Tror på økte sponsorinntekter
Skrevet av Thomas Myren, 7. januar 2014, 18:15
Trass i at sponsorbudsjettet sviktet med seks millioner kroner i fjor, tror Rosenborg på økning til 70 millioner i år.Sponsorater:
Scandic: 2013
Rema 1000: 2010-14
Sparebank1 Midt-Norge: 2013-14
Telenor: 2013-14
Adresseavisen: 2013-14
Heimdal Entreprenør: 2014
Bygger'n: 2014-15
Adidas: 2013-17
RBK
budsjetterte i fjor med ei økning fra 72 til 75 millioner i sponsorinntekter. Fasiten ble 69.
- Det er mitt ansvar at vi ikke kom i mål med det vi hadde lagt opp til. Vi har en måloppnåelse på cirka 90 prosent, og som jeg sa til styret er vi for så vidt fornøyd med. Men det er ikke godt nok så lenge vi ikke når målet, sier salgssjef Harald Lundemo til
Adresseavisen.
Halvveis i året tilsa prognosen imidlertid bare 65 millioner, og svikten var med på å
koste Hroar Stjernen jobben.
Totalt ender RBK med et underskudd på 12-15 millioner kroner i 2013.
I år håper Rosenborg å redusere
tapet til fire millioner. Pengene fra sponsorene er fortsatt den største delen av inntektene, og RBK tror på økning til 70 millioner.
- Vi er inne i den viktigste salgsmåneden, og i slutten av januar bør vi ha mellom 62 og 65 millioner kroner for å nå 70 millioner kroner, sier Lundemo.
I dag ble avtalen med Bygger'n forlenget med to nye år. Dermed ser Nord-Trøndelag e-verk ut til å bli den eneste av de største sponsorene som ikke forlenger sin utgående kontrakt.