English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2024
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 21, 22, 23  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3905
Location: Oslo

PostPosted: 10.03.2024 14:42    Post subject: Reply with quote

Blir avgjørende med 1-2 gode lån/kjøp, samt en sesong uten skader på nøkkelspillere om vi skal kjempe topp 3.
Jeg har håp, men er lite per i dag
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6256
Location: Skottland

PostPosted: 10.03.2024 18:37    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:

- Nypan er den som er beste i den rollen AJ mener at spissen skal fylle.

Dersom det er en av de to første så er det ikke noe problem, men dersom det er det siste så er vel det ett tegn på at ingen av spissene klubben har i dag er særlig tilpasset den rollen AJ ønsker at spissen skal fylle?


Ja og ja. Det er helt tydelig at spissrollen til Affe er en skapende rolle, ikke slik vi har pleid å tenke på en spiss. En type som Steffen Iversen hadde passet perfekt. Av de spillerne vi har tilgjengelig akkurat nå er det Nypan som passer best.
Back to top
View user's profile Send private message
BDESupermanStrand
Proff


Joined: 13 Oct 2022
Posts: 302

PostPosted: 10.03.2024 19:57    Post subject: Reply with quote

Har litt trua på at Isak kan passe i de rollen. Har vært bra med ballen og link up.
Back to top
View user's profile Send private message
fatslick
Senior


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 198

PostPosted: 10.03.2024 21:23    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Ja og ja. Det er helt tydelig at spissrollen til Affe er en skapende rolle, ikke slik vi har pleid å tenke på en spiss. En type som Steffen Iversen hadde passet perfekt. Av de spillerne vi har tilgjengelig akkurat nå er det Nypan som passer best.


Men for at han skal være skapende spiss, så må han gjøre som De Bruyne gjorde før Haaland kom. Det året City vant UTEN å spille med definert midtspiss

Men det skal sies at de hadde Sterling ute til venstre. Han er nok ørlite bedre enn Nelson for å si det forsiktig
Back to top
View user's profile Send private message
Ballack13
Junior


Joined: 09 Nov 2014
Posts: 25
Location: Trondheim

PostPosted: 11.03.2024 00:06    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Jeg var like uenig i valget av Rekdal som trener, gitt hans mangel på betydelige suksesser på toppnivå i det siste tiåret. Det var absurd å påstå at det at han gjorde det bra i førstedivisjonen gjorde at han plutselig var god nok til å trene oss. Den samme feilen gjorde vi når det gjelder Horneland - like idiotisk.


At du var uenig i valget av Rekdal er vel ikke helt sant? Anbefaler deg å ta en rask titt på Rekdaltråden her inne så får du en rask påminnelse om hvordan du hyllet mannen da han ble lansert som potensiell kandidat til å ta over som RBK-trener. Jeg kan sitere deg om du ønsker det. Smile

Styret har nok tenkt på de samme danske kandidatene du har tenkt på. Men de samme kandidatene har ikke sett på Rosenborg som et interessant alternativ eller Rosenborg har ikke hatt økonomi til å hente de.

Kjetil Knutsen tror jeg var førstevalget for de fleste her inne, men av samme årsak som de danske kandidatene gikk han ikke til oss. Jeg tror han ville vært en garanti for suksess, men ville ikke vunnet gull det første året. Ei heller om de andre lagene hadde fått inn en juniortrener. Stallen til f.eks BG er vesentlig sterkere enn vår og de kan spille den fotballen de har trent på de siste fem årene i blinde uten en KK på sidelinja. Litt som RBK da Sollied satt på benken da Eggen hadde et sabbatsår.

Om styret må ta sin hatt å gå om resultatene med AJ som trener uteblir tar jeg ikke stilling til, men jeg er ganske trygg på at de har ansatt det beste alternativet gitt klubbens nåværende status og økonomiske situasjon. Hadde vi hatt mer penger på bok og ikke sparket treneren vår hver andre sesong hadde det kanskje blitt en annen og mer merittert trenee.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 11.03.2024 10:23    Post subject: Reply with quote

Hvis styret måtte gå hver gang det viser seg at de har gjort en treneransettelse som ikke gir ønskede resultater så ville det blitt mye utskiftninger.

Om noe så er åpenbart dusteansettelser som Rekdal og Horneland langt større grunn til at det styret som vedtok det burde ha gått, uavhengig av hvorvidt det gikk bra eller ikke. Fordi det alltid vil være et element av flaks inne i bildet så kan det hende at det kan se bra ut (som 3-plassen under Rekdal) selv om det var ingenting som skulle tilsi at så skulle skje, og omvendt.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3477
Location: Trondheim

PostPosted: 11.03.2024 15:09    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er overraskende at styret blir overrasket over at medlemmene stemmer i mot deres forslag..
Det er ingen ting i historien de siste 7 årene som tilsier at de fortjener noen tillit fra medlemmene i klubben.

Rasering av Klubben er ingen god søknad.

Vi må jobbe godt med små middler og bygge sten på sten over tid.
Bruke og utvikle unge spillere fra egne rekker.
Er vi dyktige nok kan igjen om noen sesonger ha et super lag på gang.

Jeg håper først og fremst på et RBK i 2024 som det er gøy å se på. Som prøver å spille moderne fotball.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1210

PostPosted: 11.03.2024 15:52    Post subject: Reply with quote

100 % enig, Neeskens. Lurer også på hvorfor Adresseavisens kommentator ikke ser dette.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6681

PostPosted: 11.03.2024 16:13    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:

Det er ingen ting i historien de siste 7 årene som tilsier at de fortjener noen tillit fra medlemmene i klubben.

Rasering av Klubben er ingen god søknad.


Så det nye styret har alt ansvar for hva det foregående styret har foretatt seg, check Tommel'n opp!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
nin
Rutinert


Joined: 30 May 2008
Posts: 785

PostPosted: 11.03.2024 16:23    Post subject: Reply with quote

Rallepus wrote:
100 % enig, Neeskens. Lurer også på hvorfor Adresseavisens kommentator ikke ser dette.


Han er nok mer opptatt av ski enn fotball, så han skriver bare om det når han må, og da som regel ganske overfladisk og dårlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 11.03.2024 16:56    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Så det nye styret har alt ansvar for hva det foregående styret har foretatt seg, check Tommel'n opp!


Det er jo en kjensgjerning at hvis feil personer får bli med fra et rottent styre så samme ukultur fortsette og prestisje i å forsvare vedtak fra forrige styre medføre at samme skiten går igjen.

Dobbel fare hvis samme nettverket har slått rot i styre og VK og sørger for å rotere sine venner inn i vervene.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 11.03.2024 16:59    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Neeskens wrote:

Det er ingen ting i historien de siste 7 årene som tilsier at de fortjener noen tillit fra medlemmene i klubben.

Rasering av Klubben er ingen god søknad.


Så det nye styret har alt ansvar for hva det foregående styret har foretatt seg, check Tommel'n opp!


Et flertall i styret som kom med disse forslagene var i styret når fusjonen ble presset gjennom på falske premisser, snikinnføring av VAR osv (CGJ, Espelund, Samdal, Engen osv).

Realiteten er at medlemsmassen i RBK har forholdt seg passive og stort sett stemt som styret vil gjennom de 20+ årene som har gått siden Eggen ga seg. Hvordan synes du det har gått ? Vi har altså gått fra å være landets overlegent største, beste og rikeste klubb til å bli middelhavsfarer både sportslig og i økonomisk handlekraft. Nei det er ikke de samme folka som har ledet klubben i hele perioden, men det var kanskje på tide å si i fra om at nå er det på tide å skjerpe seg.
Back to top
View user's profile Send private message
gm
Veteran


Joined: 24 Mar 2006
Posts: 1046
Location: stjørdal

PostPosted: 11.03.2024 17:08    Post subject: Reply with quote

Med en god start, så tror jeg dette fort kan bli en morsom sesong.
Jeg mener laget er adskillig bedre på fri spilling bakfra,
og press spill allerede.
Men når press spillet ikke stemmer, så ser det ikke bra ut.
Vi får håpe de periodene blir kortere og kortere.
Mot Brann så fikk Heltne Nilsen styre alt for mye i en periode mot slutten.
SÃ¥ god er han ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6681

PostPosted: 11.03.2024 18:12    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Et flertall i styret som kom med disse forslagene var i styret når fusjonen ble presset gjennom på falske premisser, snikinnføring av VAR osv (CGJ, Espelund, Samdal, Engen osv).


Helt klaret, men ansvar 7 år tilbake???
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
BDESupermanStrand
Proff


Joined: 13 Oct 2022
Posts: 302

PostPosted: 11.03.2024 19:01    Post subject: Reply with quote

Uansett er det meget spesielt å se et styre og forsåvidt NFF som går mot medlemsmassen sin. Medlemmene velger styre som skal finne daglig leder. Daglig leder gjennomfører vedtakene fra årsmøtet.

Man undrer seg hva som ligger bak styrets tilsynelatende forakt for medlemmene av klubben?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 11.03.2024 22:40    Post subject: Reply with quote

Er ikke akkurat uvanlig at det er daglig leder som representerer klubben ut mot omverdenen da.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.03.2024 23:44    Post subject: Reply with quote

Flere hospitanter har imponert i vinter. Rosenborg vurderer opptak i A-stallen.

Håkon Volden og Jesper Reitan-Sunde er juniorspillerne med flest treningskamper, men også Magnus Holte, Tobias Dahl og Isak Holmen har vært faste hospitanter.

- Ingenting er bedre enn om vi kan flytte dem opp. De er med hele tiden for at vi skal se om de er gode nok til å fylle opp A-stallen, forklarer Mikael Dorsin til rbkweb.no.

- Blir det avgjort når overgangsvinduet stenger etter påske?

- Ja, men det kan nok skje både tidligere og senere. Vi tar vurderinger av dem cirka hvert halvår. Så får vi se om de er klare for å være med fast. Er de ikke helt klare, så lar vi det være med hospitering en stund til.

Les mer: - Vi skal se om de er gode nok
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
HupOranje
Junior


Joined: 26 Apr 2019
Posts: 82

PostPosted: 11.03.2024 23:57    Post subject: Reply with quote

Nå har årsmøtet i B/G gått mot eget styre og stemt for å jobbe mot VAR. Da vet vi i det minste hvilke to klubber som kommer til å gå til grunne og rykke ned.

B/G jobber også langsiktig så da kan vi se frem til en lang og fin tid sammen med de i de lavere divisjonene.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 12.03.2024 00:21    Post subject: Reply with quote

Du mener at VAR-dommerne kommer til å gjøre alt i sin makt for å stikke kjepper i hjulene til klubbene som har vedtatt at jobbene deres bør legges ned?
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
HupOranje
Junior


Joined: 26 Apr 2019
Posts: 82

PostPosted: 12.03.2024 17:36    Post subject: Reply with quote

Jeg mener at dette forumet har vist en helt egen evne til å plukke opp en hver detalj og bruke de til de villeste dommedagsprofetiene.

En annen ting jeg ser er jo at B/G går en mørk fremtid i møte i og med at de har en trener som ikke var merittert på høyt internasjonalt nivå da de hentet han.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.03.2024 00:17    Post subject: Reply with quote

Mye tyder (...) på at Tomas Nemcik får tillit som venstre midtstopper på bekostning av Ulrik Yttergård Jenssen. Den nye slovaken har startet seks av sju treningskamper siden han ble leid inn fra Zilina.

- Det har vært en veldig fin utvikling for ham siden han kom. Han forstår mer og mer hvordan vi vil spille, og det blir bedre og bedre. Kampen mot Tromsø var hans beste, vurderer treneren.

Erlend Reitan er en joker. Visekapteinen har spilt høyreback de siste kampene, men Leo Cornic har ikke har vært klar for å starte samtidig som at Adam Andersson har vært skadet.

- Erlend konkurrerer både som høyreback og høyre midtstopper, påpeker Johansson.

Håkon Volden og Håkon Røsten har utnyttet at Reitan har spilt back. Men mot Tromsø fikk Mikkel Ceide tillit som makker til Nemcik.

- Han er en dyktig spiller, som har gjort det bra i pre-season, begrunner Johansson.

Les mer: - Det er en konkurransesituasjon

Johansson var kjapp med å påpeke at Reitan er aktuell i begge rollene, så det skal ikke helt forundre meg at han blir testet som stopper denne uka ettersom Cornic vel må være klar for å starte etter to innhopp på halvtime hver mot Molde og Tromsø.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.03.2024 22:13    Post subject: Reply with quote

I kampen mot KBK må Johansson klare seg uten Ulrik Yttergård Jenssen. 27-åringen byttet med noe som lignet på en strekk.

Tre dager senere kan RBK-treneren bekrefte akkurat det inntrykket.

– Det ser ut som det er en lettere strekk, men fortsatt en strekk. Det betyr vel et par uker. Det er litt for tidlig å si noe eksakt, men det kan fort bli to til tre uker.

En annen forsvarspiller, snart har vært ute av normal trening i to uker, er Adrian Pereira. Venstrebacken fikk en kjenning dagen før Molde-kampen og har siden trent alternativt.

Ifølge Johansson vil det fortsatt være to knappe uker før siddisen er tilbake.

– Vi burde se ham i trening igjen rett før eller etter Viking, sier Johansson - og sikter til treningskampens som spilles 24. januar.

Les mer: Ny skade for RBK: Frykter tre uker

Dersom Pereira ikke kan trene som normalt før nærmere neste helg, så tviler jeg på at han starter generalprøven i Stavanger.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.03.2024 18:56    Post subject: Reply with quote

- Det er annerledes. Det er veldig mye nytt for mange - både med og uten ball. Det er en veldig offensiv måte å spille fotball på - og en veldig utviklende måte å spille og tenke fotball på. Det er veldig, veldig mye detaljer og veldig mye læring for mange spillere på trening hver eneste dag, forklarer Ole Selnæs til rbkweb.no.

- På sikt kommer vi til å ha veldig godt av det. For man lærer veldig mye hver eneste dag. Og det er ikke alltid det har vært sånn på trening, det kan jeg si. Så det er bra. Vi får se hvor kjapt vi klarer å sette sammen gode 90-minuttere.

Les mer: - Det er veldig mye nytt for mange
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 949

PostPosted: 25.03.2024 10:28    Post subject: Reply with quote

Kanskje var det greit med en realitetsorientering mot Viking. Mange av oss har jo en helt urealistisk forventning om at det nærmest er en naturlov at Rosenborg skal ligge helt i toppen.

Dessverre tror jeg også en del av spillerne lever i denne villfarelsen. Tap og latterliggjøring på banen avvises altfor ofte med at det ikke er noen grunn til bekymring. Det framstilles som arbeidsuhell som man fort kan rette opp i, og at resultater og prestasjoner snart vil snu. Unnskyldninger finner mann alltids. For dette er RBK, landets største og beste klubb. Hva er Bodø/Glimt imot oss, liksom. Vi har jo landets beste spillere i Selnæs, Henriksen, Sæter og Reitan.

Det er et eller annet med holdningen og det som kommuniseres utad blant en del spillere som skurrer. Særlig synes jeg det gjelder overnevnte trøndere, meningsbærere og medieyndlinger. En form for arroganse som jeg ikke tror er sunn for kulturen i spillergruppa. Det er virkelighetsfjernt og mangler nødvendig ydmykhet.

Jeg har trua på Alfred Johansson og hans team. Men jeg tror også at han har en stor jobb med å rydde opp i kulturen blant spillergruppa. Jeg er også skeptisk til at trøndere med store navn tar for stor plass, og at deres posisjon på et vis tvinger dem inn på laget.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1890
Location: Selsbakk

PostPosted: 25.03.2024 10:54    Post subject: Reply with quote

Carl wrote:


Det er et eller annet med holdningen og det som kommuniseres utad blant en del spillere som skurrer. Særlig synes jeg det gjelder overnevnte trøndere, meningsbærere og medieyndlinger. En form for arroganse som jeg ikke tror er sunn for kulturen i spillergruppa. Det er virkelighetsfjernt og mangler nødvendig ydmykhet.


Under gårsdagens sending påpekte begge kommentatorene at Rosenborg BKs oppvarming virket overraskende absurd. Spillerne fremsto som totalt uten humør og demotiverte.

Jeg vil hevde at klubben ikke lykkes med å utnytte spillerpotensialet til det fulle – spillere som Nelson, Henriksen og Sælnes, som jeg vet har mye mer å gi, virker ikke å være i nærheten av sitt beste. Tydeligvis er det noe fundamentalt galt.

Hele oppkjøringen har vært forferdelig svak - på tross av at treneren nesten ikke har hatt noen utskiftninger i stallen og en fullstendig sesongoppkjøring.

Samtidig har vi så mange gode spillere i laget at dette bør gå bra. Men, hvis de er like demotiverte mot Sandefjord som mot Viking (noe jeg mener er totalt usannsynlig), vil vi kunne få problemer mot Sandefjord på Lerkendal...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 21, 22, 23  Next
Page 17 of 23

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb