View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 13.07.2021 10:21 Post subject: |
|
|
Vel, det er jo bemerkeselsverdig at vi ikke hørte noe om denne satsningen før de tilsynelatende trengte en unnskyldning for dårlige økonomiske resultater.
Men nå er vi ganske langt utenfor trådens opprinnelige tema. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 13.07.2021 11:37 Post subject: |
|
|
Det er vi.
Men såvidt jeg husker, sa de at de skulle satse hard i 3 år, og at de ville budsjettere med underskudd før e-cup midler.
Mulig det er husken min som svikter  |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 13.07.2021 16:18 Post subject: |
|
|
Det triste var at hele satsingen var å lønne Bendtner i 3 år.. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 13.07.2021 17:10 Post subject: |
|
|
Og strategien var vel «komme til Europa, men gi faen når man er i gruppespillet». |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 13.07.2021 17:29 Post subject: |
|
|
...samt fordele så godt som all "komme-til-Europa"-bonusen direkte til spillere/trenere og ikke legge av noe til økt sportslig satsning. |
|
Back to top |
|
 |
Buss Senior
|
Posted: 13.07.2021 18:22 Post subject: |
|
|
Om du ser på trenere og sportslige ledere som har vært hos RBK de siste årene så er de i all hovedsak tidligere forsvarsspillere. Bratseth, Hoftun, Bjørnebye og Dorsin som SL. Horneland og Hareide som trenere.
Hadde vi fått mer spennende spillere og artigere fotball om vi hadde hentet en trener som var en tidligere slepen midtbanespiller ?
( Det som ødelegger litt for argumentet mitt er at NAE også var forsvarsspiller ) |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 13.07.2021 20:09 Post subject: |
|
|
Drillo var vel angrepspiller? Klopp forsvarspiller? _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 13.07.2021 23:04 Post subject: |
|
|
Nils Arne Eggen var vel høyreback for det meste av sin karriere… Case closed. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 13.07.2021 23:11 Post subject: |
|
|
larsarus wrote: | ...samt fordele så godt som all "komme-til-Europa"-bonusen direkte til spillere/trenere og ikke legge av noe til økt sportslig satsning. |
Og nettopp derfor blir det tullete at enkelte mener klubben har drevet bærekraftig. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 14.07.2021 12:17 Post subject: |
|
|
Messi wrote: | Nils Arne Eggen var vel høyreback for det meste av sin karriere… Case closed. |
Vi må holde opp å rekruttere venstrebacker med andre ord. Lustig neste sportslig leder? |
|
Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 14.07.2021 12:23 Post subject: |
|
|
Tror ikke bonus eller ikke har påvirket resultatene i gruppespill noe særlig, rett og slett ikke vært gode nok til å prestere der. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 17.07.2021 22:49 Post subject: |
|
|
Fem på rad uten seier for Glimt, er det Koteng effekten som har rammet Knutsen? _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 18.07.2021 02:29 Post subject: |
|
|
Er vel snarere begrensningene i en liten klubb når sentrale spillere er ute med skade. De var heldige med skader i fjor, men nå er begge kantene skadet, og da mister de den offensive brodden. Blir ikke overrasket om Molde vinner ligaen med både 10 og 15 poeng. |
|
Back to top |
|
 |
27Sapara Proff
|
Posted: 18.07.2021 03:10 Post subject: |
|
|
Eller når treneren er en "one trick pony". Håpløst å spille 4-3-3 når du ikke har vinger.. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 18.07.2021 08:40 Post subject: |
|
|
Min kjennsla er at Knutsen har sakt muntlig JA til å ta over RBk.
Det er et fint steg videre for ham før han går til en utenlandsk klubb etterhvert. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 18.07.2021 09:01 Post subject: |
|
|
Jeg tror også fort Knutsen kommer hit. Han har oppnådd det som er mulig i Glimt, og kan komme lenger og oppnå mer ved å signere for en større klubb. I Bodø ser han nå begrensninger som han må forholde seg til når skader oppstår og spillere selges. I Rosenborg vil han lettere kunne få inn erstattere av høyere kvalitet. Rosenborg er et naturlig steg.
Utenlandske klubber? Tja, hvis vi ser på norsk fotballs status for tida - er det naturlig at klubber som faktisk er et steg opp fra RBK - ser til Norge? Det var annerledes på 90-tallet, da norsk fotball drev nybrottsarbeid, hadde suksess og vekket oppmerksomhet i utlandet. Da kunne Sollied ta over belgiske klubber, Drillo gå til Premier League og Eggen... gudene vet hvor han hadde havnet om han hadde vært motivert. Nå er det Solskjær, men han hadde aldri tatt det vanvittige spranget fra Molde til Manchester United uten spillerkarrieren.
Knutsen kan selvsagt få tilbud fra Sverige eller Danmark, eller kanskje mindre klubber nedover Europa. Ikke utenkelig. Men fra RBK får han tilbud, det er udiskutabelt. Og da tror jeg timingen er meget god for både klubb og trener. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 18.07.2021 09:30 Post subject: |
|
|
At han får bedre spillere tilgjengelig krever at Dorsin og co gjør en proff jobb. Der har det sviktet flere år nå. Dorsin gjør ikke Knutsen bedre. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7152 Location: South-west coast exile
|
Posted: 18.07.2021 10:46 Post subject: |
|
|
Ide: Knutsen har nok relativt sterke krav ift. spillertyper inn og ut. Klubben strekker seg nok langt for å skaffe seg signaturen hans. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 18.07.2021 11:29 Post subject: |
|
|
senador wrote: | At han får bedre spillere tilgjengelig krever at Dorsin og co gjør en proff jobb. Der har det sviktet flere år nå. Dorsin gjør ikke Knutsen bedre. |
Hvor får du opplysningene dine fra? Har Dorsin sviktet i å hente de spillertypene Hareide vil ha? |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 18.07.2021 12:13 Post subject: |
|
|
27Sapara wrote: | Eller når treneren er en "one trick pony". Håpløst å spille 4-3-3 når du ikke har vinger.. |
Ikke helt ulikt det rbk driver med så da passer d jo bra. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 18.07.2021 12:19 Post subject: |
|
|
PerO wrote: | senador wrote: | At han får bedre spillere tilgjengelig krever at Dorsin og co gjør en proff jobb. Der har det sviktet flere år nå. Dorsin gjør ikke Knutsen bedre. |
Hvor får du opplysningene dine fra? Har Dorsin sviktet i å hente de spillertypene Hareide vil ha? |
Opplysninger? Se hva Dorsin har gjort så langt med tanke på spillerlogistikk. Man ser jo hva Dorsin har hentet og det er svært lite imponerende. Det bør ikke rbk være bekjent av:
- eksrbkere 28+ som har slitne kropper på høy lønn.
- svenske spillere som er i Dorsin eksarbeidsgivers pool. Dette har vist seg som spillere som har alvorlige skadehistorikk og så langt ikke viser seg som klare forsterkninger.
- Spillere over toppen.
- Islamovic som spiss er en stor feilsignering.
- Mangel på fart og teknikk.
- En altfor høy snittalder i troppen og lite vidersalgpotensiale.
- DÃ¥rlig oversikt over andre markeder enn Allsvenskan, Tippeliga og litt Danmark. DÃ¥rlig oversikt i markeder med billigere spillere. |
|
Back to top |
|
 |
Jankomeister Junior
|
Posted: 18.07.2021 12:32 Post subject: |
|
|
Dorsin har vell kanskje hatt den vanskeligste jobben i RBK de siste åra. Hvis du ikke har glemt det så er det en pandemi som gjør Norge allerede mindre attraktiv enn det vi allerede er fra før av. Da kan man ikke plukke på sølvfat til en hver tid. Samt at det sikkert ikke har vært lett å ta over en skute som var skakkjørt etter ett økonomisk prosjekt som aldri fikk flyt. RBK kan ikke ta de risikoene med å hente spillere for 10+ millioner når de ikke får noe særlige inntekter. Det må da du skjønne du også. Da blir det lavere kvalitet og vi har hatt 0 kontinuitet på trenerfronten siden Kåre. Så akkurat Dorsin føler jeg skal slippe unna kritikken du kommer med. Det kunne vært bedre ja, men noen ganger bommer man og andre ganger treffer man.
Du er til tider blottet for virkelighetsoppfatning. |
|
Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 18.07.2021 12:57 Post subject: |
|
|
Det som overrasker meg aller mest er hvor lite trenere har hatt sin påvirkning på RBK. Med det mener jeg at vi har spilt nokså lik type fotball helt siden ansettelsen av Perry. Selv med Åge som jeg trodde ville endre på spillestilen til RBK mer betraktelig ut i fra podcasten "Teknisk sone" hvor han mente at RBK spilte for mye på kantene, og brukte lite av ledige rommene i midten. Har ikke sett noe av endringene fra Åge, i forhold til KI sin kriseperiode. For meg virker det som at det er for mye krefter i og utenfor RBK som påvirker trenere. Selv store trenere som Åge lar seg bli påvirket. Jeg mener at trenerskifte er dømt til å mislykkes, dersom ikke alt annet skiftes ut. Det inkluderer blant annet sparken til T.Henriksen. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 18.07.2021 13:03 Post subject: |
|
|
[quote="senador"] PerO wrote: |
Opplysninger? Se hva Dorsin har gjort så langt med tanke på spillerlogistikk. Man ser jo hva Dorsin har hentet og det er svært lite imponerende. Det bør ikke rbk være bekjent av:
- eksrbkere 28+ som har slitne kropper på høy lønn.
- svenske spillere som er i Dorsin eksarbeidsgivers pool. Dette har vist seg som spillere som har alvorlige skadehistorikk og så langt ikke viser seg som klare forsterkninger.
- Spillere over toppen.
- Islamovic som spiss er en stor feilsignering.
- Mangel på fart og teknikk.
- En altfor høy snittalder i troppen og lite vidersalgpotensiale.
- DÃ¥rlig oversikt over andre markeder enn Allsvenskan, Tippeliga og litt Danmark. DÃ¥rlig oversikt i markeder med billigere spillere. |
Når jeg ser på hvilke spillere som har forsvunnet, og hvilke spillere som har kommet inn, og ser det opp mot hvordan Hareide komponerer laget og hans spillestil, så ser det ut for meg, som Hareide har fått de spillertypene og spillerne han foretrekker.
Så uten innside informasjon, så synes jeg det ser ut som Dorsin har gjort jobben veldig godt. Han har skaffet de spillerne treneren ønsker.
SÃ¥ er det naturligvis ikke bra for klubben at det er slik. Men det er jo ikke Dorsins feil. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 18.07.2021 13:14 Post subject: |
|
|
Mikkelsen wrote: | Det som overrasker meg aller mest er hvor lite trenere har hatt sin påvirkning på RBK. Med det mener jeg at vi har spilt nokså lik type fotball helt siden ansettelsen av Perry. Selv med Åge som jeg trodde ville endre på spillestilen til RBK mer betraktelig ut i fra podcasten "Teknisk sone" hvor han mente at RBK spilte for mye på kantene, og brukte lite av ledige rommene i midten. Har ikke sett noe av endringene fra Åge, i forhold til KI sin kriseperiode. For meg virker det som at det er for mye krefter i og utenfor RBK som påvirker trenere. Selv store trenere som Åge lar seg bli påvirket. Jeg mener at trenerskifte er dømt til å mislykkes, dersom ikke alt annet skiftes ut. Det inkluderer blant annet sparken til T.Henriksen. |
Er enig med deg i at det er overraskende lite endringer. Trodde egentlig at utskiftinger i stallen og trener skulle endre en del. Men det virker som den stammen som er i stalken, faller tilbake til det samme, litt uavhengig av hva treneren prlver å få til.
Men jeg føler vel at du bommer når du peker på Henriksen. Hans periode var vel kanskje den perioden hvor vi så mest positive forsøk på å spille mer offensivt. Tror han er en glimrende assistent. Valg av assistent får være neste treners valg. Går gan og Henriksen godt overens, er det ingen grunn til å bytte han ut. |
|
Back to top |
|
 |
|