English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte 2022
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 36, 37, 38  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 04.01.2022 17:30    Post subject: Reply with quote

Innstillingene til valgkomiteen blir lagt fram på medlemsmøtet 17. januar.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
puckno
Veteran

PostPosted: 04.01.2022 19:03    Post subject: Reply with quote

Samdal og Gjersvold bør være fullstendig uaktuelt. Min stemme går til hvasomhelst annet. Nesten, iallefall.
puckno
Veteran

PostPosted: 04.01.2022 19:05    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Jeg håper uansett at det stilles mistillitsforslag til hele styret selv om Koteng har innsett at han må trekke seg. Han kommer med innrømmelser om feil han selvfølgelig ikke er ansvarlig for alene.

Man skulle kunne tro og ønske at Bratseth og co i styret med en sterk røst på det sportslige hadde såpass selvinnsikt til at de stilte sine egne plasser til disposisjon, for å gi valgkomiteen tid til å finne gode kandidater.

Dersom ikke kan det ikke finnes noen annen vei enn et mistillitsforslag.
£irik
Proff

PostPosted: 04.01.2022 21:30    Post subject: Reply with quote

Kan en liten del av årsaken til den raske medlemsvekst også tilskrives det at det har vært mulig å følge medlemsmøter digitalt? Og også vært mulig å stemme digitalt? Måtte det endelig fortsette (selv om det neppe gjør det).
Back to top
View user's profile Send private message
RBK-medlem
Junior

PostPosted: 05.01.2022 01:19    Post subject: Reply with quote

RBK-medlem wrote:
Jeg vurderer selv å ta det steget å slenge ut navnet mitt som kandidat til styreledervervet i RBK. Dette er imidlertid ikke noe jeg ønsker å utsette meg selv for med mindre det viser seg å være en oppriktig interesse for å støtte kandidaturet til det som vil være en veldig ukjent person med en kort og lite imponerende CV, både når det gjelder fotballfaglig bakgrunn og fra næringslivet.

Jeg tror imidlertid at det klubben behøver nå er en ledelse som har medieteft, evner å tenke langsiktig, være konsekvent, mer åpen og ærlig, og som er flinkere til å involvere medlemmene på en mer hensiktsmessig måte. Jeg har følgelig utarbeidet et utkast til en plattform jeg vil stå for. En plattform som ikke er skrevet i stein, men som kan justeres med gode forslag fra hvem som helst.

Viser til min tidligere kommentar, og tar en liten råsjangs når jeg her slenger ut hva jeg ønsker å få til i/med RBKs styre.

• Utrede organiseringen av sportslig ledelse, og legge fram en anbefaling av eventuell omstrukturering på årsmøtet i 2024.

• Arrangere månedlige digitale medlemsmøter der medlemmene kan stille spørsmål og gi innspill og tilbakemeldinger til styreleder.

• Gjennomgå kontraktshistorikken for hovedtrenerjobben med det formål å unngå at klubben havner i nye juridiske disputter som ødelegger omdømmet i forbindelse med fremtidige kontraktsinngåelser og -oppsigelser.

• Gi Kjetil Rekdal en ærlig sjanse i jobben som RBKs hovedtrener.

• Fase ut avhengigheten av spillersalg for å gå i økonomisk balanse.

• Føre et generelt prinsipp om at herrelaget og damelaget er mest mulig økonomisk uavhengige av hverandre. Derfor skal lagene være adskilte i klubbens budsjett og regnskap.

• Aldri gå med samlet underskudd innenfor en 5-årsperiode, hverken for herrelaget eller damelaget.

• Utarbeide et kortfattet klubbmanifest til årsmøtet i 2023 som skal inneholde en tydelig og konkret visjon for hva klubben skal være og hva den skal stå for.
– Herunder konkret overordnet spillestil – definere «artig og angrepsvillig fotball».
– Hva slags spillertyper, både på og utenfor banen, som er i tråd med klubbens vedtatte visjon, identitet og spillestil.
– I fremtidige ansettelsesprosesser rundt hovedtrenerjobben både for herrelaget og damelaget forplikter styret seg til å kun finne kandidater som passer til klubbens definerte spillestil.
– Ta et tydelig standpunkt rundt andelen trøndere på laget, og være tro mot dette.
– Alltid ha som mål at neste sesong skal være statistisk bedre enn den forrige. Eksempler på målbare data kan være seiersprosent, scorede mål, innslupne mål, etc.
– Alle klubbens lag skal jobbe og spille i tråd med vedtatt klubbmanifest.

• I dialog med trenerteam og spillere for både herrelag og damelag utarbeide en strategi for samarbeid slik at begge prestasjonsgrupper kan dra maksimal nytte av hverandres kompetanse og erfaringer.

• Se på hvordan SalMar-akademiet kan brukes til å utvikle lovende trenere som på sikt kan trene A-laget.

• Ha kontinuerlig dialog med alle ledd i klubben, herunder være tilgjengelig for samtaler i fortrolighet med alle ansatte og tillitsvalgte som har noe på hjertet. Dette for å ta tak så tidlig som mulig dersom det er kritikkverdige forhold som må håndteres.

• Så langt det er mulig prioritere å stille opp på medlemsmøter i Kjernen når dette er ønskelig.

• Stå på Øvre Øst sammen med Kjernen (så fremt jeg er velkommen) og heie fram laget i de store kampene (enten det er herrelaget eller damelaget).
puckno
Veteran

PostPosted: 05.01.2022 01:29    Post subject: Reply with quote

Dersom Rekdal som du ønsker å 'frede' for å si det tabloid skulle finne på å gjøre det sånn passe bra resultatmessig, hvor mange år ser du for deg at vi må vente for å faktisk kunne begynne leve etter manifestet som definerer artig og angrepsvillig fotball?

Han har absolutt ingen ting her å gjøre og må gjerne gå med i tømmingen av badevannet sammen med resten av styret.
RBK-medlem
Junior

PostPosted: 05.01.2022 02:14    Post subject: Reply with quote

Fredet er ditt ord. Jeg ville ikke gått inn for å ansette ham, det skal være sikkert. Jeg synes han er en meget bra fotballtrener generelt, det viser også hans meritter, men han er ikke noen RBK-trener.

For å svare kort på spørsmålet ditt først: Jeg ser for meg at hvis ikke RBK på et minimum er med i tetsjiktet av Eliteserien når mai blir til juni, så er det på tide å vurdere avskjedigelse. Så handler det såklart om ei helhetsvurdering, altså summen av resultater og prestasjoner. Det er jo det som er litt spesielt med RBK: Om laget under Reka vinner de ti første seriekampene 1–0 så vil det trolig være flere som roper om å gi ham sparken enn om han taper de 4–3.

Med det sagt så vil jeg svare opp litt mer omfattende her:

Vi kan ikke stille oss slik at det første et nytt styre gjør er å sparke en trener som nettopp er ansatt. Det har vært nok farse på Brakka de siste årene, og det vil rett og slett være helt dust om det nye styret skal fortsette på samme måte. Tror du en mann som eksempelvis Kjetil Knutsen vil få mer lyst til å komme hit i framtida om Rekdal blir både ansatt og sparket i løpet av én og samme vinter?

Dessuten vil det få enda et juridisk etterspill som vil koste mange millioner kroner dersom vi styrer etter dine følelser i denne situasjonen. Reka vil som arbeidstaker ha en svært god sak når en arbeidsgiver som nettopp har ansatt ham velger å snu 180 grader rundt og sparke ham uten at han i det hele tatt har fått muligheten til å vise hvilke resultater han kan oppnå i jobben. Og med en tidsramme for kontrakten på 3 år så vil det bli enten en svindyr erstatningssak eller et svindyrt forlik. Hvis han derimot leverer middelmådigheter gjennom våren så vil det være potensielt grunnlag for avskjedigelse underveis i sesongen. Det vil også være en kostbar oppsigelse, men da vil den kunne rettferdiggjøres, og følgelig vil det med all sannsynlighet være nedfelt i kontrakten hvilke vilkår som da gjelder.

Jeg skjønner at Rekdal er en upopulær mann i store deler av Trøndelag, men hvis det er én ting alle vi som er glad i RBK bør ha lært de siste årene så er det at du kan ikke lede en fotballklubb på impulser. Du må ta beslutninger med hodet. Nei, Kjetil Rekdal er ingen RBK-trener. Koteng-styret skulle aldri ha ansatt ham. Men de gjorde det. Og om du vil at Rosenborg skal bli tatt seriøst både nasjonalt og internasjonalt, så må du bare legge litt lokk på det ubehaget og la den nye treneren få muligheten til å lede laget i tellende kamper.
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 05.01.2022 02:40    Post subject: Reply with quote

Jeg tror at Rekdal er en mye mindre upopulær trener i Trøndelag generelt enn han er her inne. Jeg tror mange er spente på hva han kan gjøre med RBK, og er villige til å gi ham en fair sjanse.

Rekdal var ikke min foretrukne trener for RBK, tvert imot, men jeg er spent på hva han kan utrette. Han bør få vise hva han er god til.
Willoch
Veteran

PostPosted: 05.01.2022 08:17    Post subject: Reply with quote

Nesjan og Ødegaard som begge er i valgkomiteen er sentrale folk i veteranlauget. Kan de foreslå «egne folk»?
tobbis1
Senior

PostPosted: 05.01.2022 09:05    Post subject: Reply with quote

Ble sjokkert av ansettelsen av Reka,men nå har jeg kommet meg over sjokket.Jeg tenker hva om han hadde blitt ansatt av Molde,da ser jeg for meg et mareritt med tanke på oppførsel/meldinger rettet mot oss.Jeg tror også at det ville blitt veldig tøfft rent sportslig.Nå når han er vår trener vil shitstormen gå motsatt vei,jeg gleder meg allerede og er faktisk ganske fornøyd med ansettelsen!Håper han lykkes sportslig,samtidig ser jeg frem til meldinger på nivået "ha dæ vekk din alkis".
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 05.01.2022 09:38    Post subject: Reply with quote

Beundringsverdig og særdeles forbausende at et er mulig å vekke noen som helst positivisme rundt Rekdal. Det minner om det man i psykologien kaller for rasjonalisering, "Rasjonalisering er en forsvarsmekanisme eller mestringsstrategi som innebærer at man gir en akseptabel og tilsynelatende fornuftig forklaring på en handling for å dekke til det virkelige, uakseptable og ofte ubevisste motiv"
BGFE_1916
Proff

PostPosted: 05.01.2022 10:17    Post subject: Reply with quote

"Artig" hvis samme klubb som forsøkte å friste KK til klubben med å skulle være tålmodig, og la ham jobbe langsiktig, ender med å sparke nok en trener etter en sesong.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 05.01.2022 10:23    Post subject: Reply with quote

Gjersvold stiller ikke som kandidat.
Back to top
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 05.01.2022 10:41    Post subject: Reply with quote

Det var dagens veldig gode nyhet. En så omstridt person kan ikke være en samlende leder for Rbk.
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 05.01.2022 11:17    Post subject: Reply with quote

NEI, bare NEI!!!

https://www.nidaros.no/vi...113-273051
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 05.01.2022 11:29    Post subject: Reply with quote

Tore Strømøy er jo en fantastisk kandidat. Hundre prosent sikker på at alle supporterterne stiller seg bak han.
Socrates
Veteran

PostPosted: 05.01.2022 11:33    Post subject: Reply with quote

En god venn av meg jobbet som journalist under Tore Strømøys ledelse da han var sjef og redaktør for Frøya.no. Hver eneste gang han eller de andre journalistene ønsket å skrive undersøkende og negative saker om Salmar og de andre oppdrettslaks-selskapene på øya så ble de hver eneste gang slått hardt ned på. Det var helt åpenbart for de, og for mange andre i bransjen, at Strømøy var kjøpt og betalt av Witzøe og co.

Han er på ingen måtte skikket - eller kvalifisert - til å være styreleder i RBK.
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 05.01.2022 11:39    Post subject: Reply with quote

Tore Strømøy, styreleder.
Per Jørgensen, daglig leder.

Sirkus RBK.
Troillongan
Veteran

PostPosted: 05.01.2022 12:05    Post subject: Reply with quote

Tore bør jo kunne bidra på scouting?
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 05.01.2022 12:06    Post subject: Reply with quote

Best på trøndere i utlandet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
puckno
Veteran

PostPosted: 05.01.2022 12:07    Post subject: Reply with quote

Antar genetikk blir viktig ved nye spilleranskaffelser, slektsgranskning ift idrettsprestasjoner.
Socrates
Veteran

PostPosted: 05.01.2022 12:08    Post subject: Reply with quote

Willoch wrote:
Tore Strømøy, styreleder.
Per Jørgensen, daglig leder.

Sirkus RBK.

Tom Ketil Krogstad, sportslig leder og fysisk trener.
Back to top
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 05.01.2022 12:12    Post subject: Reply with quote

Frankiefourfingers wrote:
Tore Strømøy er jo en fantastisk kandidat. Hundre prosent sikker på at alle supporterterne stiller seg bak han.

Veldig godt valg. En likandes kar som har idrettsbakgrunn på toppnivå både som aktiv og leder.
Kaaremaal
Junior

PostPosted: 05.01.2022 12:13    Post subject: Reply with quote

Buck Dancer wrote:
En god venn av meg jobbet som journalist under Tore Strømøys ledelse da han var sjef og redaktør for Frøya.no. Hver eneste gang han eller de andre journalistene ønsket å skrive undersøkende og negative saker om Salmar og de andre oppdrettslaks-selskapene på øya så ble de hver eneste gang slått hardt ned på. Det var helt åpenbart for de, og for mange andre i bransjen, at Strømøy var kjøpt og betalt av Witzøe og co.

Han er på ingen måtte skikket - eller kvalifisert - til å være styreleder i RBK.

Dette stemmer.

I tillegg kan det være nyttig å høre med tidligere ansatte av Strømøy om de fikk utbetalt lønna de hadde krav på og om de ble behandlet på en profesjonell måte ellers. De historiene jeg har hørt tyder på det motsatte.

Om Tore Strømøy blir valgt til styreleder i Rosenborg klarer vi kunststykket å pisse i buksa og samtidig skyte oss selv i foten, for ikke å snakke om at vi tråkker i salaten, at noen må gå, at valgkomiteen burde fått sparken og alle andre fot-relaterte blødmer som finnes.
Willoch
Veteran

PostPosted: 05.01.2022 12:19    Post subject: Reply with quote

Troillongan wrote:
Tore bør jo kunne bidra på scouting?

I Nidaros skryter han av at han bygde opp Byåsen… Her er vel meningene delte.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 36, 37, 38  Next
Page 7 of 38

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb