English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2020
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6768
Location: South-west coast exile

PostPosted: 27.02.2020 11:43    Post subject: Reply with quote

Ny venstreback? Meling drar ikke nå, om noe trenger vi backup for han.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3906
Location: Oslo

PostPosted: 27.02.2020 11:45    Post subject: Reply with quote

Dette var etter sommervinduet såvidt jeg forstår. Tipper han forsvinner da.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.02.2020 12:00    Post subject: Reply with quote

Nå ser det jo ut som Tagseth tar steg fort, han får mye spilletid og skryt, og vil være i diskusjonen om startplass denne sesongen, men det er jo et spørsmål hvordan utviklingen til Tørset Johnsen er om dagen. Han virker rimelig iskald. Jeg tipper at et eventuelt lån av Selnæs vil få noen umiddelbare konsekvenser for andre midtbanespillere, og kanskje er et utlån bedre for Johnsen akkurat nå enn å være 'junior 2' på midtbanen.

Jeg tviler på at han er/regnes som bedre enn Zachariassen, Trondsen og Konradsen allerede i 2020.

Mitt semirealistiske drømmelag:

Hansen

Reitan - Tore - Besim - Meling

Skjelbred - Selnæs - Tagseth

Adegbenro - Dino - Ceide

Benk:
Faye
Ogbu
Ã…sen
Zachariassen
Trondsen
Helland (impact sub)
Friday
Holse


Grunnleggende forutsetninger:

* Besim har returnert, og viser seg å dominere som førstevalg i midtforsvaret
* Dino viser seg å være en klassisk midtspiss av beste merke
* Reitan har blitt mye bedre i Glimt
* Ceide er årets komet, og skyver Adegbenro over på motsatt side.
* Selnæs forlenger lånet ut sesongen
* Tagseth banker så hardt på døra at Zachariassen tidvis må vike.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3751

PostPosted: 27.02.2020 12:22    Post subject: Reply with quote

Den benken hadde vel tatt seriegull omtrent alene. Gigantisk luksusproblem.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 27.02.2020 12:28    Post subject: Reply with quote

Neida. Trondsen kan eventuelt selges for profitt, eventuelt tar han over for Meling på venstre back. Holse og Friday er arvtagere/alternativer for Adegbenro og Dino. Zachariassen blir fort fast når Selnæs flytter på seg.

Så fyller vi på med talenter når vi selger spillere. Knirkefritt Wink
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6688

PostPosted: 27.02.2020 16:24    Post subject: Reply with quote

Greit nok at vi snakker om at Trondsen KAN ta over for Meling, men han har da vitterlig i likhet med Åsen sagt at han er midtbanespiller og det er der han skal satses på..

Med mindre Horneland har magiske overtalelsesevner tror jeg ikke det har forandret seg :p
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 28.02.2020 09:23    Post subject: Reply with quote

Joda. Men nå er det forskjell på å spille venstreback i Rosenborg og i Stabæk - jeg tror nok mange spillere vil misunne Birger Meling den rollen han har på banen. Og dette forutsetter jo egentlig at han ikke klarer å danke ut noen av midtbanespillerne mine, og dessuten at han ikke kjøpes av en større klubb. Han har jo alle forutsetningene for å være en glimrende moderne back, Trondsen.

Jeg tror jo egentlig at Anders Trondsen plutselig kan være vår beste midtbanespiller hvis han bare får tillit når han er skadefri og er skadefri når han har tillit.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
larenim
Veteran


Joined: 12 Jul 2005
Posts: 1072
Location: Sørlandet

PostPosted: 28.02.2020 22:08    Post subject: Reply with quote

Bare for å sagt det har jeg klokkertro på Rosenborg i 2020. Gleder meg til forumet snur og alle er sånn «Horneland for mayor!!!».
Back to top
View user's profile Send private message
SvennO
Rutinert


Joined: 21 Feb 2012
Posts: 589
Location: Norge

PostPosted: 28.02.2020 22:15    Post subject: Reply with quote

Framover er det da kjempframgang. 3 skudd i treverket i tillegg til 4 mål ivdag. Mye mål i treninger og kamper. Det går klart fram at stemningen i gruppa er mye bedre enn i 2019. Det må naturligvis lukes ut amatør feilene i forsvar. Som Pål sier vi scorer mye mål. Det er jo det Lerkendal publikummet vil se?

Nå er det supporterenes tur til å heve nivået fra 2019!
Hva med å starte her inne?
Back to top
View user's profile Send private message
KotengUT
Junior


Joined: 28 Feb 2020
Posts: 3

PostPosted: 28.02.2020 22:58    Post subject: Reply with quote

Hva mener du med at det er dette folk vil se? Vil vi se pælming eller ensidig spill og forsøk på å tråkle seg gjennom på en side av banen til vi får en eller annen dødball vi skaper noe på? Vi spiller offensivt orientert lillestrømfotball. Vi henger ikke sammen bakover, og vi får ikke 5 mål i en tellende kamp mot et lag som gidder.
Back to top
View user's profile Send private message
Zarm93
Veteran


Joined: 06 Apr 2015
Posts: 2743

PostPosted: 28.02.2020 23:17    Post subject: Reply with quote

Vi scoret fem mål mot Viking i en tellende kamp forrige sesong. Samme trenerteam og alt. Men de gadd vel kanskje bare ikke?
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 28.02.2020 23:45    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Greit nok at vi snakker om at Trondsen KAN ta over for Meling, men han har da vitterlig i likhet med Åsen sagt at han er midtbanespiller og det er der han skal satses på..

Med mindre Horneland har magiske overtalelsesevner tror jeg ikke det har forandret seg :p


Trondsen blir vel fortrengt når Skjelbred returnerer?

Taggseth har sagt at han vil være fornøyd med å spille venstreback om det er veien inn i førstelaget og mer spilletid. Og Åsen har vel også vært mindre avvisende nå enn den gangen han forlot Rosenborg heller enn å bli omskolert til venstreback.

Nå har vi jo også luksusproblemet med Adegbenro og Ceide som spiller best i samme posisjon. Vi har jo hatt en lang tradisjon med offensive backer, type Bergdølmo og Saarinen, så det ville vært spennende og sett om Ceide eller Taggseth kunne videreført den tradisjonen om det var der en av de fikk muligheten til å spille fast. Svenssons omskolering på den andre sida ble jo også en solskinnshistorie for klubb og spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 29.02.2020 12:18    Post subject: Reply with quote

Nå har jeg i alle fall plotta inn aktuelle kamper i kalenderen. Kjenner at jeg er bra ferdig med vinteren og klar for litt tribuneliv. Det blir Rosenborg i 2020 også.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 29.02.2020 13:08    Post subject: Reply with quote

KotengUT wrote:
Hva mener du med at det er dette folk vil se? Vil vi se pælming eller ensidig spill og forsøk på å tråkle seg gjennom på en side av banen til vi får en eller annen dødball vi skaper noe på? Vi spiller offensivt orientert lillestrømfotball. Vi henger ikke sammen bakover, og vi får ikke 5 mål i en tellende kamp mot et lag som gidder.


kanskje like greit å holde seg hjemme da, og f.eks se Tore på sporet?
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 29.02.2020 15:59    Post subject: Reply with quote

Tro når det skal avgjøres hvem som tar over kapteinsrollen etter Jensen? Konradsen hadde kapteinsbindet i første omgang av gårsdagens kamp, men klarte ikke å se hvem som hadde det i andre omgang. Noen som fikk det med seg?
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10955

PostPosted: 29.02.2020 16:40    Post subject: Reply with quote

Synes det er veldig rart egentlig at Konradsen går rett inn med startplass og som kaptein i kamp etter å ha vært ute i 4 måneder(?). Var vel sagt at laget skal spisses nå? Da må folk som har vært ute fases inn. Ja, man kan også argumentere for at man skal "få i gang" alle, at det kun er treningskamper enda, osv. Men synes det blir feil at folk skal gå rett inn, og som kaptein på et lag de ikke har spilt sammen med på år og dag. Hadde vært noe annet om Konradsen var vår soleklart beste spiller også, men utenom en liten periode på sommeren i fjor så har han aldri vært det.

Fikk ikke med meg hvem som ble kaptein når Konradsen gikk ut.
Back to top
View user's profile Send private message
larenim
Veteran


Joined: 12 Jul 2005
Posts: 1072
Location: Sørlandet

PostPosted: 29.02.2020 23:48    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi får se mer av toppnivået til Konradsen enn vi gjorde i fjor, og han må jo få spille noen treningskamper han også, og han er jo en leder og kontinuitetsbærer har han vel kanskje også blitt så hvorfor ikke kaptein?

Med den avataren din med hjerte rundt Horneland burde det vel kanskje ligget større tiltro til trenerens evne til å bedømme slike ting?
_________________
/ Slapp av folkens, det her ordner seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Mulder
Junior


Joined: 04 Apr 2018
Posts: 32

PostPosted: 01.03.2020 00:21    Post subject: Reply with quote

Jeg er optimistisk når det kommer til Konradsen i år. Han viste seg fra sin bedre side i sommer, og sleit vel med smerter etter det, noe som helt sikkert la en demper på spillet. En Konradsen med frisk kropp og god konkurranse fra såvel etablerte spillere og unggutta kan levere bra i år, tror jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2468

PostPosted: 01.03.2020 13:35    Post subject: Reply with quote

Fryktelig trist hvis Konradsen får plassen til Tagseth, men det er nok ikke annet å forvente.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 01.03.2020 14:17    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Synes det er veldig rart egentlig at Konradsen går rett inn med startplass og som kaptein i kamp etter å ha vært ute i 4 måneder(?).


Jeg tror valget av kaptein i fredagens kamp, rett og slett handlet om at han var visekaptein under Jensen. Kan nok diskuteres om det er rett å gi spillere som har vært så lenge ute kapteinsbindet med en gang. Tror fort at valget havner på Konradsen som fast kaptein, men spørs hva trenerteamet tenker ang. spilletid på midtbanespillerne.

Har tenkt litt på om Zachariassen kan være et alternativ til kapteinsrollen, men regner med at han ikke får det grunnet lite fartstid i klubben. I følge Hornelands uttalelser, så burde han være veldig aktuell. Han står for mye av det Horneland ser etter i en indreløper. I tillegg er han en som alltid går foran i krigen og jobber sokka av seg i hver eneste kamp. Hvis det hadde skjedd, så er i alle fall opprøskningen i spillergruppa fullkommen.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3338
Location: Sandnes

PostPosted: 01.03.2020 15:21    Post subject: Reply with quote

En kaptein bør være en ledertype og være et godt ansikt utad for klubben, ha god treningsmoral etc. Men også være en som er fast på laget. Konradsen er nok et godt tips, men dersom han ikke finner godformen kommer Tagseth eller Åsen eller andre fort foran i laguttaket. Konradsens toppform kan være et stykke unna nå når han har vært ute såpass lenge. Så jeg blir ikke veldig overrasket om Konradsen ikke blir kaptein.

Jeg har mer tro på Hansen egentlig. Han har også vært skadet, men tipper han er klart førstevalg i mål så fort han er klar.

Ellers er Reginiussen et alternativ - og kanskje Meling også?

Vi kan godt ha en som gir litt mer av seg selv på Europa-pressekonferanser enn det Mike Jensen gjorde. Og dermed er gjerne Helland et godt alternativ - blir mer sirkus med han.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 01.03.2020 15:31    Post subject: Reply with quote

Helland har ikke riktige holdninger for å være kaptein. Det ser vi gjennom at han ikke er bevisst på å jobbe med det han er dårlig på, nemlig det defensive bidraget. Han sluntrer unna den defensive oppgaven og det kan ikke en kaptein gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 01.03.2020 15:38    Post subject: Reply with quote

En del trenere (og spillere) ønsker ikke keeper som kaptein. Er for langt unna der det ofte skjer når det må kommuniseres ute på banen.

Reginiussen var kaptein i 2015, men sa fra seg kapteinsrollen rett før Jensen tok over. Det var ikke bare pga. skaden han pådro seg i 2015.

https://www.adressa.no/10...5385b.html

"Å være kaptein betyr også å være tilstede på mer enn det som skjer på treningsfeltet og i kamp. Det handler om representasjon, blant annet i form av en "kickoff" på Ullevaal før seriestart.

Som småbarnsfar og fysioterapi-student handlet Reginiussens valg om å gi fra seg bindet også om totalbelastningen.

— Det er en kabal som må gå opp, og det er greit at noen andre tar på seg de pliktene et kapteinsverv medfører utenfor banen, også, sier Reginiussen."


Helland burde derfor være et naturlig valg som kaptein når han er skadefri og spiller. En av få med naturlig autoritet. Kanskje løfter det Helland et lite ekstra hakk også, samt at han forstår at han som kaptein også må påta seg en litt annen rolle enn å være eplekjekk i intervjuene. Tror han hadde vokst med oppgaven og vil kreve alt av de andre spillerne når laget må heve seg i motgang. Samt være en strålende representant for klubben utenfor banen.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3342
Location: Trondheim

PostPosted: 01.03.2020 16:30    Post subject: Reply with quote

Er det egentlig så mange som bryr seg om hvem som er kaptein a? Velg foran hver kamp. Føler hele greia er blåst opp
Back to top
View user's profile Send private message
Humma
Proff


Joined: 13 Aug 2013
Posts: 383

PostPosted: 01.03.2020 17:16    Post subject: Reply with quote

Det er vel en høyst midlertidig rolle før Skjelbred kommer tilbake og er et soleklart kapteinsvalg, håper jeg. Synd om Tore ikke er motivert, vi har egentlig ingen andre som har vært her lenge, er en ledertype og er fast i førsteelleveren.

Helland er ikke akkurat en inspirasjon på lagarbeid eller profesjonalitet, men kanskje er han best av de verste totalt sett hvis André Hansen ikke velges? Tviler på at han er i stand til å skifte personlighet av å få et bind på armen. Kjipt om (når) han blir skadet, da.

Etter det er jeg usikker? Meling?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 43, 44, 45  Next
Page 18 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb