English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Molde - Rosenborg
Goto page 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Rogers
1%
 1%  [ 1 ]
Jenssen
1%
 1%  [ 1 ]
Cornic
0%
 0%  [ 0 ]
Henriksen
74%
 74%  [ 50 ]
Børkeeiet
0%
 0%  [ 0 ]
Pereira
11%
 11%  [ 8 ]
Holse
2%
 2%  [ 2 ]
Thorvaldsson
1%
 1%  [ 1 ]
Nelson
5%
 5%  [ 4 ]
Total Votes : 67

Author Message
Putte
Veteran


Joined: 02 Jun 2017
Posts: 1361
Location: Lerkendal

PostPosted: 02.04.2023 22:16    Post subject: Molde - Rosenborg Reply with quote

Molde FK - Rosenborg BK

vs.

Turnering: eliteserien
Tid: søndag 16. april 2023 17:00
Sted: Aker stadion
TV: tv2.no

_________________
(delt bruker - PM for tilgang)


Last edited by Putte on 16.04.2023 19:40; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2887

PostPosted: 10.04.2023 19:09    Post subject: Reply with quote

Da ble det er forventet tap for Molde i Tromsø. Det er bra. Skulle vi vinne borte i Molde neste helg, så ligger vi 6 poeng foran etter 2 kamper. Hadde vært fantastisk, selv for de som ikke bryr seg om poeng, bare om man spiller fin fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 10.04.2023 19:16    Post subject: Reply with quote

Borte mot Molde er en av to kamper i eliteserien hvor det er helt godkjent å spille destruktiv anti-fotball for å drive ned tempo, stykke opp kampen og redusere totalt antall sjanser for å gjøre det mest mulig tilfeldig hvor poengene havner.

Den andre er i Bodø.

Men å spille på den måten i de andre 28 er ikke en god strategi for å ta tilbake tronen.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59483
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.04.2023 21:13    Post subject: Reply with quote

Rekordtidlig(?) sekspoengskamp mot Molde! I alle fall umulig å få til tidligere enn i 2. serierunde. Smile

Er det lov å håpe på at hjemmelaget blir litt nervøse over faren for tidlig å bli litt hektet av?

For vår del er det vel mest spenning rundt valget av sentral midtbane og spisspar. Tipper at Børkeeiet starter fordi at Henriksen umiddelbart tilførte midtforsvaret mer vilje i dueller, da han ble dyttet bakover på tampen i dag. Mer usikker på hva man gjør på topp. Tror kanskje Aga er nærmere Sadiku om det blir endring(er).

Med avspark allerede klokka 17 er det forresten ingen grunn til ikke å bli med bussen sørvestover for å støtte laget. Alle får lang natt søvn før arbeid og skole. RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3232
Location: Oslo

PostPosted: 10.04.2023 23:59    Post subject: Reply with quote

Ingasson og Thorvaldson hadde noen ok involveringer men lukter ikke mange mål akkurat.

Nå har vi til gode å bli utspilt i "toppkamper" mot Molde og B/G så dette kan fort bli en jevnere batalje enn fryktet.

Håper vi murer godt igjen og bruker noen med litt fart på topp.En kamp for innbytter Nelson?
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3700
Location: Oslo

PostPosted: 11.04.2023 14:56    Post subject: Reply with quote

Selv jeg som er optimist sliter med å finne noen tro på at vi får med oss noe herfra. Alt annet enn stortap er positivt i mine øyne. Gruer meg allerede.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6782
Location: South-west coast exile

PostPosted: 11.04.2023 15:13    Post subject: Reply with quote

Jeg sliter nok med optimismen før de "vanlige" kampene. Her tror jeg vi kommer til å bli slakta.
Back to top
View user's profile Send private message
Trolljkar
Rutinert


Joined: 01 Mar 2014
Posts: 865

PostPosted: 11.04.2023 15:18    Post subject: Reply with quote

Skal jeg ta på meg rollen som evig optimist da Very Happy

Så hadde Molde 24 skudd mot Tromsø, men de klarte bare å treffe mål 6 ganger. De 6 tar Hansen fryktelig enkelt Tommel'n opp!

Gutta stepper også opp ett ekstra gir mot Molde, så tror vi får se ett lag som vil (så frykter jeg at de vil ha poeng, over å vil vinne men..).

Det er kunstgress, så vi har ingen unnskyldninger for å ikke spille langs bakken slik det var på et humpete Lerkendal.

Dette tror jeg går bra så lenge vi ikke ligger i egen 16meter i 90 minutter, eller poler ballen på dvergene vi har på topp.

Molde 1-2 RBK RBK
_________________
Definisjonen på galskap er å gjøre de samme tingen om og om igjen, men forvente forskjellig resultat.

- Albert Einstein
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 11.04.2023 15:22    Post subject: Reply with quote

Jeg finner håp i det faktum at vi svært sjelden har blitt direkte utspilt under Reka. Jeg tror at vi med vår tilnærming til fotballen får en fordel og en ulempe, vi har mistet evnen til å dominere kamper vi skal dominere, men til gjengjeld har vi spilt relativt bra i kamper mot lag som vi forventes å tape stort mot. Husker at folk snakket om tidenes forskjell før kampen mot Glimt i fjor. Det samme ser vi nå.

Personlig tipper jeg på en spillemessig ganske jevn kamp hvor Molde er et lite hakk bedre enn oss, og skaper noe mer enn oss. Ville ikke satt pengene mine på Molde med handicap her om jeg spilte på oddsen. 2-1, 1-1, 2-0, 1-0.. Et eller annet i den duren der, ville jeg tippet.

Uansett da, så får vi vel si det sånn at jeg hver dag i uken hadde takket ja til å dårligst være a poeng med Molde etter 2.serierunde når vi så oppsettet og pre season i år..
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1214
Location: Trondheim

PostPosted: 11.04.2023 15:24    Post subject: Reply with quote

Parker bussen og sett Nelson på topp. Beste mulighet til poeng.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3700
Location: Oslo

PostPosted: 11.04.2023 15:39    Post subject: Reply with quote

Prøver å finne et lag som best mulig kan bure igjen:

Hansen
Cornic - Reitan - Rogers - Jenssen - Pereira
Bjørlo - Børkeeiet - Henriksen - Holse
Thorvaldsson


Masse kjøtt i sentrallinja om ikke annet.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Trolljkar
Rutinert


Joined: 01 Mar 2014
Posts: 865

PostPosted: 11.04.2023 15:42    Post subject: Reply with quote

Thorvaldson kommer til å få rødt etter 5 minutter Laughing Var 5 sekund for sein i alle involveringer mot Viking.

Kjør Aga på topp isteden, han jager godt også blir vi tvingt til å spille langs bakken. Har de bare godt av Very Happy
_________________
Definisjonen på galskap er å gjøre de samme tingen om og om igjen, men forvente forskjellig resultat.

- Albert Einstein
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 11.04.2023 16:04    Post subject: Reply with quote

Tror Børkeiet sentralt gir Eikrem-show, så jeg ville kjørt samme oppstilling som mot Viking, men muligens heller Aga og Sadiku på topp.

Så er spørsmålet om man burde driste seg til å kjøre Skjeldbred fra start og håpe han holder iallefall en time, neste kamp er mot Sandefjord en uke senere hvor vi antakelig klarer oss uten ham, men skal vi ha resultat mot Molde så tror jeg ikke vi har råd til å la være å bruke ham så mye som mulig.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
katalogen
Senior


Joined: 02 Apr 2022
Posts: 173

PostPosted: 12.04.2023 11:47    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvor mange billetter Rosenborg har fått disponert til borteseksjonen mot Molde, og evnt. hvordan salget ligger an? Ser Molde rapporterer at det per kl. 11.00 i dag onsdag 12. april er solgt 6814 billetter (total kapasitet på 11 000~). Blir en fin ramme, som alltid, rundt denne kampen.

Når det gjelder Rosenborg laget synes jeg at man fint kan sende ut det samme laget, evnt. erstatte Bjørlo for Børkeeiet (ja, "ut" av posisjon) eller Ciljan (om Rekdal vil starte med han er et annet spørsmål).

Den andre vurderingen er hvorvidt Ingason skal få fornyet tillit eller om Aga skal få starten siden han overbeviste i sitt innhopp. Begge er jo fysisk svake og blir trolig spist opp av Tiedemann og Haugan. Det åpner opp for Sadiku, men for meg vil jeg gjerne se Ingason og Thorvaldsson fra start igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1173

PostPosted: 12.04.2023 11:59    Post subject: Reply with quote

Tipper vi starter med Holse - Henriksen - Per på midten. En god kombo av løpskraft og power. "Ofrer" nok Per i denne kampen i og med at vi "kun" har Sandefjord i neste kamp.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1121
Location: Trondheim

PostPosted: 12.04.2023 13:24    Post subject: Reply with quote

Tipper Holse får heng på Eikrem, mens Henriksen nøytraliserer Mannsverk.
Reitan terger fram det røde kortet til 40-millionersmannen Berisha.
Rogers avgjør en tett, knoklete og stygg bortekamp med å score med leggen fem minutter før full tid. Forhåpentligvis i rett mål.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent23
Rutinert


Joined: 14 Dec 2022
Posts: 709

PostPosted: 12.04.2023 14:30    Post subject: Reply with quote

Hadde jo vært fint om det hadde blitt slik. En seier hadde smakt godt mot fergeleiet.

Men: Vi blir vel utspilt og Molde scorer før første omgang er spilt. 2/3-0 til Molde. Rbk skaper ikke noe spesielt og ball% er 70 30 favør Molde.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3504
Location: Trondheim

PostPosted: 12.04.2023 14:58    Post subject: Reply with quote

Kan bli tøft i Molde.
Vi hadde flaks igjen og takk for det
Runde 1 xG:

Molde (3.22)
Brann (2.46)
Bodø/Glimt (2.21)
HamKam (2.07)
Stabæk (1.37)
Viking (1.27)
Tromsø (0.98)
VÃ¥lerenga (0.82)
Aalesund (0.77)
Odd (0.61)
Haugesund (0.57)

Den fotballen vi spiller skaper ikke klare og nok målsjanser til å være bærekraftig over tid dessverre
Sandefjord (0.47)
Rosenborg (0.47)
Sarpsborg (0.25
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent23
Rutinert


Joined: 14 Dec 2022
Posts: 709

PostPosted: 12.04.2023 15:02    Post subject: Reply with quote

XG sier ikke alt, men er jo ikke overraskende og gir en god indikasjon på at det er altfor dårlig. Ikke noe vits i å pakke dette inn i noe som er lovende.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 12.04.2023 15:57    Post subject: Reply with quote

xG på 40,8 i fjor og scoret 69. Så RBK er i rute. Smile

Alt tilsier jo at det blir tøft i Molde, etter fem tap på rad siden Bendtners lekkerbisken i 2017.

RBK har tapt sju kamper under Rekdal, en med tre mål, to med to og fire med ett mål. Så med mindre det en sjelden gang går fullstendig skeis som i 0-5-tapet under selveste Hamrén så blir jo dette mest sannsynlig en kamp som ender 0-0, 1-0, 2-0, 1-1 eller i beste fall 0-1.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 399

PostPosted: 12.04.2023 17:03    Post subject: Reply with quote

Minner om MFKs siste kamper;

Tromsø - MFK 1-0
MFK - Glimt 2-3
MFK - Stabæk 1-1
Skeid - MFK 1-3
MFK - Ã…lesund 3-0
MFK - Hødd 0-1
MFK - Sandefjord 2-1

Alt går ikke på skinner der om dagen heller RBK
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59483
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.04.2023 23:04    Post subject: Reply with quote

- Det er tøff konkurranse om plassene på laget, slår Kjetil Rekdal fast overfor rbkweb.no.

- Hvor valgte du å starte med Ingason og Thorvaldsson mot Viking?

- De gjorde det ganske bra mot Kongsvinger. Agon har akkurat kommet. Oscar har spilt en del, men vi prøver å få ham litt i annen posisjon. Han hadde et bra innhopp og gjorde en del viktige ting. Så han kommer! Vi må bare gi ham muligheten til å ta de stegene.

(...)

- Er Børkeeiet klar for å starte i Molde?

- Det får vi se utover uka. Han fikk 20 minutter sist og hadde trent tre dager før kampen. Ei ny treningsuke kan gjøre underverker. Vi får se hvordan det blir i Molde.

Les mer: - Tror alle har følelse av å bli sett og brukt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2092

PostPosted: 13.04.2023 00:09    Post subject: Reply with quote

Har vel ikke store trua her, men Molde har heller ikke overbevist voldsomt sålangt heller. Tror ikke vi skal feige ut og begynne med en femmer bak og satse på feks Nelson på kontringer, det blir for baktungt og vil ikke gi resultat.
Bør flytte Henriksen ned som stopper og benke Sam. Børkeeiet, Carlo og PCS på midten, Peireira og Broholm på kantene. Litt lette kanskje,men da har vi iallefall ballspillere på midtbanen. På topp er det litt verre, ingen der som virker veldig skarpe fremfor kassa, men kan velge litt mellom bevegelighet og fysikk. Bør for en gangs skyld prøve å spille langs bakken og få satt opp spissene i boksen. Og så mener jeg at ett keeperbytte er på sin plass,Hansen har tapt seg som skuddstopper og er altfor urolig med ballen i beina.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent23
Rutinert


Joined: 14 Dec 2022
Posts: 709

PostPosted: 13.04.2023 08:50    Post subject: Reply with quote

De rundspilte Tromsø i 90 minutter. At de ikke vant kampen er sånt som skjer i 1 av 100 kamper. Mot oss vil de få hull på byllen. Dessuten er Tromsø bedre enn oss i presspillet.

Tenk deg Berisha presser fullt i 90 minutter mot våre stoppere. Det betyr at vi kalker ballen høyt opp uten adresse. Vi vinner ikke mot Molde da.
Back to top
View user's profile Send private message
BDESupermanStrand
Proff


Joined: 13 Oct 2022
Posts: 311

PostPosted: 13.04.2023 09:08    Post subject: Reply with quote

Klarer du å være mer negativ, eller er du egentlig Molde supporter? Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Next
Page 1 of 14

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb