English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2019
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 158, 159, 160  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 04.10.2018 21:42    Post subject: Reply with quote

Zakariassen på Særp er ikke ueffen.
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6636
Location: Heaven

PostPosted: 04.10.2018 21:52    Post subject: Reply with quote

Kommer han til oss blir han skadet.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 04.10.2018 22:14    Post subject: Reply with quote

Haha legger vi de pengene Sarp kommer å få for han etter denne høsten, blir det krig her inne.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6690

PostPosted: 04.10.2018 22:59    Post subject: Reply with quote

Zachariassen blir nok for dyr for oss nå.

Men å slik vi har fremstått nå så har nok Både han og Åsen gjort stallen sterkere enn det Lundemo og Anders gjør, selv om jeg ikke vil avskrive Konradsen helt enda.

Synes det er på tide å hugge litt skikkelig å fornye stallen, for det er tydelig at kluben har en jobb forran seg.

1. Back(er)
2. Sentral
3. Indreløper
4. Spiss

4-6 nye spillere og da må noen også ut.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 04.10.2018 23:14    Post subject: Reply with quote

Vindheim
Ejuke
Friday
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 05.10.2018 08:32    Post subject: Reply with quote

Etter denne sesongen er nok tiden egentlig inne for tidenes opprenskning i stallen. Det må en HARD RESET til.

Ny trener og massiv utskiftning av spillere.

ut med :

Hedenstad
Søderlund
Gerschback
Vilhjalmson
Lundemo
Konradsen
Levi på utlån

Jævlig usikker på Helland og Delanlay pga skader. Uten skader vil jeg ha de med. med flere skader vil jeg terminere kontrakt. risikoelement deluxe.

Inn med:

Høyreback (overlapsback m/hurtighet) Reitan blir backup
venstreback (backup Meling, overlapsback m/hurtighet)
Indreløper (løpsstyrke, hurtighet, pasningkvalitet)
Sentral midtbane (kreativ, teknisk, løpsstyrke)
høyreving (hurtigtog, dribleegenskaper)
spiss (hurtig, god avslutter, joker for Bendtner)
Midstopper (hurtig midtstopper, igangsetter, pasningssikker)

I tillegg vil jeg gjerne se Serberic, Reitan og Botheim få langt mer spilletid i ES/EL neste år.

Og treneren må ha PONDUS, være OFFENSIV 4-3-3. være en MOTIVATOR, og god til å trene inn samhandling og få gutta til å TRO og FIGHTE.

Er vel bare ønsketenkning dette med. Dropper gjerne andre julegaver om dette kan bli innvilget av høyere makter Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 05.10.2018 10:26    Post subject: Reply with quote

Ja takk til Andreas Vindheim. Tror det hadde vært en fantastisk signering. Ser dog ikke bort i fra at han blir solgt til en større klubb i utlandet om han fortsetter å utvikle seg fremover i samme tempo som han gjør nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6772
Location: South-west coast exile

PostPosted: 05.10.2018 10:33    Post subject: Reply with quote

Gidder ikke Ejuke av alle spillere. Gi meg heller Tocmak eller Akintola om det er hylla vi skal handle på. Skal vi handle norsk må vi på ei hylle som vi ikke finner i Norge. Serbecic bør være første stopper på blokka til den nye trener neste år, vi har jo en spillende stopper i stallen i han.
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 05.10.2018 10:38    Post subject: Reply with quote

Det RBK trenger er tøffe spiller som kan gå inn i dueller på en slik måte at det blir vondt å møte laget. Og - en annen midtbanespiller enn dansken, hvis eneste bidrag på RBK er å vise fram sitt svarte belte i støttepasninger, eller føring av ball for å drepe alt overraskelsesmoment i angrepene.

Liten vits for vingene å starte på løp når dansken likevel ikke har tenkt å sentre framover eller har tenkt å kjøre mange ballberøringer før han sentrer ballen - på tvers.
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1525

PostPosted: 05.10.2018 13:28    Post subject: Reply with quote

https://www.nettavisen.no...43496.html

Er ikke vi på ballen her?
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18398
Location: Oslo

PostPosted: 05.10.2018 13:30    Post subject: Reply with quote

Quote:
Også Rosenborg har vært ute etter midtbanespilleren, men etter en totalvurdering valgte unggutten Ranheim da han som Heimdal-spiller skulle velge hvor karrieren skulle fortsette.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2240
Location: Oslo

PostPosted: 05.10.2018 13:31    Post subject: Reply with quote

Står at vi tidligere har vært involvert men at han etter en totalvurdering valgte Ranheim.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 05.10.2018 14:46    Post subject: Reply with quote

Neste sesong vil jeg se følgende spillere ut:

Hedenstad
Gersbach
Konradsen
Lundemo
Levi
(Bendtner)
(Søderlund)

Vi må ha ny høreback i vinter om Reitan ikke skal spilles inn fra per nu, forutsatt at han tar nivået. Konradsen på midtbanen er bare trist, han har hemmet midtbanen vår i to år nå. Det er nok nå. Selg, gi bort, hva som helst bare han forsvinner.

Code:
                Hansen

Reitan/ny Serbecic Reginiussen Meling

          Jensen Trondsen Denic

De Lanlay/Helland   ?   Jebali/Adegbenro


Avhengig av hva som skjer med Bendtner får vi vente å se hva som skjer på spissplass, sannsynligvis forsvinner minst en av de. Så da må vi ut på spissjakt også. Men selv om mange spillere er overmodne for utskiftning så spørs det om en såpass stor oppryddning må skje over to overgangsvindu. Trener trenger vi også. Akk ja.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3956
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 05.10.2018 15:06    Post subject: Reply with quote

Hjelper lite med gode/nye spillere når de løper rundt som hodeløse høns utpå banen... Egentlig helt ufattelig å se forskjellen på nåtidens RBK og Eggens RBK når det kommer til samhandling og innsats. Husker under Perry også hvor det var totalt mangel på handlingsplan og enkeltspilleres kvaliteter avgjorde omtrent hver eneste kamp. Tarik berget jo oss mange ganger, men ble jo aldri brukt skikkelig på banen. Litt som Nicklas har gjort også...

Som vi ser hos større lag i dag hvor treneren har en klar filosofi på spillestil og arbeidsoppgaver så må en spiller kjøres inn i laget før han blomstrer. Selv middels spillere kan bli gode i et slikt regime, men det må være en oppofrende type skal det gå.

Meget usikker på om vi finner en trener med den type forståelse til å ta oss videre. En som tør å stille krav og som har klare tanker rundt hva vi ønsker å oppnå...
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 05.10.2018 15:45    Post subject: Reply with quote

Jepp.

Jeg har lyst å få en trener som tør å kjøre samme system og taktikk så og si hver eneste kamp. Der rollene består og spillerne har oppgavene sine i ryggmargen.

Det må hjernevaskes og jobbes knallhardt. Spillerne er med på det om treneren motiverer og man har troen på prosjektet.

Reset 2019 - "prosjekt samhandling"
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1549

PostPosted: 05.10.2018 19:50    Post subject: Reply with quote

Vi har nå to klassevinger i Samuel og Jebali.
Helland har jeg ingen tro på at kommer tilbake, spørsmålet er om Levi og DeLanley holder som backup. En ny rask ving hadde styrket stallen.
En klassebeck må inn. En teknisk sentral må også inn. Søderlund må ut. Villmannen likeså. Dersom Lorden er motivert for å bli er han god nok som førstevalg. Botheim som backup.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3344
Location: Trondheim

PostPosted: 05.10.2018 21:11    Post subject: Reply with quote

Tokmac, han er kjapp både i beina og hodet og kan spille både på kanten og midtbanen. Skal vi bruke penger på en eliteseriespiller så håper jeg vi ser dit. Ellers enig i at det må inn en ny høyreback. Hadde gjerne sett en ny stopper også som er et knepp opp fra Hovland og Reginiussen. Av mulige norske kommer jeg kun på Strandberg
Back to top
View user's profile Send private message
gurgla
Veteran


Joined: 18 Aug 2014
Posts: 1363
Location: Alta

PostPosted: 05.10.2018 22:10    Post subject: Reply with quote

Jeg syns først å fremst vi må forsterke oss i sentrallinjen. Idretten vi bedriver er fotball, det betyr at vi må ha spillere som faktisk kan spille fotball.

Verken Lundemo eller Konradsen er noen ballspillere så jeg skulle vi kunne fått minst en ny midtbanespiller inn. Samtidig ser jeg at de har en viss nytte i laget og gir oss alternativet defensivt.

Vi behøver også en ballspillende midtstopper, jeg ser jo at vi har en potensiell spiller i egne rekker men jeg vil gjerne ha inn en tydelig sjef som kan spille fotball, en som kan gå inn fra dag en.

Hedenstad står ikke høyt i kurs hos de fleste men fyren har ikke hatt særlige gode arbeidsforhold, herremin hatt han har fått lite hjelp. Han vil nok se bedre ut når vi får bedre struktur defensivt.

Hvordan er kvotesituasjon? Vi er vell tett opp mot max antall utlendinger?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 05.10.2018 23:36    Post subject: Reply with quote

Viktig å avklare trenerspørsmålet først - og at det blir en trener med klare meninger om hvilke spillertyper han trenger for å ta laget videre.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Lillhammring
Senior


Joined: 05 Sep 2007
Posts: 190
Location: Lillehammer

PostPosted: 06.10.2018 11:07    Post subject: Reply with quote

Ikke at jeg tror det er rette veien å gå, men ble ikke Lundemo i utgangspunktet hentet med tanke på å bli vår neste spillende midtstopper? Og var det ikke noe de drillet på i vinter? Er den planen lagt bort?
_________________
I svart og kvitt for alltid, også i Lillehammer!
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2085

PostPosted: 06.10.2018 11:19    Post subject: Reply with quote

Lurer på om vi fremdeles prøver oss på akademispillere fra PL? Vi hadde vel denne fyren fra Liverpool ( Smith?) for noen sesonger siden og han gjorde da en bra jobb såvidt jeg husker? Vet iallfall at i «min» engelske klubb ( Arsenal) er det flust med talenter med både teknikk og fart. Selv om vi ikke akkurat er en attraktiv liga, så kan det være interessant for moderklubbene å sende spillere til en fysisk liga for å herde det litt?

Har forøvrig ennå ikke restituert meg selv etter horror showet på torsdag, å ha vært tilskuer til den dårligste prestasjonen i moderne tid setter sine spor.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6772
Location: South-west coast exile

PostPosted: 06.10.2018 11:59    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
i «min» engelske klubb ( Arsenal)

Du liker å leve farlig, ser jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2604

PostPosted: 06.10.2018 12:02    Post subject: Reply with quote

Noen som har sett nok av Aslak Fonn Witry til å si om han er bedre enn Hedenstad? Lokal nok er han hvertfall
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 06.10.2018 12:04    Post subject: Reply with quote

Enig i at det var en begredelig forestilling, men å kalle den det dårligste prestasjonen i moderne tid er jo å overdrive en smule. Kan ramse opp et titalls kamper post 2010 som går denne en høy gang hva gjelder planløshet og mangel på innsats.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 06.10.2018 12:09    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Noen som har sett nok av Aslak Fonn Witry til å si om han er bedre enn Hedenstad? Lokal nok er han hvertfall


Nei det har jeg ikke, men jeg kan vanskelig tenke meg at han er dårligere. Men jeg er også overbevist om at en pappfigur av Jeff Goldblum er sånn omtrentlig på nivå med Hedenstad.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 158, 159, 160  Next
Page 18 of 160

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb