English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Rekdal
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 203, 204, 205  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 18.12.2021 14:40    Post subject: Reply with quote

Primært ønsker jeg å være stolt av klubben fordi den spiller flott og attraktiv fotball, og fordi den har en ryddig og åpen ledelse. Så får resultatene komme som et resultat av dette. Begge deler har det stått dårlig til med de siste årene. Kan ikke helt se noen gjennombrudd i tiden fremover heller.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran

PostPosted: 18.12.2021 14:54    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
Fra twitter bruker GANTIFAute (fra hamar)

H-A melder at den totalsummen, som VG kom med først, ikke stemmer. Det er vesentlig høyere enn det. Fordi Koteng trudde at KR kunne gå på dagen, mens det som sannsynligvis står er at han har en oppsigelsestid, som gjør at han ikke vil være tilgjengelig for RBK før 1. feb.

Skal han starte før, som antagelig er viktig for RBK, vil det koste noe helt annet enn 400 000,-. I tillegg har fremgangsmåten til Koteng, senest med uttalelser i media i går, vært såpass provoserende at Ham-Kam ikke egentlig er interessert i forhandlinger; «så mye koster det».

Jaja, roter bort et par millioner til da.

Det er HamKam med Svele som er ute i media og snakker og når media spør Koteng om ting som er basert fra uttalelser fra HamKam så er Koteng tvunget til å svare. Akkurat det samme skjedde sist også, da var det folk fra Haugesund som var ute med nebbet i media.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 18.12.2021 15:14    Post subject: Reply with quote

Det handler veldig mye om det mentale. Man må ha selvtillit og tro på det man driver med. Våre offensive spillere er mye bedre enn alle de offensive spillerne til Bodø/Glimt. Det er min oppriktige mening. Laget henger dessverre ikke sammen, og man har ikke opparbeidet seg selvtillit. Det er der skoen trykker mest, etter min menig.
Back to top
Gofoten
Proff

PostPosted: 18.12.2021 15:34    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Gofoten wrote:
Klubben er større enn treneren. Kjøp sesongkort eller enkelt billetter om du vil å støtt laget.

Så hva er din løsning, når klubben er i ferd med å bli ødelagt?

Mange år til unga dine begynner å bry seg om godt spill og resultater?

Det som kan ødelegge klubben er likegyldighet og tomme tribuner. Derfor ønsker jeg at de som sier de skal boikotte droppe det. Trenere vil komme å forsvinne på en eller annen måte uansett. Og styret er på valg annet hvert år
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 18.12.2021 16:56    Post subject: Reply with quote

Likegyldigheten skyldes styret som ikke har noe som helst oversikt eller respekt for det kundene/medlemmene/supporterne til klubben ønsker seg og kan en da heller bli overasket at en da prioriterer sin tid, krefter og midler på andre ting Rosenborg fremover.

Heldigvis for klubben ser det ut til å finnes nok mennesker som er glad i klubben til at det er håp for at det blir tatt affære og vi kan bli kvitt kreftsvulsten som er styret før de tar livet av klubben slik vi kjenner den.

Det som forhåpentligvis er ett nytt styre må selvsagt få mandat til å evaluere og gjør endringer på dagens ledelse slik at de som jobber i nøkkelroller i klubben har rett kompetansenivå, rett verdier og innstilling til typen fotball Rosenborg skal stå for. De som ikke gjør det bør selvsagt fjernes ved første anledning for å begrense skaden de påfører klubben og at vi raskest mulig kommer på rett kurs. Det betyr selvsagt at det nye styret fint kan gi Rekdal sparken før sesongstart om han er blitt ansatt som klubbens hovedtrener. Vi trenger ikke å vente 1 - 2 år for å finne ut det vi allerede vet det er da bortkastet tid.
Back to top
Rbkforalltid
Proff

PostPosted: 18.12.2021 17:04    Post subject: Reply with quote

Dersom Rekdal får sparken før han får vist seg i kamper betyr stor trøbbel for rbk. Det blir dårlig omdømme, mediakrig og rettssak.

Det beste alle gjør nå er å støtte opp Rekdal og laget. Så får vi ta styret nå. Deretter må man vurdere Rekdals prestasjoner.
Back to top
MockFrog
Junior

PostPosted: 18.12.2021 17:24    Post subject: Reply with quote

Nei, det beste for klubben er om man på medlemsmøtet på mandag sier såpass klart ifra at Rekdal er så uspiselig at det vil medføre innkalling til et ekstraordinært møte der styret blir kastet. Så får styret faktisk vise om de vil ødelegge klubben ved likevel å ansette Rekdal (noe jeg ikke tror de vil), eller bøye av.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 18.12.2021 17:33    Post subject: Reply with quote

Ekstraordinært årsmøte krever 14 dagers varsel, og det skjer tidligst på nyåret. Da er Rekdal ansatt. Ergo har det lite for seg når årsmøtet allerede er rett rundt hjørnet.
Back to top
MockFrog
Junior

PostPosted: 18.12.2021 17:38    Post subject: Reply with quote

Ok, glem det med ekstraordinært møte, uansett står poenget.
Back to top
frank
Proff

PostPosted: 18.12.2021 17:42    Post subject: Reply with quote

Det er sikkert mange ulike grunner til at man ikke klarer å ønske Kjetil Rekdal velkommen i klubben, men for meg er det fordi jeg tror ansettelsen er den siste spikeren i kista for det som har blitt omtalt som "rosenborgfotballen".

Da Hareide signaliserte at han skulle gi seg, og styret gikk ut og proklamerte at nå skulle man sette opp en skikkelig kravspek. for hva som kreves for for å trene rosenborg, tenkte jeg at vi endelig skulle stole på eget tankegods og dyrke offensiv fotball igjen. Her, tenkte jeg, har vi en gyllen mulighet til å finne tilbake til oss selv igjen.

Når vi nå får Kjetil Rekdal på en treårskontrakt vil rosenborg kommet til å ha spilt defensivt orientert kraftfotball i seks sesonger (gitt at han går kontrakten ut). Våre siste tre treneransettelser har vært trenere som helt åpent har stått for denne typen fotball.

Og nå går toget folkens: For etter at vi velger Rekdal er det i praksis dette som nå ER rosenborgfotball. Alle nostalgiske drømmer til side, det er slik vi har blitt. Vi er som Lillestrøm, som Haugesund, som VIF, bare med litt større budsjett. For mange er dette helt greit så lenge vi vinner kamper og serien. For meg er dette ikke godt nok. Jeg ble aldri supporter fordi rosenborg vant mest eller var laget fra trøndelag. Rosenborg vant mitt hjerte (og hjertet til mange supportere i hele landet) fordi det var et lag som sto for en annen type fotball. En filosofi om godfot, offensiv fotball og tillit til eget tankegods.

Jeg ser mange på twitter harselerer med supportere som slår opp med laget sitt. Dette er ikke korrekt. Med denne ansettelsen er det klubben som slår opp med meg. Og det er jævlig trist.
blubbin
Rutinert

PostPosted: 18.12.2021 17:55    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:

Dette valget er helt åpenbart værre enn både Perry og Horneland.

På ingen måte. Langt unna.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 18.12.2021 18:33    Post subject: Reply with quote

MockFrog wrote:
Nei, det beste for klubben er om man på medlemsmøtet på mandag sier såpass klart ifra at Rekdal er så uspiselig at det vil medføre innkalling til et ekstraordinært møte der styret blir kastet. Så får styret faktisk vise om de vil ødelegge klubben ved likevel å ansette Rekdal (noe jeg ikke tror de vil), eller bøye av.

I prinsippet er jeg enig, men samtidig er det så mange nye medlemmer som strømmer til akkurat nå, og man må ha vært medlem i minst 30 dager for å stemme på årsmøtet. Så det kan godt tenkes det av taktiske grunner er smart av falkenkameratene å ta den litt rolige tilnærmingen nå og ikke kreve ekstraordinært årsmøte umiddelbart selv om situasjonen tilsier det, for å sikre at alle nye stemmer også kommer med.

Det er viktig at dere nye medlemmer som ønsker å stemme på årsmøtet gjør det dere kan for å forsikre dere om at medlemsskapet løper betalt fra og med 1/1-22. Da kan dere ikke utelukkes fra å stemme.

Personlig synes jeg ansettelse av Rekdal alene er så grovt at det er grunn god nok til å stille mistillit mot hele styret samlet, men jeg er også enig i mye av det falkenkameratene skriver.

Jeg hører mange allerede omtaler årsmøtet Red Wedding etter den berømte GoT-episoden. Vi kan forvente at for eksempel Koteng kunngjør at han ikke stiller til gjenvalg, det er slik han opererer når han ser et valg ikke kan vinnes. Det er mitt håp at det reises et mistillitsforslag på hele styret samlet og at det stemmes på før deler av det rekker å tre ut ved ikke å stille på valg i sine respektive roller på nytt.

Styret skulle selv valgt å avgå, og erklært seg ute av stand til å finne en passende trenerkandidat. Dernest skulle en passende midlertidig trener blitt ansatt på 1-åra-basis, med fokus på kultur spillestil og utvikling. En 'caretaker', med fit på stil og kultur, slik vi har sett andre steder. Det kunne for eksempel vært et kompletterende team med Maalen og co, noe som alle kunne stått bak og identifisert seg med i året som kommer, og ikke bare 20-30% slik som Rekdal. Dernest skulle det blitt overlatt til det nye påtroppende styret å arbeide med trenerspørsmålet, i mer positive omgivelser hvor alle drar i samme retning.

Last edited by puckno on 18.12.2021 18:46; edited 1 time in total
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 18.12.2021 18:45    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
og man må ha vært medlem i minst 30 dager for å stemme på årsmøtet

Passer sikekrt bedre i en annen tråd, men temaene flyter litt over i hverandre for tiden...

Hvis cut-off for betaling av årskontigent (jeg regner med at det er betalingsdatoen som markerer starten på medlemsskapet) er 16. desember - og det sikkert gikk minst 1-2 dager fra innleding til folk kunne betale, betyr vel dette at det vil være taktisk mest smart å først se om styret trekker seg frivillig på årsmøtet (hvor jeg tror kanskje de fleste nyinnmeldte vil være akkurat for ferske til å ha stemmerett)? Hvis de ikke går frivillig, så er man mange nok stemmeberettigede "motstandsmedlemmer" til å kreve ekstraordinært årsmøte og gå til aksjon? Men jeg skal innrømme at jeg har minimalt erfaring med slike prosesser. Hvis det skal mobiliseres, så håper jeg virkelig at det sørges for at noen med kompetanse og erfaring fra slike prosesser kan bistå initiativtakerene.
Back to top
El Duderino
Proff

PostPosted: 18.12.2021 18:49    Post subject: Reply with quote

RBK Web må være Norges største barnehage.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 18.12.2021 18:56    Post subject: Reply with quote

Back to top
Joestlaachmkr
Rutinert

PostPosted: 18.12.2021 19:00    Post subject: Reply with quote

El Duderino wrote:

Den tittelen tror jeg nok at brakka tar, hvor Nils Arne Eggen og Rune Bratseth er de 2 verste drittungene.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
El Duderino
Proff

PostPosted: 18.12.2021 19:05    Post subject: Reply with quote

Din kommentar der bekrefter bare at jeg er inne på noe.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 18.12.2021 19:08    Post subject: Reply with quote

El Duderino wrote:

Vel, hvis du ønsker heve nivået, så er det kanskje en ide å grunngi og forklare fremfor å lire av deg sånn drit
spraggon
Proff

PostPosted: 18.12.2021 19:48    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
El Duderino wrote:

Vel, hvis du ønsker heve nivået, så er det kanskje en ide å grunngi og forklare fremfor å lire av deg sånn drit

Det er vel bare å lese igjennom innleggene her inne.
(ikke alle vel å merke)
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 18.12.2021 19:57    Post subject: Reply with quote

Umulig å få noe konkret ut av innlegget med andre ord. Et innlegg som senker nivået her inne. Gratulerer.
Bomaan94
Junior

PostPosted: 18.12.2021 20:22    Post subject: Reply with quote

Ingenting er bekreftet enda, men. Mest sannsynlig ender vi opp med
Kjetil Rekdal, blir interessant å se hvem av Dorsin eller Geir som sier
Opp først/trekker seg:

https://www.nettavisen.no...95-2715558

-Koteng: Vi har fått inn en flink trener!
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 18.12.2021 20:50    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Umulig å få noe konkret ut av innlegget med andre ord. Et innlegg som senker nivået her inne. Gratulerer.

50 sider med å herregud Rekdal og Bratseth og styret må sparkes. Det er nivå det!

Uten at de færreste har noen reelle kandidater som er ledige og på nivå med Knutsen. Da virker det litt som om ganske mange har vært med mor i godtebutikken og kommet ut med tom pose Smile
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 18.12.2021 21:00    Post subject: Reply with quote

De hadde selv en bedre kandidat, men holdninger som hører hjemme på 90-tallet gjorde at han ikke var ønsket pga nasjonalitet.
Back to top
El Duderino
Proff

PostPosted: 18.12.2021 21:05    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
De hadde selv en bedre kandidat, men holdninger som hører hjemme på 90-tallet gjorde at han ikke var ønsket pga nasjonalitet.

Dette er virkelig Norges største barnehage.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 18.12.2021 21:05    Post subject: Reply with quote

Hadde jeg hatt 6 måneder + til å lete så skulle jeg jammen ha kommet opp med noe mer interessant og spennende som også treffer på klubbens spillestil filosofi og røtter med fremoverrettet og utviklende angrepsfotball.

Hadde faktisk vært en bedre løsning å gitt jobben til Skjelbred og Tettey enn det de lander på nå. Nå får vi en løsning som over 20 år har bevist at han ikke passer til kravspesifikasjonen.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 203, 204, 205  Next
Page 50 of 205

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb