English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jayden Nelson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Tordenbukser
Junior


Joined: 21 Dec 2021
Posts: 24

PostPosted: 04.12.2023 09:18    Post subject: Reply with quote

Liker Nelson.
Gjør sabla mye rart, men herlig type!

Synes Maalen (og forsåvidt Rekdal) har fått for lite ut av han. Med det drivet og teknikken burde Nelson kjæle med krittet langt mer, komme seg ned til dødlinja og dælje inn på Sæter/Isak/Holm/RWP etc. Evt. danse forbi backen og ta all æren sjøl.

Han har pådratt RBK flere brudd enn du finner på på Ort.Pol. på St.Olavs, men synes han viser veldig god progresjon nå på slutten av sesongen.

Få inn den nye treneren, få satt pre-season skikkelig og så kommer Jayden fykende ut av startblokkene til våren.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5476

PostPosted: 04.12.2023 09:48    Post subject: Reply with quote

Han har utviklet seg fint gjennom sesongen. Startet med å gjøre mye rart, men er allerede nå klar for en bedre liga.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18496

PostPosted: 04.12.2023 09:55    Post subject: Reply with quote

Enig, han har faktisk vist god utvikling under Maalen. Gjør mye rart, men er ekkel å spille mot og svært mye av det vi skaper kommer via han. Er vel strengt tatt vår eneste spiller (i tillegg til Nypan) som kan gi litt penger i neste vindu (og da selger vi nok, vi har jo en spillersalgspost i neste års budsjett også).
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13699
Location: Namsos

PostPosted: 04.01.2024 19:24    Post subject: Reply with quote

Johansson får spørsmål om det er noen av spillerne som har imponert han ( Han har sett nesten alle kampene RBK spilte i fjor )

Og da svarte han Nelson.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
jorji
Proff


Joined: 31 Mar 2011
Posts: 426

PostPosted: 04.01.2024 19:57    Post subject: Reply with quote

Blir svært spennende å se Nelson fremover. Håper og tror at mange av de unge, inkl Nelson, kommer til å utvikle seg godt som spillere denne sesongen
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18388
Location: Oslo

PostPosted: 04.01.2024 20:00    Post subject: Reply with quote

Det er jo et helt insane råtalent i Jayden, både fart og teknikk. Klarer Johansson å utvikle dette så scorer han 15+ denne sesongen ov blir solgt for over 50 mill.

Men han fremstår jo som fotballdum, så det kreves nok veldig god coaching.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2881

PostPosted: 04.01.2024 22:23    Post subject: Reply with quote

Om Nelson scorer 15+, noen målgivende og utvikler samspillet sitt, så går han for mye mer enn 50 millioner. Botheim gikk for 80. Karlsbakk for nesten 40. Bare for å nevne noen.
Back to top
View user's profile Send private message
pappabrun
Senior


Joined: 27 Nov 2014
Posts: 124
Location: San Giljan, Malta

PostPosted: 05.01.2024 17:45    Post subject: Reply with quote

Med tanke på at Nelson er den som har imponert han mest, så må han jo være utrolig skuffet over resten. MTP. hvilken TYPE spiller Nelson er mener jeg da selvfølgelig.
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 759

PostPosted: 05.01.2024 20:38    Post subject: Reply with quote

Mulig han ikke først og fremst tenker på spilleren som har prestert best, men noe som "oi, her har vi noe veldig spennende å jobbe med"
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 05.01.2024 20:41    Post subject: Reply with quote

Mulig han ikke tenker på at her har vi noe å jobbe med, men heller «oi, han var kjekk!»
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6549
Location: Heaven

PostPosted: 05.01.2024 21:13    Post subject: Reply with quote

Var ikke akkurat så mange andre og bli imponert over utenom tidvis emil og sverre.
Han må blitt sjokkert over ulrik sitt nivå iallefall.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 05.01.2024 22:30    Post subject: Reply with quote

Danserud wrote:
Mulig han ikke først og fremst tenker på spilleren som har prestert best, men noe som "oi, her har vi noe veldig spennende å jobbe med"


Det var også slik jeg forstod svaret hans.
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.01.2024 01:10    Post subject: Reply with quote

– Det var litt interesse før jul, men jeg ønsker å fokusere på sesongen som kommer. Jeg har ikke lyst til å snakke om andre klubber, sier Nelson.

Han hevder klubber fra Frankrike, Tyskland, Belgia og Portugal var på, men at det aldri ble noe konkret.

– Jeg tenker ikke på det, jeg tenker på det jeg kan kontrollere, å gjøre det bedre i RBK. Agenten min og jeg har blitt enige om å fokusere på RBK. Jeg kom hit for å ta neste steg og jeg føler definitivt at Alfred og Jordi kan hjelpe med det, sier Nelson.

Les mer: Applauderer RBK-sjefens grep. Nå håper driblefanten på kjempeeffekt: – Spennende tider
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
jorji
Proff


Joined: 31 Mar 2011
Posts: 426

PostPosted: 22.01.2024 21:36    Post subject: Reply with quote

En god del 1:1 coaching i Åpen mic videoen med Alfred, har troa på at det blir Jayden's sesong
Back to top
View user's profile Send private message
pappabrun
Senior


Joined: 27 Nov 2014
Posts: 124
Location: San Giljan, Malta

PostPosted: 22.01.2024 22:47    Post subject: Reply with quote

Det er jo ganske åpenbart at gutten har talent. Han er fortsatt veldig rå, og det ser selvfølgelig trenerne. Gjetter på at han er VELDIG motivert for at Rosenborg ikke skal bli siste stoppested i Europa. Canada er jo litt sånn som Norge for tiden, men en del spennende talenter på gang. Jeg gjetter derfor at Jayden blir årets spiller og selges for 100+ millioner etter årets sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.02.2024 18:12    Post subject: Reply with quote

Nelsom om Johansson:

– Jeg tror fansen har noe å glede seg til med ham ved roret. Det har vært veldig bra så langt, og jeg føler allerede at jeg har utviklet meg. Han bruker mye tid på hver enkelt, jeg har også vært i flere én-til-én-møter både med Alfred og de andre i teamet, og terper detaljer. Alt ligger til rette for å ta et nytt nivå, sier han.

– Hvilke detaljer?

– Det handler om å forbedre det som allerede er mine styrker, som hurtigheten og teknikken. Og samtidig jobbe med å bli bedre én–mot-én defensivt.

(...)

– Jeg har det veldig bra i Trondheim. Folk er interesserte i RBK, og kommer hele tiden bort og sier fine ting når jeg og kjæresten er ute og går i byen, smiler han - og understreker dette med at han ikke valgte å dra hjem til Toronto til jul.

– Nei, vi ble værende. Vi hadde en veldig fin feiring i Trondheim. Det var ordentlig julestemning i byen.

Les mer: RBK-profilens krystallklare mål: - Det kan du skrive
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.03.2024 00:24    Post subject: Reply with quote

I debutsesongen på Lerkendal noterte Nelson seg for fire mål og fem målgivende pasninger i Eliteserien.

Det holder ikke i 2024.

– Jeg føler at jeg fortsatt har en lang vei å gå. Jeg føler at jeg forbedrer meg hver eneste økt, spesielt nå som Alfred har kommet inn. De forventer mye av meg. Jeg føler at det er mer i vente fra Jayden Nelson.

– Hva forventer du av deg selv, da?

– Jeg har et mål for meg selv hvert eneste år. Denne sesongen har jeg et mål om ti og ti. Det er målet.

Les mer: Nå kommer RBKs lynving med et løfte til fansen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.04.2024 22:19    Post subject: Reply with quote

Jayden Nelson forteller videre at det er en tilbakemelding han har fått fra trenerteamet på noe han ikke har vært god nok til. En detalj han har tenkt å bli bedre på i framtiden.

– Tydeligvis må jeg være mer defensiv i spillet, så det er noe jeg skal jobbe med, sier han.

Alfred Johansson sier canadieren har hatt prestasjoner på trening som har svinget, men ser klart at han har en revansjelysten ving som ønsker å ta tilbake venstreving-plassen.

– Han hadde et fint innhopp mot Godset, også har han fulgt opp det med noen treninger hvor det prestasjonsmessig har vært litt opp og ned. Når vi prater med ham, er det definitivt en spiller som er motivert for å bevise at han vil tilbake inn og ha flere minutter. Så det er absolutt en revansjelysten Jayden, sier svensken.

Les mer: Blitt benket i to strake kamper: – Absolutt en revansjelysten Jayden
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3477
Location: Trondheim

PostPosted: 21.04.2024 00:21    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker det her er en spiller som ikke er helt med på det teamet ønsker av ham.
Jeg tror det blir flere skuffende innhopp dessverre.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1890
Location: Selsbakk

PostPosted: 21.04.2024 11:02    Post subject: Reply with quote

Han er en uslepen diamant. Jeg mener fremdeles at vi bør selge han for det vi får for ham - dette på tross av at forumet ble forbannet i vinter når jeg skrev dette.

AJ har gitt Nelson desidert mest fokus i begynnelsen - når han startet opp som trener - det førte i hvert fall ikke til noe positivt. At AJ plutselig skal klare å få Nelson til å fungere opp mot potensialet sitt mener jeg er lite sannsynlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 767

PostPosted: 21.04.2024 12:28    Post subject: Reply with quote

Kanskje er potensialet allerede nådd?
Back to top
View user's profile Send private message
Driblevækk
Veteran


Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1470
Location: Drammen

PostPosted: 21.04.2024 12:35    Post subject: Reply with quote

Nelson er fotballdum, hvor mange ganger trenger man å gjenta dette? Mangler forståelse for spillet, har kun en fart som han ikke evner å utnytte engang. Bør selges til fordel for lagspiller.
_________________
Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS)
Back to top
View user's profile Send private message
Fandrem
Junior


Joined: 25 Mar 2024
Posts: 5

PostPosted: 21.04.2024 12:52    Post subject: Reply with quote

Flere enn meg som også synes det virker som han mangler tilslag på ballen? Innleggene hans er ofte lave, uten særlig fart og går rett i første motspiller inne i boksen. Samtidig virker det som han har skuddfot når ballen ligger godt til rette (ref moldekampen). Er og forblir et mysterium for meg denne Nelson.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4921

PostPosted: 21.04.2024 13:14    Post subject: Reply with quote

Driblevækk wrote:
Nelson er fotballdum, hvor mange ganger trenger man å gjenta dette? Mangler forståelse for spillet, har kun en fart som han ikke evner å utnytte engang. Bør selges til fordel for lagspiller.


Og det er derfor vi i det heletatt kunne hente han. Dette er en spiller som må utvikles.
Back to top
View user's profile Send private message
Driblevækk
Veteran


Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1470
Location: Drammen

PostPosted: 21.04.2024 14:20    Post subject: Reply with quote

I løpet av tiden hans her har det vært null, nada og niks utvikling. Ikke et spor engang. Så hvor lenge skal vi besitte en spiller som hemmer laget i 95/100 av gangene han er på banen? Selg.
_________________
Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS)
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Next
Page 14 of 15

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb