det er der jeg skulle ønske fler kunne zoome litt ut fra kortsiktige resultater og prestasjoner da. Er det noen velbegrunnet kritikk vedr. treningshverdagen?

Jeg har ikke gjort noe annet enn å "zoome ut fra kortsiktige resultater" de siste årene. Og jeg kan fint leve med ett eller flere dårlige år, hvis jeg samtidig ser at vi er på riktig kurs. Jeg vet ikke om det fins noen spesifikk kritikk av _treningshverdagen_, men resultatet av trening skal helst ses i kamp, og det fins mye velbegrunnet kritikk av spill og prestasjoner, se f.eks Roger Bremnes (@PolRoger10) eller Kai Bardal (@kaicbardal) på Twitter.

andrezinho wrote:
Jeg tror det er gode muligheter for en vesentlig bedre andre halvdel av sesongen både prestasjons- og resultatmessig, og at vi tar den viktige tredjeplassen. Klarer vi det, og unngår for store utskiftninger i stallen, er jeg veldig optimistisk før neste sesong. Da vil jeg ha høye forventninger.

Så var det denne "og unngår ... " da. Vi kommer jo alltid til å ha en viss utskiftning hvert år. Neste år kanskje Holse og et par til forsvinner, og da kommer vi til å høre det samme som vi hører i år: Vi ville vært en gullkandidat om bare ikke Holse, Sæter og Hansen hadde forsvunnet. Men nå må vi bygge opp laget på nytt med disse U17-spillerne Tagseth, Cornic og Skjelbred, og de nye vi har kjøpt inn for 30 millioner kan ikke forventes å slå til før om et par år. Rinse and repeat. På denne måten vil forventningene alltid være for høye, og det vil være nærmest naturstridig at Rosenborg skal kjempe om en topp 5-plassering.
andrezinho
Veteran

PostPosted: 12.06.2023 16:37    Post subject: Reply with quote

kevinpieter wrote:
Jeg har ikke gjort noe annet enn å "zoome ut fra kortsiktige resultater" de siste årene. Og jeg kan fint leve med ett eller flere dårlige år, hvis jeg samtidig ser at vi er på riktig kurs. Jeg vet ikke om det fins noen spesifikk kritikk av _treningshverdagen_, men resultatet av trening skal helst ses i kamp, og det fins mye velbegrunnet kritikk av spill og prestasjoner, se f.eks Roger Bremnes (@PolRoger10) eller Kai Bardal (@kaicbardal) på Twitter.

Hvis du ser på stallen isolert sett i dag og vurderer den opp mot pre-Rekdal, og tar hensyn til netto kjøp/salg inn på konto, lønnskostnader, og videresalgspotensiale i disse, vil du ikke si vi er på rett kurs der?

Det er ingen automatikk i at kvaliteten på trening er svak, selv om laget ikke får dette ut i kamp. Mye mer komfortabelt å anta det selvfølgelig, og ha en syndebukk.

kevinpieter wrote:
Så var det denne "og unngår ... " da. Vi kommer jo alltid til å ha en viss utskiftning hvert år. Neste år kanskje Holse og et par til forsvinner, og da kommer vi til å høre det samme som vi hører i år: Vi ville vært en gullkandidat om bare ikke Holse, Sæter og Hansen hadde forsvunnet. Men nå må vi bygge opp laget på nytt med disse U17-spillerne Tagseth, Cornic og Skjelbred, og de nye vi har kjøpt inn for 30 millioner kan ikke forventes å slå til før om et par år. Rinse and repeat. På denne måten vil forventningene alltid være for høye, og det vil være nærmest naturstridig at Rosenborg skal kjempe om en topp 5-plassering.

Forskjellen før neste sesong er at vi har en stall som kjenner hverandre mye bedre, og har bygd relasjoner som gjør at tap av en enkeltspiller ikke vil svi like mye. Men pr. i dag er jeg enig, vi er for avhengig av Holse nå. Forhåpentligvis vil flere off.midt.spillere, i takt med laget, ta steg innen neste sesong, f.eks. Nypan, Skarsem, Nelson, Broholm.
Back to top
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 12.06.2023 17:20    Post subject: Reply with quote

andrezinho wrote:
Hvis du ser på stallen isolert sett i dag og vurderer den opp mot pre-Rekdal, og tar hensyn til netto kjøp/salg inn på konto, lønnskostnader, og videresalgspotensiale i disse, vil du ikke si vi er på rett kurs der?

Helt enig! Jeg liker den nye innkjøpspolitikken vår, og jeg har knalltro på spillerne våre, gitt bedre spillmessige forutsetninger. Dette mener jeg likevel er Dorsins bord, ikke trenerapparatets.

andrezinho wrote:
Det er ingen automatikk i at kvaliteten på trening er svak, selv om laget ikke får dette ut i kamp. Mye mer komfortabelt å anta det selvfølgelig, og ha en syndebukk.

Jeg kan rett og slett ikke si noe om hva det trenes på og med hvilken kvalitet, så her får du bare opplyse meg.

andrezinho wrote:
Forskjellen før neste sesong er at vi har en stall som kjenner hverandre mye bedre, og har bygd relasjoner som gjør at tap av en enkeltspiller ikke vil svi like mye. Men pr. i dag er jeg enig, vi er for avhengig av Holse nå. Forhåpentligvis vil flere off.midt.spillere, i takt med laget, ta steg innen neste sesong, f.eks. Nypan, Skarsem, Nelson, Broholm.

Jeg er ikke helt med på denne. Vi har en viss turnover av spillere hvert år, og de har ikke blitt veldig mye bedre av å spille sammen i 1,5 år under Rekdal, synes det på meg.

Jeg er ikke ute etter noen syndebukk her. Jeg ønsker bare så inderlig at vi finner tilbake til vår fotballidentitet, og at vi har trenere som etterlever denne identiteten jeg ønsker at vi har. (Ingenting med 4-3-3 å gjøre, så den stråmannen kan vi legge død med en gang.) Fra det jeg ser i kampene, så er vi langt unna der. Og jeg kommer til å bruke stemmen min så godt jeg kan helt til jeg mener vi er på rett vei. Både under kamp (er fortsatt hes etter i går) og mellom kamper.
Vegard2711
Legende

PostPosted: 12.06.2023 18:20    Post subject: Reply with quote

Det at de beste spillerne forsvinner etter endt sesong er jo noe man vet fort kommer til å skje, og det skjer hos de aller fleste klubber omtrent hvert år. Men man kan ikke gå tilbake til start bare pga det. Man må kunne forvente at klubben fortsetter i noenlunde samme spor som sesongen før selv om man mister et par sterke navn.

Det at RBK mistet Tengstedt og Vecchia skulle ikke tilsi at resten av laget skal kollapse. Rekdal har hatt så godt som alle spillerne fra forrige sesong til rådighet denne sesongen + nye navn om man tenker på forsvar og midtbane. Bare Jensen som har forsvunnet ut der av spillere som bidro i fjor. Og han var varierende forrige sesong frem til han hevet seg de siste par månedene.

Det at man altså mistet de to på topp har altså sendt Rekdals RBK tilbake til start, og det synes jeg sier litt om Rekdals prestasjoner i RBK. Og det understreker vel også hvordan det var forrige sesong, ikke noe imponerende spill annet en et par spillere som produserte mål alene, nærmest uten hjelp fra resten av laget (Holse er unntaket).
Back to top
O-Rex
Veteran

PostPosted: 12.06.2023 20:25    Post subject: Reply with quote

Det er ikke bare Tengstedt og Vecchia som har forsvunnet. Victor Jensen forsvant, og Holse, Sæther og Skarsem har vært borte hele oppkjøringa og store deler av kampsesongen 2023. En enormt stor del av fjorårets målpoeng er borte vekk. Jeg tenker at det er en stor del av grunnen til at sesongstarten har vært katastrofalt dårlig, men ser også bedring i struktur og spill etter at både Holse og Skarsem har kommet på banen.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 68, 69, 70  Next
Page 55 of 70

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb