View previous topic :: View next topic |
Hvem blir største utfordrer om seriemesterskapet? |
Bodø/Glimt |
|
2% |
[ 2 ] |
Brann |
|
10% |
[ 9 ] |
Haugesund |
|
1% |
[ 1 ] |
Kristiansund |
|
3% |
[ 3 ] |
Lillestrøm |
|
0% |
[ 0 ] |
Mjøndalen |
|
1% |
[ 1 ] |
Molde |
|
66% |
[ 58 ] |
Odd |
|
0% |
[ 0 ] |
Ranheim |
|
3% |
[ 3 ] |
Sarpsborg |
|
3% |
[ 3 ] |
Stabæk |
|
1% |
[ 1 ] |
Strømsgodset |
|
1% |
[ 1 ] |
Tromsø |
|
1% |
[ 1 ] |
Viking |
|
0% |
[ 0 ] |
VÃ¥lerenga |
|
4% |
[ 4 ] |
|
Total Votes : 87 |
|
Author |
Message |
bolgebah Veteran
|
Posted: 26.08.2019 11:21 Post subject: |
|
|
Innlegget mitt ovenfor, formulert som TL;DR: Ved det første poengtapet vi ryker på i serien, kan vi vinke farvel til seriegullet. Glimt og Molde har tempo til henholdsvis 65 og 63 poeng så langt. Den eneste sjansen vår ligger i at begge to tar en VIF/Start anno 2005 i innspurten, kombinert med en meget raus poengfangst for oss. Det skjer ikke. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.08.2019 20:14 Post subject: |
|
|
Satan, Glimt er bra. Rundspiller VIF med strålende RBK-fotball. Kunne vært 5-0 etter 55 min. |
|
Back to top |
|
 |
krist2 Rutinert
|
Posted: 26.08.2019 20:14 Post subject: |
|
|
Veldig morsomt å se Bodø glimt, for et tempo! |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 26.08.2019 20:18 Post subject: |
|
|
Ser kampen med et halvt øye og det er smått utrolig at vif slo Glimt 6-0 for kort tid siden. Men men, ting endrer seg fort. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 26.08.2019 20:18 Post subject: |
|
|
VIF skal vi slå til helgen. Håper det blir mange RBK fans på tribunen. Kle den i hvitt og svart. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 26.08.2019 20:25 Post subject: |
|
|
Glimt er morsomme å se på når de virkelig har dagen. God offensiv fotball i lengderetning. Så lenge de klarer å beholde Evjen + Layoni holder jeg B/G som favoritt til gullet. Det skal selvfølgelig sies at de har flere gode spillere, men disse to har en ekstra x-faktor. |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 26.08.2019 20:29 Post subject: |
|
|
Fantastisk Glimt fotball og 4-0 _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 26.08.2019 20:31 Post subject: |
|
|
bolgebah wrote: | Innlegget mitt ovenfor, formulert som TL;DR: Ved det første poengtapet vi ryker på i serien, kan vi vinke farvel til seriegullet. Glimt og Molde har tempo til henholdsvis 65 og 63 poeng så langt. Den eneste sjansen vår ligger i at begge to tar en VIF/Start anno 2005 i innspurten, kombinert med en meget raus poengfangst for oss. Det skjer ikke. |
Nei, jeg feiret jo den store nepedagen her tidligere ved å idiotforklare alle som regnet på seier, for så å regne på sjansen for seier (ekstremt lav), så vi er enige der
God runde for oss, hørte jeg noen mene. Det var det ikke, ikke med tanke på gull. Enda en runde der ett av topplagene vant, og ingen tapte, og vi ligger dårligere an på målforskjell. Vi kom nærmere Odd, da, men ett poeng borte mot Molde er jo over pari for dem. Det eneste positive (utenom vår egen seier) er at Molde får det verre med å vinne. |
|
Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 26.08.2019 20:31 Post subject: |
|
|
VIF skal hvertfall slås neste uke. Ikke avskrekkende det de har vist denne kampen. |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 26.08.2019 20:35 Post subject: |
|
|
Vi ligger for langt bak både Molde og B/G, Odd er vårt realistiske mål.
Men det er morsomt å se Glimt da, stor fart og samtidige bevegelser i en bedre 4-3-3 enn vi har spilt på flere år.
Vi bør legge i noen kroner i potten for Evjen, hvis han havner i sveleland blir jeg forbannet... |
|
Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 26.08.2019 20:36 Post subject: |
|
|
Nærmer det seg slutten for prosjekt Deila, eller skal han fortsette sånn i noen år til? Gjerne det altså.. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 26.08.2019 20:39 Post subject: |
|
|
Hvis ikke BG knekker, og vi dermed ikke vinner, så håper jeg Glimt tar det, at vi tar igjen Molde og tar sølvet. Det ENE året Rosenborg ikke vinner hadde det vært stas om Molde likevel ikke greide det!  _________________ Du och jag Alfred. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.08.2019 21:12 Post subject: |
|
|
Laget med et av ligaens desidert høyeste toppnivå møter lager med kanskje det laveste bunnivå, og da er sistnevnte heldige som slipper unna med bare firemålstap.
Ikke for det, jeg er ganske sikker på at VIF og Deila går i cupfinale-modus i helga, så det overrasker meg absolutt ikke om de plutselig yter en av sesongens beste kamper. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 26.08.2019 21:39 Post subject: |
|
|
hadde virkelig troen på at Deila skulle få VIF til å bli en medaljekandidat på relativt kort tid. hva var det egentlig som gjorde at Godset var så gode for ett par år siden da? ikke bare tok de lengste rekke med kamper ubeseiret på hjemmebane, men de spilt meget god fotball.
kan jo være at han rett og slett trenger veldig lang tid før han får ting til å sitte.
håper for Eliteserien sin del at Deila får det til og at Brann sparker LAN og hent Glimt-treneren. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 26.08.2019 21:56 Post subject: |
|
|
Jeg tror rett og slett spillermateriale ofte er litt undervurdert. Det aller aller viktigste er å ha de riktige spillertypene tilgjengelig til å få til den type fotball trenern kan.
Noen ytterst få trenere kan få ting til å funke likevel, slik som Eggen, men de fleste trenere er prisgitt å ha de riktige spillerne. Av og ting klaffer ting fullstendig, som med Deila/godset eller Skullerud/Molde |
|
Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 26.08.2019 22:05 Post subject: |
|
|
Bananskrue wrote: | Jeg tror rett og slett spillermateriale ofte er litt undervurdert. Det aller aller viktigste er å ha de riktige spillertypene tilgjengelig til å få til den type fotball trenern kan.
Noen ytterst få trenere kan få ting til å funke likevel, slik som Eggen, men de fleste trenere er prisgitt å ha de riktige spillerne. Av og ting klaffer ting fullstendig, som med Deila/godset eller Skullerud/Molde |
Ingen tvil om at Deila er en god trener. De beviste han i Godset og Celtic.
Godset spilte god fotball under Deila, da hadde han de rette typene.
Det samme i Celtic. Han tok vel tre på rad med Celtic, i en tid der klubben satset minimalt, og ga Deila nesten ingenting til kjøp.
Rodgers fikk nærmest det han kunne peke på.
Nå har han ikke de rette typene til å kunne få til sitt spill. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 26.08.2019 22:10 Post subject: |
|
|
Hva er det dere snakker om?
VIF har tross alt tatt serielederen ganske klart på innbyrdes oppgjør i årets serie.
Og hvor mange kan si det?
Det er jo tross alt det.
Det handler om. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.08.2019 22:21 Post subject: |
|
|
Det er vel det nermeste vi kommer Morten P om denne kampen. Siden det ikke er særlig vits i å spre propaganda om Oslos stolthet, fortsetter han heller med prosjekt Koteng. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 27.08.2019 04:18 Post subject: |
|
|
Hvor fantastisk hadde det ikke vært om Glimt vant ligaen?
En fantastisk klubb med mye historie, samt spillere som nesten ikke har kostet de noe som helst.
Regner med Nilsen forlater Brann snart og at de prøver på å hente hjem Knudsen. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 27.08.2019 08:52 Post subject: |
|
|
Jondahl wrote: | hva var det egentlig som gjorde at Godset var så gode for ett par år siden da? ikke bare tok de lengste rekke med kamper ubeseiret på hjemmebane, men de spilt meget god fotball. |
"Et par år siden" er litt knapt, det er seks år siden Strømsgodset tok seriegull. Og det gjorde de med 13-2-0 på hjemmebane og 6-4-5 på bortebane, altså tempo til 82 (!) poeng om de hadde spilt 30 hjemmekamper, og 44 poeng med 30 bortekamper. Jeg sliter med å se noen åpenbaring av uangripelig "Deila-ball" som forklaring på et seriegull med disse tallene. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 27.08.2019 09:10 Post subject: |
|
|
Og de hadde en veldig god spillerstall det året, det må sies. Gjennombrudd for stjerneskudd som Fossum, Wikheim, de hadde Stefan Johansen, Keita, Diomande, Kamara, Vilsvik, Storflor, Kwarasey, en fæl Kovacs under 40 år. I tillegg solide spillere som Madsen, Horn, Hamoud, osv. En veldig god blanding av rutinerte solide spillere blandet med mange unge stjerneskudd som selv idag ønskes i "nye spillere" - tråden her på rbkweb. |
|
Back to top |
|
 |
50prosenNT Rutinert
|
Posted: 27.08.2019 09:19 Post subject: |
|
|
Trist hvordan VIF har blitt. Jeg mener Eliteserien er helt avhengige av å ha lag fra de største byene helt i toppen. Tragisk at de ikke får til bedre i Oslo, når man ser til Sverige og Danmark hvordan interessen er rundt hovedstadslagene der.
Jeg tror Deila sitter meget utrygt nå, kanskje Reka gjør et comeback på Valle snart?  _________________ but but |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 27.08.2019 09:41 Post subject: |
|
|
Sier ikke at du tar feil, men det må da være en grense for hvor mange ganger Rekdal skal være svaret på problemene de har i den klubben. Men for all del, gjerne for meg, mer komedie til folket.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 27.08.2019 10:36 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Ikke for det, jeg er ganske sikker på at VIF og Deila går i cupfinale-modus i helga, så det overrasker meg absolutt ikke om de plutselig yter en av sesongens beste kamper. |
Akkurat det er jeg ikke særlig redd for. VIF gjør sjelden gode og ofte dårlige kamper mot oss, og de er ikke ennå så utpreget plastflinke at de klarer å få noe særlig ut av infertiliteten sin mot vår plastsvake gjeng.
Synes mange av spillerne så katastrofalt Enga-aktige ut mot Glimt, og jeg har meget sterk tvil til hvorvidt de egentlig trener særlig bra der nede på Valle. Inntrykket mitt er at spillerne alltid fremstår smålubne og stillestående etter hvert som sesongen skrider frem, men det kan jo også være imaget som bohemlag fra åttitallet som påvirker løpsviljen. |
|
Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3645 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 27.08.2019 11:42 Post subject: |
|
|
Kyle Lafferty til S08.
SÃ¥ ikke den komme |