View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 04.06.2023 13:44 Post subject: |
|
|
Men det er jo ikke sånn at selv vi som er veldig imot å ha Rekdal som RBK-trener mener at ALT han gjør er ræva?
Jeg tror du skal jobbe litt med å finne noen som er VESENTLIG mer negative til Rekdal-ansettelsen enn meg (jeg har artikler i nettaviser om det som skjedde når Rekdal-interessen ble kjent å vise til), men det er jo ikke noe problem å finne ting som er gjort som er positive. Han har jo ikke forgiftet drikkevannet til spillerne og satt fyr på Brakka (ennå).
I sum mener jeg det er åpenbart at han må vekk, jo fortere jo bedre, før han klarer å gaslighte det siste som er igjen av selvtillit ut av troppen. Men jeg har ingen som helst grunn til å tvile på at Reken og Frigård gjør sitt aller, aller beste for å få til Rosenborg. De har bare ikke forutsetningene for å få det til på den måten flere av oss vil. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 04.06.2023 13:50 Post subject: |
|
|
Bare si honnør til gisp!
Og utrolig betegnende. Jeg har ikke vært klar over hvor anti-kunnskap reka er. Virkelig en fotballdinosaur som ikke har utviklet seg, som tilpasser terrenget etter kartet.
Det at Start ikke hadde nok vinnerkultur, og RBK har for mye vinnerkultur sier vel litt.
Rekdal var vel senest ute og sa at spillermaterialet hans var ikke bedre enn en middelhavsfarer. Du får ikke akkurat en motivert spillegruppe av det.
Vi trenger trenere som ØNSKER å lære, som ønske å utvikle seg og spillet. |
|
Back to top |
|
 |
chroma Senior
|
Posted: 04.06.2023 14:00 Post subject: |
|
|
Ratatosk wrote: | Uansett hva Rekdal hadde sagt i den garderobepraten, så hadde han blitt slaktet her inne. SÅ ærlige kan vi i hvertfall være. Enten for myk, likegyldig, eller for hard. For veldig mange så er realiteten sånn at Rekdal kan ikke gjøre noe fornuftig.
Jeg har sagt gang på gang at jeg ikke er noe fan av Rekdal, men jeg greier likevel å se noen positive ting, og noe som er rett inni alt det dårlige.
Holdning «alt Rekdal gjør er ræva», er i grunn ganske useriøs. |
Jeg deler ditt syn på Rekdal helt og holdent.
På sett og vis er det både forståelig og riktig at den harde supporter er farget av en persons fortid, for det viser at de har følelser og er ekte supportere. Men samtidig så vil nettopp dette kvalifisere til en viss inhabilitet når det kommer til saklighet i vurderinger, på generelt grunnlag. Det er derfor forståelig at Rekdal starter med minuspoeng her inne, mens han i kommentarfelt i Adressa ikke gjør det. Slik bør det være, tenker jeg. Men noen virker å ha en tendens til å ha litt mye sinne i seg, og drar det litt for langt. . _________________ begynner vel å bli gammel |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 04.06.2023 15:21 Post subject: |
|
|
Shoutout alle Rekdal apologists 😂 _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.06.2023 15:50 Post subject: |
|
|
Dude! Trenger ikke gå til fortiden for å være mot Rekdal, en tredel av sesongen er spilt med Norges største klubb, resultatet er å ha røket ut av cupen to ganger, tatt 9 poeng på 9 kamper og ha minus 5 i målforskjell.
Skal faktisk ikke være mulig å gjøre det dårligere med Rosenborg om man hadde prøvd. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 04.06.2023 19:37 Post subject: |
|
|
Så Rekdal velger å skylde på supporterne som buet for lenge siden som grunn for at vi har vært dårlig ja. Magisk ansvarsfraskrivelse |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 04.06.2023 19:45 Post subject: |
|
|
Nå bør vi gi han litt tid. Vil avventa alle negative poster om Rekdal inntil vi eventuelt havner tilbake i den sumpen vi var i - før HK kampen. |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 04.06.2023 19:46 Post subject: |
|
|
Ganske åpenbart hvem som debatterer seriøst og hvem som har en agenda. Tror de aller fleste er enige om at Rekdal må gå av, men du (posten over Bart) og kompanjongene dine (alle vet hvem) ødelegger debatten med å skrive det samme rælet i hver post og se fanden på veggen i hver eneste uttalelse fra klubben. |
|
Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran

|
Posted: 04.06.2023 20:00 Post subject: |
|
|
Pirlo wrote: | Ganske åpenbart hvem som debatterer seriøst og hvem som har en agenda. |
Det har vært postet veldig mange seriøse poster om hvorfor Rekdal må gå, både fra han du sikter til og enkelte av kompanjongene hans (lol). Noen svin er det, men det er ikke slik at de fremste Rekdal-apologetene her inne er så veldig mye bedre. Så at det er åpenbart hvem som ødelegger debatten er i hvert fall ikke sant. _________________ Alle må gå. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 04.06.2023 20:01 Post subject: |
|
|
Bart1 wrote: | Nå bør vi gi han litt tid. Vil avventa alle negative poster om Rekdal inntil vi eventuelt havner tilbake i den sumpen vi var i - før HK kampen. |
Hvorfor i allverden skal han få mer tid ? Han har hatt et år og ikke fått til noe som helst. En kamp der Ham Kam rakner og gir oss et flaterende resultat utgjør lite i så måte. Vi er heldige i 1.omgang, hvor Ham Kam fort kunne scoret både ett og to mål. 2.omgang så blir det kontringsfest med Holse i hovedrollen. Mye bra kontringsspill faktisk, så kred der, men grunnspillet vårt er fortsatt syltynt. |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 04.06.2023 20:02 Post subject: |
|
|
Er bare så åpenbart mangel på objektivitet fra begge sider - alt skal dras yt av kontekst og tolkes i verste / (beste?) mening. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 04.06.2023 20:04 Post subject: |
|
|
Og du bidrar veldig i debatten ser jeg. Jeg savner fortsatt et godt argument for å beholde han
Forøvrig er vel det eneste objektivt målbare antall poeng, sjanser og scorede mål, hvorpå årets sesong står til stryk på alle parametre. Alt annet er i det store og hele subjektive vurderinger. |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 04.06.2023 20:20 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | Og du bidrar veldig i debatten ser jeg. Jeg savner fortsatt et godt argument for å beholde han
|
Hvis du sikter til meg er jeg med på sparking. Men er kult å diskutere taktikk, styrker og svakheter med spillere osv. også, og ikke bare "kontinuitet bare for å ha kontinuitet er dumt", Rekdal spiller rævafotball osv. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 04.06.2023 21:04 Post subject: |
|
|
Denne kampen endrer vel ikke på noe.
Vi kommer til å ta bra med poeng i år også selvsagt. Sånn ca nok til midten av tabellen pluss minus. Dette fordi det er mange svake lag i ES.
HamKam tapte 7-3 for Viking og 3-0 for VIF osv så det ville vært nesten umulig for oss å tape denne her på Lerkendal.
Vi er der vi var før trygg lade kampen.
Ingen ting har forandret seg i spillet vårt eller mangel på spill da. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 04.06.2023 21:30 Post subject: |
|
|
Skal mer til enn 4-0 mot Hamkam ja. Men vi får nå se om dette er et tegn på at man har nådd bunnen og pilen går andre veien nå eller om dette var et blaff.
Angående Rekdal så vil jeg uansett ha han ut. Vi kan gjerne få lik utvikling som forrige sesong og kjempe oss opp for å være med i kampen om 3-4 plass med Rekdal ved roret, men jeg vil uansett ha ny trener. Om det blir om 1 uke, 1 måned eller 1 år. For jeg har ingen tro på at Rekdal er mannen som kan få RBK til å kjempe om ligagull igjen og få resultater i Europa. |
|
Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 04.06.2023 21:45 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | Og du bidrar veldig i debatten ser jeg. Jeg savner fortsatt et godt argument for å beholde han  |
Det eneste og beste argumentet er at å lete etter en ny trener nå igjen, ikke gir oss noen som helst bekreftelse på at det blir bedre. Rekdal hadde vært ferdig for flere kamper siden om vi ikke hadde hatt den historikken vi har hatt på å spise trenere fordi «det er treneren det er noe galt med». For hver ny trener har klubben bare tatt et nytt steg tilbake. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 04.06.2023 21:49 Post subject: |
|
|
Det argumentet holdet bare vann om det enten ikke er forskjell i kvalitet og filosofi på trenere, eller om et nytt styre som ikke ignorerer Dorsin og sportslig avdeling ikke er istand til å kjøre en prosess.
Filosofimessig så er Rekdal et av de aller dårligste alternativene som finnes på markedet.
Resultatmessig trodde jeg han skulle være bittelitt bedre enn han er.
For min del så tilsier omtrent alt at vi ender opp med et bedre alternativ.
Men for all del, historisk sett så har jo styret fått panikk og begynt å ringe rundt til de 4 trenerne i ligaen de kjenner navnet på. Håper og tror det ikke skjer igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 04.06.2023 21:52 Post subject: |
|
|
Problemet slik jeg ser det er at sparkingen sitter langt inne. Ettersom han vant 4-0 i dag så tror jeg styret vil gi han 8-9 kamper til. 3-4 heldige hjemmeseire der vil være mer enn godt nok for Middelmådig Johnsen og co.
Styret set ikke på utvikling og spill. Kun resultater. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 04.06.2023 22:05 Post subject: |
|
|
Rekdal er ferdig det er det ikke mye å lure på.
Det tror jeg allerede er bestemt egentlig.
Det er ikke bare RBK som ønsker rett trener
Den nederlandske storklubben er på managerjakt etter at Alfred Schreuder fikk sparken i januar.
Heller ikke John Heitinga, som har vikariert i trenerstolen, har imponert Mislintat såpass at han får fortsette i jobben.
Og interessen virker å være stor fra nederlendernes side.
Vålerenga bekreftet før kampstart søndag at Ajax hadde to representanter til stedet på Intility Arena for å studere Knutsen og Bodø/Glimt nærmere. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Rutinert

|
Posted: 04.06.2023 22:14 Post subject: |
|
|
Quote: | Noen av målene vi scorer er klasse. Når det er hos oss er det planløst selvsagt, når andre gjør det er det drømmeangrep. Men sånn er det bare, sier Rekdal ironisk. |
Rekdal med syrlige stikk til saklig og rimelig kritkk etter én god omgang mot HamKam på Lerkendal i tiende serierunde:
Veldig lite sjarmerende at han ikke klarer å la være å komme forsmådd oppgulp ved absolutt første mulighet. Kom også med en rimelig bitter kommentar om buing på hjemmebane. Og igjen med "ungt lag, trenger tid, kan ikke forvente bla bla" som om det det er lov å være middelmådig bare når man handler spillere for 40-50 mill på halvannet år.
Fint at RBK fikk denne seiren, både spillerne, Rekdal og fansen trengte en skikkelig seier. Men RBK er ikke friskmeldt på langt nær, og er vel egentlig ikke ute av intensivavdelinga før RBK avslutter sesongen på minimum fjerdeplass. Uansett hvordan det går de neste kampene så ser vel de fleste skriften på veggen: RBK kommer aldri i verden til å vinne noe som helst under Rekdal. Eneste vi kan håpe på er at han forlater klubben i nogenlunde god tilstand slik at nestemann ikke trenger gjenopprette vinner- og toppidrettskulturen fullstendig fra scratch. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 04.06.2023 22:23 Post subject: |
|
|
Har lyst til å være enig med deg Neesken, det burde være åpenbart for alle at Rekdal ikke får dette til,
MEN jeg trodde også at vi hadde vett nok til å ikke ansette ham.
Kan ikke utelukke at det sitter en eller annen fotballimbecil i styret som tror dette bare trenger tid. |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Rutinert

|
Posted: 04.06.2023 23:25 Post subject: |
|
|
Quote: | – Den siste tiden har selvfølgelig vært helt jævlig, men i slike perioder gjelder det å høre på fagfolk og å snakke med de som kan fotball. Det nytter ikke å lese på diskusjonsforum, Twitter, avisartikler og den slags, sier han.
– Det har vært mye drit, men jeg kan ikke forholde meg til det. Jeg har måttet være streng med meg selv og hørt på de som har faglig kompetanse, sier Rekdal. |
 |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 04.06.2023 23:28 Post subject: |
|
|
Vet ikke om dårlig skjulte stikk til supporterne som betaler lønna hans er den mest fornuftige fremgangsmåten gitt. Perry prøvde litt det samme. Det slo ikke spesielt heldig ut. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 04.06.2023 23:35 Post subject: |
|
|
Han har altså så langt skyldt på spillere, klubben (for dårlig stall / betingelser), fansen (for høye forventninger), kjernen (som ikke heier). Er det noen han ikke har prøvd å skylde på ennå?
Vanngutten? |
|
Back to top |
|
 |
|