English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Hammerfjell Sæter
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 107, 108, 109  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 11.01.2023 22:18    Post subject: Reply with quote

– Jeg kan si at kravene til Ole Sæter kommer aldri i verden til å bli innfridd, for det ligger langt over det vi mener er riktig at han skal ha som tilbud. At det teoretisk sett kan beveges noe, det skal du kanskje ikke se bort ifra, men da må det være et signal på at det er et forsøk på å bli enig. Det har vi ikke vært i nærheten av, sier Rekdal til TV 2.

(...)

Etter det TV 2 kjenner til er det ikke usannsynlig at Rosenborg nå setter seg ned med spissen og hans representanter på ny.

Men noen stor økning fra det foregående tilbudet, blir det neppe.

– Jeg kan si med hånda på hjertet at det tilbudet vi har gitt til Ole er veldig bra i dagens Rosenborg-målestokk. Så kan du godt si at lønningene kanskje var høyere for fem år siden eller at de blir det fem år fram i tid, men da må du være nummer én i Norge. Akkurat nå er ikke Rosenborg nummer én i Norge når det gjelder økonomi eller sportslige resultater de siste årene. Den posisjonen må vi ta tilbake og det må vi gjøre på andre måter enn å betale oss ihjel, sier Rekdal.

Les mer: Rekdal: – Kravene til Ole Sæter kommer aldri i verden til å bli innfridd
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Macha
Veteran

PostPosted: 11.01.2023 22:23    Post subject: Reply with quote

*mic drop*
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran

PostPosted: 11.01.2023 23:16    Post subject: Reply with quote

Likte dette sitatet jeg

"Når vi møter Ole Sæter under solen på Gran Canaria onsdag formiddag, bedyrer trønderen at han ikke har lagt fram noen vanvittige krav.

– Nei, det har jeg ikke. Det tenker jeg at jeg, Kjetil og Micke tar intern. Det som er sagt i den saken der fra min side er egentlig sagt. Jeg legger den egentlig litt fra meg, for det vil overhodet ikke hjelpe meg og mitt fokus å krangle med den ene eller andre i klubben om hva jeg har spurt om eller krever."

Så når du får svar på egne utsagn så skal man plutselig holde det internt ja. Men kanskje dette får han til å holde kjeft selv også da.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 11.01.2023 23:17    Post subject: Reply with quote

Virker som han krever sinnsykt mye i lønn.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 12.01.2023 00:11    Post subject: Reply with quote

Han ser vel inntekten til Vecchia inkl. lønn og signeringsbonus.
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 12.01.2023 01:47    Post subject: Reply with quote

Vet ikke hvor mye han krever, men om kravet er samme nivå som Dino Islamovic og Noah kan jeg i det minste forstå logikken.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 12.01.2023 10:10    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

Kanskje det, men er det rimelig å inkl. signeringsbonus i en slik sammenlikning? Ja, det er jo en del av totalpakken klubben investerer i en spiller, men signeringsbonusen er en konsekvens av at klubben ikke skal ha penger og man ville jo aldri inkludert overgangssum i en slik sammenlikning. Men mulig jeg tenker feil om dette.
Back to top
Saltfjellet
Proff

PostPosted: 12.01.2023 13:18    Post subject: Reply with quote

Han er jo på utgående kontrakt, signerer han med en annen klubb blir det raskt bonus. Så det er ikke helt fjernt å tenke at han skal ha en signeringsbonus her og.

Men bonus tenker jeg egentlig er lek med tall. Det viktige spørsmålet er hva han koster klubben om han signerer for tre år. Om dette er 100% lønn, eller 50% lønn og 50% signeringsbonus er mest et likvidtetsspørsmål.

I tillegg har han en agent som sikkert sitter og regner på hva han selv tjener best på.
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 12.01.2023 13:34    Post subject: Reply with quote

Quote:
– Jeg kan si at kravene til Ole Sæter kommer aldri i verden til å bli innfridd, for det ligger langt over det vi mener er riktig at han skal ha som tilbud.
...
– Jeg kan si med hånda på hjertet at det tilbudet vi har gitt til Ole er veldig bra i dagens Rosenborg-målestokk. Så kan du godt si at lønningene kanskje var høyere for fem år siden eller at de blir det fem år fram i tid, men da må du være nummer én i Norge. Akkurat nå er ikke Rosenborg nummer én i Norge når det gjelder økonomi eller sportslige resultater de siste årene. Den posisjonen må vi ta tilbake og det må vi gjøre på andre måter enn å betale oss ihjel, sier Rekdal.

Trasig å være klubb i kontraktsforhandlinger når man prøver å slanke budsjettet samtidig som det er veldig lett for spilleren å peke på flere lagkamerater som tjener helt latterlige summer i forhold til sportslig bidrag. Er jo ikke Ole Sæter sitt problem at eksempelvis Andre Hansen tilsynelatende har 4 mill i lønn på en kontrakt skrevet i bedre tider. Vanskelig oppgave for arbeidsgiver å kutte/kontrollere lønnskostnader samtidig som beholder attraktivt talent. Da vil det være tilfeller hvor folk man egentlig ønsker å beholde likevel forsvinner. Det er et strategisk valg som arbeidstager må stå for og takle.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 13.01.2023 10:05    Post subject: Reply with quote

Toronto FC har for øvrig signert Adama Diomande som var kontraktsløs etter en heller kort sejour i Odd.
everlong
Senior

PostPosted: 13.01.2023 16:07    Post subject: Reply with quote

Om Sæter hadde vært så attraktiv som han selv tror, så hadde det vel vært mer konkret interesse for ham. Om interessen fra Toronto var reell, men at de heller valgt Diomande, bør det være et tankekors for ham. For hver dag som går, får vel Sæter dårligere og dårligere kort på hånda, både ovenfor Rosenborg og andre klubber. Tror fort dette ender med at han sitter igjen med svarteper.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 13.01.2023 16:23    Post subject: Reply with quote

Nå var det nok enklere for dem å signere en kontraktsløs Diomande enn å kjøpe fri Sæter da. Ikke sikkert Sæter selv hadde vært interessert heller, men jeg tror ikke Toronto kommer til å få mye glede av Diomande. Han er godt over middagshøyden, men man skal vel aldri si aldri.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 13.01.2023 17:34    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

Jo men der betaler vi jo for sangstemmen også.
Back to top
Yv89
Veteran

PostPosted: 17.01.2023 17:08    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...or-som-naa

Føler seg fristet av nytt tilbud!
Tanker om dette?
BGFE_1916
Proff

PostPosted: 17.01.2023 17:13    Post subject: Reply with quote

RBK har høynet budet minimalt, og Ole, som innser at han ikke er så heit som han trodde, kan takke ja uten å miste ansikt?
Back to top
Yv89
Veteran

PostPosted: 17.01.2023 17:17    Post subject: Reply with quote

Jeg håper ikke klubben har gått mot seg selv å høynet tilbudet såpass at det nærmer seg hans tidligere krav i allefall.
oxbailla
Veteran

PostPosted: 17.01.2023 17:19    Post subject: Reply with quote

Tipper Løven putter 20 kasser i år.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 17.01.2023 18:05    Post subject: Reply with quote

Om de ikke får denne saken avklart i løpet av et par dager så får de trekke alle kontraksforslag. Blir for dumt om han ikke skal gå med på det nå.

Isolert sett er det sikkert bra å beholde han gitt at han fortsetter som i fjor, men tror også vi fint kunne erstattet han med en spennende spiller nå med penger man fikk for Tengstedt.

Men om han forlenger så er vel kanskje det til det beste. Da har man tid på å se an hvordan alle de offensive spillerne gjør det og så får man heller muligheten til å forsterke i sommer inn mot E-cup dersom først og fremst islendingene skulle floppe.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 17.01.2023 19:07    Post subject: Reply with quote

Jeg setter en tier på at han har fått en liten realitetsorientering og prøver å ro seg i land.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 17.01.2023 19:46    Post subject: Reply with quote

Kjetil Rekdal får spørsmål av VG om Sæters nye tilbud, uten å avsløre alt for mye.

– Vi har jo alltid sagt at vi vil ha han med videre. Så prøver vi å få til noe innenfor det vi mener er våre rammer, sier Rosenborg-treneren.

– Han hadde et utgangspunkt som var et stykke unna det vi mente var riktig. Men dette er vanlig i forhandlinger. Noen ganger står man langt unna hverandre.

Les mer: Sæter bekrefter nytt kontraktstilbud fra Rosenborg: − Trives veldig godt her
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 17.01.2023 21:16    Post subject: Reply with quote

Har i allefall fornuftige uttalelser til adressa:

"– Akkurat nå har jeg det veldig bra her, og om det skulle komme noe er det ikke sikkert jeg sier ja til det. Den pakken som er her, med folk, trivsel og utviklingspotensial, har jeg veldig lyst til å være med på. Det skal noe spesielt til for at jeg sier ja, jeg drar ikke for enhver pris, sier Sæter.

(...)

– Det er en tillitserklæring. Så har man kommet skjeivt ut med enkelte supportere. Det ønsker jeg ikke. Jeg ønsker at det jeg gjør på banen er det som skal varme, ikke det jeg gjør utenfor. Så vet jeg at det er noen som ikke aksepterer det, men at jeg ikke skal være ønsket eller at folk ikke tror jeg gjør mitt beste - det ønsker jeg å bli kvitt, sier Sæter, og viser til at det ble en del oppstyr av agentvalget hans i høst.

– Jeg bryr meg altfor mye om denne klubben til at noe sånn tull skal senke meg. Jeg føler at jeg har mye å gjøre her som ikke har blitt gjort ennå. Det er den sulten og lysten som trigger megt mest nå, sier Sæter."
Back to top
Pijeei
Junior

PostPosted: 17.01.2023 21:19    Post subject: Reply with quote

Debuterer her på forumet med dette. har lest og lært i mange år. Nå er det verste sytinga og sutringa borte, så da hiver jeg meg på Smile Berg og dalbane dette - også følelsesmessig. Har vært lei, men nå kjenner jeg det krible. Sæter hører jo hjemme her, og med Tengstedt borte er Oles tjenester verdsatt i vår. Så har det vært sagt at Ole var god og avhengig av CTs inntreden i sommer. Jeg mener han viste nesten mere før Tengstedt kom. Jeg håper inderlig at dette blir en løsning nå.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 17.01.2023 21:24    Post subject: Reply with quote

Han burde kvitte seg med Krim-Jim, og be klubben om unnskyldning for at han forhandlet kontrakt i media.

For meg kan han bare hute seg til utlandet, om det er noen som vil ha ham Mad
Bonzo
Veteran

PostPosted: 17.01.2023 21:53    Post subject: Reply with quote

I den situasjonen klubben er, så er det kanskje smart å holde på en av fjorårets toppscorere. Vi kommer vel ikke til å finne en bedre spiss til en vettug pris med det første. Sæter var kanskje heldig som fikk en fantastisk makker i halve sesongen, så jeg er spent på å se om han klarer å ta neste steg "alene" om han blir.
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 17.01.2023 23:11    Post subject: Reply with quote

Pijeei wrote:
Debuterer her på forumet med dette. har lest og lært i mange år. Nå er det verste sytinga og sutringa borte, så da hiver jeg meg på Smile Berg og dalbane dette - også følelsesmessig. Har vært lei, men nå kjenner jeg det krible.

Vælkommen Smile

Håper Sæter lar beina og underskriftspenna snakke nå og at vi hører mindre fra han i media.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 107, 108, 109  Next
Page 36 of 109

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb