English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2019
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 158, 159, 160  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 09.11.2018 09:25    Post subject: Reply with quote

Skulle ønsket det var en millardær på 87 år som fant ut han ville testamentere et par milliarder av sin formue til Rosenborg.

Eller at Salmar la på bordet en sponsor avtale på 400 millioner i året.

Men drømmer er jo ofte det. drømmer.

Vi får kjøre Ajax style og få økt kompetanse på både talentutvikling ,trening og spillerkjøp/salg. Yngre spillere med mer fart og teknikk som kan selges videre til bra pris må være bra for business. Så mer av det, og se mer til Afrika og sør-Amerika, lurer på om Thoresen ser noe de markedene, det virker ikke sånn. Er det noe sted man kan kan finne billig gull er det der.
Back to top
View user's profile Send private message
Clasiker
Rutinert


Joined: 13 Dec 2007
Posts: 759
Location: Lade, Trondheim

PostPosted: 09.11.2018 11:03    Post subject: Reply with quote

Jeg mener seriøst at troppen vår egentlig holder mål i bøtter og spann! Derfor er ønskelisten min foran neste sesong:

Pri 1: Få på plass en trener som kan ta ut potensialet i dagens tropp og bygge relasjoner! VI MÅ HA EN PLAN! - SOM VI ØVER PÅ!
Pri 2: Beholde de beste! Hansen, Meling, Trondsen, Samuel etc
Pri 3: Bli best på det som er gratis. Innsats, fysikk, mot osv.
Pri 4: Avklare situasjonen til Lorden/Søder. En av de må ut. Satse på Botheim som utfordrer til den av de som blir midtspiss.
Pri 5: Styrke medisinsk avdeling og unngå samme skadeproblematikk

---- Jeg tror at dersom disse tingene faller på plass, er vi kraftig styrket fra i år---

Pri 5: Forsterke stallen. Ønsker meg ny stopper og indreløper. (Hedenstad for 1/2 sesong til på å overbevise, med bedre relasjoner rundt seg)

SÃ¥ 1. lag og skyggelag blir:

Hansen(østbø)

Hedenstad (reitan) - Reginiussen (Serbecic) - NY (Hovland) - Meling (Malte eller Gers)

Mike(denic) - Trondsen(Lundemo) - NY (Konradsen)

Helland(Jebali) - Bendtner(Botheim) - Samuel(De Lanley)


Aner ikke hvor god disse unggutta er?
Skarsem
Helmersen
Heggem
osv.

Men kanskje noen av de kan fylle plassene 23 - 25 i troppen?

UT:
Søderlund
Gersbach eller Malte
Levi
Matti
Ogbu

....og dermed er det god plass på kvota igjen Smile
_________________
Norsk fotballs lokomotiv!
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18512

PostPosted: 09.11.2018 11:11    Post subject: Reply with quote

Veldig bra innlegg clasiker, enig i alt bortsett fra at vi trenger en ny spiss. Synes verken bendtner eller søder er bra nok.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 09.11.2018 11:26    Post subject: Reply with quote

Hvorfor vil du kvitte deg med Ogbu? Han er jo et utviklingsprospekt, og det er overhodet ikke meningen at han skal være god nok for A-laget nå. Utlån bør selvfølgelig vurderes, hvis han ikke er god nok til å være 'jypling' i A-stallen tl neste år.

Vi trenger en ny stopper i løpet av neste år. Jeg mener bestemt at Serbecic blir god nok med mer spilletid - ferdighetene er der - men Reginiussen er på utgående karriere etter eget utsagn, og Hovland er ikke en mann vi kan satse på som den erfarne av stopperne våre. Hvis det er mulig å hente spilletidssultne Skjelvik tilbake, så tror jeg det kunne vært en veldig god løsning for vårt litt temposvake lag, det fins neppe en bedre tilgjengelig norsk stopper.

Jeg synes dessverre Reitan er langt, langt unna nivået. Vi så laget lykkes med å vri lange pasninger på ham i andre omgang, men han har faktisk for dårlig teknikk til å ta ned en førti meters pasning. Den dårlige teknikken hans tvang ham også til stadig å gi bort innkast i stedet for å kontrollere ball i enkle situasjoner. Han er en under middels eliteserieback, dessverre. Hedenstad har nok høyere nivå inne, men han har brukt opp sjansene sine nå. Jeg ønsker meg fart her også, og tenker på nok en gammel RBKer med lite spilletid i Gamboa, siden en høyreside med typer som Helland og Adegbenro neppe er veldig interesserte i overlapp uansett.

Så må vi ha på plass en sentral midtbanespiller med bedre teknikk, for det er ballkontrollen til spillere som Konradsen, Denic og Lundemo som stadig hindrer oss i å tilrive oss initiativ mot sånne lag. Vi står generelt elendig til lag som Leipzig og Salzburg, som bare kan øse på i gjenvinningsfasen fordi de anser risikoen som liten for at spillerne våre kan vende og spille av presset med få touch. Det var nok tanken med Chirivella - vi behøver en signering med det ambisjonsnivået. Mike bør ikke være vår teknisk beste spiller sentralt hvis vi skal ha noen ambisjoner.

Kantspillere har vi, men på topp må jo i alle fall Søderlund ut. Bendtner er en ener som jeg tror det er vanskelig for oss å erstatte, men jeg kunne tenke meg en veldig fysisk spiller, tenk afrikansk kraftspiss, med både fart og duellstyrke, som utfordrer. Det ville gitt oss flere strenger å spille på.

Og så må vi ha ny trener. Det er ikke engang vits å diskutere spissfindigheter rundt Coolens evner og kandidatur, for jeg tror vinduet er lukket for å oppnå den typen 'nystart' som vi behøver nå med ham bak rattet. Håper vi kan få en som inngyter naturlig respekt, slik Hamrén klarte i sin tid, for kompiskortet er brukt opp, og spillergruppa er for bedagelig anlagt til å endre seg for en 'tja-kandidat'. Dette er ekstremt viktig.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6753
Location: South-west coast exile

PostPosted: 09.11.2018 11:48    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i det overordna premisset ditt, Clasiker, men som har blitt nevnt over kan noen av de yngre gutta få bli ei stund. Send Hedenstad til Stabæk om de rykker ned, Reitan til fjære og dunk inn en ny høyreback som faktisk kan å spille ball. Jeg tror ta Denic kan ta steg om han får spilt over tid i et tydelig system, hvilket du hever frem som vår største mangel. Søderlund forsvinner i vinter, gjerne til en kinesisk klubb som betaler fem ganger så mye som han egentlig er verdt.

Men jeg tror også at om vi får inn en trener som lærer laget å spille fotball igjen så vil veldig mange spillere se uendelig mye bedre ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 09.11.2018 13:50    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Søderlund forsvinner i vinter, gjerne til en kinesisk klubb som betaler fem ganger så mye som han egentlig er verdt.


Noen som kan ta ansvar og poste skrytevideoer av Søderlund på Weibo?
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2593

PostPosted: 09.11.2018 14:09    Post subject: Reply with quote

Håper vi prøver oss på carlos Strandberg. Malmø ligger for øyeblikket på 4. plass i Allsvenskan med en kamp igjen. Ender max på 3. om alle resulterer går deres vei i siste runde.

Ble hentet før årets sesong for 1 mill euro fra Russland og vil sikkert ha ambisjoner om å spille i Europa. Spørs om Malmø vil selge.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3905
Location: Oslo

PostPosted: 09.11.2018 14:17    Post subject: Reply with quote

Franc wrote:

Noen som kan ta ansvar og poste skrytevideoer av Søderlund på Weibo?


Hmm, hva skal vi skryte av? Floatingbusinessen hans?
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 09.11.2018 14:29    Post subject: Reply with quote

Vi trenger en sterk trener som sier rett ut at alle starter med blanke ark men at ingen, absolutt ingen er fredet etter sesongoppkjøringen dersom han mener at de faller totalt igjennom i hans system (både teknisk, taktisk, fysisk og holdningsmessig) selv om de heter Jensen eller Helland. En så sterk personlighet at han gjør det klart at det er han som bestemmer hvem som skal være stallen, og at han ikke godtar at styret f.eks skal frede Helland fordi han er eneste lokale spilleren med ferdigheter når han har dagen.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 09.11.2018 15:06    Post subject: Reply with quote

Syns i grunn det er på tide å hente hjem Strandberg. Nå har han daffa rundt lenge nok i Europa. Han har rutinen til å være den rutinerte i en duo med Serbecic og har enda nok år å gå på til at han kan holde noen år til før vi selger han til VIF for å avslutte sirkelen. Ellers håper jeg vi får inn en trener som evner å evaluere laget og lage seg en liste over spillere han mener han trenger. Skader heller ikke om han kan fortelle Mike at han for ofte blir en bremsekloss i angrepet vårt.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 09.11.2018 15:09    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Franc wrote:

Noen som kan ta ansvar og poste skrytevideoer av Søderlund på Weibo?


Hmm, hva skal vi skryte av? Floatingbusinessen hans?



En vil vel få solgt han Wink Da må det markedsføres...Ikke mye hjelp i det som skjer nå om dagen, så gamle skrytevideoer kan hjelpe på!
Back to top
View user's profile Send private message
Svangen
Proff


Joined: 28 Oct 2012
Posts: 439
Location: Canada

PostPosted: 09.11.2018 15:42    Post subject: Reply with quote

Er Strandberg fortsatt under kontrakt med Krasnodar og hvor lenge er det igjen av den? Tror han, forståelig nok, vil gå ut kontrakten der før han rører på seg.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3905
Location: Oslo

PostPosted: 09.11.2018 15:48    Post subject: Reply with quote

https://www.transfermarkt...eler/50617

Sommeren neste år
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 09.11.2018 15:49    Post subject: Reply with quote

Tror kontrakten går ut til sommeren! Vært en økonomisk fantastisk reise for han, men sportslig helt krise! Om han er motivert så hadde det vært flott å få han tilbake i vinter og gitt han en heftig fysisk makeover fram til sommeren, ikke umulig at han kan komme opp på et ganske ok nivå igjen. Russerne må vel være villige til å la han gå billig når han han uansett ikke spiller og har massevis av rubler i lønn..
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 09.11.2018 20:34    Post subject: Reply with quote

Clasiker wrote:
Jeg mener seriøst at troppen vår egentlig holder mål i bøtter og spann! Derfor er ønskelisten min foran neste sesong:

Pri 1: Få på plass en trener som kan ta ut potensialet i dagens tropp og bygge relasjoner! VI MÅ HA EN PLAN! - SOM VI ØVER PÅ!
Pri 2: Beholde de beste! Hansen, Meling, Trondsen, Samuel etc
Pri 3: Bli best på det som er gratis. Innsats, fysikk, mot osv.
Pri 4: Avklare situasjonen til Lorden/Søder. En av de må ut. Satse på Botheim som utfordrer til den av de som blir midtspiss.
Pri 5: Styrke medisinsk avdeling og unngå samme skadeproblematikk

---- Jeg tror at dersom disse tingene faller på plass, er vi kraftig styrket fra i år---

Pri 5: Forsterke stallen. Ønsker meg ny stopper og indreløper. (Hedenstad for 1/2 sesong til på å overbevise, med bedre relasjoner rundt seg)

SÃ¥ 1. lag og skyggelag blir:

Hansen(østbø)

Hedenstad (reitan) - Reginiussen (Serbecic) - NY (Hovland) - Meling (Malte eller Gers)

Mike(denic) - Trondsen(Lundemo) - NY (Konradsen)

Helland(Jebali) - Bendtner(Botheim) - Samuel(De Lanley)


Aner ikke hvor god disse unggutta er?
Skarsem
Helmersen
Heggem
osv.

Men kanskje noen av de kan fylle plassene 23 - 25 i troppen?

UT:
Søderlund
Gersbach eller Malte
Levi
Matti
Ogbu

....og dermed er det god plass på kvota igjen Smile



Du kan ikke seriøst mene at du vil ha med rundingsbøya Hedenstad og Gersch? Send Gersch back to down under og Hedenstad til Stabæk i 1. divisjon. Passende nivå for begge.
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
NilsArneEggenErKongen
Proff


Joined: 02 Oct 2018
Posts: 401

PostPosted: 09.11.2018 20:36    Post subject: Reply with quote

FanFraSør wrote:
Vi trenger en sterk trener som sier rett ut at alle starter med blanke ark men at ingen, absolutt ingen er fredet etter sesongoppkjøringen dersom han mener at de faller totalt igjennom i hans system (både teknisk, taktisk, fysisk og holdningsmessig) selv om de heter Jensen eller Helland. En så sterk personlighet at han gjør det klart at det er han som bestemmer hvem som skal være stallen, og at han ikke godtar at styret f.eks skal frede Helland fordi han er eneste lokale spilleren med ferdigheter når han har dagen.


Helland spiller fordi han er best. Enkelt og greit. Den treneren du etterspør er fra nordnorge og heter Trond Sollied. Han trener nå Lokeren, men siden alt kan kjøpes for penger, kan også Sollied kjøpes ut av kontrakten.
_________________
Nils Arne Eggen bygget opp et av Europas beste lag med offensiv samhandling som viktig x-faktor.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKdesi
Proff


Joined: 17 Feb 2006
Posts: 440

PostPosted: 11.11.2018 12:36    Post subject: Reply with quote

Hva med å hente inn Ravel Morrison og "restarte" karrieren hans? En av Englands største talenter som ikke har fått ut potensialet på grunn av utenomsportlige aktiviteter. Mulig trygge rammer i Trondheim ville fått ut det beste av han hvis han skulle være motivert og kunne ta seg sammen?

https://www.mirror.co.uk/...r-13517489
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 11.11.2018 12:59    Post subject: Reply with quote

Kjenner jeg ikke er helt klar for enda en karriere-restarter med påfølgende dramatikk og mediahysteri Smile
Back to top
View user's profile Send private message
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 11.11.2018 16:12    Post subject: Reply with quote

Må vel først gjøre ferdig jobben med restartinga av Bendtner. Den jobben går vel bare sånn passelig.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2075

PostPosted: 11.11.2018 16:29    Post subject: Reply with quote

Nok en gang enig med Zaphods vurderinger. Greit at flere enn meg så at Reitans ballmottak på langpasninger faktisk er så dårlig at Salzburg kunne kontre på mottakene hans. Holder ikke nivået ennå dessverre
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 11.11.2018 23:06    Post subject: Reply with quote

Alt som trengs er å finne en god erstatter for Nils og Ole, så er vi i gang igjen.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
wikivic
Proff


Joined: 12 Feb 2010
Posts: 251
Location: Oslo

PostPosted: 12.11.2018 00:03    Post subject: Reply with quote

Ble imponert over Tobias Christensens ballbehandling etter at han kom inn i kveld – slenger meg på flere her når jeg sier han absolutt er en vi bør forsøke oss på.

Fikk tilsvarende avsmak av Shalas utagering. Ble ikke bedre av å se at han viser null evne til forståelse for Melings frustrasjon etter å ha blitt bokset ned, også i intervju etter kampen. – Bli voksen/begynn å spille fotball/trist å se en sånn spiller. Dette altså om banens soleklart beste. Trist å se, for synes Shala har vist positive tendenser over lengre tid, og kunne vært et godt tilskudd til midtbanen vår om han kunne kanalisert aggresjonen riktig.
Back to top
View user's profile Send private message
Toilling
Rutinert


Joined: 10 Jan 2017
Posts: 776

PostPosted: 12.11.2018 21:44    Post subject: Reply with quote

wikivic wrote:
Ble imponert over Tobias Christensens ballbehandling etter at han kom inn i kveld – slenger meg på flere her når jeg sier han absolutt er en vi bør forsøke oss på.


100% god mot oss, kjøp!
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 12.11.2018 21:52    Post subject: Reply with quote

Juska Savolainen, Maxim Zhalmagambetov & Eduard Sergiyenko
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10638

PostPosted: 12.11.2018 22:36    Post subject: Reply with quote

1960 - i Bendtnertråden wrote:
Gi meg en spiss med FART!


_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 158, 159, 160  Next
Page 27 of 160

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb