| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Lamagu Senior
|
Posted: 09.12.2021 15:39 Post subject: Re: Håper på noe bedre |
|
|
| Sløvsekken wrote: | | Lamagu wrote: | | Heldigvis er deler av RBK-styret skeptisk til Milos (akkurat som meg), så kanskje vi unngår en ny uheldig ansettelse i klubben. Den som lever får se. |
De suksessrike trenerprosessene de siste årene gjør deg trygg på at styret finner en bedre kandidat når de må starte på bar bakke 9. desember ? | Absolutt ikke, men det er lov å håpe at RBK-styret ikke er låst til kun to alternativer. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 09.12.2021 16:36 Post subject: |
|
|
| Sliter med å se at de skal hoste opp noe bedre på under en mnd når de har brukt et halvår på å komme frem til disse 2. Det blir panikk a'la Horneland om igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 09.12.2021 16:53 Post subject: |
|
|
Mange navn her nå.
Sollied er vel den ved siden av Solbakken og Hareide som har gjort det best i utlandet av norske trenere, og Jørn Andersen har vel også litt av hvert på CVn.
Ærlig talt. Sammenlignet med Maalen, hva er det denne Serberen egentlig har å vise til? Eller Perry, eller Kåre før Rosenborg? |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 09.12.2021 16:53 Post subject: |
|
|
| Nordens Lokomotiv wrote: | | media wrote: | I friidrett sier de at ingen trener er bedre enn de vedkommende trener. Det kan ikke være tvil om at KK slett ikke er noe sikkert kort, selv om han har gjort stor suksess i Glimt er det jo mye som tyder på at han hadde spillere langt over snittet å jobbe med. Hvor mye av dette som skal tilskrives ham, og hvor mye som handler om klubbkultur og råtalent, er vanskelig å vite.
|
Tror aldri jeg har lest noen ha i nærheten av denne vurderingen av Bodøs suksess. Klubben der 50 % av nøkkelspillerne deres de siste sesongene er spillere som har floppet totalt andre steder er altså egentlig spillere som ligger langt over snittet av andre spillere i eliteserien. |
Kanskje Botheim bare tror han er god, fordi han spiller i Bodø Glimt. Også blir han det.
Forskning på mestringstro viser at en person med svakere evner og høy mestringstro vil prestere bedre enn en person med sterkere evner og lav mestringstro (Bandura).
Skal ikke kimse av kraften av en vinnerkultur. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
Nordens Lokomotiv Veteran
|
Posted: 09.12.2021 16:55 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | | Sliter med å se at de skal hoste opp noe bedre på under en mnd når de har brukt et halvår på å komme frem til disse 2. Det blir panikk a'la Horneland om igjen. |
Men neeeste gang!!  _________________ Nordens eneste fotballdiktatur |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 09.12.2021 16:58 Post subject: |
|
|
| Yes, ser frem til pressekonferansen allerede, hvor Koteng skal prøve å overbevise både seg selv og de i salen om at de egentlig ønsket Christian Michelsen mer enn Knutsen. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 09.12.2021 17:03 Post subject: |
|
|
Faen, jeg sitter også med en uggen følelse av at vi ender opp med Michelsen. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 09.12.2021 17:32 Post subject: |
|
|
| Blir vel Vegard Hansen tenker jeg! Har mot alle odds klart å holde Mjøndalen oppe i eliteserien over flere sesonger, og er vant til å være i situasjoner hvor man MÅ vinne kamper. Har i tillegg vært i samme klubb over lang tid og har bygget opp den klubben så og si fra bånn. Så han er definitivt en klubbygger og en som har et langsiktig perspektiv. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 09.12.2021 17:36 Post subject: |
|
|
| Gauseth som assistent da ? |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 09.12.2021 18:09 Post subject: |
|
|
Mye rart her nå.
Tenker dere at Ranheim og RBK ville vært like gode med samme trener.
Tenker dere at Liverpools og RBK ville vært like gode hvis klopp hadde trent begge lag.
Tvilsomt. Spillerstall, dvs Økonomi, betyr aller mest i fotball.
Håper vi kan legge denne død ihvertfall. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 09.12.2021 19:33 Post subject: |
|
|
Begynner å helle mer og mer mot at jeg ønsker MM.
KK virker ikke å være særlig lysten på jobben, da kunne han under hånden gitt styret ett JA.
En....Kanskje han allerede har gjort det til en i styret og at det nå er denne personen som nå er skeptisk og forsøker å hale ut tiden til søndag kveld  _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 09.12.2021 20:41 Post subject: |
|
|
| Ble ikke gruppeseier på BG da. |
|
| Back to top |
|
 |
Hulken Rutinert
|
Posted: 09.12.2021 21:07 Post subject: |
|
|
| KK er profesjonell tvers igjennom. Bruker 0 energi på andre ting enn BG ut sesongen. Ønsker han å komme ril RBK regner jeg han forventer at RBK skal ønske han nok til å respektere at han må få gjort seg ferdig med sesongen i BG før han går ut med et svar som 98% sikkert blir lekket, noe som ville gitt støy rundt serieinnspurten. |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 09.12.2021 21:08 Post subject: Re: Håper på noe bedre |
|
|
| Lamagu wrote: | | Heldigvis er deler av RBK-styret skeptisk til Milos (akkurat som meg), så kanskje vi unngår en ny uheldig ansettelse i klubben. Den som lever får se. |
Ja. heldigvis mener RBK-styret akkurat det samme som deg. De mener selvfølgelig at:
- Det er en stor sannsynlighet for fiaskosesong med Milojevic.
- Det med Milojevic er en enorm sannsynlighet for svake resultater første 5 kamper.
- Milojevic er totalt uegnet som hovedtrener for RBK
Jamfør ditt tidligere innlegg, som du slettet. Det er godt mulig du får rett i at Milojevic ikke blir (ville blitt) noen suksess i Rosenborg. Dine bastante synspunkter tyder på en sjelden ekspertise. Det er få av oss som egentlig kjenner Milojevic og hva han står for, foruten hva han selv har fortalt i intervjuer. Kunne ikke du øse bittelitt av din åpenbare innsikt på oss glade, dog simple, amatører? |
|
| Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 09.12.2021 21:10 Post subject: |
|
|
| Tror uavgjorten mot Brann og uavgjorten i kveld er starten på slutten for Glimt. Roter bort gruppeseieren og kanskje til og med gullet, og merkes nå at de har mistet viktige spillere og ikke har særlig god stall utover de 11. Pellegrino er egentlig for svak til 11-er’n også, og de har ingen venstreback. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 09.12.2021 21:12 Post subject: |
|
|
Jeg syns ikke intervjuet med KK etter kampen i dag tydet på at han blir i Bodø... _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 09.12.2021 21:17 Post subject: |
|
|
Nei, sitter med den samme følelsen selv, men ikke sikkert han velger oss. Tror han har noen andre beilere som ingen vet om enda. Tror for øvrig også at de går på en smell mot Mjøndalen på søndag, virker slitne og mette. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 09.12.2021 21:23 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: |
Tvilsomt. Spillerstall, dvs Økonomi, betyr aller mest i fotball.
Håper vi kan legge denne død ihvertfall. |
Ehh, den Glimtstallen som vant gull i fjor med scorings- og poengrekord kosta vel atskillig mindre en samtlige RBK-staller siden 70-tallet? Manchester United har vel brukt (omtrent) mest av alle klubber i PL de siste årene. Men det er andre lag som dominerer sportslig på balløya.
Økonomi betyr mye i fotball, spesielt når man sammenligner velfungerende storklubber og dysfunksjonell småklubber. Men det er langt i fra alt. Det er det lett å finne eksempler på. God økonomi hjelper (og er mer eller mindre en garanti for et visst sportslig nivå). Men skal man bli best kreves det at andre ting er på stell. Skal jeg våge meg på en påstand vil jeg mene at økonomi betyr mer jo høyere sportslig nivå man konkurrerer på. Og mindre når man konkurrerer i ligaer av moderat kvalitet, á la Eliteserien. Men denne tar jeg ikke patent på  |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 09.12.2021 21:26 Post subject: |
|
|
Han har jo barn i viktig alder for oppfølging osv. Etter 4 år i Bodø vil han sikkert hjem til barna sine.
Jeg fikk tidlig høre at han kom til å flytte fra Bodø og det tror jeg på.
Brann ?? Tja, får han en 4-5 år og frie tøyler med Mohn budsjett så må vel være det største i Norge, for en Bergenser _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
apresthus Proff
|
Posted: 09.12.2021 21:33 Post subject: |
|
|
| Jeg har mine tvil om at han vil gå fra to seriegull til å bli trener for en OBOS liga klubb. Det er ikke gitt at Brann rykker opp igjen hvis de går ned heller, selv med investeringer. Det at han også gikk ut å sa det var uaktelt, noe han ikke har gjort med noen annen klubb han har blitt koblet til gjør det ikke mer sannsynlig. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 09.12.2021 21:45 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Han har jo barn i viktig alder for oppfølging osv. Etter 4 år i Bodø vil han sikkert hjem til barna sine.
Jeg fikk tidlig høre at han kom til å flytte fra Bodø og det tror jeg på.
Brann ?? Tja, får han en 4-5 år og frie tøyler med Mohn budsjett så må vel være det største i Norge, for en Bergenser |
Tror ikke Mohn har noen planer om å være storinvestor i Brann, Brann har signert Horneland som hovedtrener ut 2023 og Knutsen har sagt at han har takket nei til Brann når de forhørte seg tidligere i høst. Knutsen skal ikke til Brann.
Kanskje han drar til Malmö, kanskje han drar til en annen klubb. Men jeg blir ekstremt overrasket om han trener Brann i 2022. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 09.12.2021 21:46 Post subject: |
|
|
Slett ikke sikkert det blir oss, selvsagt, men jeg blir svært overrasket om han ikke er på flyttefot med de uttalelsene. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 09.12.2021 21:50 Post subject: |
|
|
| En mann som vet at han skal fortsette i Glimt sier ikke det han sa i det intervjuet. Tror vi lett bikker 90-95 sider i tråden her før noen avklaring. Det blir en laaang helg, kjenner jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Nidarosballklubb Rutinert
|
Posted: 09.12.2021 21:52 Post subject: |
|
|
Synes ikke dette intervjuet var særlig optimistisk på våres vegne. Hvis han er usikker på om han orker mer Glimt, orker han i hvert fall ikke kjøret i RBK. Så da velger han kanskje familie foran karriere og blir en del av teamet til Brann, Åsane eller Fyllingen?
«Jeg er rolig. Jeg er i en prosess som omhandler de nærmeste. Jeg har vært her i fem år. Jeg har jobbet med de samme spillerne over lang tid. Trenger de noe nytt? Det er sånne ting jeg må tenke på. Jeg må kjenne på om jeg har kraften og energien som trengs.» |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 09.12.2021 21:54 Post subject: |
|
|
Helt ærlig så synes jeg det meste av praten fra Knutsen de siste månedene peker i retning av et friår eller lignende.
Men jeg har vanskelig å se for meg hvordan en person som har jobbet med breddefotball mesteparten av livet skal velge vekk muligheten til å tjene 35 millioner over 5 år. |
|
| Back to top |
|
 |
|