English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Las Palmas G19 - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 673

PostPosted: 18.01.2024 15:38    Post subject: Reply with quote

Snabeltann wrote:
Veldig spennende grep. Vil tro det passer både Augustinsson og UYJ å være venstreback som sklir inn i stedet for å overlappe. Passer Pereira ganske dårlig vil jeg si, men er jo ingenting i veien for å gjøre det samme grepet speilvendt med f.eks. Reitan på høyreback som trekker inn og Pereira som går opp på ving.


Pereira er nok den backen som passer best i den der offensive back-rollen. Men hvis venstrebacken skal være den offensive, må venstrevingen være den som trekker inn og høyrevingen være den som holder bredden. Og med våre vinger gir det klart mest mening at Nelson ligger bredt til venstre, mens Broholm/Frederiksen trekker inn fra høyre.

Så det gir litt hodebry det der, da vi egentlig ikke har noen høyrebacker som er særlig gode offensivt. Cornic kan kanskje ta noen steg hvis han blir satt opp i stiuasjoner litt nærmere målet enn han ble under Rekdal.
Back to top
View user's profile Send private message
Sakshaug
Senior


Joined: 11 Feb 2019
Posts: 102
Location: Trondheim

PostPosted: 18.01.2024 15:38    Post subject: Reply with quote

Snabeltann wrote:
Litt mer aksjonsradius kanskje. Bjørlo og Väänänen løper og dekker rom.

Definitivt! Väänänen gikk opp og presset venstreback til tider, mens Henriksen var litt mer opptatt av å holde sonen sin. Det tvingte også Broholm lengre til høyresiden i første mens han i andre kunne trekke mer inn.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 994

PostPosted: 18.01.2024 15:42    Post subject: Reply with quote

pavel londak fan account wrote:
Snabeltann wrote:
Veldig spennende grep. Vil tro det passer både Augustinsson og UYJ å være venstreback som sklir inn i stedet for å overlappe. Passer Pereira ganske dårlig vil jeg si, men er jo ingenting i veien for å gjøre det samme grepet speilvendt med f.eks. Reitan på høyreback som trekker inn og Pereira som går opp på ving.


Pereira er nok den backen som passer best i den der offensive back-rollen. Men hvis venstrebacken skal være den offensive, må venstrevingen være den som trekker inn og høyrevingen være den som holder bredden. Og med våre vinger gir det klart mest mening at Nelson ligger bredt til venstre, mens Broholm/Frederiksen trekker inn fra høyre.

Så det gir litt hodebry det der, da vi egentlig ikke har noen høyrebacker som er særlig gode offensivt. Cornic kan kanskje ta noen steg hvis han blir satt opp i stiuasjoner litt nærmere målet enn han ble under Rekdal.


Rekdal i sin tid mente vel at Nelson var kapabel som indreløper, så hvis det stemmer så passer det at venstrebacken går opp og Nelson trekker inn i mellomrommet. Men basert på det jeg har sett så er jeg mer enig med deg enn Rekdal, Nelson har sin styrke i evnen til å passere mann 1v1 og løp inn bak. Usikker på om det er godfot å sette han opp i mellomrom foran stopperne, han har ikke vist noen store playmaker-egenskaper enda.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1211

PostPosted: 18.01.2024 15:56    Post subject: Reply with quote

Det ska dæm ha, Rosenborg, dæm prøvd!
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1924
Location: Selsbakk

PostPosted: 18.01.2024 16:32    Post subject: Reply with quote

Det føles nesten som om noen har tatt i bruk ironiens fine kunst når de hagler med komplimenter etter at vi ble slått av et lag med amatører som stort sett ikke er ferdig med puberteten enda.

Kampen var ikke akkurat et fyrverkeri av kvalitetsspilling, men la oss være realistiske: Vi har et ferskt spillkonsept og gutta har hatt en lengre pause fra fotballen enn hva som er ideelt. Seks uker uten ballkontakt er som en evighet i fotballår.

Dette er det svakeste jeg har sett RBK noensinne (med tanke på at motstanderen er svakere enn Raufoss, som noen andre har nevnt), men samtidig er det helt naturlig, med tanke på hvor vi er. Men, det er svært lite relevant da det er hvor gode vi er ved seriestart som er viktig - vi har en laaaaang vei å gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21968

PostPosted: 18.01.2024 16:39    Post subject: Reply with quote

Du har ikke sett mye oppkjøringskamper de siste tre årene om dette er det verste du har sett. Den er veldig grei.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10962

PostPosted: 18.01.2024 16:44    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Det føles nesten som om noen har tatt i bruk ironiens fine kunst når de hagler med komplimenter etter at vi ble slått av et lag med amatører som stort sett ikke er ferdig med puberteten enda.


Han som scora er 26 og har 110 kamper for Las Palmas som ligger på 9. Plass i La Liga.
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 764

PostPosted: 18.01.2024 16:48    Post subject: Reply with quote

Sånn rent spillerlogistikk-messig bør det vel inn en kantspiller til før sesongstart, mulig man kan lete etter en som kan skjære inn fra venstre om man skal snu og kjøre offensiv venstreback.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21968

PostPosted: 18.01.2024 16:50    Post subject: Reply with quote

Og han som starta angrepet de scora på, etter å ha forsert 50 meter - er en 22-åring med 15 A-landskamper for Mexico, utleid fra Barcelona.

Dette var ikke et U19-lag. De hadde et blandalag med spillere fra U19, B-laget og et par fra A-laget. Målet deres kom for øvrig på deres eneste avslutning, og omtrent eneste gang de var i nærheten av vår 16-meter.

Selvsagt skal man ikke jazze seg opp etter en treningskamp mot et sånt lag, men man skal ikke være veldig fotballsmart for å se hva de forsøker å få til, og delvis får til. At vi taper pga et lykkeskudd fra 40 meter, straffebom og diverse andre bom er totalt uinteressant. Om denne kampen hadde blitt spilt på nytt med de samme sjansene, ville vi vunnet 9 av 10 ganger.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Duncan
Senior


Joined: 16 Aug 2016
Posts: 190

PostPosted: 18.01.2024 17:08    Post subject: Reply with quote

Mange som leverte på det jevne! Selnæs og Singsdal Volden (mtp debut) får et lite pluss i margen, mens Andersson viser at han er for feig/dårlig med ball til å kunne spille i en offensiv høyreback-rolle.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3503
Location: Trondheim

PostPosted: 18.01.2024 17:09    Post subject: Reply with quote

Høres ut som dette var lovende. Liker veldig godt å høre at vi hadde mye ball og prøvde å styre kampen.
Ser for meg at vi på Lerkendal vil slutte med å legge oss lavt og vente på å kontre når motstanderen gjør feil.
Fortsatt litt usikkert på hvordan målene skal komme kan det virke som.
Gjenvinning høyt i banen kan jo være et virkemiddel.
Håper vi kan klare å spille oss igjennom bakfra også
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Tore2
Junior


Joined: 27 Oct 2022
Posts: 54
Location: Klett

PostPosted: 18.01.2024 17:11    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Dette er det svakeste jeg har sett RBK noensinne.


Du er en sånn type som bruker "værste jeg har smakt", og "dummeste jeg har hørt", om alt mulig hver dag du!?
_________________
Bli itj nå med nå.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2603

PostPosted: 18.01.2024 17:12    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Bergdølmo og Heggem i 1997 regner jeg med at du sikter til?

Året før spilte vi med Stensaas og Kvarme/Løken


Mulig jeg husker feil, men Heggem scoret mot Milan høsten 96. Bergdølmo hadde helt i starten også litt offensive taumer før han slapp seg løst. Vi hadde også en skjev midtbanetrio med to kreative og en løper.
Back to top
View user's profile Send private message
Fusion
Veteran


Joined: 17 Sep 2015
Posts: 2206

PostPosted: 18.01.2024 17:22    Post subject: Reply with quote

Er denne Bart1 et troll?
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2749

PostPosted: 18.01.2024 17:41    Post subject: Reply with quote

Har ikke fulgt så godt med i hvert fall.
Hvilket er lov det, men litt snodig å avsløre seg selv i så stor grad.
_________________
Alle må gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21968

PostPosted: 18.01.2024 17:58    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:

Fortsatt litt usikkert på hvordan målene skal komme kan det virke som.
Gjenvinning høyt i banen kan jo være et virkemiddel.
Håper vi kan klare å spille oss igjennom bakfra også

Nesten ikke mulig å trene på dette i dag, fordi motstander var knapt over midtbanen, men de få gangene vi hadde ballen der bak var vi konsekvente i frispillingen. Tror ikke vi pælmet ball en eneste gang. Det så også ut som at spillerne var i stand både til å motta og vende med ballen i beina i samtidige bevegelser, en ferdighet jeg ikke trodde vi var i besittelse av. Helt tydelig at mye av disse tingene er trenerstyrt.

Gjenstår selvsagt mye før vi er i kampform og angrepsspillet lugget i kjent stil, men for min del mest gledelig å se at man allerede etter fem treninger klarer å se en slags idé i bunn som er forfriskende. Så husker jeg at jeg satt med litt av den samme følelsen kort tid etter Horneland også, så vi skal ikke akkurat ta av enda.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 764

PostPosted: 18.01.2024 18:04    Post subject: Reply with quote

Fusion wrote:
Er denne Bart1 et troll?


Betydelig forbedret forumopplevelse etter å ha skjult innleggene. Anbefales.
Back to top
View user's profile Send private message
Ballack13
Junior


Joined: 09 Nov 2014
Posts: 30
Location: Trondheim

PostPosted: 18.01.2024 18:16    Post subject: Reply with quote

Hvis dette er det svakeste Bart1 har sett RBK noensinne antar jeg at han gikk glipp av et par kamper mot Trygg/Lade og Stjørdals-Blink i fjor. Det var attpåtil langt inn regulær sesong. Kan ikke tenke meg at dette blandalaget fra Las Palmas med bl.a. en meksikaner med landslagserfaring er dårligere enn det Trygg/Lade-laget RBK møtte i fjor.
Personlig synes jeg det var mye mer spennende å se RBK etter å ha blitt trent av AJ i seks dager enn det noensinne var å se RBK med Rekdal som sjef.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6271
Location: Skottland

PostPosted: 18.01.2024 19:49    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
jeg husker feil, men Heggem scoret mot Milan høsten 96. Bergdølmo hadde helt i starten også litt offensive taumer før han slapp seg løst. Vi hadde også en skjev midtbanetrio med to kreative og en løper.


Heggem var matchvinner ja. Han spilte høyreving. Heggem ble «omskolert» (jeg misliker sterkt det ordet) til back etter at Stensaas ble solgt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1924
Location: Selsbakk

PostPosted: 18.01.2024 23:14    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig, jeg kan forenkle teksten og bruke færre metaforer. Her er et nytt forslag:

Hei alle sammen,

Jeg har fått med meg at noen synes jeg er litt for negativ i mine innlegg. Jeg vil bare forklare litt om hvorfor jeg sier det jeg sier. Jeg er ikke ute etter å være den negative personen i rommet. Mitt mål er å bringe inn et annet perspektiv, noe som jeg tror er viktig for en sunn og balansert diskusjon.

Når jeg fremmer et kritisk synspunkt, er det ikke fordi jeg vil ødelegge stemningen, men fordi jeg tror det er viktig å se ting fra flere sider. Det er lett å bli fanget opp i en ensporet tankegang, spesielt når alle er enige. Men er det ikke nettopp i møte med ulike meninger vi vokser og lærer mest?

Jeg prøver å bidra til at våre diskusjoner blir mer nyanserte. Jeg tror på at ved å utfordre hverandre, i stedet for bare å si enig, skaper vi et mer spennende og lærerikt forum for alle. Så selv om jeg kanskje virker litt kritisk til tider, er det fordi jeg bryr meg og ønsker det beste for oss alle.

Samtidig tenker jeg at dere leser meg litt som "fanden leser bibelen". Innlegget jeg nå ble "korsfestet for" - hadde som konklusjon at vi er der vi burde være etter seks ukers pause og ny formasjon/trener, og at det ikke har noe å si at vi taper for et juniorlag nå. Det er når serien starter det er viktig at vi er gode.

Hvis dette er for negativt, så beklager jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
pappabrun
Senior


Joined: 27 Nov 2014
Posts: 134
Location: San Giljan, Malta

PostPosted: 18.01.2024 23:17    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker at hvis du "alltid" er den som kommer med "annet" synspunkt, så er det ikke genuint ment. Da er du negativ eller "vanskelig" bare fordi.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10962

PostPosted: 18.01.2024 23:51    Post subject: Reply with quote

Helt greit å være djevelens advokat, men det oppleves useriøst når det andre opplever som positivt er det verste du noen gang har sett.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1855
Location: Stjørdal

PostPosted: 19.01.2024 09:49    Post subject: Reply with quote

Bare fint at noen har et kritisk blikk, men oppleves litt useriøst når man overdriver og er konstant negativ til alt. Tror du får bedre gjennomslag for gode diskusjoner om du holder det mer nøkternt og ikke kommer med overdrivelser og kun negativitet.

I mine øyne er det i alle fall stor forskjell på det å være negativ og det å være kritisk. Og jeg har opplevd dine innlegg mer som negativitet enn et kritisk blikk.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21968

PostPosted: 19.01.2024 10:03    Post subject: Reply with quote

Martyr for de "kritiske røster" han nå, liksom. Det blir ikke mer forutsigbart. Hvis man går rundt på rbkweb og tror man skiller seg ut fordi man er negativ til noe, har man ikke lest mye på rbkweb opp gjennom årene. "Dårligste jeg har sett" er kritisk blikk, den er grei! (gjespesmiley)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1121
Location: Trondheim

PostPosted: 19.01.2024 10:56    Post subject: Reply with quote

Synes den første testen mot Las Palmas så lovende ut!
Tror alle bør forstå at dette er trening der man trener på visse kampspesifikke elementer, og slik sett var det mye positivt i tempo og possession en uke inn i den nye sesongen.
Har tro på at man tar et knepp opp i avslutningsfasen i første "ordentlige" treningskamp mot Las Palmas i neste uke. Tror det er lurt å bryne seg mot andre spillere og spillestiler enn man møter i det daglige, og det er noe jeg aldri ble klok på da Maalen styrte - hvorfor han ikke benyttet de lange toukersperiodene mellom seriekampene utover høsten til å spille flere treningskamper.

Noen nevner at vi møtte et juniorlag, men glemmer kanskje at vi selv stilte med en skokk unge og spennende spillere, noe jeg tror er bra for deres utvikling, og helt nødvendig for klubben fremover. Alle disse fikk vel minst en halvtime i går, noen spilte hele timen treningen varte:

Singsdal Volden (16 år)
Nypan (17 år)
Holte (17 år)
Reitan Sunde (17 år)
Røsten (18 år)
Broholm (19 år)

Dessuten var fem av spillerne våre i går 21-22 år gamle.
Gleder meg til neste møte med Las Palmas. Kanskje blir det noe som ligner mer på topping av lag fra start også?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb