English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Bodø/Glimt - Rosenborg
Goto page 1, 2, 3 ... 14, 15, 16  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot Bodø/Glimt?
Alexander Lund Hansen
1%
 1%  [ 2 ]
Jonas Svensson
0%
 0%  [ 1 ]
Stefan Strandberg
1%
 1%  [ 2 ]
Tore Reginiussen
1%
 1%  [ 2 ]
Jørgen Skjelvik
0%
 0%  [ 1 ]
Mikkel Diskerud
4%
 4%  [ 7 ]
Mike Jensen
2%
 2%  [ 3 ]
Daniel Berntsen
4%
 4%  [ 7 ]
Riku Riski
0%
 0%  [ 1 ]
Alexander Søderlund
1%
 1%  [ 2 ]
Morten Gamst Pedersen
80%
 80%  [ 114 ]
Total Votes : 142

Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59456
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.04.2014 21:05    Post subject: Bodø/Glimt - Rosenborg Reply with quote

VS.


Mandag 21. april klokka 19 @ TV2.

Første kamp på Aspmyra på fem år. Det siste tapet i Bodø kom for 35 år siden, og snittet er på 2,5 poeng.

- Vi får håpe det fortsetter sånn! Der er det kunstgress, og da ligger det til rette for å spille bra fotball. Vi får håpe vi får til det, og tør være enda tøffere i presset i lengre perioder enn hva vi var mot Odd. Da tror jeg vi skal klare å ta tre poeng også der, sier Jørgen Skjelvik.

Les mer: - NÃ¥ er vi i gang i hvert fall

Tror sjøl ikke Dorsin blir straffet for kollbøtta, og at han dermed fortsetter som høyreback. Svensson får nok i stedet en myk start på Fannrem i den posisjonen.

Mer spenning rundt Chibuike. Tror vel fort det blir Jensen sentralt og den første kampen fra start for Diskerud - om ikke nevnte Svensson får sjansen.

Tidlig antatt lag:
Alexander Lund Hansen

Mikael Dorsin - Stefan Strandberg - Tore Reginiussen - Jørgen Skjelvik

Mikkel Diskerud - Mike Jensen - Morten Gamst Pedersen

Tobias Mikkelsen - Nicki Bille - Riku Riski
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18398
Location: Oslo

PostPosted: 15.04.2014 21:31    Post subject: Reply with quote

Vi er tilbake til en 4-3-3, Chibuike ut og Gamsten tilbake som indreløper? Interessant at Joar bytter formasjon og endrer i startoppstillinga igjen.

Dog litt mer merkelig at Mikkelsen fortsatt er i startoppstillingen, har ikke begynt sin andre sesong bedre enn sin første.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59456
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.04.2014 21:38    Post subject: Reply with quote

Perry virket i alle fall fornøyd med formasjonsforandringa på søndag. Det er bakgrunnen for tipset mitt. Jeg har ikke påskeferie ennå, og har dermed ikke vært på noen av treningene denne uka. Så rein spekulasjon.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SigveEdvardsen
Senior


Joined: 11 Oct 2008
Posts: 226

PostPosted: 15.04.2014 22:07    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen må ut. Starter han mot Glimt, da blir jeg forbanna. Spennende å se hva som skjer på midtbanen, men er vel ikke usannsynlig at Mix får sjansen fra start. Ikke meg imot om Berntsen kommer inn, men det er vel mindre sannsynlig.

Jeg ønsker meg noe som dette:

Lunna
Dorsin - Strandberg - Reginiussen - Skjelvik
Mix/Berntsen/Jensen/Chibuike - Mix/Jensen - Gamst
Helland/Chibuike - Nicki - Riski

Vanskelig med den midtbanen. Vil selvfølgelig at Chibuike skal få tillitt over tid. Han kommer litt lavere i banen i en indreløperrolle istedet for SOM-rollen som han har hatt til nå i 4-2-1-3/4-2-3-1, og kan dermed komme rettvendt og skape ting.

Som sagt kan ikke Mikkelsen fortsette på kant. Helt håpløs. Helland kan skape ting og jeg vil at han også skal få tillitt over tid. Vil helst se Chibuike sentralt i banen, men Perry starter jo aldri med Helland, så jeg vil heller ha Chibuike på banen enn Mikkelsen, til tross for at det er på kanten.

Jeg har bestilt flytur over fjorden fra Lofoten, så det blir gøy se kamp live igjen! Gleder meg stort. Hvor mange tar turen cirka?
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 15.04.2014 22:34    Post subject: Reply with quote

Problemet med Rosenborg er jo det at spillerne ikke eier relasjonelle ferdigheter. Den ene spiller vet ikke hva den andre gjør. Vi blir jo tidvis reddet av en god pasning (Bille i offside) som gjør at det blir et mål. Og ellers gode enkeltmannsprestasjoner. Så jeg tror Glimt kommer til å trykke oss i store perioder, med tanke på at de kommer til å angripe oss kollektivt.

Og dette takler våre gutter særlig dårlig når vi er i så dårlig form som nå.
Så det jeg håper på er at vi rett og slett setter opp et lag med muskler, for å krige Glimt ut av stilen. Ellers kommer det til å bli stygt for oss på Aspmyra.
Trasig at det er sånn desverre, men her må det muskler til.
Back to top
View user's profile Send private message
Vidboy
Junior


Joined: 24 Mar 2010
Posts: 48

PostPosted: 16.04.2014 03:17    Post subject: Reply with quote

SigveEdvardsen wrote:

Jeg har bestilt flytur over fjorden fra Lofoten, så det blir gøy se kamp live igjen! Gleder meg stort. Hvor mange tar turen cirka?



Jeg og en kompis tar turen fra Trøndelag i alle fall.
_________________
Hjemme, borte, overalt!
Back to top
View user's profile Send private message
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 16.04.2014 15:28    Post subject: Reply with quote

På den halvtimen jeg så av dagens trening gjorde jeg et par-tre observasjoner. Den ene var at Berntsen var den klart beste og den som ville mest utpå der. Håper å se han fra start mot Bodø.

Ellers synes jeg de fleste virket slappe og umotiverte. Bille tidvis leken, men også en del håpløse innlegg. Kan aldri tenke meg at noen fikk særlig mye ut av dagens trening. Mye feilpasninger og lav intensitet. Sto der faktisk og tenkte at jeg selv ikke ville gjort meg nevneverdig bort ute på gressmatta Wink Ja, de trente faktisk på gress, selv om det skal spilles på kunstig underlag 2. påskedag.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59456
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.04.2014 16:10    Post subject: Reply with quote

Under onsdagens lille formasjonsdel av treningen var forsvarsfirer og angrepsrekken nøyaktig den samme som startet mot Odd. Det ble prøvd ut to forskjellige midtbanekonstellasjoner med Mix som framskutt midtbanemann foran Mike Jensen og Morten Gamst Pedersen i den ene, og Daniel Berntsen, Ole Selnes [sic] og Mix i den andre.

Les mer: Mix drillet på midtbanen

Vil dermed tro vi ender med førstnevnte:

Alexander Lund Hansen

Mikael Dorsin - Stefan Strandberg - Tore Reginiussen - Jørgen Skjelvik

Mike Jensen - Morten Gamst Pedersen
Mikkel Diskerud

Tobias Mikkelsen - Nicki Bille - Riku Riski
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 16.04.2014 16:26    Post subject: Reply with quote

Megafritz wrote:

Kan aldri tenke meg at noen fikk særlig mye ut av dagens trening. Mye feilpasninger og lav intensitet.


godt å se at det jobbes hardt for å bli bedre da. Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran


Joined: 09 Sep 2009
Posts: 3676
Location: Møllenberg

PostPosted: 16.04.2014 16:50    Post subject: Reply with quote

Kanskje noe sånn hadde funka? Ikke vet jeg. Klubben har ikke hatt noen soleklar bakromstrussel siden Bakenga, så det er vanskelig å sette sammen noe ideelt uansett.. På tide at Mikkelsen og Riski slår til snart.

Jensen - Svensson

Mikkelsen - Mix - Gamst

Bille Nilsen

_________________
TomH wrote:
Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1549

PostPosted: 16.04.2014 17:01    Post subject: Reply with quote

Dette har jeg ingen tro på Vollrik. Triste greier. Både Berntsen og Chibbe må på banen.
Back to top
View user's profile Send private message
simvik91
Rutinert


Joined: 14 Aug 2011
Posts: 661

PostPosted: 16.04.2014 17:04    Post subject: Reply with quote

Skal vi først spille med en offensiv midtbanespiller vil jeg helst se Chibuike der. Evt Berntsen.
Skal vi først bruke Mix istedet vil jeg helst snu V'en. Mix gjør seg best som indreløper.


Last edited by simvik91 on 16.04.2014 17:04; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18398
Location: Oslo

PostPosted: 16.04.2014 17:04    Post subject: Reply with quote

http://www.adressa.no/100...431151.snd

Megafritz wrote:

Quote:
Kan aldri tenke meg at noen fikk særlig mye ut av dagens trening. Mye feilpasninger og lav intensitet.


Perry wrote:

Quote:
Vi hadde en formasjonsøvelse som var så fysisk tøff at midtbanespillerne som er i de rollene måtte bytte slik at de ikke springer seg i hjel på det kvarteret vi holdt på, sier han.


Hehe det virker å være et sprik i oppfattelsen her Cool
Back to top
View user's profile Send private message
xMegafonmannen
Veteran


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 2851

PostPosted: 16.04.2014 17:18    Post subject: Reply with quote

R o s e n b o r g wrote:
SigveEdvardsen wrote:

Jeg har bestilt flytur over fjorden fra Lofoten, så det blir gøy se kamp live igjen! Gleder meg stort. Hvor mange tar turen cirka?



Jeg og en kompis tar turen fra Trøndelag i alle fall.


Vi er 15 stk som kommer med Hurtigruta også
_________________
:/
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2638

PostPosted: 16.04.2014 17:42    Post subject: Reply with quote

Akkurat samme leksa som i fjor dette her. Per Hansen er rådvill i sine laguttak, men supervingen Tobias Mikkelsen frekventerer startoppstillingen uansett hvor elendig han spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
bommel
Veteran


Joined: 28 May 2006
Posts: 4092

PostPosted: 16.04.2014 21:06    Post subject: Reply with quote

Hva i oppkjøringen og de første liga-kampene får Perry til å velge Mikkelsen i kamp etter kamp?
Mikkelsen har vært benket fra start i de fleste av oppkjøringskampene, og har vært dårligere enn både Helland, Riski, Bille og Chibuike når han har fått sjansen - men når serien starter da er han plutselig bankers igjen.
PJH er den underligste treneren jeg har opplevd - og det ikke på en god måte.
Back to top
View user's profile Send private message
TomasH
Proff


Joined: 01 Aug 2013
Posts: 333

PostPosted: 17.04.2014 13:15    Post subject: Bodø-Glimt - Rbk Reply with quote

Hei. Synes dere ikke vi skal prøve å oppmuntre hverandre, se det positive, alle muligheten, for kampene som kommer nå, og for Rbk? Er ikke det bedre i stedet for å grave oss ned i alt det triste og negative. Blir syk av medias ensidige fokus på alt negativt med Rbk. f.eks Gamst takling i Odd-kampen, i stedet for å se på det urettmessige straffesparket vi fikk mot oss. For alle andre lag, og i alle fall dersom det var Rbk som hadde fått et slikt straffespark i sin favør, ville de bare pratet om det, ikke om noe annet.

Positive saker; muligheter: 1) kan ikke bli værre angrepsspill.må gå i positiv rettning. 2) Vi har Tore og Stefan tilbake sammen i midten bak; best i landet. 3) Bille har scora, og jobber godt for laget. Et godt oppspillspunkt, sterk og klarer å holde på ballen. 4) Mix har vært bra i to innhopp. 5) Chibbe kan bare bli bedre. 6)Gamst leverer deilige dødballer i et sett, og har allerede mange assists

Mot BG håper jeg det løsner. Sett Mikkelsen på benken. La Helland spille der. La Chibbe komme inn etter 60 min. (for Jensen eller Gamst). La Berntsen få 30 min for Mix.
Tror vi vinner 3-1. Og nå kan det bare bli bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
Bagh
Proff


Joined: 11 Mar 2009
Posts: 376

PostPosted: 19.04.2014 20:23    Post subject: Reply with quote

Var innnom (kvelds)treninga og fikk med meg det som så ut som laget.

Lunna
Svensson - Reginiussen - Strandberg - Skjelvik
Mix - Mike - Gamst
Mikkelsen - Bille - Riski


Tilbake til 433 altså og ingen Chibuike eller Berntsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4935

PostPosted: 19.04.2014 20:37    Post subject: Reply with quote

Nitrist uttak. Hvor er ballfordeleren? Hvor er løperne? Hvor er spissen og vingene? Det der er ikke 4-3-3, det er kaos og vondfotteori.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 19.04.2014 21:54    Post subject: Reply with quote

Uansett hva som tas ut blir det jo galt for noen.

Jeg synes det uttaket der er okay, det beste vi kan stille om vi skal spille en ren 4-3-3.

Blir antakelig rom å kontre i på kantene mot Glimt, hvis de spiller slik de pleier. Både Mix og Gamst er i utgangspunktet kreative indreløpere, Gamst kan spille mer ofensivt med kjappe Skjelvik bak seg.

Glimt vinner vi mot. Vi kommer antakelig også til å ha mer ball enn dem, fordi de er så direkte i spillestilen.

Negativ kritikk i etterkant må dermed finnes fram på andre ting enn "å ikke styre kampen" og resultat.


Antakelig vinner vi med tre-fire mål, et par av dem etter dødballer når RBK-spillere felles på vei gjennom etter kreative fremspill. Kritikken blir antakelig på at bare ett av fire mål kommer etter et angrep i mer enn tre trekk.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
bommel
Veteran


Joined: 28 May 2006
Posts: 4092

PostPosted: 19.04.2014 22:05    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen igjen?
Helt greit for meg at vi ikke spiller med offensiv midtbane, siden vi allikevel ikke klarer å styre midtbanen pr.d.d, men hvorfor spiller ikke Helland eller aller helst Chibuike der?
Chibuike var vår beste offensive spiller fra den posisjonen i fjor, på langt mindre spilletid enn Bille og Mikkelsen.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4935

PostPosted: 19.04.2014 22:09    Post subject: Reply with quote

Hvorfor synes du at de 2 fremste ledene der er det beste vi kan stille i 4-3-3? Jeg forstår ikke det. I mine øyne manger vi en ballfordeler, en spiss, 2 vinger og 1 indreløper på å kunne kalle det 4-3-3 om godfot spiller noen rolle. Jeg ville stilt:

Jensen - Mix

Helland - Chibbe - Gamst

Riski
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.04.2014 09:32    Post subject: Reply with quote

Hvis man skal se pragmatisk på det så er vår eneste realistiske taktikk her å forsøke å ødelegge de planlagte relasjonene til Bodø/Glimt ved å ligge kompakt defensivt og nekte dem bakrom og overgangsmuligheter. Vi er ikke gode nok til å spille dem ut med ballen i laget, så her må vi opptre som et ordentlig bortelag - det er jo også det RBK 2013/14 er best til.

Da synes jeg også det er helt på sin plass å gå tilbake til vår vanlige 4-5-1-formasjon som det legges opp til her, for i 4-2-3-1 tror jeg Glimts gode midtbanespillere vil vinne mye terreng sentralt i banen. Greit at Mix kommer inn også.

Det eneste jeg stiller store spørsmål til er (som vanlig) tilliten til Mikkelsen, som overhodet ikke har selvtilliten og ferdighetene til den rollen han er tiltenkt. Jeg ville definitivt prioritert en bedre defensiv spiller, som Helland, for å støtte høyrebacken i sin uvante rolle - med Mikkelsen på kanten risikerer vi at Olsen kommer mye 1 mot 1 mot Svensson, og det går neppe bra. Tror også jeg ville satt rutinerte Dorsin mot sin gamle lagkamerat Olsen, og Jensen som høyre indreløper for å støtte den svake høyresida.

Resultatorientert og kortsiktig ellever:

Lunna

Dorsin - Reginiussen - Strandberg - Skjelvik

Helland - Jensen - Mix Diskerud - Gamst Pedersen - Riski

Bille Nielsen
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 20.04.2014 09:46    Post subject: Reply with quote

Må jo spille med Mikkelsen! Makan til ving skal du lete lenge etter. Fyren starter jo i bakrom HVERT angrep, det er bare hans komplett udugelige medspillere som ikke skjønner at de skal slå blindt på han hver gang! Hvis man tar med i beregningen at hver eneste venstreback i ligaen ikke klarer å falle av eller se at et løp kommer inn bak forsvarslinja, så er dette et trekk vi burde klare å utnytte til det fulle.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 20.04.2014 10:00    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen starter i bakrom ja, men han starter jo som regel på tidspunkt når han er nær sagt umulig å nå for medspillerne. Når det er naturlig å spille ham i bakrom, så står han stille og venter på ball på fot. Hvis han da får ballen, så mister han den eller snur seg mot backen sin.

De gangene det har fungert å bruke ham i bakrommet er de kampene vi har lagt oss aller dypest mot overlegne motstandere som Molde og Odd, problemet er at han er så dårlig i resten av banespillet at han er en belastning når han ikke løper etter ball i bakrom.

Makan til ving skal du lete lenge etter, ja. [12 ms] Olsen. Moldskred.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 14, 15, 16  Next
Page 1 of 16

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb