English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Edvard Tagseth
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 27, 28, 29  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 27.02.2024 22:52    Post subject: Reply with quote

Hvis han blir værende håper jeg det skyldes våre nye trenere, at de ser noe de liker og vil satse på. Så langt har Tagseth vært tam og utilpass. Men kanskje vår nye trener og hans fotballvisjon kan aktivere Tagseth på nye måter og bruke hans styrker riktig?
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2527

PostPosted: 27.02.2024 22:59    Post subject: Reply with quote

Kontrakten med Tagseth vitner om mangelen på noe annet som gir mer kvalitet for samme kost. Han må virkerlig brette opp ermene dersom det er en midtbaneplass han kjemper om. Mulig de ser han som backup både på venstreback og ving.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1210

PostPosted: 28.02.2024 02:14    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke helt hva Tagseths spissferdigheter skulle være. En RBK-spiller må vel ha noe å bidra med? Hvordan skal Edvard Tagseth prege eller snu kamper på Eliteserie-nivå? Umulig å se for meg.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2080
Location: Lørenskog

PostPosted: 28.02.2024 08:51    Post subject: Reply with quote

Han er rå på støttepasninger
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
digre
Proff


Joined: 24 Oct 2012
Posts: 262

PostPosted: 28.02.2024 09:40    Post subject: Reply with quote

Jeg synes mange supportere har en gjennomgående negativ opplevelse av de vi følger. Mulig det er internett-kommunikasjon hvor ekstremt negative får mer oppmerksomhet, men generelt tenker jeg at det gavner oss lite.

Vi har et lag som har underprestert over tid, med dramatiske variasjoner i spillestil. Det er ikke nødvendigvis spillernes feil. Fjorårets fiasko kan like mye være at vi mistet vår mentale trener som at vi mistet Tengstedt. Selv om jeg synes at "sitte rolig i båten"-snakk kan bli vel mye, så er det spillerne og folka rundt som kan svare på effekten.

Jeg mener at det kun var én enkeltspiller som falt helt gjennom individuelt og relasjonell i fjor - og det var ikke Tagseth. Men spillere må spille i de rollene som passer de. Tenker du at Tagseth er dårlig fordi han er dårlig som tankspiss, spiller du både ham og laget dårlig.

Tagseth er god på små flater, har en intensitet i spillet sitt som smitter over på de rundt ham når det ikke er for store avstander. Bruker du han i et felles presspill, har vi en meget dyktig midtbanespiller.
Og rart som det er, så er det slik vi ønsker å spille i motspill. Det blir nok ikke hundrevis av målpoeng, men at det er han som bryter motstanderens angrep som gjør at vi kan score på et forsvar i ubalanse, det tviler jeg ikke på.[img][/img]


Last edited by digre on 28.02.2024 09:43; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 759

PostPosted: 28.02.2024 09:43    Post subject: Reply with quote

Tagseth er vel kanskje det fremste eksempelet på en spiller vi har sett på som kan ta store steg med riktig veiledning. Jeg håper i alle fall at det nye trenerteamet skal være det som trengs for å gi denne riktige veiledningen, så om de har tro på Tagseth så er jeg positiv.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2527

PostPosted: 28.02.2024 10:10    Post subject: Reply with quote

digre wrote:
Det er ikke nødvendigvis spillernes feil.


Det er de som er ansvarlig for spillerlogistikken som er skyld i konsetallasjonen vi har til rådighet.
Dersom du mener at spillerne er gode nok? Gode nok til hva da? Kjempe om gull? Da er jeg sterkt uenig i. Jeg mener at vi bør kunne gjøre en bra sesong, vesentlig bedre enn mageplasket i fjor.
Riktig nok en subjektiv påstand fra meg, men påstår at klubben ikke har mange spillere i troppen som er gode nok for en stall som skal kjempe om gull. Fotballklokskap er viktigere enn hurtighet og tekniske finesser, og kloksap er en egenskap som har blitt forbigått i stillhet når man har hentet "utviklingsspillere".
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10945

PostPosted: 28.02.2024 10:44    Post subject: Reply with quote

Denne ferdigheten som du kaller fotballklokskap er en ganske sammensatt egenskap og henger ganske tett sammen med hvor tydelige arbeidsoppgaver hver enkelt spiller har, i hvilken grad treneren klarer å kommunisere dette til spillerne og hvor samspilt spillerne er (om de har fått trent på det over tid).

Det er ikke gitt at vi har en stall med fotballukloke spillere selv om det kan ha sett sånn ut i kaossesongen 2023.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 28.02.2024 11:49    Post subject: Reply with quote

Nåh...man merker rimelig fort hvilke fotballspillere som faktisk har naturlig fotballintelligens, og hvem som må piskes inn i et rigid system for å fungere.

Tagseth er ifølge Jordi vår beste futsalspiller (uttalt på en av disse ulidelige podcastene, a.k.a. Rotsekk).

"The best futsalplayer? Eddie! He's good. And Marius. They protect the ball well".

Da er vi også igjen inne på basis teknikk og fotballforståelse. Så mange av spillerne forstår ikke hvordan man skal beskytte ballen. Enkelte spillere elsker å drible på tvers av banen, uten evne til å beskytte ballen, noe som ender med stygge brudd og kontringer i mot.

Jeg synes Tagseth ofte har vært både feig og upresis i valg og utførelse når han har ballen på siste tredjedel av banen.

Han er fortsatt den samme spilleren som Steven Gerrard beskrev i 2018, det har ikke vært noen stor utvikling:

"– Edvard Tagseth må score flere mål. Han er veldig god som allround-spiller. Som en tidligere spiller må jeg si at du elsker å ha en type som ham på laget. Han er veldig ærlig, og behersker begge sider av spillet veldig bra. Dersom Eddi kan score flere mål og bidra med flere målgivende pasninger vil han bli en toppspiller."

https://www.liverpool.no/...v-gerrard/
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2527

PostPosted: 28.02.2024 14:52    Post subject: Reply with quote

Hoven Evland jr. wrote:

Da er vi også igjen inne på basis teknikk og fotballforståelse. Så mange av spillerne forstår ikke hvordan man skal beskytte ballen. Enkelte spillere elsker å drible på tvers av banen, uten evne til å beskytte ballen, noe som ender med stygge brudd og kontringer i mot.


Det her har vi slitt med så mye dem siste årene.
Å ta i mot en hard pasning med mann i rygg er et klasseeksempel på fotballklokskap, man må vite at mannen i ryggen vil forsøke å bryte ballen som kommer i mot, spesielt hvis pasningen er lengre enn 7-10m. Vi ble brutt så mange ganger i fjor grunnet manglende "skjerming". Syntes Santeri var relativt god til dette men sliter med presisjonen på avleveringer i stressede situasjoner.

Se på Glimt og Molde i europa. De tar i mot en ball, skaffer seg rom og avleverer presist. Ofte når de tar i mot en ball med mann i rygg, og skal avlevere presist så virker det som at disse spillerne bruker noen 10-deler ekstra på situasjonen for å få kontroll og levere den presise pasningen.

Husker hvor mye det betydde å få inn f.eks. en Bendtner i form som kunne ta i mot alle mulige pasninger og klareringer med mann i rygg, vente på medspillere og skaffe seg litt rom. Tror ikke vi har hatt en spiller i klubben som har vært bedre på dette enn akkurat Bendtner.

Generelt synes jeg ikke at fotballklokskap er så sammensatt, det er jo det, men du merker med en gang om spillere er smarte eller ikke. Om du er stopper, back, midtbanespiller spiss spiller egentlig ikke så stor rolle. De skaffer seg rom (skynder seg sakte), og spiller presist. Samme greia defensivt, de vet når de skal rygge, de vet når de skal ta ut rom, de vet når de skal falle av, de vet når de skal gå i press. Lode i Glimt var helt klasse på det her. Treg spiller, passelig fotballferdigheter men har en fotballforståelse i europaklasse.

Antar det er mye av dette KK i Glimt ser etter, og synes det er utrolig bra av de at de selger spillere som ikke likevel passer inn i systemet, selv om de bare har vært i Glimt i et halvt år, fordi spillerne ikke er fotballkloke nok til å ta til seg hvordan Glimt skal spille. Er helt sikker på at Glimt hadde solgt Nelson i vintervinduet.

edit
sorry, skled "litt" ut. Poenget er at Tagseth er en spiller med gode fotballferdigheter, men mangler litt på fotballforståelsen, og vi har mange like fotballspillere som fremdeles er i "utvikling".
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2003

PostPosted: 28.02.2024 18:03    Post subject: Reply with quote

Hører rykter i at Neset FK lurer i sivet, med en gull kontrakt, betales med lokal valuta (poteter)..
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.03.2024 00:05    Post subject: Reply with quote

– Han presterer på et veldig høyt nivå, sier Johansson, som ikke vil blande seg inn i kontraktsforhandlingene i media.

Etter kampen hevdet Tagseth det ikke var noe nytt å melde.

– Det er ikke sånn at vi ikke snakker sammen. Slike ting kan gå fort, det kan ta tid. Det må stemme. Det er ingenting jeg stresser med, det tar ikke fokus fra det jeg presterer på fotballbanen. Jeg gjør alt jeg kan for klubben, sier Tagseth.

Prosentregning, prognoser og brøk vil ikke Tagseth inn på. Men han sier han trives godt i RBK.

Les mer: Usikker framtid: – Jeg trives som bare «f» i Rosenborg

Vil tro at han kan være skeptisk med tanke på at han heller ikke i år ser ut til å bli noe førstevalg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13699
Location: Namsos

PostPosted: 22.04.2024 22:26    Post subject: Reply with quote

Sjokkerende å se at Tagseth er nummer 3 når det kommer til antall drakter solgt. Bare Sæter og Nypan er foran han.

Forstår det ikke. Ikke spiller han fast, og ikke er han god.

Er det håret?
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 22.04.2024 22:45    Post subject: Reply with quote

Er jo lokal og jovial. Sikkert også en fin type med barn.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13699
Location: Namsos

PostPosted: 23.04.2024 22:17    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...ytt-tilbud

Takket nei til 4 (!!) kontraktsforslag fra klubben.

Penger over klubbfølelse der altså.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1186
Location: Trondheim

PostPosted: 23.04.2024 22:24    Post subject: Reply with quote

Synes han gir merkelige svar. Håper det kommer et nytt forslag på tross av at han har takket nei 4!!!! ganger. Synes ikke det er riktig tidspunkt og at det er flere forhold. Handler nok om penger og spilletid.
Back to top
View user's profile Send private message
Bonnien
Senior


Joined: 25 Feb 2005
Posts: 155
Location: Bergen

PostPosted: 23.04.2024 22:37    Post subject: Reply with quote

Jeg har aldri vært noen fan av Tagseth. Synes ikke han er god nok i det hele tatt. Sliter med å se hva som egentlig er styrkene hans. For meg er det bare til å selge han i sommer. At klubben gir det så mange forsøk på å resignere han fatter jeg ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2577

PostPosted: 23.04.2024 23:07    Post subject: Reply with quote

Er dette den nye forhandlingsstrategien? Funka for Sæter, men men..
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2071

PostPosted: 24.04.2024 00:26    Post subject: Reply with quote

Er bare å selge for begge parters sim del. RBK bør selge mens de kan få noen kroner og Tagseth kan kanskje blomstre i en annen klubb?
Han har hatt sjamser nok, men aldri overbevist
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1049

PostPosted: 24.04.2024 01:12    Post subject: Reply with quote

Er nok fornuftig at enten Tagseth eller Børkeeiet selges med tanke på hvor mange midtbanespillere vi har og deres egen ambisjon om å spille fast. Hvis Tagseth ikke ønsker å skrive under, er det kanskje mest fornuftig at det er han som selges videre?

Selv om jeg tror han hadde hatt meget godt av å spille i Rosenborg under Johansson.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 983

PostPosted: 24.04.2024 08:20    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Synes han gir merkelige svar. Håper det kommer et nytt forslag på tross av at han har takket nei 4!!!! ganger. Synes ikke det er riktig tidspunkt og at det er flere forhold. Handler nok om penger og spilletid.


Først og fremst spilletid tipper jeg. Vil ikke signere noen ny kontrakt før han ser at han blir satset på. Helt rimelig for en 23-åring tenker jeg, så får RBK finne ut om de har troen på han eller ikke. Han har åpenbart mer potensial enn han har vist så langt, men det er mange som aldri når potensialet sitt av ulike grunner. Jeg tror den nye spillestilen til RBK passer Tagseth veldig godt, men vanskelig å se at han får noen fast plass på laget enn så lenge Nypan er tilgjengelig og de to andre på midtbanen er Selnæs og Henriksen.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3905
Location: Oslo

PostPosted: 24.04.2024 09:26    Post subject: Reply with quote

Nypan går fort ut av landet i sommervinduet / evt vinduet etter.
Tagseth burde holde munn og bygge tillit som solid 2nde valg der og så ta plassen når den kommer.
Back to top
View user's profile Send private message
Frank1
Junior


Joined: 10 Mar 2024
Posts: 33

PostPosted: 24.04.2024 11:16    Post subject: Reply with quote

Bonnien wrote:
Jeg har aldri vært noen fan av Tagseth. Synes ikke han er god nok i det hele tatt. Sliter med å se hva som egentlig er styrkene hans. For meg er det bare til å selge han i sommer. At klubben gir det så mange forsøk på å resignere han fatter jeg ikke.


Kunne ikke vært mer enig. Han er ikke i nærheten av å være god nok. Hvis det er mulig å få noen kroner for han i sommer er det bare slå til. Får de ikke solgt han er det bedre å la han gå gratis enn å bruke deler av lønnsbudsjettet på han de neste årene.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2631

PostPosted: 24.04.2024 12:28    Post subject: Reply with quote

Han er maks benkesliter på et middels Eliteserien-lag. Havner nok til slutt i en OBOS-klubb, som sånn sett står i stil med ferdighetsnivået.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2761

PostPosted: 24.04.2024 12:32    Post subject: Reply with quote

Merkelig med Tagseth. Virker som om han bare blir dårligere og dårligere. Føles som om det er så mye potensiale der, men at det bare går feil vei uansett.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 27, 28, 29  Next
Page 28 of 29

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb