English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Rekdal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 100, 101, 102 ... 203, 204, 205  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 05.08.2022 10:23    Post subject: Reply with quote

En av utfordringene er jo også «hva er underholdende fotball»? Andre omgang mot Odd var i aller høyeste grad underholdende. Og «angrepsvillig» også. Rekdal og Frigård gjentar svært ofte i blant annet «innsiden» at man SKAL sentre fremover, ikke bakover og til siden. Man skal jage etter flere mål. At trenerteamet ikke ønsker å angripe, er bare tull. Men de ønsker aller mest å vinne fotballkamper. De siste kampene har vist gode tendenser. Jeg har sagt tidligere at jeg har tro på et sterkt RBK mot slutten av sesongen. Så får vi se!

Skulle dog ønske at sportslig avdeling sjekket litt andre marked for spillere, slik at vi kanskje kunne funnet vår egen «Fofana» som man kunne få masse mål fra og deretter store overgangspenger. Likte ryktene om at man var interessert i en Uruguansk spiss. Synd pengesekken er blitt kraftig svekket av blant annet koronaen!
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 05.08.2022 10:31    Post subject: Reply with quote

Men utover å "spille ballen fremover", hva er egentlig planen? Det er lett å si at ballen skal gå framover når man får gunstige brudd, men det må være en klar plan på hvordan det skal skje. Hvis spillerne må finne ut av det først når de står i situasjonen kommer dette aldri til å bli bedre.
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 05.08.2022 10:35    Post subject: Reply with quote

Forventingene er lave fordi vi i flere år nå har levert rævvafotball og havne lengre og lengre ned på tabellen, og til og med mista europa. Det er ikke Rekdals feil. Jeg synes det er suverent at Reka forsøker å få oss bortskjemte trøndere til å forstå at laget han tok over ikke faktisk ikke er bedre enn de er. Mange har innsett det, men mange sliter fortsatt med å forstå det. Det er bare fjas å komme inn å tro at man skal gjøre gull av gråstein på noen måneder, da er det bedre å si det som det faktisk er.
pavel londak fan account
Rutinert

PostPosted: 05.08.2022 10:50    Post subject: Reply with quote

Forventningene er lave fordi vi har levert dårlige resultater og rævafotball i flere år, den er jeg med på. Det jeg ikke forstår er hvorfor folk da tilsynelatende er fornøyd med at Rekdal fortsetter trenden med dårlige resultater og rævafotball. Er vi spillemessig bedre i år enn i fjor? Nei. Er vi resultatmessig bedre i år enn i fjor? Nei. Det virker som alle er enige i at vi har vært for dårlige i mange år, hvorfor er da tydeligvis folk fornøyde med en trener som gjør det like dårlig som tidligere år, både resultatmessig og spillemessig?
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 05.08.2022 11:04    Post subject: Reply with quote

Fordi jeg skal gi Rekdal mer enn et halvår før jeg gir noen dom. Jeg ser tendenser som jeg synes er spennende, men om det ender i suksess eller ikke skal jeg iallefall ikke bedømme før teamet har fått en hel sesong og et par vinduer. I tillegg har vi en såpass ung stall nå at ting skjer ikke over natta. Står vi her i samme situasjon neste sommer skal jeg være den første til å si at du fikk rett.
Flaav
Veteran

PostPosted: 05.08.2022 12:26    Post subject: Reply with quote

Vi er helt klart alt for ujevne og spiller altfor ofte regelrett dårlig. Og jeg var aldri for ansettelsen da, som flere nevner, Rekdal aldri har vist sprudlende fotball og resultater over tid noe sted.

Allikevel har jeg mer tro på at dette kan bli bra enn tilfellet var med Horneland eller Hareide ved roret, spesielt under Horneland var troen fullstendig borte ved halvspilt første sesong. Greier ikke sette fingeren på hvorfor det føles annerledes nå, muligens påvirket av Rekdals mind games.
Back to top
pavel londak fan account
Rutinert

PostPosted: 05.08.2022 13:17    Post subject: Reply with quote

Haha, ja Rekdals mind games har nok definitivt noe med saken å gjøre. Personlig føles det å lese Twitter og RBKWeb nesten som å være gal. Her ser vi nøyaktig det samme spillet og de samme resultatene som alle har klaget på i tre-fire år, men plutselig er alle positive til det man klaget på i fjor. Ikke for å være frekk, men det føles faktisk som at supporterne har blitt hjernevasket av Rekdals talegaver og Innsiden. Det er jo forståelig... man ønsker jo som supporter å ha trua på laget sitt. Det er bare å lese VIFOSLO sine innlegg på dette forumet, som tydeligvis tror at VIF (!!!), av alle klubber, er en veldrevet klubb.

Jeg er misunnelig på dere som faktisk har trua, ingenting er jo bedre enn å ha trua på det som foregår. Men rent rasjonelt... så ser Rekdals Rosenborg nøyaktig like dårlige og trauste ut som Hareides og Hornelands Rosenborg. Og jeg klarer virkelig ikke å se hvordan dette skal bedre seg. Vi har hatt null progresjon i etablert angrep og offensivt grunnspill. De gangene vi ser gode ut er det når det høye presset sitter mot "naive" lag i oppspillsfasen. Det var nøyaktig sånn det var i fjor også, vi var gode når det høye presset satt, dårlige når det ikke satt. Igjen ser vi nøyaktig samme mønster som i fjor, men i fjor var alle negative og i år er alle positive.

Det er virkelig ikke meningen å gnage på de samme poengene igjen og igjen... Men Rekdals Rosenborg ser akkurat nå ut som det alle Rekdals lag har sett ut som tidligere. Hva er det som får folk til å tro at det plutselig skal snu i andre halvdel av sesongen, når Rekdal har spilt denne typen fotball med denne typen poengsnitt i 20 år?

Det er jo egentlig meningsløst ha denne diskusjonen, rett og slett fordi virkelighetsforståelsen er så forskjellig. Folk bra begge "leire" (inkludert meg selv) skriver jo bare de samme innleggende med den samme argumentasjonen igjen og igjen. Jeg prøver vel egentlig bare å få fram hvor absurd dette føles. Jeg bare klarer ikke å forstå hvorfor folk har trua. Jeg vil så gjerne, men klarer det rett og slett ikke.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.08.2022 13:53    Post subject: Reply with quote

Haha 100% mine følelser også Pavel Smile
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 05.08.2022 14:07    Post subject: Reply with quote

Joda du har helt sikkert rett mye du skriver. Jeg prøve ikke å hause opp med hvor gode vi er, for det ser jeg også at vi ikke er. Men jeg er en av de som faktisk har trua, og det er godt å kjenne på, hjernevasket eller ei Razz
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 05.08.2022 14:33    Post subject: Reply with quote

Det er utvikling i det defensive spillet. Rosenborg ligger bedre strukturert defensivt enn de siste sesongene, men det er fremdeles for mange svake individuelle prestasjoner. Hvis vi ser på den bakre treeren har Henriksen vært meget solid i din debutsesong som stopper.
Børkeeiet har vært den nest beste stopperen. Det sier dessverre mer om prestasjonene til de andre.

Det slås fortsatt bort alt for mange enkle pasninger, spesielt når man skal prøve å spille seg ut bakfra. Stoppere og vingbacker (spesielt Reitan, Vagic og Giampaoli) har vært svært lite dyktige på dette området.
Vi ser også alt for sjelden at noen av stopperne forserer ledd når de har muligheten.
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 05.08.2022 17:32    Post subject: Reply with quote

pavel londak fan account wrote:
Her ser vi nøyaktig det samme spillet og de samme resultatene som alle har klaget på i tre-fire år, men plutselig er alle positive til det man klaget på i fjor.

Den store forskjellen for meg ligger i at i tidligere år har vi spilt sånne kamper med et lag bestående av 30-åringer som virket som det var alt de kunne få til. I år er det 20-23-åringer som ikke helt har knekt den taktiske koden enda. Den ene gir mer forhåpninger til bedre kamper i fremtiden enn den andre.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 05.08.2022 17:48    Post subject: Reply with quote

Hjelper ikke om de er 30 eller 23 når det er null plan bak det offensive,
Letterkenny
Rutinert

PostPosted: 05.08.2022 21:01    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
… Likte ryktene om at man var interessert i en Uruguansk spiss. Synd pengesekken er blitt kraftig svekket av blant annet koronaen!

Pengesekken ble ikke svekket av koronaen. Pengesekken ble svekket av at ledelsen med Moe Dyrhaug og Munkvold i spissen ikke tok grep om situasjonen og tilpasset kostnadsbildet til markedet. Ufattelig.
Back to top
martibs
Veteran

PostPosted: 05.08.2022 21:49    Post subject: Reply with quote

pavel londak fan account wrote:
Ikke for å være frekk, men det føles faktisk som at supporterne har blitt hjernevasket av Rekdals talegaver og Innsiden.
Jeg er misunnelig på dere som faktisk har trua, ingenting er jo bedre enn å ha trua på det som foregår. Men rent rasjonelt... så ser Rekdals Rosenborg nøyaktig like dårlige og trauste ut som Hareides og Hornelands Rosenborg. Og jeg klarer virkelig ikke å se hvordan dette skal bedre seg. Vi har hatt null progresjon i etablert angrep og offensivt grunnspill. De gangene vi ser gode ut er det når det høye presset sitter mot "naive" lag i oppspillsfasen. Det var nøyaktig sånn det var i fjor også, vi var gode når det høye presset satt, dårlige når det ikke satt. Igjen ser vi nøyaktig samme mønster som i fjor, men i fjor var alle negative og i år er alle positive.

Må være hjernevasket av Hareide i så fall da. Når man sitter med en følelse av positivitet/negativitet rundt utviklingen av spillet til laget, så er jo den styrt av hvilken formutvikling man har sett gjennom den siste perioden. Opplevelsen av det man observerer blir jo veldig subjektiv, noe som kommer tydelig frem på forumet her, men la oss se på noen objektive indikatorer vis-a-vis fjoråret under Hardeide, som du trekker frem.

Det stemmer at ved 16 spilte kamper i fjor, så hadde vi like mange poeng som i år. Én mer seier, to flere tap. 1,75 poeng i snitt. Dermed er det vel bare å konkludere at alt er like sorgen som under Hardeide, og fastslå at sesongen kommer til å gå til helvete i år igjen? Vel, følelsen man sitter igjen med etter forrige sesong er jo naturligvis mer farget av avslutningen av sesongen:
PÃ¥ de siste 15 kampene fikk vi 25 poeng, 1,66 i snitt.
PÃ¥ de siste 10 kampene fikk vi 11 poeng, 1,1 i snitt.
Det er en formkurve som peker rett i dass, og det er utgangspunktet for vurderingen av utviklingen av spillet denne sesongen.

Vi startet denne sesongen ganske grusomt, men alikevel ikke like grusomt som avslutningen under Hardeide: på de første ti kampene hadde vi 14 poeng, 1,4 i snitt.
Utover i sesongen har det vært stadig forbedring, og vi ligger nå på nevnte 1,75 poeng i snitt så langt.
PÃ¥ de siste ti kampene har vi 19 poeng, 1,9 i snitt.

Som sagt, så er opplevelsen av utvikling i spillet en subjektiv, følelsesbasert observasjon. Det er ikke noen fasit på enhvers intuisjon. Men tallenes klare tale er at en resultatmessig nedadgående trend er blitt snudd til å bli oppadgående. Dette går det ikke ann å argumentere mot. Dermed kommer Rekdal-motstanderne på forumet istedet med latterlige stråmannsargument mot vi som påpeker dette, som at vi nå er tilfreds med å være en fargeløs klubb som styrer mot tredjeplass, eller bare avfeier hele argumentet med at formtrend ikke er relevant, og at Rosenborg bare skal være best i dag, uansett hvor dårlig man var i går.
Til det første vil jeg si (selv om sånne utsagn egentlig ikke fortjener noen respons) at det er ingen som er tilfreds med tingenes tilstand, men klubben har rævkjørt seg selv til den posisjonen den er i dag, og jeg for min del har mistet troen på at det finnes noen quick fix magisk treneransettelse som vil løse dette, så da er det bare å bygge stein for stein basert på det man har.
Til det andre vil jeg si, at dersom du ikke anser tilstanden fra høsten i fjor som relevant for utviklingen i laget i år, så må du gjerne kalle meg hjernevasket, men da kaller jeg deg hjernedød.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 05.08.2022 22:26    Post subject: Reply with quote

Utviklingen måles her tydeligvis i antall poeng. Dvs flere poeng betyr utvikling i spillet...
Vår beste prestasjon de siste 3 årene, målt i min verden er hjemme Kampen mot Viking i 2021 under Hareide.
Vi har under Rekdal/Frigård ikke vært i nærheten av å sette sammen et slikt offensivt gjenkjennbart spill som i den kampen. Det var som å se mye av Eggens RBK og Glimt i dag.
Helt oppriktig så har vi møtt noen helt håpløse lag defensivt på Lerkendal og vunnet knapt, les KBK osv.
Jeg tror ikke jeg har sett et RBK lag bli så rundspilte etter alle kunstens regler som vi ble mot Odd i første omgang. Vi kunne ligget under med 5-0.
Vi er heldig de siste 15m der som ikke slipper inn 2-3mål også.
Vel det blir som Pavel bare gnaging på det samme, så pausen kommer.
Men hvordan kan dere ønsker dere denne fotball filosofien og inngangen til kamper og holdninger til fotballen???. Tar en pause og kommer tilbake når vi ønsker å være RBK,eller Glimt for den saks skyld
josinho
Veteran

PostPosted: 05.08.2022 22:40    Post subject: Reply with quote

Rbk har vel tatt 52 poeng i serien i 2019 og 2020, og det ble 48 poeng i 2021. Det ser ut som poengsnittet pr kamp under Reka øker gradvis, pila peker altså oppover. Vi kommer til å ta flere poeng i perioden 11.-20. kamp enn i perioden 1.-10. kamp. Tror derfor at Rekas RBK havner litt over 52 poeng. 53-54 poeng holder til en 4. plass, og skal bronsen sikres bør man opp 2-3 poeng til.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 05.08.2022 23:39    Post subject: Reply with quote

Det å se RBK i dag under Rekdal/ Frigård er som å se Muhammed Ali på slutten hengenes i tauene for å kjempe inn en knapp poeng seier. Men du må vær gammel nok for å skjønne bildet.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 05.08.2022 23:50    Post subject: Reply with quote

For det første tror jeg du skal orientere deg litt rundt alderen til de som henger på dette forumet før du kommer med den slags nedlatende kommentarer. For det andre så er det ingen her som blir imponert over at du hevder å være gammel. Innleggene tyder nemlig på noe helt annet.
Back to top
martibs
Veteran

PostPosted: 05.08.2022 23:59    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Utviklingen måles her tydeligvis i antall poeng. Dvs flere poeng betyr utvikling i spillet...

Les hva jeg skriver da, din forbanna idiot. Jeg sa jo det stikk motsatte.
Back to top
Carl
Veteran

PostPosted: 06.08.2022 00:01    Post subject: Reply with quote

God oppsummering av martibs. Er enig i ståstedsanalysen, er fremdeles ikke ukritisk til Rekdal & co, vil se videre utvikling, men tror vi gjør lurest i å se hvor stor fart dette toget - som faktisk har begynt å bevege seg - kommer opp i før kontrakten termineres.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 06.08.2022 00:25    Post subject: Reply with quote

Tror vel alle kan se at antall gode minutter spilt per 90 har bedret seg fra starten av sesongen og til nå. Neste kamp blir utrolig viktig og avgjørende for sesongen. Med tre poeng har vi vunnet tre på rad og fullt med i medaljekampen. Dersom vi taper eller spiller U tror jeg piffen av denne sesongen forsvinner litt.
Back to top
Valderrama
Rutinert

PostPosted: 06.08.2022 08:01    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Vår beste prestasjon de siste 3 årene, målt i min verden er hjemme Kampen mot Viking i 2021 under Hareide.
Vi har under Rekdal/Frigård ikke vært i nærheten av å sette sammen et slikt offensivt gjenkjennbart spill som i den kampen. Det var som å se mye av Eggens RBK og Glimt i dag.
Helt oppriktig så har vi møtt noen helt håpløse lag defensivt på Lerkendal og vunnet knapt, les KBK osv.
Jeg tror ikke jeg har sett et RBK lag bli så rundspilte etter alle kunstens regler som vi ble mot Odd i første omgang. Vi kunne ligget under med 5-0.
Vi er heldig de siste 15m der som ikke slipper inn 2-3mål også.
Vel det blir som Pavel bare gnaging på det samme, så pausen kommer.
Men hvordan kan dere ønsker dere denne fotball filosofien og inngangen til kamper og holdninger til fotballen???. Tar en pause og kommer tilbake når vi ønsker å være RBK,eller Glimt for den saks skyld

Hva tar du pause fra? Ikke dette forumet, tydeligvis.
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 06.08.2022 09:52    Post subject: Reply with quote

En av grunnene til at jeg er mer positiv enn på ei stund er at jeg har innsett at det finnes ikke noe quick fix på ståa til RBK. Vi hadde penger, fasiliteter, beste stallen og en standing som gjorde at vi kunne plukke fra den høye hylla. Standingen, økonomien (og da også stallen) vår er ikke der lenger. På samme måte som vi ikke lenger kan handle etablertee spillere har vi ikke like mange trenere som ønsker seg hit. Alle nyansatte trenere må få minst ett år og et par vindu. Sparker vi treneren blir det et nytt oppstartsår. Slik har vi holdt på nå en stund, vi kommer ikke videre. Jeg synes så lamgt dette teamet har lagt et par steiner, og fått tak i noen lovende spillere for fremtiden. Med engasjement og folk på stadion øker også økonomien og positivteten rundt klubben. Jeg har sett mer engasjement i år enn i fjor, så gjelder det å stå i det også i motgangen. Jeg tror teamet kan løfte oss noen hakk, så får tiden vise om de tsr oss til topps eller om vi må ut på leting, men da kan vi forhåpentligvis velge av hylla over.
enojado
Veteran

PostPosted: 06.08.2022 11:31    Post subject: Reply with quote

Interessant man diskuterer ting som skjedde for mellom 20 og 30 år tilbake i tid, og glemmer at vi vant med marginer og rævva-fotball selv i storhetsperioden. Vel. Vi har hatt en nedadgående kurve på 4-5 år. Ergo en stor utvaskelse av kultur og vinnermentalitet. Å snu et fotballag på femøringen til å vinne alt igjen har jeg ingen tro på. Medaljekandidat tar jeg som en selvfølge.

De siste årene har ikke jeg vært på like mange treninger som tidligere grunnet bo-stedet, men det jeg har vært på nå i år er langt friskere enn både Hareide, Horneland og Ingebrigsten. Minner meg mye om Hamrèn. Organiserte trenigene er mer profesjonalisert enn de siste 4-5 årene. Mye tull og tøys i mellom, men når sekvensene er i gang er det full speed og trøkk - uansett. Og det virker osm at spillerne vet eksakt hva de skal gjøre. Både KR, GF og RS snakker mye mer med spillerne under øktene enn hva f.eks. Hareide gjorde. Horneland var bare skrekkelig med et komisk forsøk på å være autoritær med fotballkunnskap langt dårligere enn gjennomsnittlig forumbrukeren her inne har.

Synes man kan diskutere innholdet i treningene og hva fokuset er på. Etter den skrekkelige vinteroppkjøringen kan jeg erindre at fokuset har vært å få opp intensiteten noe voldsomt fordi man trodde intensiteten var "ok" i disse interne 11er kampene. Jeg har alltid savnet at vi skal spille mye formasjon og 11 mot 11 på trening, og det gjorde de mye av i vinter. De forstod ikke hvorfor treningskampene gikk som det gikk fordi teamet mente intensiteten på internkampene var bra. Det jeg la merke til de to siste treningene jeg var på var mye mer fokus på å kjøre five-a-side eller six-a-side, så de har tydeligvis lagt om treningene noe.

Vil tro laget kommer til å fokusere mer på formasjon, samhandling og grunnspillet nå utover høsten når de ser at intensiteten i kampene er stabil gjennom to omganger. Kan si hva man vil om trenerteamet, men det er det vi har, og dersom vi skal bytte så skal det være noe som forsterker. Ikke en Tom Nordli, Fagermo, eller LSK Bakke.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 06.08.2022 13:16    Post subject: Reply with quote

Alt er ikke negativt med Reka.
Jeg tenker primært spillerlogistikk. Han satser ungt, kjøper unge spillere.»typer» med potensial.
Se på Hareide. Holse var ikke i første 11 i starten i fjor, men kom inn pga skader. Derimot ble Hoff prioritert. Jeg føler Rekdal her har mye bedre nese for spillere som kan løfte oss.
Hvilken idiot av en RBK trener unnlater å satse på Holse.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 100, 101, 102 ... 203, 204, 205  Next
Page 101 of 205

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb