English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2022
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 48, 49, 50  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ibejnar
Veteran

PostPosted: 23.01.2022 12:03    Post subject: Reply with quote

jeg er helt på linje her. Det lyder ikke specielt offensivt i min verden og det bliver jo med Hoff og Per centralt det er sikkert som amen i kirken. Det tvinger Holse på højre kanten og han vil nok også skulle vikariere på en vingback når skaderne kommer. Jeg fornemmer det ender i en skilsmisse inden 1. februar, både for RBK,s og Holses egen udvikling. Det halve af den danske superliga med FCK i spidsen må stå på spring.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende

PostPosted: 23.01.2022 12:11    Post subject: Reply with quote

Håper virkelig vi satser på Tagseth som én av de to. Ikke usannsynlig at Ciljan kommer til å slite med småskader så mulig det løser seg av seg selv.
Back to top
ibejnar
Veteran

PostPosted: 23.01.2022 12:33    Post subject: Reply with quote

Det bliver aldrig med Eddie på en 2 mands central midt. Sorry to say. Jeg er også spændt på målmandsposten. Hvem vælger træneren ? og vil nogen af dem affinde sig med bænken. Næppe.
Back to top
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 23.01.2022 12:43    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
jeg er helt på linje her. Det lyder ikke specielt offensivt i min verden og det bliver jo med Hoff og Per centralt det er sikkert som amen i kirken. Det tvinger Holse på højre kanten og han vil nok også skulle vikariere på en vingback når skaderne kommer. Jeg fornemmer det ender i en skilsmisse inden 1. februar, både for RBK,s og Holses egen udvikling. Det halve af den danske superliga med FCK i spidsen må stå på spring.

Dere er nok ikke helt oppdatert på formasjon her? https://www.youtube.com/w...71X9V3rr38

Holse skal da selvsagt spille i en av de to 10'er-rollene bak spissen i en 3-4-2-1. Både Holse, Vecchia og Skarsem kommer til å passe perfekt inn i den her formasjonen bak spissen.
Henri
Legende

PostPosted: 23.01.2022 12:59    Post subject: Reply with quote

Ah ha, det har du rett i, hvis det er 3421 Rekdal vil spille så er situasjonen en helt annen. Det ser utrolig mye bedre ut, og som du sier så passer Holse, Vecchia og Skarsem veldig bra i en slik formasjon! Tommel'n opp!
Back to top
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 23.01.2022 13:15    Post subject: Reply with quote

For jeg vil vel nesten si at de tre der ENDELIG får spille der de hører hjemme. Holse har blitt flyttet rundt i masse posisjoner han ikke har hatt noen godfot i, men at han (og Vecchia og Skarsem) endelig kommer "hjem". Så klarer vi å beholde alle tre vil jeg vel si at man langt på vei har det man trenger og vel så det i den posisjonen.

De to midtbanespillerne bak der skal løpe mye og være mer grovarbeidere, så ballvinnere/løpsmaskiner som Hoff, Tagseth og Ciljan passer perfekt inn bak der. Og da er det bare å putte Markus sentralt i forsvar og handle inn to raske stoppere rundt han, putte Reitan og Pereira (og Andersson/Augustinsson) på vingene (som må jobbe mye defensivt) og vipps har man faktisk noe som i mitt hode faktisk er en reell utfordrer. Så får en vurdere om Sæter, Paul og Noah er bra nok på topp, men det haster ikke veldig å få inn en ny spiss.

For vi har egentlig ikke spillere til 4-3-3, men vi er bare et par stoppere unna å ha et meget bra 3-4-2-1 lag.
Henri
Legende

PostPosted: 23.01.2022 13:27    Post subject: Reply with quote

Enig. Blir nesten litt oppløftet av å tenke på oss i den formasjonen. Uvant følelse. Det eneste jeg er litt bekymret for i en slik formasjon er bredden, kan bli veldig trangt i midten. Jeg skjønner så klart at vingbackene utgjør bredden, så spørsmålet er hvor bra det fungerer i praksis. Særlig Pereira virker skapt for en slik rolle, men Reitan bør også fungere bra.
Back to top
Wiseblood
Veteran

PostPosted: 23.01.2022 13:31    Post subject: Reply with quote

Får vel nesten sitere Zaphod81 og si at krittslikker-rollen på vingen er "død", og utenom Brattbakk har vi vel strengt tatt ingen som en gang ligner på vinger (Reitan er vel det nærmeste man kommer). Så det å få plass til 4 sentrale midtbanespillere er jo nærmest perfekt da det vel omtrent er det eneste vi har nok av per i dag.

Så jeg tror (og her var vel lykken bedre enn forstanden for de på Brakka?) at Rekdal faktisk har en sjanse med sitt tankegods med tanke på stallsammensetningen vi har.
Buran
Senior

PostPosted: 23.01.2022 14:20    Post subject: Reply with quote

Om Markus H spiller som en tredje stopper eller sentral midt spiller liten rolle slik han spilte i fjor. Som sentral falt han svært dypt, nærmest som en tredje stopper, spesielt under etablert, men også mår vi forsvarte oss. Dette var jo grunnen til at det alltid var ledig 45, både Markus og stopperne falt helt ned på 5 meteren, slik at det ble ledig rundt straffemerket.

3-4-3 formasjonen kan i utganspunktet passe stallen bra, men formasjonen stiller høye krav til vingbackene. Spesielt når de blir mer isolert og må utfordre mer 1 mot 1, spesielt EDR er jeg skeptisk til der, veldig bra på overlapp, men svak 1 mot 1 offensivt. Pereira er kanskje skapt for en slik rolle, men han vi ikke fått sett i aksjon ennå.
Back to top
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 23.01.2022 15:15    Post subject: Reply with quote

Slik troppen er nå ser det vel da ut til å bli:

Hansen

Reitan/ny - Henriksen - Augustinsson (gitt han ikke hadde vært skadet)

Reitan/Adam - Tagseth - Ciljan - Pereira

Holse - Arne
Noah

Reitan har spilt stopper tidligere på u21, men han har vel helst sin styrke offensivt, så er vel mer naturlig at en ny kommer inn dersom ikke noen av de unge virkelig viser seg frem.
håpløs
Veteran

PostPosted: 23.01.2022 15:18    Post subject: Reply with quote

Hvis det er slik at begge vingbackene skal ned i en 5’er bak så er jeg helt uenig i denne formasjonen.
Det er vel kun lag på nedre halvdel i England som spiller slikt mot de beste..

De to nevnte kommer til å løpe seg ihjel fordi vi skal ha en ekstra stående der bak og det kommer til å koste på ulike måter, -håpløst.

Jeg ser ingen forskjeller offensivt vs 433 og vi kommer til å få en falsk trygghet der bak i 5’ern med slitne vingbacker nærmere vårt eget mål.

I midtbanen må vi å løpe mer på egen halvdel og den slitne vingbacken får lenger vei til mål når vi (evt) vinner ball.

Hvem er det som skal bestemme?
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 23.01.2022 15:25    Post subject: Reply with quote

Kjetil Rekdal, Geir Frigård og Roar Strand.
Back to top
apresthus
Proff

PostPosted: 23.01.2022 15:52    Post subject: Reply with quote

Jeg er ingen trener med kvalifikasjoner men jeg synes det er gøy å drodle med taktikk.

Jeg personlig foretrekker 343 hvis den blir spilt smalt der hovedmålet er å skape overloads i midten av banen. Altså, i angrep kan vi benytte en av stopperne (Henriksen) til å kjøre opp for å skape overtall i midten. Er også mer tilhenger av en 10er og ikke to offensive bak en spydspiss. Slik kan vi skape overtall mot midtstopperne til motstanderne (da særlig hvis de spiller med en 4er. Så kan vi bruke vingbackene for å etablere spillpunkter (og trekanter) bredere i banen. Men i og med at vi spiller smalt så vil ikke de være noen krittsleikere eller klassiske rosenborg vinger. Så sånn sett kan Holse fint spille vingback, så ville jeg heller stått med en eller 2 balanserende midtbanespillere som kan holde tilbake ved evt brudd i mot. Holse har jo ikke akkurat sin styrke defensivt.

Eventuelt kan Holse være 10er og Vecchia og Noah være de to spissene selv om jeg tror en spiller som Vecchia passer best der av de vi har.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 23.01.2022 16:55    Post subject: Reply with quote

Holse kan fint spille vingback i 3-4-2-1/3-4-3 ja, men Pereira er nok mer naturlig der, og Holse klart bedre sentralt.

Jeg er helt enig med Wiseblood i at den varianten med to spillere bak spissen passer oss best, særlig så lenge vi har både Holse og Vecchia. Ceide var alltid den spilleren som er mest ugrei å plassere i en smal treer. Mister vi en av de to må vi gjøre et valg når vi henter erstatter (og det må vi): en lignende spiller eller en som ligner mer på Holm, for alternativet er i mine øyne en 3-4-3 med Vecchia/Holse som falsk nier mellom to spisser, slik vi spilte i sommer.

Jeg tror nemlig Skarsem er den spilleren som mest tydelig er svakere som ren offensiv midtbane enn som indreløper. Jeg synes han ofte var veldig statisk feilvendt i det rommet i 2021. Som backup for svensken og dansken - ja. Men som førstevalg er det tynt.
Der Kaiser
Veteran

PostPosted: 23.01.2022 17:10    Post subject: Reply with quote

Ser at flere foreslår at Dahl Reitan skal spille som en av de tre stopperne, inkludert meg selv. Da skal vi være obs på at vi flytter en spiller som leverte målpoeng i hver tredje kamp bort fra posisjonen han gjorde det fra. Etter å ha lest her inne er jeg mer interessert i å se følgende:

Hansen

Ny/Børkeeiet, Henriksen, Augustinsson

Reitan, Skjelbred, Tagseth, Pereiera

Holse, Vecchia

Holm

Tror Reitan-Holse-linken kan bli sexy. Dansken inn i banen med ball, slippe ut.
håpløs
Veteran

PostPosted: 23.01.2022 17:22    Post subject: Reply with quote

I mine øyne skal Holse aldri spille vingback.
Han skal ikke løpe mer def enn han må.
-ha dertil lengre vei til motstanderens mål.
-og mindre energi siste 20. Også defensivt (!)

Derfor bør vi også ha 5 i midtbaneleddet så han slipper å løpe ekstra der.
Back to top
Rbkforalltid
Proff

PostPosted: 23.01.2022 17:54    Post subject: Reply with quote

Der Kaiser wrote:
Ser at flere foreslår at Dahl Reitan skal spille som en av de tre stopperne, inkludert meg selv. Da skal vi være obs på at vi flytter en spiller som leverte målpoeng i hver tredje kamp bort fra posisjonen han gjorde det fra. Etter å ha lest her inne er jeg mer interessert i å se følgende:

Hansen

Ny/Børkeeiet, Henriksen, Augustinsson

Reitan, Skjelbred, Tagseth, Pereiera

Holse, Vecchia

Holm

Tror Reitan-Holse-linken kan bli sexy. Dansken inn i banen med ball, slippe ut.

Ja, det er jo et merkelig forslag. Alle backene i rbk er elendig en mot en defensivt og har ingenting som stoppere å gjøre. Kan Rekdal endre det?
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 23.01.2022 18:30    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Holse kan fint spille vingback i 3-4-2-1/3-4-3 ja, men Pereira er nok mer naturlig der, og Holse klart bedre sentralt.

Som indreløper, helt klart. Litt mer usikker på Holse som 1 av 2 sentrale i en 4'er på midten. Da ville jeg heller helt mer mot en typ 3-4-1-2 formasjon, der Holse ligger foran eksempelvis Tagseth og Skjelbred, og bak Noah og Vecchia.
Back to top
Nidarosballklubb
Rutinert

PostPosted: 23.01.2022 21:13    Post subject: Reply with quote

Den nye midtstopperen er vel Ole Næss.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 24.01.2022 11:57    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
zaphod81 wrote:

Som indreløper, helt klart. Litt mer usikker på Holse som 1 av 2 sentrale i en 4'er på midten. Da ville jeg heller helt mer mot en typ 3-4-1-2 formasjon, der Holse ligger foran eksempelvis Tagseth og Skjelbred, og bak Noah og Vecchia.

Ja, jeg tror ikke Holse skal spille sittende, jeg tenker på ham som en av de to innoverkantene/offensive midtbanespillerne bak Noah.

Børkeeiet er etter alle solemerker for treg til å spille sidestopper, så hvis han skal spille stopper bør han kun være aktuell sentralt. Reitan tror jeg er et godt alternativ vi allerede eier, og jeg mistenker han er en bedre spiller der enn som vingback, selv om han helt klart kan spille begge. Det kan også hende Anderssons sterkere innleggsfot er viktigere enn Reitans spurtantall når de defensive kravene er litt senket i 3-4-3. Kan godt bruke Reitan som vingback altså, men da må vi fort handle 2 hurtige stoppere i dette vinduet. Eventuelt flytte ham fram når Augustinsson er tilbake, han er nok enda bedre egnet (og mer erfaren) som stopper.
Brødsmula
Veteran

PostPosted: 24.01.2022 12:16    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Så med dette vil jeg driste meg til å foreslå at følgende kan være planen. Bør, i mine øyne være planen:

Hansen (Tangvik)

Jeg tror dessverre Faye forsvinner. På utlån igjen?

Reitan (Ceïde) - Henriksen (Vagic) - NY/Augustinsson (Røsten)

NY kan frigjøre Reitan til backspill når Augustinsson er klar, avhengig av prestasjonene til Adam og Pereira. Røsten er en joker som sidestopper.

Andersson (Reitan) - Skjelbred (Tagseth) - Børkeeiet (Vagic) - Pereira (Augustinsson)

Hoff blir en slags universalrotasjon her, men lukter på overflødighet i sommer. Vi mangler venstrebeinte alternativer i laget, det er tynt med bare tre spillere.

Holse (NY) - Vecchia (Skarsem)

Vi behøver et alternativ til i dette leddet i og med Ceïdes exit. Bør være venstrebeint. Skarsem er grei backup for begge, men har en del å bevise.

Holm (NY)

Med mindre Wiedesheim-Paul tar store steg i vinter og imponerer på trening betyr et Dino-salg at vi må ha en spiss til.

Isolert sett mange gode spillere, men et fryktelig tregt lag, med noen få unntak. Trenger sårt nye signeringer som har fart i beina.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 24.01.2022 12:21    Post subject: Reply with quote

Tja, synes du det? Alle NY-ene må jo ha fart, på grunn av rollene sine men Reitan er rask, Augustinsson er rask, Andersson er ok rask, Pereira er rask, Holm er rask, Vecchia og Holse er ok raske. De sentrale midtbanespillerne våre er ikke raske, men de trenger ikke egentlig å være det heller.

Henter vi hurtighet på stopperplass og minst en hurtig spiller til fremste ledd, så er det da slett ikke noe tregt lag dette?
Neeskens
Veteran

PostPosted: 24.01.2022 12:32    Post subject: Reply with quote

Vi kan ihvertfall stille med et ganske ungt lag.
Kan aldri tenke meg at denne Tobias B skal spille stopper hvis han ikke er hurtig? Kanskje denne Sam Rogers er tiltenkt rollen som sentral stopper?.
Men Henriksen og Hoff og Tobias B høres ut som samme spiller?.
Trenger vi det ?
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 24.01.2022 19:37    Post subject: Reply with quote

Men Rekdal sier at Børkeiet hentes som midtbanespiller, isåfall nærliggende å tro at man tenker det skal være en firer bak og at han har noe som ingen av de nåværende har?

Børkeiet, Hoff, Skjelbred, Tagseth, Skarsem og Henriksen som skal knive om to plasser på midten....mulig Henriksen skal være stopper, men tviler på at Rekdal er interessert i den idèen. Mulig Skarsem skal være i en trio på topp.

Jeg synes det er nærliggende å tro at man vurderer noe slikt som Henriksen-Børkeiet-Holse på midten med Hoff, Skjeldbred, Skarsem og Tagseth som konkuranse, muligens Holse på kant (håper ikke), muligens Skarsem som alternativ på kan (håper ikke), mulig de tenker som så at Skjeldbred legger opp etter sesongen og Holse fort får et bud på seg de ikke kan si nei til in sommeren, og mye skadeplagede folk der sist sesong forøvrig?
moomoo
Veteran

PostPosted: 24.01.2022 19:58    Post subject: Reply with quote

Kan vi slutte å omtale Børkeide som stopper nå?

Og gjerne også Vagic som midtbane...

Vagic er og blir stopper, han er stopper på U21 og spilte stopper for oss i fjor.
Kan vikariere som sentral ved skade og omvendt med Børkeide men de har faste roller hos oss.

Tipper Henriksen, Ceide, Røsten og Vagic ses på som stopperalternativer med Augustiniusen som et alternativ.

Avhengig av om vi skal spille med 3 eller to stoppere trenger vii da 1 eller 2 nye stoppere, men det kommer jo an på hva Rekdal tenker.
La oss vente å se Smile
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 48, 49, 50  Next
Page 10 of 50

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb