English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Hammerfjell Sæter
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 79, 80, 81  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 13.02.2024 16:58    Post subject: Reply with quote

Snabeltann wrote:
Hvor mye koster egentlig skadede spillere i lønnsutgifter? Såvidt jeg har forstått er vel slik at skadede spillere mottar full lønn fra klubben de første 14 dagene av sykmeldingen, etter så dekker NAV opptil 6G, så har klubben forsikringsordninger som dekker hele/deler av eventuelt resterende lønnsbeløp?


Det vil jo gjøre at det bør være midler til å låne inn isåfall. Men skal man hente noe permanent så sitter man jo der med seks spisser hvis alle er friske og raske til høsten.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13699
Location: Namsos

PostPosted: 13.02.2024 19:43    Post subject: Reply with quote

Sagbakken på Twitter:

- Liten meniskade på sæter. Ikke operasjon, estimert tre-fire uker før helt klar. Sitat Alfred Johansson, sak på vei - adressa

– Vi har undersøkt ham og besluttet i dag at vi skal gå for en konservativ tilnærming på hans behandling, hvilket innebærer at vi vil se han nå i det vi vil kaller «return to play». Det betyr kort og godt at vi skal ha ham tilbake i trening så kjapt som mulig, slik at han kan skyte ballen i mål mot Sandefjord, sier Johansson.

https://www.adressa.no/sp...e-advarsel
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3597

PostPosted: 13.02.2024 20:33    Post subject: Reply with quote

Det er lov å håpe, men jeg tviler sterkt på at han er tilbake så fort. Tipper de må operere til slutt allikevel og at han ikke er tilbake før etter sommeren.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.02.2024 20:49    Post subject: Reply with quote

Gjenstår å se, ja. I første omgang er planen å presse kneet såpass mye at det forhåpentligvis blir meldt "bra nok til å spille med". Ellers blir det nok operasjon.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 13.02.2024 20:58    Post subject: Reply with quote

Om noen måneder får vi det klassiske avisoppslaget om hvordan han har spilt med smerter, men ofret seg for laget og derfor er ute med skade i 12 måneder til. Rinse and repeat.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6549
Location: Heaven

PostPosted: 13.02.2024 23:01    Post subject: Reply with quote

Han hadde blitt sent hjem fra medisinsk om en utenlandsk klubb hadde prøvd og kjøpe han.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2527

PostPosted: 14.02.2024 09:39    Post subject: Reply with quote

Av all erfaring som finnes der ute i verden på meniskskader så må man likevel bruke masse tid på å teste kneet før eventuelt operasjon? Spesielt, selv om dette ikke er snakk om en kriseopersjon (sikkert en form for ruptur) med lang opptreningstid.
Back to top
View user's profile Send private message
Sakshaug
Senior


Joined: 11 Feb 2019
Posts: 102
Location: Trondheim

PostPosted: 14.02.2024 10:41    Post subject: Reply with quote

Helsenorge wrote:
Behandlingen er da opptrening og styrketrening av musklene rundt kneet. Det er svært gode resultater med slik opptrening. Derfor bør du alltid ha opptrening etter en slik skade. Kun et fåtall av de med slike skader trenger operasjon.

Kan hende du har lest dette. Tror uansett det ikke er noe annet vi kan forholde oss til inntil videre. De har vel rutinemessige sjekker på alle skader. Tipper røntgen eller noe lignende har påvist slitasje som ikke er så alvorlig som fryktet. Tror også media (ifa. TV2 og Nidaros) fikk nyss i at det gjaldt menisken og gikk ut ifra verste mulige scenario når de rapporterte rykter.
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 342

PostPosted: 14.02.2024 12:21    Post subject: Reply with quote

Operasjon har alltid hatt et ufortjent godt rykte som et tiltak som gjør alt bra igjen. Spesielt de siste 10-15 årene har det blitt en økende erkjennelse at det ikke nødvendigvis er slik.

Så vet vi at den største risikofaktoren for skade er tidligere skade. Og hvis spillere først er skadeutsatt i hans alder, blir det sjeldent bedre - med naturlig variasjon i omfang. Man tror man har knekt «skade-koden», men så kommer det tilbake med ujevne mellomrom.

NÃ¥r det er sagt, RBK har i 2024 et trenerteam som kan mye mer om belastningsstyring enn tidligere.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.02.2024 00:01    Post subject: Reply with quote

Brann-ortoped Asle Kjellsen (...) fjernet all tvil om spekulasjonene om operasjon.

– Det er en kjempefyr. All respekt til dem og han som bidro. Han har operert mange, så han vet hva han snakker om, sier Sæter.

(...)

– Det er helt uproblematisk at de kunne brukte ham. Han er kjent i Norge for å være dyktig og det var vel bare snakk om en «second opinion», sier Horneland.

Les mer: RBK fikk rivalens hjelp med Ole Sæter: – All respekt til dem
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 983

PostPosted: 15.02.2024 11:21    Post subject: Reply with quote

Bedreviteren wrote:
Så vet vi at den største risikofaktoren for skade er tidligere skade. Og hvis spillere først er skadeutsatt i hans alder, blir det sjeldent bedre - med naturlig variasjon i omfang. Man tror man har knekt «skade-koden», men så kommer det tilbake med ujevne mellomrom.


Største suksessfaktoren for å unngå slitasjeskader er om RBK slutter å bytte trener hvert år. Ny trener skal alltid gjøre ting annerledes enn forgjengeren og vipps så har du slitasjeskader over en lav sko på de spillerne som er i faresonen. Et forutsigbart og stabilt treningsregime over tid samt en trener som ikke driver rovdrift på spillere fordi han har kniven på strupen er den beste måten å forhindre nye slitasjeskader på.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.02.2024 20:41    Post subject: Reply with quote

For en uke siden la RBK en liten plan for å få bukt med skadehistorikken til den fargerike spissen fra Singsaker.

– Vi skal være nøye på det som skjer før og etter trening, forberede kroppen og sørge for at man er best mulig rustet. Så får man ta dag for dag, sier Sæter.

– Få kroppen til tåle nok trening. Det er viktig for meg, for trenerne. Det er en felles enighet. Så får vi se hvor mye jeg kan trene, fortsetter han.

(...)

– Er du redd for at din sene blomstring gjør at du aldri vil bli helt skadefri?

– Nei, jeg ser heller på at jeg har kommet meg hit og gitt håp til andre som drømmer om ta store steget. Det er ingenting å være redd for, det er ingen grunn til at jeg skal ha en dårligere kropp enn de som har vært her i ti år, sier Sæter.

Les mer: La ny plan for å holde RBK-spissen skadefri: – Tror definitivt det kan gå
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.02.2024 18:29    Post subject: Reply with quote

– Det går fint nå. Jeg hadde første økt med laget i dag, så det var veldig positivt.

Det sier Ole Sæter, som riktignok ikke var med på hele økta tirsdag, men snarere de første 45 minuttene.

– Det er en rolig innfasing. Etter hvert skal jeg være med mer og mer, men det er absolutt en begynnelse i hvert fall.

(...) helgas treningskamp mot Molde går uten ham, men neste helgs kamp mot Tromsø utelukker han ikke helt.

– Det er veldig vanskelig å si. Jeg er nødt til å ha nok treninger med laget, få tilbake relasjonene, komme inne i systemet, så skal vi se at vi kommer oss tilbake. Men det er vanskelig å sette en dato på det.

Les mer: Positive svar for Sæter: – Kan ikke la meg rive med
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.03.2024 22:11    Post subject: Reply with quote

– Jeg føler jo at jeg tidlig har pådratt meg en slags hjerneskade om å «fake it till you make it», og hele tiden på tro på det du ikke nødvendigvis tror på. For da tror jeg at det er større sjanse for at det skjer, sier RBK-spissen.

Samtidig erkjenner han at han tidvis, spesielt i starten av Rosenborg-karrieren, trolig gikk RBKs mediesjef Jørgen Stenseth på nervene.

– I starten var han veldig sjokkert. Da tror jeg han var litt sånn «hva i alle dager er det du holder på med!?», sier Sæter.

Det bekreftes av Stenseth selv.

– Jeg husker at det allerede i de første intervjuene kom noen ganske sjuke meldinger. Jeg tror alle ble litt sjokkert og det sikkert var noen spillere som tenkte «hvem i all verden er denne klovnen her», sier Stenseth og ler godt.

Ifølge Sæter prøvde RBKs mediesjef å roe ham ned i starten.

– Men da får det motsatt effekt. Da har jeg lyst å slå enda hardere tilbake. Det er litt sånn at hvis noen sier «det her får du ikke til», ja, da skal jeg faen meg vise deg. Da skal jeg slå tilbake med dobbelt slag, sier Ole Sæter.

Les mer: Sæter sjokkerte en hel klubb: – Hvem i all verden er denne klovnen?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Frank1
Junior


Joined: 10 Mar 2024
Posts: 33

PostPosted: 22.03.2024 22:37    Post subject: Reply with quote

Skadesituasjonen til Sæter blir ekstremt viktig i år, uten han skal det bli tøft med en topp fem plassering
Back to top
View user's profile Send private message
fatslick
Senior


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 198

PostPosted: 22.03.2024 23:43    Post subject: Reply with quote

Gitt at han offisielt blir vurdert som skadefri og klar til kamp? Med hans historie, hvor lenge vil det være?
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2527

PostPosted: 23.03.2024 12:46    Post subject: Reply with quote

nå er det kneet som var problemet, så for håpentligvis har han også brukt tiden godt på å trene fremsiden av lår, hamstring og legg, noe som han har vært et generelt problem for han etter langtidsskaden hans. Det er nok derfor han går så offensivt ut også. Føler seg nok meget pigg.
Back to top
View user's profile Send private message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 863

PostPosted: 23.03.2024 13:22    Post subject: Reply with quote

Tipper han blir skadet igjen 2. serierunde
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.03.2024 13:14    Post subject: Reply with quote

I fjor røk store deler av vårsesongen på grunn av en lårskade. Denne vinteren er det kneet, og nærmere bestemt menisken, som har gjort livet surt for RBK-spissen.

– Det er definitivt den mest bipolare prosessen jeg har vært igjennom. Før jeg fikk svar så på hva det var, så var det den mest utfordrende prosessen jeg har vært igjennom, fordi hodet ditt er overalt. Du vet at med knær så er det veldig stort spenn i hva alvorlighetsgraden kan være. Det er en smerte jeg ikke har kjent før. Det likte jeg ikke, forklarer Sæter.

Da RBK ankom Marbella for sin andre treningsleir i midten av februar, var det med en usikker Sæter på flyet.

I Spania skulle han sammen med RBKs fysiske apparat, samt Brann-lege Asle Kjellsen, få svar på om han måtte under kniven eller ikke.

– Da vi først ringte Asle var det jo rett og slett fordi jeg bare gikk. Jeg trente helt vanlig styrke, så skulle jeg bare gå og så klarte jeg ikke å gå. Foten min låste seg. Det har vært mange jeg har tenkt at «dette går ikke», og så har jeg gått hjem med en helt grusom følelse. Det har vært det mest utfordrende. Du får ikke fred til hode. Det var litt dommedag da jeg møtte ham på Marbella. Det var enten eller.

Les mer: Dette har han aldri sagt høyt før: – Ikke turt å si det
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JBH
Senior


Joined: 13 Sep 2022
Posts: 155
Location: Toril, Davao City, Philippines

PostPosted: 29.03.2024 14:48    Post subject: Reply with quote

Ole sæter fikk en knapp omgang ute på banen i Stavanger, uten å anstrenge seg for mye i 0-5 tapet. Men det var tydelig mer enn nok for kroppen til Sæter . Nå er han tydeligvis uaktuell til mandagens kamp igjen. Gikk tidlig av på treninga i går , og dukket ikke opp på treninga i dag. Tror ikke vi skal ha fornstore forventninger til at OS skal være mannen som redder RBK i 2024. Mannen har jo styrke som silkepapir .
_________________
RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Duncan
Senior


Joined: 16 Aug 2016
Posts: 186

PostPosted: 29.03.2024 15:05    Post subject: Reply with quote

Mange kilder på "X" som sier at han deltok på 11vs11 på trening i dag..
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2599
Location: Heimdal

PostPosted: 29.03.2024 18:42    Post subject: Reply with quote

Jeg var der og kan bekrefte at han deltok Smile
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.03.2024 19:26    Post subject: Reply with quote

Ja, han var med i dag.

Det var på onsdag han ga seg tidlig og i går at han ikke var med.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bjermer
Junior


Joined: 29 Mar 2024
Posts: 32

PostPosted: 29.03.2024 19:49    Post subject: Reply with quote

Håper han spiller og er i noe form. Han blir svært viktig mot Sandefjord. Vi har ikke en habil reserve GK som kan spille korte pasninger. Mot Viking slo han langt rett i fanget på Vikingstopperne som sendte ballen framover og rett i rbks mål.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 949

PostPosted: 29.03.2024 20:35    Post subject: Reply with quote

Vi kommer ikke til å legge om og slå langt uansett. I Alfreds system mener jeg Isak er vår nummer en (ja, han er skadet), med gode ferdigheter feilvendt. Vi så klare eksempler på det i fjor, at han bidro sterkt i det oppbyggende spillet. Dette er ikke Sæters styrke. Han er svakere teknisk og fysisk, men har selvsagt styrken sin når ballen ligger foran ham og han kan bruke slegga. Kommer dessuten rett fra skade. Står for at det vil være bedre å bruke Nypan som falsk nier. Da får vi også brukt Tagseths styrker på midten, med presspill, driv med ball og god pasningsfot. Tagseth har også begynt å vise seg målfarlig fra indreløperposisjon.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 79, 80, 81  Next
Page 80 of 81

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb