English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Las Palmas G19 - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2031
Location: Bodø

PostPosted: 19.01.2024 11:37    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det var positive tendenser i går. Jeg opplevde ikke gårsdagens kamp som om det var den aller første treningskampen og at laget kun hadde en uke sammen, med ny trener, nye oppgaver og nye detaljer som de har måttet terpe. Lovende!

Så tapte de mot et juniorlag. Det ga mediene en overskrift. Det var uunngåelig og en risk de tok ved å legge opp til denne kampen. Det var nok bevisst på, og de vurderte til at treningen fra kampen var viktigere enn at mediene kunne lage en sensasjonell overskrift.

Dessuten, som oxbailla skriver, RBK var jo bare unguttene selv. Mot et Las Palmas som kun hadde … hva? Ett skuddforsøk, fra 30 meter, fra en 26-åring og A-lagsspiller på La Liga-laget. That's it.

Vi så at RBK fremsto nytt. Det er veldig bra etter så kort tid med ny trener. Så er det et helt lag som har vært på juleferie i seks uker. Touchen sitter ikke. Det så vi på de utallige gjennomspillingene og spillingene foran mål.

Så håper jeg bare ikke spillerne og trenerteam lar seg påvirke for mye og være for skuffet av at denne nye starten ikke umiddelbart startet med brask og bram og festfotball på første forsøk.

Det virker heldigvis ikke sånn! AJ virker rett og slett svært dyktig og pedagogisk.

Bart1 wrote:
Når jeg fremmer et kritisk synspunkt, er det ikke fordi jeg vil ødelegge stemningen, men fordi jeg tror det er viktig å se ting fra flere sider.


Du er kontrær, altså … som er akkurat sånn jeg har opplevd deg.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3501
Location: Trondheim

PostPosted: 19.01.2024 11:56    Post subject: Reply with quote

Jeg fikk ikke sett kampen. Men utfra diverse innlegg så må vel dette være en positiv start.
Vi slipper til kun et vådeskudd fra 40m. Så har vi mye ball på deres halvdel.
Skaper noen muligheter. Vi ser tydligvis det de har trent på i perioder og det er flott.
Første kampen til rekesmørbrødet var jo helt krise. Så dette lover mye bedre.

Disse spanjakkene kan jo håndtere en fotball så at vi klarte å stå høyt i perioder er positivt synes jeg.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 992

PostPosted: 19.01.2024 16:15    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Vi så at RBK fremsto nytt. Det er veldig bra etter så kort tid med ny trener.


I dårlige tider er det mange som er raskt ute med å avskilte spillere som presterer dårlig. Det settes litt for lite pris på hvor stor del av en spillers prestasjon er avhengig av coaching, spillestil og fungerende lagspill. RBK har nok en stall med spillere som er god nok til å kjempe om medalje, såfremt spillerne settes i roller og situasjoner som de har mulighet til å mestre og hvor de kan bidra positivt. Jeg tror det passer laget veldig godt å fokusere på å kontrollere kamper mer enn vi har gjort de siste årene. Rekdal virket å bruke annenhvert medieintervju til å snakke ned troppen i en slags begrunnelse for uambisiøs spillestil og senking av forventninger. Det er forfriskende både for fansen og sannsynligvis spillerne å få prøve å spille ball med kontroll og intensjon i stedet for å fokusere alt på å unngå defensive feil og å bygge alt av angrep på å straffe motstanders feil (som det ble lite av enn så lenge RBK la seg på egen 16-meter).
Back to top
View user's profile Send private message
Dr.Ible
Proff


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 302
Location: Østlandet

PostPosted: 19.01.2024 16:19    Post subject: Reply with quote

Så det meste av kampen, positivt inntrykk. Etter de første 5 hadde ballen svært mye, dominerte fullstendig og virket trygge med ball.

Det oppgraderte G19 laget hadde vel 0 sjanser, scora på et drømmetreff fra ca 33,12 meter.

Bra start, go Alfred!

RBK
_________________
Fa(a)n siden ca 1976
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2590

PostPosted: 19.01.2024 16:32    Post subject: Reply with quote

Ja, etter første fem minutter så telte jeg et las palmas-lag over RBKs midtbane 2 ganger før pause og muligens 2 eller 3 ganger etter pause. Ikke bare dominerte vi, men vi forsøkte å dominere spillet foran og rundt motstanders 16m. Et sinnsykt gjenvinningspress når vi mistet ball. Husk de stilte men nøkkelspiller på midtbanen, han som scoret, og et par andre ikke-juniorer.

Dette laget er nok høyere nivå enn RBKs juniorer og er nok rundt norsk 2.div 3.div nivå. Mange år siden jeg har sett rbk har dominert banespillet så voldsomt som de gjorde, selv med motstanderen i betraktning.

Håper det fortsetter på tirsdag da vi møter et lag på obos- eller et lavere eliteserienivå. Nå har ikke las palmas midtukekamp samt karantener, så det blir nok noen flere a-lagsspillere å se i tirsdagskampen. I så fall vil vi få en god "eliteseriemotstander" som er midt i sesong å bryne oss på - kanskje bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21965

PostPosted: 19.01.2024 20:14    Post subject: Reply with quote

Anbefaler siste episode av Bakrommet-podcast. Der går de analytisk til verks om endringene de ser i RBK nå, kontra tidligere.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2015

PostPosted: 19.01.2024 20:58    Post subject: Reply with quote

Dette Las Palmas laget var vel mest U19 spiller, noen B-lagspillere og et par A-spillere. Dette laget hadde nok slått Levanger ..
Back to top
View user's profile Send private message
vænstrebænk
Junior


Joined: 30 Jan 2022
Posts: 74

PostPosted: 19.01.2024 21:17    Post subject: Reply with quote

Har bare sett 20 minutter av kampen så langt.
Liker det jeg ser, og den utviklingen jeg håpte på.

Lett å la seg lure av «resultatet» og lavthengende for media med 0-1 mot «u-19».
Skal selvfølgelig se resten.

Dette er noe annet enn det sjokket jeg fikk av å se de første kampene av Hornis. Forventet press-spill og fikk hodeløse høns.
NÃ¥r ser jeg hva de driver med, om ikke annet.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2590

PostPosted: 20.01.2024 00:10    Post subject: Reply with quote

vænstrebænk wrote:

Dette er noe annet enn det sjokket jeg fikk av å se de første kampene av Hornis. Forventet press-spill og fikk hodeløse høns.


..eller KR og GF. Og det som er, unnskyld uttrykket, sykt, er at vi klarer å spille pasninger og være tålmodig til den "rette" muligheten dukker opp.
Husker treningskampene for to år siden, riktig nok med noe bedring i fjor, så ser vi faktisk ut som et lag. Dersom vi klarer noe tilsvarende på tirsdag mot en vesentlig bedre motstander, så blir det fort en fin oppkjøring hvor fokuset ligger på å etterleve det som er vist til nå, og kanskje nelson, broholm og nypan kan utfordre rommene og passere en spiller for å skape overtall og ubalanse mot lavtliggende lag.

Den eneste faren jeg kan se dersom vi fortsetter slik, er at vi fort kan bli et VIF likt som under Martin Andresen. Ballinnhav på 70%-75% i hver kamp, men evner ikke å skape noe.
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1263

PostPosted: 20.01.2024 00:26    Post subject: Reply with quote

Har troen på trenerteamet men er noe krampeaktig over måten mange forsøker å forsvare et tap mot et G19-lag med et par umotiverte langtidskadde a-lagsspillere Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
vænstrebænk
Junior


Joined: 30 Jan 2022
Posts: 74

PostPosted: 20.01.2024 01:29    Post subject: Reply with quote

Det kan man si. Men det kan jo også hende at vi ser spillet på forskjellig måte, og legger vekt på det som skjer på banen fremfor å lese lagoppstilling og resultattavle. Men folk er forskjellig, og godt er det.
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 307
Location: Lillestrøm

PostPosted: 20.01.2024 01:38    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skulle man ha behov for å forsvare det ene eller andre? Treningskamper er nettopp trening. Man får sjansen til å benytte en kampsituasjon til å trene på det man har lært og forsøke å implementere det i spillet sitt. Da er resultatet sekundært og utvikling og læring i fokus. Artigere å vinne, for all del. Men jeg bryr meg virkelig null og niks om resultat eller motstander i denne kampen. Presset, gjenvinninga, kontrollen og selvtilliten er mye mer gledelig å se enn om vi hadde spilt som i fjor og likevel scora et par mål. Når utviklinga er der og man får til det man prøver på, vil resultatene komme.
Back to top
View user's profile Send private message
vænstrebænk
Junior


Joined: 30 Jan 2022
Posts: 74

PostPosted: 20.01.2024 01:39    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:

Den eneste faren jeg kan se dersom vi fortsetter slik, er at vi fort kan bli et VIF likt som under Martin Andresen. Ballinnhav på 70%-75% i hver kamp, men evner ikke å skape noe.


Ser den. Men ut i fra det jeg har lest og sett så leveres det i kamp på det de per nå trener på.
Det er tydeligvis grunnprinsipper som må læres på nytt, og når det sitter forventer jeg noe helt annet mot etablert forsvar. Har klokketro på at de har en plan, men om de lykkes med utførelse gjenstår å se.

Er temmelig tykkhudet etter så mange år med planløshet, så må innrømme at det skal lite til før blodet bruser litt ekstra.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6498
Location: Trd

PostPosted: 20.01.2024 09:18    Post subject: Reply with quote

Hvor kan man se kampen i sin helhet?
Ser det nevnes i en adressa-artikkel, men det ligger ikke noe video der.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6771
Location: South-west coast exile

PostPosted: 20.01.2024 10:44    Post subject: Reply with quote

Det ligger under Adressa Play i menyen.
Back to top
View user's profile Send private message
elaberg
Senior


Joined: 05 Apr 2013
Posts: 191
Location: Øvre Årdal

PostPosted: 20.01.2024 11:17    Post subject: Reply with quote

Hadde i hvertfall nok av sjansar til å scora mål:

https://www.youtube.com/w...5ddwS1ldCc
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6636
Location: Heaven

PostPosted: 20.01.2024 11:59    Post subject: Reply with quote

Las palmas laget hadde kun et skudd som var av en 26 åring med mange kamper i la liga.
Tror nok trener teamet tenker mer på få inn spillestilen.

Har aldri sett rbk så agressive før i mitt liv.
Virker som trenerere er veldig flinke og forklare hva de skal gjøre til enhver tid.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.01.2024 16:45    Post subject: Reply with quote

Hjemmelaget:

Ale Gorrín, Julián Araujo, Dani, Saúl Acosta, Kimetz, Fabio, Sánchez, Airán, Marco Gutiérrez, Edu Quintana og Iván García.

Moral, Boga, Jadimiel, Josito og Arturo var innbyttere.

Kamerat Ola wrote:
Det ligger under Adressa Play i menyen.


Direktelink.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RAN78
Junior


Joined: 01 Dec 2019
Posts: 54
Location: Trondheim

PostPosted: 21.01.2024 17:10    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Anbefaler siste episode av Bakrommet-podcast. Der går de analytisk til verks om endringene de ser i RBK nå, kontra tidligere.


Link?
_________________
Football is something like war. Whoever behaves too properly, is lost.
Rinus Michels
Back to top
View user's profile Send private message
RAN78
Junior


Joined: 01 Dec 2019
Posts: 54
Location: Trondheim

PostPosted: 21.01.2024 17:24    Post subject: Reply with quote

Bakrommet med Knut Nesbø?
_________________
Football is something like war. Whoever behaves too properly, is lost.
Rinus Michels
Back to top
View user's profile Send private message
RAN78
Junior


Joined: 01 Dec 2019
Posts: 54
Location: Trondheim

PostPosted: 21.01.2024 17:28    Post subject: Reply with quote

Bakrommet https://podtail.com/no/po...r-nye-rbk/
_________________
Football is something like war. Whoever behaves too properly, is lost.
Rinus Michels
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
Page 4 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb