| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
everlong Senior

|
Posted: 24.01.2023 23:22 Post subject: |
|
|
Jeg er overbevist om at Sæter og KrimJim verken ønsker å signere ny kontrakt eller bli solgt i dette overgangsvinduet.
Sæter sitt åpenbare mål er å cashe inn så mye som mulig på sin neste kontrakt. Og det vil han sannsynligvis gjøre ved å gå på bosman.
Signerer han ny kontrakt for RBK, vil han kanskje få en liten lojalitetsbonus + en lønn på maks 1,5-2m i året.
Blir han solgt nå for 10-15m, vil han kanskje få 2m i sign on-fee + en lønn på 2-3m i året.
Går han derimot på bosman etter sesongen, vil han sannsynligvis putte store deler av det som ville vært en overgangssum i egne lommer. Jeg tipper han sikkert kan sikre seg en sign on-fee på minst 5m + en lønn høyere enn ved salg eller kontraktsforlengelse.
Da Tengstedt ble solgt fra RBK skjønte nok Sæter at han etter alle solemerker er førstevalg på topp kommende sesong, selv om han er på utgående kontrakt. Det blir for stor risko for RBK å satse på et helt nykomponert spisspar.
Klarer han å holde nogen lunde samme målsnitt som i fjor, vil han ha svært gode forhandlingskort på hånden når kontrakten utløper. Det vil nok være mange klubber som er villige til å ta en sjanse på Sæter da.
De siste uttalelsene hans, om hvor flott det er i RBK, er nok et orkestert spill for å gjøre seg spiselig, slik at fansen skal godta han som førstevalg på topp kommende sesong, før han forsvinner gratis til den klubben som lokker med den feteste lønningsposen. |
|
| Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 24.01.2023 23:51 Post subject: |
|
|
| Jepp, slik er nok dette spillet. Klubblojalitet er nok en svært sjelden vare i dag. Men han har gjort seg usmakelig. Han er ikke den skarpeste kniven i skuffen. Det ser vi jo. Han kunne håndtert dette mye bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 25.01.2023 00:13 Post subject: |
|
|
Det er i så fall et høyt spill å spille, da det er en risiko for at Rosenborg henter inn et nytt førstevalg før sesongstart, og Vecchia blir foretrukket foran OS.
Dersom resultatet blir en sesong med bare 50% spilletid, har han ikke all verden til CV å forhandle frem en sign-on fee med. |
|
| Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
Posted: 25.01.2023 03:43 Post subject: |
|
|
| Kent23 wrote: | | Han er ikke den skarpeste kniven i skuffen. |
I en verden av smørkniver er Ole Sæter salatbestikk fra Ikea. Jim Solbakken er derimot en lumsk brødkniv som ødelegger kneippen, skjærer deg i fingeren og lar deg sitte igjen med smuler mens han drysser krutonger i salaten. Kan med fordel doneres til Fretex. |
|
| Back to top |
|
 |
tobbis1 Senior
|
Posted: 25.01.2023 07:04 Post subject: |
|
|
| Det blir spennende å se hva RBK gjør når det gjelder spilletid for Ole. Kanskje det ville vært en ide å benke ham i de første treningskampene for å vise at benking ut året er en mulighet om han ikke signerer. Tror ikke han vil vasse i tilbud etter et år uten spilletid |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 25.01.2023 10:37 Post subject: |
|
|
| everlong wrote: |
Sæter sitt åpenbare mål er å cashe inn så mye som mulig på sin neste kontrakt. Og det vil han sannsynligvis gjøre ved å gå på bosman. |
Jeg har en viss forståelse for at han har behov for det. Dette kan fort bli hans siste kontrakt på toppnivå, gitt at han fyller 27 år i år. Han har ikke akkurat tjent seg rik hittil i karrieren. _________________ Pensjonert. |
|
| Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 25.01.2023 10:42 Post subject: |
|
|
| Og basert på uttalelsene hans om hvor lite seriøst han tok skolegangen, har han antakelig ikke all verden og falle tilbake på etter karrieren. Nå er han jo såpass rappkjefta at han sikkert klarer å lande en eller annen tv "ekspert" jobb etter karrieren ala Helland, Gauseth, Hansen. Men skjønner forsåvidt behovet for å cashe inn nå, selv om han spiller et høyt splll. Gir bort sjansen til å tjene et sted mellom 1-2 mill i 3 år fremover nå, i håp om bedre betingelser neste vinter. Er noe med fugler i hånden og på taket osv. |
|
| Back to top |
|
 |
Trolljkar Rutinert
|
Posted: 25.01.2023 13:36 Post subject: |
|
|
Bare en ting å gjøre.
Sett han på RBK2 ut året, så verdien hans synker betraktelig og han ender opp med halvparten av lønna han kunne hatt i RBK når han skal finne ny klubb.  _________________ Definisjonen på galskap er å gjøre de samme tingen om og om igjen, men forvente forskjellig resultat.
- Albert Einstein |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 25.01.2023 13:50 Post subject: |
|
|
Hadde vært fint det, bortsett fra at RBK blir skadelidende. Så hevngjerrig kan vi ikke være. Men vil definitivt få mindre spilletid _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 25.01.2023 15:09 Post subject: |
|
|
Godta første og beste bud fra hvilken som helst klubb. Blir et fint stikk i siden til både spiller og agent. Ikke noe vits å ha en slik fyr i troppen, skaper bare masse dårlige vibber. Ikke RBK sin oppgave å sikre alderdommen hans. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7382 Location: South-west coast exile
|
Posted: 25.01.2023 15:19 Post subject: |
|
|
| Det er jo ingenting å tenke på. Sæter ut, Sadiku inn. Basta. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 25.01.2023 15:25 Post subject: |
|
|
| Frykter Sæter skal sette seg på bakbena her, og heller dra som bosman. |
|
| Back to top |
|
 |
Tordenbukser Junior
|
Posted: 25.01.2023 15:27 Post subject: |
|
|
| Berisha fra Hammarby, Sæter til Hammarby. Lille-Per i midten er Jimmer'n... |
|
| Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 25.01.2023 15:29 Post subject: |
|
|
| Skal ikke glemme at Dorsin ikke ble enig med Knut Torbjørn Eggen og avslo RBKs kontraktforslag ett år før den gikk ut og før han forsvant, så dette er sånn det er. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 25.01.2023 15:47 Post subject: |
|
|
| Dorsin må gjøre det klart at vi kommer til å hente en ny førstespiss for å presse Krim-Jim og OS til å godta overgang til Hammarby. (Tror som flere andre at Svindler-Jim og OS helst vil gå på Bosman) |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 25.01.2023 15:49 Post subject: |
|
|
Ikke overaskende. Solbakken har vel hatt rimelig kontroll på Berisha budene de siste ukene, som igjen har ført til at Ole har blitt tilbudt til Hammarby.. og deretter avslag på kontraktsforslag. Begynner å falle på plass nå denne sagaen. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 25.01.2023 15:50 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | | Frykter Sæter skal sette seg på bakbena her, og heller dra som bosman. |
Sæter har relativt dårlige kort der. Summen vi får for en 27-28 åring som har prestert på høyeste nivå i en håndfull måneder og er på utgående kontrakt får vi ikke allverden for uansett, og han har lav lønn. Vil ikke koste RBK noe å ha han på benken et år.
Han bør derimot stå bakerst i køen for å spille om han blir etter vinduet. Vi må satse på de som ønsker å være her. Ikke de som later som de er RBK fan av sin hals, men heller velger høkkertklubb i Sverige fordi de gir han litt mer penger.
Sæter har i allefall ingenting å gjøre i RBK, og jeg skal gjerne subsidiere Hammarby et par tusenlapper for å bli kvitt han. Lei nå. |
|
| Back to top |
|
 |
DonRevie Proff
|
Posted: 25.01.2023 15:53 Post subject: |
|
|
Jeg digger historien og reisen til Ole Sæter så langt, samtidig kan jeg lett forstå at han nå ønsker å makse resten av karrieren rent økonomisk.
Videre er det slik at det kan virke som det er et høyt spill, spesielt dersom han ikke blir solgt relativt raskt. Dette fordi det er flere momenter han ikke har kontroll over, som f eks spilletid, henter klubben inn flere spisser osv. Dersom det skulle vise seg at han får spilletid, så må han jo levere varene. Han gambler høyt slik jeg ser det.
Ser Hammarby nå har han i kikkerten, så det siste er vel ikke sagt når det gjelder Ole Hammerfjell Sæter. |
|
| Back to top |
|
 |
pappabrun Proff
|
Posted: 25.01.2023 16:03 Post subject: |
|
|
Jeg kan ikke forstå at det skal være SÅ mye penger å hente i Hammarby kontra Rosenborg? Det er en ting hvis han hadde dratt til det store utland og faktisk opplevd noe nytt og annerledes. Men Sverige??
Blir han i Rosenborg har han jo sjansen til å bli en "legende" i Trøndelag. Det i seg selv kan jo bety mye i form av muligheter etter karrieren er over også. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 25.01.2023 16:05 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Sæter har i allefall ingenting å gjøre i RBK, og jeg skal gjerne subsidiere Hammarby et par tusenlapper for å bli kvitt han. Lei nå. |
100% |
|
| Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3661 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 25.01.2023 16:23 Post subject: |
|
|
"Hva har du å si til supporterne? Det sendes jo litt miksede signaler?
– Nå har jo det der vært en litt sånn kjip situasjon med at forhandlingene er kommet ut i mediene, og det er det egentlig ingen som har ønsket. Så er nå jeg en løs kanon som snakker, så tenker jeg litt etterpå og så kommer ting litt feil ut. Så er mediene og verden sånn som den er, og da er ting litt ute av mine hender etter at jeg har vært tjukk nok i hode til å si ting, sier Sæter og legger til:
– Jeg elsker Rosenborg, jeg ønsker å være her å spille på Lerkendal."
Makan til vingling som Ole har holdt på med er det ikke rart folk er lei han. Men innsikt nok til å innse det selv også skylde på media for at de forvrenger ting blir for dumt. |
|
| Back to top |
|
 |
Gofoten Proff
|
Posted: 25.01.2023 16:27 Post subject: |
|
|
| Vis Hammarby selger sin spiss for 35mill for at de syntes han var dårlig så må de stikke hånda dypt i lommeboka for en spiss de mener er bedre. Håper Dorsin er hard i forhandlingene. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 25.01.2023 16:30 Post subject: |
|
|
Han har jo sørget for denne situasjonen helt alene. Hadde alt gått under jorda hadde det ikke vært mer spesielt enn at vi har en spiller med ett år igjen av kontrakten.. Alle forhandlinger bør foregå helt i det stille.. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7382 Location: South-west coast exile
|
Posted: 25.01.2023 16:37 Post subject: |
|
|
| Hvis han hadde syntes det var så fantastisk kult å spille for Rosenborg hadde han garantert godtatt et av kontraktsforslagene. Det er så klart pengen som er viktigst for gutten, men da hadde han ikke trengt å snakke opp det å spille for Rosenborg noe så voldsomt som han har gjort. |
|
| Back to top |
|
 |
|