English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Rekdal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 155, 156, 157 ... 203, 204, 205  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Carl
Veteran

PostPosted: 10.05.2023 18:17    Post subject: Reply with quote

Svært godt skrevet og argumentert. Vi kan vel like godt skrive under på Oppmannens innlegg alle som en. Men det fortjener flere lesere! Send det inn til Adressa/Midtnorsk debatt, for stemmen trengs å bli hørt.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran

PostPosted: 10.05.2023 18:27    Post subject: Reply with quote

Du har gode poenger, Oppmann. Det er nok på tide å peile inn mot en avskjed for Rekdal. Det er liten grunn til å tro at vi tar poeng mot Glimt, og det ligger nok i kortene at Haugesund kan ta oss på 16. mai også. I så fall vil vi ligge på nedrykk, og det vil være naturlig for styret å fjerne trenerduoen. Men jeg håper de har noen ess, eller i det minste knekter, i ermet, noen som kan lose oss gjennom sommeren eller til vinteren, når et permanent navn kanskje er klart.
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 10.05.2023 18:50    Post subject: Reply with quote

Oppmannen Tommel'n opp!

Kampen mot Brann var første gang jeg fikk følelsen av at spillerne selv mista troa på Rekdals prosjekt, og det pleier å bety kroken på døra for en trener.

Jeg føler meg oppimot 100% sikker på at alle på brakka ser at nåværende trenerløsning ikke har livets rett, og at det er på tide å gå videre. Dessverre føler jeg meg tilsvarende usikker på om brakkas utvalgte klarer å finne et godt alternativ til å ta over - eller i det hele tatt klarer å gjenkjenne et godt alternativ om et skulle dukke opp.

Det føles definitivt som at vi står ved et veiskille. Neste treneransettelse blir viktig!
gisp!
Legende

PostPosted: 10.05.2023 20:14    Post subject: Reply with quote

Oppmannen Tommel'n opp!
Vet ikke om det hjelper, men jeg elsker deg. Love RBK
WT62
Veteran

PostPosted: 10.05.2023 20:45    Post subject: Reply with quote

Dystert,men så riktig av Oppmannen. Dessverre.
Vi er på ett mer kritisk punkt i RBK historien enn nedrykket på 70 tallet , den gangen var det så lite penger i omløp at hvis du karret deg opp igjen så var du med i det gode seskap så lenge du trakk greit med publikum,som utgjorde mye større andel av inntektene enn i dag.

Vi er på full fart inn i IFK Gøteborgsyndromet, fordums toppklubb- masse dårlige beslutninger- middelmådighet i Allsvenskan , ligger på 13 plass med 5 poeng etter 7 kamper...

Og her står vi,en stall full av feilkjøp, en trener som vingler som en russ på 17 mai og sportslig leder/koordinator som har gått i dekning og tar 0 ansvar. (Har fått med meg at Dorsin rapporterer til Vikvang,rapporterer Rekdal direkte til styret?)
Uansett har du to der som har fullstendig sviktet over tid. Hvem er det som går på de to og spør direkte hvorfor vi har kjøpt inn slik vi har gjort?
Når andre klubber takker nei til spillere (ref Rasmus&Saga) og vi kjøper de,
( eks Sabiku på siste dag), hva er det RBK har sett som de andre ikke har sett ?
Hvorfor tror man å kjøpe en benkesliter fra Allsvenskan med fartstid fra Grorud skal heve laget (Aga). Eller en fullstendig anonym spiller fra Ham-Kam ( Bjørlo),mens Hoff selges til LSK for skillemynt? Hvorfor er de fullstendig opphengt i Norden og spesielt Sverige når de eneste skandinaviske kjøpene med suksess er fra Danmark? Ser de overhodet etter ferdigheter når de speider ?
Jeg torr også at Reka og Frigård er på vei utfor stupet, med poengtap 16 mai så tror jeg det er game over, men jeg har ikke stor tro på noe revolusjon her. Har ofte vært kritisk ( i overkant kanskje) til spillerstallen til RBK,men jeg har aldri hatt den følelsen som i dag at vi faktisk er så dårlige som spillerstallen skulle tilsi.
Og Rekdal har mye av ansvaret, han godkjenner spillerkjøp og har med sin vingling kjørt oss enda mer ut i uføret. En ny trener kan ikke endre på stallen,men kanskje få inn glød og motivasjon slik at vi kan klatre litt iallefall og ut av nedrykkssumpa.
Men skal R/F gå så bør Vikvang og Dorsin følge de ut av portene, de jobber sikkert hardt og mye,men de tfarlgiste som finnes er folk som jobber hardt med de gale tingene.

Last edited by WT62 on 10.05.2023 20:47; edited 1 time in total
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 10.05.2023 23:21    Post subject: Reply with quote

Godt innlegg, Oppmannen, og det er vel neppe noen overraskelse at jeg er hjertens enig i det du skriver.

Jeg vil dvele litt med det at det virker mer alvorlig denne gang. For dét gjør det åpenbart. Det fotballfaglige 'Overton-vinduet' er flyttet langt og raskt sørover.

Eggen gikk også på pinlige tap, er et argument som jevnlig skyves frem fra Rekdal-apologeter. Javisst; både Strindheim i 2000 og Follo i 2010 er krystallklare eksempler på dét. Også en del seriekamper under egentlig hele Eggens periode var godt under pari. Saken er imidlertid den at dette var noen få, stygge og spredte hakk i en ellers nydelig graf.

I år, derimot, er svake kamper normen. Vi har rett og slett stabilisert oss på skrekkelig svakt nivå; etter syv kamper - én i cupen og de andre som tilsammen utgjør 20% av årets sesong - har vi prestasjonsmessig levert midt på tabellen-nivå i én kamp, mens vi har flere midt på tabellen i OBOS-kamper på samvittigheten. Vi styrer stødig mot omtrentelig kvalik, og ikke en eneste statistikk understøtter noe høyere. Jeg kan ikke huske at vi noen gang har vært mindre underholdende, spesielt ikke over flere kamper på rad, og det er ingen tegn til bedring; noen heldige mål i starten gjør om noe at enkelte grafer, som poengsnitt og tabellposisjon, har gått nedover underveis i sesongen.

Det skumle er at dette tydeligvis er greit for klubben, eller i det minste akseptabelt. Sjokkerende nok er det til og med enkelte av fansen som mener dette er liv laga - sågar i så stor grad at det er verd å gå ut offentlig og forsvare elendigheta.

Vi scorer ikke mål, vi skaper ikke engang sjanser, det leveres et vanvittig dårlig underholdningstilbud, og vi har med hjelp av både flaks og uhørt god uttelling et poengsnitt på én. Allikevel er det tilsynelatende ingen med mandat som ser skrifta på veggen.

Når det manes til tålmodighet rundt en trener som styrer taktfast mot nedrykkskamp etter seks av 30 kamper, og uten noe tegn til forbedring (heller forverring) i Rosenborg, er det i høyeste grad noe som har endret seg. Styre og stell har åpenbart avfunnet seg med at vi ikke lenger skal ha ambisjoner om hverken underholdning eller resultater. Lengre fra stammen - eller røttene - er det nesten ikke mulig å rulle.
Kent23
Rutinert

PostPosted: 10.05.2023 23:52    Post subject: Reply with quote

Jepp, men dette her burde jo alle sett komme for mange mange år siden! Styringen av klubben var elendig i 2003 også.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 11.05.2023 08:51    Post subject: Reply with quote

Etter Kåre har de som bestemmer tatt en U sving og valgt pragmatiske resultat orienterte trenere. Ofte trenere som i all hovedsak har kjempet mot nedrykk og det å klare seg i divisjonen. Ikke de som har hatt ambisjoner om å vinne den.
Perry 2.0 ble spilt inn som tilbake til røttene,men de som så U landskapet under ham så 90% Drillo,ikke Eggen. Han kom også fra nedrykks fotball.

Der ligger mye av problemet tror jeg. Hvorfor har de valgt slik.
Jo jeg tror det skyldes den enorme utgifts siden i RBK. Enorme kostnader, stor organisasjon og masse folk ansatte. Dette må betales for via Europa inntekter ellers ser vi det er underskudd i 20-40 millioners klassen.

Du må få inn noen du tror vil safe inn en kvalik. Du har ikke råd til å ansette en trener som spiller en litt naiv fin offensiv fotball som ikke gir topp 2-3 med en gang.

Jeg føler alle disse valgene av trenere langt unna Eggen filosofi har vært for å oppnå et resultat på bekostning av stil poeng.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 11.05.2023 09:34    Post subject: Reply with quote

Samtidig er det verdt å nevne at ting snur veldig fort i fotballen og. Nok en gang 2014/2015 som eksempel. Det forutsetter så klart at ting endrer seg, og det så fort som overhodet mulig.
Back to top
Habilos
Senior

PostPosted: 11.05.2023 10:03    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Jeg føler alle disse valgene av trenere langt unna Eggen filosofi har vært for å oppnå et resultat på bekostning av stil poeng.

Dette tror jeg du har helt rett i. Jeg husker også at Bratseth hadde en uttalelse i ettertid av Rekdal-ansettelsen som også gikk i den retningen, altså noe sånt som at man hadde valgt andre kvalifikasjoner enn å få til klassisk Rosenborgfotball. Jeg håper inderlig at det nye styret ser annerledes på dette.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 11.05.2023 10:20    Post subject: Reply with quote

Først og fremst vil jeg at RBK skal vinne, men skal RBK vinne så må man utvikle et eget spill som er godt nok til at de fleste motstandere i hjemlig liga ikke rekker å tette alle hullene i forsvarslinja og det blir sjanse på sjanse.

Det er selvfølgelig nærliggende å ta utgangspunkt i hva Eggen holdt på med og Kåre (før han ble tverr) gjenskapte for en kort periode, men om en vil snu opp ned på alt og kjøre 3-4-3 slik som Gasperini eller 4-4-2 slik som Simeone eller annet slikt så er det greit, det viktigste er at man nedfeller at klubben skal spille slik man har valgt uansett trener og deretter kun ansette trenere og hente spillere som passer inn i strategien. I Trondheim så er det nok enklest å få til dette med 4-3-3.

Rekdal er dessverre ikke god nok til å passe inn selv om vi skulle velge å bruke 3-4-3 eller 3-5-2 som vår foretrukne oppsett.
EspN
Veteran

PostPosted: 11.05.2023 10:54    Post subject: Reply with quote

Først og fremst må vi ha en trener som klarer og ha en bestemt formasjon.
Alt som kan gjøres feil,gjør rekdal feil.

Aldri i verden om spillere vokser på vingling.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 11.05.2023 11:01    Post subject: Reply with quote

Habilos wrote:
Neeskens wrote:

Dette tror jeg du har helt rett i. Jeg husker også at Bratseth hadde en uttalelse i ettertid av Rekdal-ansettelsen som også gikk i den retningen, altså noe sånt som at man hadde valgt andre kvalifikasjoner enn å få til klassisk Rosenborgfotball. Jeg håper inderlig at det nye styret ser annerledes på dette.

Det verste sitatet fra Bratseth var vel et eller annen som: "En serber skal ikke komme hit og fortelle oss hvordan vi skal gjøre ting" etter han torpederte Milos som trenerkandidat. For deretter å trekke Rekdal opp av hatten. Fremmedfrykt lenge leve, helt latterlig.
Back to top
BGFE_1916
Proff

PostPosted: 11.05.2023 11:52    Post subject: Reply with quote

De ordene var det vel Eggen som kom med?
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 11.05.2023 13:18    Post subject: Reply with quote

Ja, det var Eggen, ikke Bratseth, som uttalte seg i den retning.

Quote:
På spørsmål om Eggen også var involvert i «bruddet» med Milos Milojevic, svarer han kort og greit:

– Går bilen bra? Ærlig talt. Det var vel en grunn til at du ringte meg. Så dum som du er nå, det er du egentlig ikke, humrer Eggen.

Eggen er altså tydelig på at han var involvert.

– Det skal dere ha klart for dere, det var Rosenborg som sa nei til Milos, ikke omvendt, sier Eggen tydelig.

– Han hadde ikke erfaring nok og kommer fra en annen kultur. Dette er helt opplagt, det må være samsvar mellom filosofien til klubben og treneren, sier Eggen.

– Dessuten skulle han ha med seg en rekke serbiske assistenter. Altså, vi i RBK har skapt oss selv. Sammen skal vi nå utvikle oss og nå toppen, sier 80-åringen.

Den relevante Nidaros-artikkelen

Bratseth sa generelt veldig lite rundt Milojevic generelt, men ryktes å ha vært en av de sterke kreftene imot at han skulle få jobben.

Quote:
følge TV 2s opplysninger var Rune Bratseth blant de største forkjemperne for ikke Ã¥ tilby Milojević trenerjobben.

– Vi var syv som spilte en aktiv rolle. Alle var engasjert og sa hva de mente. Jeg tror nesten jeg var en av de som sa minst, sier Bratseth til TV 2 på spørsmål om sin rolle på styremøtet.

– Stemmer det at du ga uttrykk for at du ikke ønsket Milojević som trener?

– Det har jeg ingen kommentar til, sier Bratseth, som er den eneste i RBK-styret som har besvart TV 2s henvendelser i forbindelse med denne saken.

Den relevante TV2-artikkelen
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 11.05.2023 13:26    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Samtidig er det verdt å nevne at ting snur veldig fort i fotballen og. Nok en gang 2014/2015 som eksempel. Det forutsetter så klart at ting endrer seg, og det så fort som overhodet mulig.

Utgangspunktet for å snu ting veldig fort var betydelig bedre i 2014 da Kåre kom inn enn nå. RBK var ett poeng bak serievinner Godset i 2013. RBK lå på andreplass med kun to tap etter halvspilt sesong da Kåre kom inn i 2014. Var betydelig mindre som skulle til for å få sving på sakene enn dagens situasjon. Kan ikke sammenlignes.
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 11.05.2023 13:27    Post subject: Reply with quote

tigerbart wrote:
Du har gode poenger, Oppmann. Det er nok på tide å peile inn mot en avskjed for Rekdal. Det er liten grunn til å tro at vi tar poeng mot Glimt, og det ligger nok i kortene at Haugesund kan ta oss på 16. mai også. I så fall vil vi ligge på nedrykk, og det vil være naturlig for styret å fjerne trenerduoen. Men jeg håper de har noen ess, eller i det minste knekter, i ermet, noen som kan lose oss gjennom sommeren eller til vinteren, når et permanent navn kanskje er klart.

Jeg er enig i at endringer må til, men med Vikvang på toppen av det sportslige hierarkiet kan vi vel vente oss at den knekten fortrinnsvis må ha bart og bo i trøndelag. Da er jeg litt mer enn bare litt skeptisk til hva det er vi har i vente...
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 11.05.2023 13:29    Post subject: Reply with quote

Skulle gjerne visst hva det var med Milos som gjorde at de satte ned foten. Fotballfilosofi og fotballkultur kan det åpenbart ikke dreie seg om, hadde det vært det sentrale så hadde de ikke valgt Rekdal. Han ville kanskje bytte ut for mye av apparatet rundt laget? Hadde et mer Coolen-aktig syn på akademiet? Ville gjøre klubben mindre åpen?
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 11.05.2023 13:37    Post subject: Reply with quote

Henri: Her forutsetter du vel at kravene Milos ble møtt med er de samme som de brukte for å vurdere Rekdal...?

Jeg er jaggu ikke sikker på om de ble vurdert på samme, eller i det hele tatt lignende, kriterier.
apekatt
Senior

PostPosted: 11.05.2023 13:45    Post subject: Reply with quote

Er nok så enkelt som at de liker bedre at noen lover at de skal følge postulatene men ikke gjør det, enn at noen faktisk setter krav til de som organisasjon.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Neeskens
Veteran

PostPosted: 11.05.2023 13:47    Post subject: Reply with quote

Strand har tro på at det kommer til å se mye bedre ut fremover. Han må vel si det.
Henri
Legende

PostPosted: 11.05.2023 13:54    Post subject: Reply with quote

OP, ja, gjør jo det.

Tipper Milos ble sett på som en type som de ikke trodde ville passe inn i et jovialt miljø med trønderreferanser og treningsbuksa på i alle sammehenger.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 11.05.2023 14:05    Post subject: Reply with quote

I en forlengelse av det kan man kanskje også se for seg at Milojevic var/er en type som setter krav til de rundt seg, og at han dermed ville satt krav til f.eks. styre som var større enn de var villige til å innfri? Klart, det er synsing, men jeg syntes ikke det virker helt urimelig heller.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 11.05.2023 14:16    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:
OP, ja, gjør jo det.

Tipper Milos ble sett på som en type som de ikke trodde ville passe inn i et jovialt miljø med trønderreferanser og treningsbuksa på i alle sammehenger.

Viste seg jo å være en ganske god vurdering, det. Han har vært ute og støttet Russland etter at de gikk til angrep på Ukraina - det sier det vi trenger å vite om den fyren.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 11.05.2023 14:28    Post subject: Reply with quote

Hvis det stemmer er jeg rimelig glad vi ikke endte opp med han.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 155, 156, 157 ... 203, 204, 205  Next
Page 156 of 205

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb