English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fremtidige SL-kandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 66, 67, 68  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robbie
Veteran

PostPosted: 18.11.2019 08:08    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
robbie wrote:
Altså Flo og Fjørtoft? Har man ikke lært noenting av å ansette Bjørnebye?

Hadde vært fint om du kunne begrunnet litt nærmere hva du mener.

Det er det flere grunner. Viktigst er at på et eller tidspunkt kommer til Horneland til å forsvinne. Det kan skje snart, eller det kan skje så sent som til sommeren. Men da kommer den neste sportsdirektøren til å være en viktig stemme når valget av neste trener kommer. Jeg stoler ikke på at noen av disse navnene kommer til å gå for en trener som passer for Rosenborg. Jeg frykter mere 442 og tull og tøys.

Da vil jeg heller gå ned en hylle eller to for å forsikre meg om at vi får en sportsdirektør som synes at offensiv artig fotball er viktig. Ikke en sportsdirektør som kan finne på å ansette Eirik Bakke.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran

PostPosted: 18.11.2019 08:44    Post subject: Reply with quote

Nidarosballklubb wrote:
Huber wrote:
Sjelden har vel uttrykket "gå baklengs inn i framtida" vært mer passende enn om det skjer.

Du vet at det er helt vanlige blant europeiske topplag å ha manager og mange flere trenere under enn det RBK har totalt i dag, sant? Det er ikke gammeldags, det er slik det er i dag.

Nå tenkte jeg mest på det faktum at Horneland fremstår som en gammeldags trener, og noe av det første han gjorde var å kaste ut analyseverktøyet i klubben. At du i tillegg ønsker Hoftun som for under ett år siden valgte å saksøke klubben sier også sitt.

Selv om manager-rollen er "normal" i dag så er det en rolle som er svært dårlig. Spesielt for en klubb som RBK som er nødt å få mest mulig ut av ett relativt lite budsjett i forhold til det nivået de ønsker å konkurrere på.

Vi er avhengig av å ha en sportslig leder som kan jobbe langsiktig. Det er svært vanskelig for en manager som må levere hver helg.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 18.11.2019 15:38    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Horneland svarte på det med "analyseverktøy" i den første Rasmus&Saga han var med i.

Kortversjon: Ja, vi samlet inn alle mulige slags data, men vi brukte ikke disse dataene til noe som helst, og da var det bortkastet.
Huber
Veteran

PostPosted: 18.11.2019 17:23    Post subject: Reply with quote

Er fullstendig klar over det, men den fremtidsrettede løsningen da er å faktisk starte å benytte seg av dataen.
Back to top
Nidarosballklubb
Rutinert

PostPosted: 18.11.2019 19:01    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:
Er fullstendig klar over det, men den fremtidsrettede løsningen da er å faktisk starte å benytte seg av dataen.

Da spørs det hva som kreves for å bruke de også. Kan godt hende det fort er én fulltidsstilling bare det å holde styr på det, sånn apropos ressurser.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 18.11.2019 19:08    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:

Jeg tipper vi ville gjort det hvis det hadde vært romsligere økonomisk.
Willoch
Veteran

PostPosted: 19.11.2019 11:32    Post subject: Reply with quote

FFK og Per Høgmo har evaluert seg selv etter 2019 sesongen.

"Forhold som balanse mellom resultatfokus og utviklingsfokus, gruppedynamikk, komplementære teamferdigheter og ledelsesprinsipper kan og skal alltid videreutvikles kontinuerlig i alle prestasjonsgrupper og organisasjoner" skriver klubben i evalueringen ifølge Fredrikstad Blad.

Tipper Trond Alstad blir våt i buksa når han leser det.
Montana
Veteran

PostPosted: 19.11.2019 11:58    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det han prøver å si er; viss itj du spreng fortar så kjæm æ å kappe av dæ beina.
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 19.11.2019 12:01    Post subject: Reply with quote

Det enkle er ofte det beste.

Imidlertid mer underholdende på gratangsk.
Joestlaachmkr
Rutinert

PostPosted: 20.11.2019 03:52    Post subject: Reply with quote

Selv så hadde jeg heller foretrukket en som har erfaring fra næringslivet som ny sportsidirektør i RBK, det at en sportslig leder må ha spilt fotball på topp nivå eller vært trener toppnivå ser jeg ikke logikken i. Vi har prøvd denne filosofien 100 ganger før og alle gangene så har det endt med exit.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
kytas
Proff

PostPosted: 20.11.2019 07:18    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ du vil ha en norsk utgave av Woodward? Nei, takk
Joestlaachmkr
Rutinert

PostPosted: 20.11.2019 07:38    Post subject: Reply with quote

kytas wrote:
SÃ¥ du vil ha en norsk utgave av Woodward? Nei, takk

Ed Woodward er ikke sportsdirektør i Man Utd.. og MU er som kjent på jakt etter en "director of football". Ivan Gazidiz er direktør i Arsenal, mens Raul Sanllehi er sportsdirektør i klubben.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 20.11.2019 08:14    Post subject: Reply with quote

Woodward har ansvaret for rekruttering all den tid United ikke har en sportsdirektør. Og Gazidiz er vel i AC Milan nå.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 20.11.2019 08:21    Post subject: Reply with quote

Forskjellen mellom oss og de aller største klubbene er at vi ikke helt har det samme nettverket rundt SD. SD må i større grad være "altmuligmann" her, og da må man nesten ha grei peiling på fotball.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 20.11.2019 09:01    Post subject: Reply with quote

Tittelen til Woodward er executive vice-chairman, men i praksis så er det han som har håndtert spilleroverganger de siste sesongene, med høyst varierende hell vil nok de fleste si, så det vel primært derfor de planlegger å ansette en director of football med mer kompetanse på det sportslige vil jeg tro.

Har også liten tro på å ansette noen fra næringslivet slik sportsdirektørstillingen er utformet. Hvis man skal ha et overordnet ansvar for spillerlogistikk, kontraktsforhandlinger, og være delaktig i treneransettelser er det ganske essensielt at man har en viss kjennskap til markedet og hvordan prosessene fungerer i fotballverdenen.
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 20.11.2019 09:11    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Selv så hadde jeg heller foretrukket en som har erfaring fra næringslivet som ny sportsidirektør i RBK, det at en sportslig leder må ha spilt fotball på topp nivå eller vært trener toppnivå ser jeg ikke logikken i. Vi har prøvd denne filosofien 100 ganger før og alle gangene så har det endt med exit.

Hvordan mener du sportslig avdeling bør se ut?
Hva vil sportsdirektørens rolle være?
Back to top
Joestlaachmkr
Rutinert

PostPosted: 20.11.2019 13:03    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:
Joestlaachmkr wrote:

Hvordan mener du sportslig avdeling bør se ut?
Hva vil sportsdirektørens rolle være?

Sportsdirektøren er han som tar seg av spillerkjøp, kontrakter, valg av trenere og er på mange måter en assistent til treneren i klubben, men det har også vist seg i flere klubber at det fort kan bli maktkamp mellom treneren og sportsdirektøren i en klubb. Wenger uttalte en gang at han skulle aldri være trener for en klubb som har en sportsdirektør. Selv så foretrekker jeg manager rollen fremfor en sportsdirektør.

Det jeg mener er at Rosenborg bør kikke utenfor vinduet i valget av ny sportsdidrektør, og ikke bare se på tidligere som RBK-spillere (igjen) eller tidligere fotballspillere/trenere som aktuelle kandidater.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 20.11.2019 16:21    Post subject: Reply with quote

https://www.nrk.no/tronde...1.14786102

Mye dårlige forslag. Hente folk fra Mjøndalen, Sarpsborg, Kongsvinger, eller Inge Andre Olsen liksom. Micke og Coolen er vel eneste faktiske aktuelle her, håper jeg.
Back to top
Joestlaachmkr
Rutinert

PostPosted: 20.11.2019 16:33    Post subject: Reply with quote

Av de nevnte på NRK sin liste så mener jeg bare at Coolen og Svend Graversen bør være aktuelle kandidater.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 20.11.2019 16:37    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ ikke at han var med da det manglet bilde Razz
Back to top
Joestlaachmkr
Rutinert

PostPosted: 20.11.2019 16:54    Post subject: Reply with quote

Graversen har gjort en en veldig god innsats i FCM og han skal ha mye av æren for at FCM i dag er en toppklubb i Danmark, men tror det er lite sannsynlig at Graversen skulle være interessert i og flytte til Trondheim.
Back to top
bæærnt
Rutinert

PostPosted: 20.11.2019 17:10    Post subject: Reply with quote

Ja, det tror jeg faktisk svært få vil være interessert i. Derfor stor fare for innavl. Denne gangen også.
Back to top
Bosse
Junior

PostPosted: 20.11.2019 19:58    Post subject: Reply with quote

Vi hentet treneren og ass.treneren fra Haugesund, hvorfor ikke hente sportsdirektøren også.

Med Jostein Grindhaug som trener rykket Haugesund opp til Eliteserien i 2009, og tok faktisk bronse i 2013. Han har faktisk bedre meritter å vise til, som trener, enn det Horneland har, og har i tillegg ledet Haugesund til cupfinale i år.

Det er sikkert ikke mange som kjenner Horneland og hans spillestil bedre enn det Grindhaug gjør, og jeg er derfor 100 % sikker på at Grindhaug setter sammen den rette spillerstallen. Dette blir spesielt viktig nå som klubben ikke lenger har speidere.

Nei, jeg håper det finnes andre kandidater.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 20.11.2019 21:04    Post subject: Reply with quote

Nå som Grindhaug er blitt nevnt. Kommer sikkert til å angre stort etter å ha trykket "OK", men ville vært "morsomt" å se Joacim Jonsson prøve seg. Jeg vet, jeg vet. Til tider en som virker noe gal og sier mye dumt. Men, han har en tydelig lidenskap for fotball (ikke som SIB som vel sa han ikke brydde seg stort om fotball) og har erfaring fra rollen fra da han var i Fredrikstad.

Finnes nok helt sikkert mange kandidater som er mer passende (men tviler litt på styrets evne til å finne noen skikkelig gode kandidater), men ville vært litt morsomt og sett om kan mer enn å bare snakke store ord. Han måtte riktignok fått en kort kontrakt (med mulighet for forlengelse)...
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 20.11.2019 21:15    Post subject: Reply with quote

Det er bare i Norge nivået er så utrolig lavt at sånne som Joachim Jonsson får kalle seg eksperter, at han får taletid i media i det hele tatt er jo journalistversjonen av Alexander Kielland-ulykken. En tragedie som burde vært unngått og som i stor grad sikkert skyldes både slett jobbing og mangelfulle kontrollmekanismer samt utmattning. Jo, sånn går no dagan si.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 66, 67, 68  Next
Page 56 of 68

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb