English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 252, 253, 254 ... 335, 336, 337  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 15.12.2019 19:19    Post subject: Reply with quote

Brakka = Spillerne.
Beklager Ã¥ si det, men er man i vennekrets med flere av spillerne, sÃ¥ fÃ¥r man høre ting🤷🏼‍♂️
Ikke alt man bør komme ut med, men dette er ganske likt som under Perry/Wiggen...
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 15.12.2019 19:33    Post subject: Reply with quote

Mener du at det er spillere som bekrefter at det ulmer i garderoben?
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 15.12.2019 22:00    Post subject: Reply with quote

number10 wrote:
Brakka = Spillerne.
Beklager Ã¥ si det, men er man i vennekrets med flere av spillerne, sÃ¥ fÃ¥r man høre ting🤷🏼‍♂️
Ikke alt man bør komme ut med, men dette er ganske likt som under Perry/Wiggen...


Åja, så nå skryter du på deg vennskap med spillerne, også.

Jaggu, du er ikke snau!

Problemet er troverdigheten. det finnes intet etablert grunnlag fra tidligere som gir deg troverdighet.

Jeg skjønner at det finnes fans som desperat ønsker å bli kvitt Horneland, men dette er jaggu på ett helt annet nivå...
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Trondhjemsen
Proff


Joined: 12 Dec 2012
Posts: 265
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.12.2019 23:24    Post subject: Reply with quote

At noen av spillerne er på kant med Horneland er vel ganske sannsynlig. Helland og Åsens uttalelser etter kampen mot Bodø/Glimt er et bevis på det. Når stadion tømmes, det synges: Ja no går det på rævva og Kjernen står med bannere mot dagens regime må det påvirke spillernes tro på prosjektet.

Mulig dette mest er en sak mellom Horneland og Helland og at sistnevnte gir litt faen fordi han er ferdig i RBK etter nyttår. Stor uenighet er det i hvert fall:

Pål har fått jobbe mye hardere enn han har gjort tidligere, siden han har følt seg ute. Han har bygget opp en voldsom sult og revansj for å vise seg. Akkurat nå er Pål festlig og bra. Han har tatt opp hansken og vist at han vil inn på laget. Det er vi veldig glade for, sier Horneland.

Selv er Helland imidlertid soleklar på at oppholdet på benken ble unødig langt.

– Horneland gjorde rett i å sette meg ut etter kampen mot Haugesund hjemme. Da hadde jeg vært dårlig i flere kamper på rad, så det fortjente jeg. Så mener jeg det gikk for lang tid før jeg kom inn igjen. Jeg har vært i bra slag i flere måneder, og synes jeg burde spilt tidligere. Det må jeg få lov til å mene. Jeg kom inn og avgjorde kampen allerede da jeg ble benket mot Brann. Men så spilte jeg likevel ikke den neste. Det synes jeg var litt «seigt». Men det er han som bestemmer, sier han.


Les mer: https://www.adressa.no/10...4281b.html


Til og med på bortekampen mot PSV ble det ytret liten tro på prosjektet fra de tilresiende, ref Falkenkameratene: https://www.falkenkamerat...-vondt-ar/

På bortefeltet i Eindhoven runget «Horneland skal sparkes, Rosenborg» blant de tilreisende. Et ganske klart signal fra grasrota om dette «prosjektet».

Rart hvis slike ting ikke påvirker spillerne til å miste trua.
_________________
Fem, fem, ti - done deal
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 15.12.2019 23:33    Post subject: Reply with quote

number10 wrote:
Spillerne ler av Horneland. Hans evne å lede RBK videre på er det ingen som har tro på.
Skal ha spurt om hjelp av spillerne i april: "Hjelp meg, jeg kan ikke 4-3-3."
Treningene hans består av kjegler og blir kalt den nye "Kjegla". (Wiggen ble kalt det sist gang).
Ordene han bruker, er villedene, og kan ikke ett snev av trøndersk 4-3-3, dette ler spillerne av.
Det er kun en person som vil ha Hornelands mentalitet på Lerkendal, Rune Bratseth. Koteng er hans løpegutt!


Dette er nok bullshit. Hadde dettee vært tilfelle hadde han fått sparken dagen etter siste kamp. Intet styre i RBK vil la treneren sitte hvis han har mistet garderoben.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3678
Location: Oslo

PostPosted: 15.12.2019 23:36    Post subject: Reply with quote

Det avhenger nok noe av hvilke og hvor mange spillere det er snakk om. Så lenge Horneland har støtte hos Konradsen, Hansen, Jensen og eller majoriteten av spillergruppa så har han nok støtte også hos styret.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 15.12.2019 23:42    Post subject: Reply with quote

Trondhjemsen wrote:

Til og med på bortekampen mot PSV ble det ytret liten tro på prosjektet fra de tilresiende, ref Falkenkameratene: https://www.falkenkamerat...-vondt-ar/

På bortefeltet i Eindhoven runget «Horneland skal sparkes, Rosenborg» blant de tilreisende. Et ganske klart signal fra grasrota om dette «prosjektet».

Rart hvis slike ting ikke påvirker spillerne til å miste trua.


Spillerne må først ha fått med seg det tullet klovnene i Falkenkameratene (som sågar tillater å omtale seg selv som "grasrota"...) holdt på med. Det er det slett ikke sikkert at de gjorde. Heldigvis.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 15.12.2019 23:42    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Dette er nok bullshit. Hadde dettee vært tilfelle hadde han fått sparken dagen etter siste kamp. Intet styre i RBK vil la treneren sitte hvis han har mistet garderoben.


Nettopp!

Fyr'n har ingenting å fare med, men jeg mistenker at han er med i Falkenkameratene. Den gjengen der lever jo litt i sin egen verden for tiden, men ett særlig oppblåst selvbilde og ditto tro på egen betydning.

Hadde vi vunnet serien i år, hadde ikke "Klubben" deres eksistert en gang...
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Trondhjemsen
Proff


Joined: 12 Dec 2012
Posts: 265
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.12.2019 00:06    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
number10 wrote:
Spillerne ler av Horneland. Hans evne å lede RBK videre på er det ingen som har tro på.
Skal ha spurt om hjelp av spillerne i april: "Hjelp meg, jeg kan ikke 4-3-3."
Treningene hans består av kjegler og blir kalt den nye "Kjegla". (Wiggen ble kalt det sist gang).
Ordene han bruker, er villedene, og kan ikke ett snev av trøndersk 4-3-3, dette ler spillerne av.
Det er kun en person som vil ha Hornelands mentalitet på Lerkendal, Rune Bratseth. Koteng er hans løpegutt!


Dette er nok bullshit. Hadde dettee vært tilfelle hadde han fått sparken dagen etter siste kamp. Intet styre i RBK vil la treneren sitte hvis han har mistet garderoben.


Med den arrogansen styret har vist i 2018 og 2019 er det ikke overraskende om de ikke bryr seg så mye om hva spillerne mener. Spesielt hvis det er bare en del av spillergruppa som ikke tror på prosjektet. Koteng har uttalt at vi har norges beste trener i RBK. Hvordan i allverden kan han mene det? Hva er det han ser som de fleste andre ikke ser?
_________________
Fem, fem, ti - done deal
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 16.12.2019 00:11    Post subject: Reply with quote

Trondhjemsen wrote:

Med den arrogansen styret har vist i 2018 og 2019


Hvilken arroganse?
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Trondhjemsen
Proff


Joined: 12 Dec 2012
Posts: 265
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.12.2019 00:25    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Trondhjemsen wrote:

Med den arrogansen styret har vist i 2018 og 2019


Hvilken arroganse?


Hm, la meg se, hva med sparkingen av Kåre og Erik uten å bry seg katta om verken arbeidsmiljøloven eller folkeskikk. Dette kunne vært løst på en elegant måte, men de valgte altså slegga. Og ikke dra dette over i en diskusjon om sparkingen var rett eller ei, det er ikke det som er problemet.

Hvis du først skal kommentere på innlegget mitt så kan du kanskje svare på spørsmålene om fremgang? Jeg er enig med deg om at Horneland ikke blir sparket nå, han får nok en sjanse til å bevise men jeg tviler på at han får det til.
_________________
Fem, fem, ti - done deal
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 16.12.2019 00:53    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Horneland sparkes ikke nå. Kan vi se fremover?


+1

Synes Horneland er en interessant fyr. Regner med at han fortsetter en stund til, og regner med at vi blir bedre. Er spent på treningskamper og sesongstart.

(Men fotballen som har vært spilt i 2019 har vært møkk.)
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 16.12.2019 00:57    Post subject: Reply with quote

Trondhjemsen wrote:
Bakklandia wrote:
Trondhjemsen wrote:

Med den arrogansen styret har vist i 2018 og 2019


Hvilken arroganse?


Hm, la meg se, hva med sparkingen av Kåre og Erik uten å bry seg katta om verken arbeidsmiljøloven eller folkeskikk. Dette kunne vært løst på en elegant måte, men de valgte altså slegga. Og ikke dra dette over i en diskusjon om sparkingen var rett eller ei, det er ikke det som er problemet.

Hvis du først skal kommentere på innlegget mitt så kan du kanskje svare på spørsmålene om fremgang? Jeg er enig med deg om at Horneland ikke blir sparket nå, han får nok en sjanse til å bevise men jeg tviler på at han får det til.


De bomma på Erik. Resten var helt standard slik det er i fotballen. Kåre fikk jo til og med tilbud om å trekke seg. Ikke alle som får det.
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 16.12.2019 01:32    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Horneland sparkes ikke nå. Kan vi se fremover?


Amen!
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 16.12.2019 01:47    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Trondhjemsen wrote:
Bakklandia wrote:
Trondhjemsen wrote:

Med den arrogansen styret har vist i 2018 og 2019


Hvilken arroganse?


Hm, la meg se, hva med sparkingen av Kåre og Erik uten å bry seg katta om verken arbeidsmiljøloven eller folkeskikk. Dette kunne vært løst på en elegant måte, men de valgte altså slegga. Og ikke dra dette over i en diskusjon om sparkingen var rett eller ei, det er ikke det som er problemet.

Hvis du først skal kommentere på innlegget mitt så kan du kanskje svare på spørsmålene om fremgang? Jeg er enig med deg om at Horneland ikke blir sparket nå, han får nok en sjanse til å bevise men jeg tviler på at han får det til.


De bomma på Erik. Resten var helt standard slik det er i fotballen. Kåre fikk jo til og med tilbud om å trekke seg. Ikke alle som får det.


Erik fikk også tilbud om å gå over i en annen stilling. Godt innafor.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 16.12.2019 01:50    Post subject: Reply with quote

Trondhjemsen wrote:
Bakklandia wrote:
Trondhjemsen wrote:

Med den arrogansen styret har vist i 2018 og 2019


Hvilken arroganse?


Hm, la meg se, hva med sparkingen av Kåre og Erik uten å bry seg katta om verken arbeidsmiljøloven eller folkeskikk. Dette kunne vært løst på en elegant måte, men de valgte altså slegga. Og ikke dra dette over i en diskusjon om sparkingen var rett eller ei, det er ikke det som er problemet.

Hvis du først skal kommentere på innlegget mitt så kan du kanskje svare på spørsmålene om fremgang? Jeg er enig med deg om at Horneland ikke blir sparket nå, han får nok en sjanse til å bevise men jeg tviler på at han får det til.


Jo, det er åpenbart det som er problemet. De sparka yndlingstreneren din, det kaller du arroganse. Deg om det.

Uten at det er arroganse selvsagt - intet med fremgangsmåten er arrogant, det er derimot helt standard i fotballens verden. Kåre er borte, get over it!

Så jeg spør igjen - saklig: hvilken arroganse?
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 16.12.2019 06:27    Post subject: Reply with quote

number10 wrote:
Spillerne ler av Horneland. Hans evne å lede RBK videre på er det ingen som har tro på.
Skal ha spurt om hjelp av spillerne i april: "Hjelp meg, jeg kan ikke 4-3-3."
Treningene hans består av kjegler og blir kalt den nye "Kjegla". (Wiggen ble kalt det sist gang).
Ordene han bruker, er villedene, og kan ikke ett snev av trøndersk 4-3-3, dette ler spillerne av.


basert på det jeg har sett i hele 2019 så passer dette veldig godt inn. jeg prøvde å lure meg selv etter SIB out, men jeg klarer virkelig ikke å tro på dette prosjektet.
Back to top
View user's profile Send private message
Trondhjemsen
Proff


Joined: 12 Dec 2012
Posts: 265
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.12.2019 08:10    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:


Jo, det er åpenbart det som er problemet. De sparka yndlingstreneren din, det kaller du arroganse. Deg om det.

Uten at det er arroganse selvsagt - intet med fremgangsmåten er arrogant, det er derimot helt standard i fotballens verden. Kåre er borte, get over it!

Så jeg spør igjen - saklig: hvilken arroganse?


Du er jammen ikke lett å diskutere med. Når har jeg sagt at Kåre er en bra trener eller at sparkingen var feil? De inngikk et millionforlik og det hadde de ikke gjort uten at de lå an til å tape saken, hvilket betyr at den var klønete håndtert, uten å bry seg om Norges lover og folkeskikk. Selvfølgelig mener jeg det er arrogant.

De viste handlekraft og sparka forrige trener på grunn av manglende fremgang. Hvorfor skal de ikke gjøre det samme nå?
_________________
Fem, fem, ti - done deal
Back to top
View user's profile Send private message
hhem
Proff


Joined: 23 Apr 2006
Posts: 325
Location: Trondheim

PostPosted: 16.12.2019 08:11    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
PerO wrote:
Trondhjemsen wrote:
Bakklandia wrote:
Trondhjemsen wrote:

Med den arrogansen styret har vist i 2018 og 2019


Hvilken arroganse?


Hm, la meg se, hva med sparkingen av Kåre og Erik uten å bry seg katta om verken arbeidsmiljøloven eller folkeskikk. Dette kunne vært løst på en elegant måte, men de valgte altså slegga. Og ikke dra dette over i en diskusjon om sparkingen var rett eller ei, det er ikke det som er problemet.

Hvis du først skal kommentere på innlegget mitt så kan du kanskje svare på spørsmålene om fremgang? Jeg er enig med deg om at Horneland ikke blir sparket nå, han får nok en sjanse til å bevise men jeg tviler på at han får det til.


De bomma på Erik. Resten var helt standard slik det er i fotballen. Kåre fikk jo til og med tilbud om å trekke seg. Ikke alle som får det.


Erik fikk også tilbud om å gå over i en annen stilling. Godt innafor.


Helt innafor var det nok ikke. Da hadde ikke RBK inngått forlik. Å sende SMS under kamp for å fortelle hvor dårlig jobb trenerne gjør er et eksempel. Da har ikke styret forstått sin rolle.
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 16.12.2019 09:09    Post subject: Reply with quote

«Er i vennekretsen»....betyder ikke at jeg spiser taco med spillerne på fredagskvelden. Har flere kompiser som er nære venner med flere av spillerne, så man får da høre mye.
Som jeg også skrev så er det ikke alt man trenger å lire ut av seg, som man får høre.
Men det sies mye og det er en liten komedie det som foregår på brakka nå.
Flere av spillerne ler av hans måte å uttrykk seg på, trene laget på etc.
Og det er ene alene Bratseth som styrer alt med jernhånd. Det skulle man ikke tro når det er flere i ett styre, men han har stor respekt.
Koteng er hans løpegutt for å si det sånn. Bratseth har stor tro på Horneland, derfor sitter han ennå.
Ã… ja, Horneland hadde spurt spillerne om hjelp, han kunne ikke 4-3-3.
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9667
Location: Drammen

PostPosted: 16.12.2019 09:15    Post subject: Reply with quote

Dette med at noen kjenner noen som kjenner noen er en ganske klassisk problemstilling. Kanskje number10 indirekte kjenner spillere, kanskje ikke. Uansett - kunne han bevise det, er det god sjanse for at det ville føre til at tilgangen ble borte, så dermed har vi en umulig situasjon.

Folk kan velge å tro på ham eller ikke, men det er usannsynlig at man får et bevis som hadde holdt i retten på at det er sant. Så da er det bare å justere forventningene deretter.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 16.12.2019 09:41    Post subject: Reply with quote

Det er selvfølgelig misnøye i en såpass stor spillergruppe etter en sesong av årets standard. Noe annet ville jo vært nærmest uhørt. I så fall så har man ingenting der å gjøre. Hvordan denne misnøyen utarter seg kan vi bare spekulere i. Men at det er slitasje mellom Horneland og deler av spillergruppa kan det neppe være noen tvil om. Særlig dersom han har fått fullstendig carte blanche og driver dette skuespillet som sin egen pølsebod. Så joda, jeg blir ikke forbauset om noen står og flirer bak ryggen på noen.

Vi ser vel tydelige tegn allerede i februar/mars hvordan denne salige blandingen av skrantende talent, ferdigheter og tvilsom profesjonell innstilling kontra ny ideologi vil fungere i "season 2" i dette underlige prosjektet.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 16.12.2019 09:52    Post subject: Reply with quote

number10 wrote:
Ã… ja, Horneland hadde spurt spillerne om hjelp, han kunne ikke 4-3-3.


Det kan jo godt være tilfelle det, da. Horneland er ikke så vant til 4-3-3. Ikke nødvendigvis noe galt i å be spillerne om råd.

De som ansatte ham visste at han ikke var noen 4-3-3-mann, og selv har han tydeligvis skjønt at det er 4-3-3 som teller, så noe må han jo gjøre. Snakke med spillere som kjenner systemet, snakke med Eggen ... Fungerer ofte bra å utvikle seg sammen.

Kan knappest være Hornelands feil at RBK ikke ansatte en fyr med lang erfaring i "vår" formasjon.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 16.12.2019 10:31    Post subject: Reply with quote

Altså, vi vet jo allerede at måten laget spilte på fra før (og som Horneland så seg nødt til å forsøke å emulere) var veldig langt fra den erfaringen han hadde fra før. Vi fikk jo beskrevet Emberland som en mann med 'erfaring fra 4-3-3', men som kjent er det ikke formasjonen som er poenget (Brann spiller jo 4-3-3). Og han har vært mye i prat med Eggen, etter eget utsagn, for å lære det. Han kunne kanskje ikke 4-3-3 (men helt sikkert en beslektet 4-5-1) så godt som sin foretrukne 4-4-2, men poenget er at han ikke var vant med offensivt orientert fotball. Og der vil han nok ha måttet søke hjelp.

Det som er overraskende for meg med denne påstanden er at han skulle ha innrømmet denne svakheten direkte til spillerne, og oppfordret til en form for medbestemmelse. Det er overraskende fordi det på godt og vondt ikke er den typen leder jeg oppfatter at han er, basert på det lille som kommer ut om kommunikasjonen i det daglige. Og hvis det nå likevel skulle ha vært sånn så sier det en del om hvor mye konkret nytteverdi en mann som Trond Henriksen har på forståelse og implementering av RBK-fotball.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 16.12.2019 10:37    Post subject: Reply with quote

Trondhjemsen wrote:
Du er jammen ikke lett å diskutere med. Når har jeg sagt at Kåre er en bra trener eller at sparkingen var feil? De inngikk et millionforlik og det hadde de ikke gjort uten at de lå an til å tape saken, hvilket betyr at den var klønete håndtert, uten å bry seg om Norges lover og folkeskikk. Selvfølgelig mener jeg det er arrogant.

De viste handlekraft og sparka forrige trener på grunn av manglende fremgang. Hvorfor skal de ikke gjøre det samme nå?


Du antar ting du ikke veit noe om.

Men nei, de inngikk forlik for å slippe å opprette vondt blod partene imellom. RBK tilbød forlik TRE ganger FØR rettsaken io det hele tatt kom igang, men Erik og Kåre nektet, fordi "det var ikke pengene som var viktig, men det prinsipielle". Når alt kom til alt, var det pengene likevel, siden de godtok forliket på 4. forsøk, etter oppfordringen fra dommeren. Hadde det vært prinsipper som var poenget, hadde det ikke vært noen grunn for Kåre og Erik og plutselig godta det samme forliket de var fremlagt 3 ganger tidligere. Hvem som lå an til å evt. tape saken var umulig å si på det tidspunktet forliket ble inngått på, det fantes ikke juridisk grunnlag for å dømme verken den ene eller andre veien da.

For øvrig ble Perry og Hroar Stjernen oppsagt på akkurat samme måten, uten at de gjorde noe mer ut av det. Metodikken er altså både innafor og helt vanlig.

Det der handler ikke om arroganse, men om egoisme. Og ikke fra klubbens side.

Så igjen - hvilken arroganse? Jeg kan ikke se deg å faktisk ha argumentert for det, ved annet enn å ta Kåres side i saken (selv om desperat forsøker å skjule at det er nettopp det du gjør. for det er jo det som er greia, er det ikke? at du syns det var arrogant å sparke en trener som tross alt har vunnet så mye som han har?). Det sier ingenting om styrets påståtte arroganse.

Horneland har vist fremgang. Derfor sparkes han ikke. Dessuten er det en klar forskjell på fremgang over 4 år, og ila. en sesong. Men hei, sånt er jo enkelte supportergrupperinger alt for utålmodige til å ville forstå. For, hadde laget vunnet gull denne sesongen også, så hadde alt vært greit, drittfotballen til tross. Ikke sant?

Nei, jeg er ikke enkel å diskutere med for folk som egentlig kun ønsker å sirkel"argumentere" seg tilbake til sitt menings-utgangspunkt.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!


Last edited by Bakklandia on 16.12.2019 10:52; edited 4 times in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 252, 253, 254 ... 335, 336, 337  Next
Page 253 of 337

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb