English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Edvard Tagseth
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28, 29  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3482
Location: Trondheim

PostPosted: 16.01.2024 14:07    Post subject: Reply with quote

Jeg baserer det på hva jeg har sett på treningene og kampene og et generelt inntrykk fra alle innsidene.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Habilos
Senior


Joined: 11 Aug 2008
Posts: 105
Location: Trondheim

PostPosted: 16.01.2024 15:21    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:


Vil ikke avskrive muligheten for at han kan bli god for oss, tror de fleste spillerne våre har to-tre nivåer mer inne enn de har fått vist fram under forrige regime.


Enig. Har tidligere tenkt at Tagseth ville passet fint under Knutsen i Bodø. Litt lik Hugo Vetlesen som spillertype.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2004

PostPosted: 16.01.2024 15:38    Post subject: Reply with quote

Ble hyllet som vår neste Ødegård og Frostas Messi. Hva har han blitt… en rotasjonsspiller.. Kanskje Rekdal vil ha han i sin nye klubb..
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 300
Location: Lillestrøm

PostPosted: 16.01.2024 16:00    Post subject: Reply with quote

Det er relativt vanlig at unge talenter som ligger langt foran de andre i utvikling, etter hvert stagnerer fordi de flyter på talentet og ikke innser at de må jobbe hardt og riktig for å bli enda bedre, eller ikke vet hvordan. Kanskje er det tilfelle med Tagseth. Jeg mistenker at han ikke har mentaliteten som skal til for å ta neste steg, men det er selvfølgelig også en egenskap man kan tilegne seg. La oss håpe han får en boost med nye trenere.
Back to top
View user's profile Send private message
everlong
Senior


Joined: 05 Jul 2012
Posts: 169
Location: Trønder i Oslo

PostPosted: 16.01.2024 16:01    Post subject: Reply with quote

Habilos wrote:
Enig. Har tidligere tenkt at Tagseth ville passet fint under Knutsen i Bodø. Litt lik Hugo Vetlesen som spillertype.


Her merker jeg at jeg er veldig nysgjerrig på hvilke likhetstrekk du ser mellom Vetlesen og Tagseth. Vil du utbroddere?
Back to top
View user's profile Send private message
Habilos
Senior


Joined: 11 Aug 2008
Posts: 105
Location: Trondheim

PostPosted: 16.01.2024 16:14    Post subject: Reply with quote

God med ball i beina,gode basisferdigheter, plasseringsevne i boks, god kombinasjonsspiller (som vi har sett lite av), god skuddfot (som vi også har sett lite av). Jeg tror Tagseth ville blomstret under en trener som Knutsen, så klart under forutsetning av at det mentale er på plass.
Back to top
View user's profile Send private message
Grautmyra
Junior


Joined: 25 Mar 2023
Posts: 15

PostPosted: 16.01.2024 17:06    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Hva er det dere baserer det med holdninger på, en replikk til Skjelbred på innsiden? At han går rundt og smiler hele tiden?


Jeg har kjempetroa på at Edvard kan bli en helt habil stallspiller i RBK, men enig med andre at det krever bedre holdninger, har både hørt historier og faktisk observert et par tilfeller selv hvor det kanskje ikke helt var tilfelle. Men gutter fra Frosta blir vel voksne etterhvert de og!
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 16.01.2024 17:50    Post subject: Reply with quote

Sobchak wrote:
Det er relativt vanlig at unge talenter som ligger langt foran de andre i utvikling, etter hvert stagnerer fordi de flyter på talentet og ikke innser at de må jobbe hardt og riktig for å bli enda bedre, eller ikke vet hvordan. Kanskje er det tilfelle med Tagseth. Jeg mistenker at han ikke har mentaliteten som skal til for å ta neste steg, men det er selvfølgelig også en egenskap man kan tilegne seg. La oss håpe han får en boost med nye trenere.

Tommel'n opp!

Skulle skrive noe lignende men quoter det her. Helt enig. Som litt over middels interessert i en tidligere klubb Tagseth var innom må jeg si at han imponerte stort på U-19 under Gerrard før han pådro seg en skade og kom vel egentlig aldri inn i det igjen etter det. Unødvendig å si at det ikke helt gikk veien, men han var en av de Gerrard hadde tro på. Han kunne delvis styre kamper med et godt overblikk, høy frekvens og fine langballer samt brukbart med assists. Så jeg er mer enn litt skuffa over stagnasjonen. Han er milevis unna å ha rett holdning til ting og virker mer opptatt av å ha det gøy enn å trene. Viktig med humør for all del, men....
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2004

PostPosted: 16.01.2024 18:48    Post subject: Reply with quote

Vel, i Liverpool kretser, så ble det sagt at Curtis Jones var den eneste som var verdt å satse på, og Eddy har også sagt at Jones var på et eget nivå på laget. Hadde Gerrard ønsket å satse på Eddy, så hadde han tatt han med til Rangers.. Eddy var en spennende unggutt med god teknikk for alderen, men jeg mener han valgte feil land å utvikle seg i, hans stil hadde passet bedre i Nederland.
Back to top
View user's profile Send private message
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 399

PostPosted: 16.01.2024 20:53    Post subject: Reply with quote

Han har ikke vært all verdens, men så har han heller ikke fått muligheten til å bruke sine ferdigheter over tid der han til tider har brilliert i ungdomsfotballen. Han ble jo veldig fort flyttet ned på venstreback når ting ikke fungerte der. Noe han løste helt middels. Hadde vært morsomt å se hvor han hadde vært om han hadde blitt satset på offensivt, med muligens et utlån for å bli klar for neste steg. Sånn jeg ser det, har han kastet bort 3 år i en posisjon han ble kriseløsning i Sad
Har vi fått noen indikasjon på hvor Alfred vil bruke han?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 17.01.2024 01:26    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Ble hyllet som ...... Frostas Messi.


Er han like ivrig på å melde ting som det du er?

Razz
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
nin
Rutinert


Joined: 30 May 2008
Posts: 785

PostPosted: 17.01.2024 11:33    Post subject: Reply with quote

Tagseth er vel en av få spillere som faktisk passer litt til den typen fotball vi i årevis har sagt vi ønsker spille, men ingen av trenerene fra og med horneland noen sinne har forsøkt å få til. Når vi velger å ikke ha ball og spille på kontringer så gir man spillere som er gode til å forsvare små rom og angripe store rom en fordel. Dette er i hovedsak spillere med fysiske forutsetninger mer enn tekniske. Tagseth er ikke en sånn spiller.

Skal vi bli gode på det vi ønsker, styre spill og kamp, så må vi ha spillere som er gode til å forsvare store rom og angripe små rom. På den siste biten er nok Tagseth bedre enn flere av alternativene.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 983

PostPosted: 17.01.2024 11:47    Post subject: Reply with quote

ErdoganLomas wrote:

Har vi fått noen indikasjon på hvor Alfred vil bruke han?


https://www.adressa.no/sp...er-oensket

Quote:
Det som gleder Tagseth, er at han ser ut til å få prøvd seg på midtbanen i år. Under treningene i Spania er det i hvert fall der han har blitt plassert.

Han ikke rukket å ta en individuell prat med trener Alfred Johansson, men tolker det som at han er ønsket på midtbanen.

– Jeg har sett litt på treningene hvor det virker som han ønsker meg, og det er en plass jeg trives.

– Du har jo sagt tidligere at trives best på indreløper, står du fast ved det?

– Ja, nå gjør jeg det. Når du er glad i fotball så vil du egentlig bare spille. Om jeg hadde blitt satt en annen plass, så hadde jeg ikke bare snakket stygt om den posisjonen. Men jeg trives best på midtbanen. Jeg føler det er der jeg får vist mest av det jeg er god på.
Back to top
View user's profile Send private message
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 623
Location: Ã…fjord

PostPosted: 17.01.2024 14:23    Post subject: Reply with quote

@nin: Godt innlegg. Er også skeptisk på Tagseth, men tror AJ-fotball på flere områder kan passe ham ganske OK.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2663
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 17.01.2024 14:28    Post subject: Reply with quote

Tagseth var blitt vesentlig sterkere i kroppen og vanskeligere å dytte vekk i fjor, enn tidligere år.
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1127
Location: Oslo

PostPosted: 17.01.2024 15:52    Post subject: Reply with quote

Kjemper med Broholm om å være fjerdevalget på indreløper?
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5478

PostPosted: 17.01.2024 16:14    Post subject: Reply with quote

Broholm kan fort bli å finne som backup på kant også?
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2546

PostPosted: 17.01.2024 17:42    Post subject: Reply with quote

Så tagseth på trening før han skadet ryggen i høst og synes han har blitt bra. Om han har blitt større og sterkere sammenlignet med årene 2022 og 2021 tror jeg ikke, men han har fått litt av en balanse. Når han først har ballen er det nesten umulig å sette han ut av spill med skulder til skulder eller andre kroppstaklinger (med mindre det er frispark). Synes selv han sliter litt med gjennvinning av ballen og igjen er det litt feil beslutninger i forhold til timingen på hvordan han skal gå inn i kroppen på en motstander. Han burde ha sett noen kamper med erik mykland (eventuelt andres iniesta og andre miniatyrspillere Wink) hvordan det skal gjøres.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.02.2024 00:07    Post subject: Reply with quote

– Ryggen kjennes bra ut. Kroppen er egentlig ganske bra. Jeg har blitt vant til å trene igjen, for jeg har ikke spilt så mye fotball de siste fire månedene, så er det litt stivt til tider, men det er jeg vant med, sier Tagseth, som nesten er tilbake i full trening, men sannsynligvis kommer til å bli matchet forsiktig fremover.

(...)

– I det store bildet virker det som det er midtbanen jeg er tiltenkt, og det er jeg fornøyd med, sier han.

Les mer: Veien tilbake har vært lang for «Eddi»: – Jeg skal være forsiktig, for den type skade vil jeg ikke ha igjen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13702
Location: Namsos

PostPosted: 20.02.2024 17:09    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...bben-igjen

Snakkes igjen om ny kontrakt.

Huff, få det bort..
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2072

PostPosted: 20.02.2024 20:50    Post subject: Reply with quote

Mulig AJ fotball passer Tagseth bedre enn stilen under forgjengerne.
Men synes at det er store mangler i seriøsiteten til Tagseth, mye fjas og lite alvor. skal han få ny kotnrakt så blør betingelsene være tilpasset dewn økonomiske relaiteten vi er i, det er vel nok av tilfeller nå som viser at lønnsnivået vårt er altfor høyt i forhold til ferdigheter.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2546

PostPosted: 20.02.2024 22:02    Post subject: Reply with quote

Tendens til å overtenke litt. Ikke bare i kamp men synes han gjør det på hver trening jeg har vært på også. Ja, han er umoden og medspillere blir i overkant oppgitt og frustrert. Etter hva Santeri har vist i det siste med prikken over i-en i dag så er det en lang vei for tagseth inn i en fast førsteellever.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 21.02.2024 19:51    Post subject: Reply with quote

Er ok om de snakker om ny kontrakt, men lønnen bør være på "rotasjonsnivå" og helst bør han vise at han har en fremtid her også.

Hvis han setter lønnskrav som om han skulle være førstevalg så er det bare å antyde at det ville vært fint om vi får igjen penger for ham istedenfor at det blir bosman.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18501

PostPosted: 27.02.2024 22:20    Post subject: Reply with quote

Tagseth bekrefter til TV2 at han har fått nytt kontraktsforslag. Da bærer det nok mot ny kontrakt. Må jo si at han har vært en stor skuffelse, men da tror vel det nye regimet at han kan bli bra og jeg stoler på de.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13702
Location: Namsos

PostPosted: 27.02.2024 22:48    Post subject: Reply with quote

Lenge leve innavlen.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28, 29  Next
Page 27 of 29

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb