English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2019
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 130, 131, 132 ... 158, 159, 160  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4398
Location: Telt på wembley

PostPosted: 10.08.2019 23:56    Post subject: Reply with quote

Bikker 30 om noen måneder nå også som fort kan bety at han mister farta si. Søt type, men trur ikke han helt er det vi trenger idag. Horneland har fått mye ut av Hedenstad etter hvert så trur heller at vi skal satse på å få inn noen som kan gjøre en backup jobb (som helst skulle kommet fra egen junior stall)
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6689

PostPosted: 11.08.2019 02:40    Post subject: Reply with quote

Gambi har spilt lite for klubblaget men mer eller mindra fast på landslaget.

Gratis for helt okl lønn = smart.

kan vi kjøpe bedre, selvfølgelig, men kanskje ha nvurderes mot at midlene skal tyngst inn i andre ledd Wink

Flott spiller som sikkert uansaett spilletid vil bidra til profesjonalitet i troppen!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 11.08.2019 14:17    Post subject: Reply with quote

Adressa-Sagbakken på twitter:
Quote:
Tagseth-saken lever videre. Rosted har vi sittet rolig i båten på i hele dag. Så vet man aldri helt hva som skjer OM RBK drar inn masse Europa-mill her. Er vel back/spiss, kanskje midtbane, som er pri 1.

Under Mariobor-kampen sa han også at Skjelvik ikke var aktuell pdd og at Islamovic trodde han ikke kom til å skje.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2885

PostPosted: 11.08.2019 14:32    Post subject: Reply with quote

Resultatet tirsdagskveld blir nok avgjørende for hvem og hvor mange som kommer inn portene på Lerkendal denne sommeren. Går vi videre til CL playoff, så bør det komme inn i det minste en spiss og en forsvarsspiller før dobbeltoppgjøret!
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3684
Location: Oslo

PostPosted: 11.08.2019 21:09    Post subject: Reply with quote

Bjørn Maars Johnsen ikke i troppen til AZ i dag. På vei til Trondheim kanskje?
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2885

PostPosted: 11.08.2019 21:16    Post subject: Reply with quote

Kan liksom ikke helt forstå at RBK skal gå etter en spiss som Maars Johnsen. Er en noe mørkere kopi av Søderlund. Begrenset hurtighet, sterk i lufta men lager mye frispark, brenner store sjanser ( utfra landskamper jeg har sett. Har ikke sett kamper fra eresdivisjon), og noe klumsete med ball. Vil mye heller ha f.eks Carlos Strandberg, som virker å ha litt andre ferdigheter.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3684
Location: Oslo

PostPosted: 11.08.2019 21:41    Post subject: Reply with quote

Han minner på mange måter om en yngre, bedre Søderlund, som ikke nødvendigvis er negativt for Horneland. Han virker som et robust oppspillspunkt, god balanse og god på hodet, i tillegg har han vist brukbar avslutningsteknikk ved flere anledninger. Av det jeg har sett synes jeg han virker som en mer teknisk begavet Søderlund. At han i tillegg nå er uønsket i AZ Alkmaar kan jo bety at han ikke bør koste all verden. Jeg er i hvert fall positiv til en rimelig Bjørn Maars Johnsen som alternativ til Søderlund.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 11.08.2019 22:09    Post subject: Reply with quote

Nei takk. Rett og slett bare nei takk.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7860

PostPosted: 11.08.2019 22:22    Post subject: Reply with quote

Noe av det bedre vi kan få tak i hvis vi legger inn alle parameter med type, rolleferdigheter, norsk, alder, osv. Kjør på.
Back to top
View user's profile Send private message
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 1982

PostPosted: 11.08.2019 22:30    Post subject: Reply with quote

Skal vi hente en spiss til for å ha ved sidenav søder bør vi hente en med litt andre ferdigheter enn søder. Tenker en med tempo, teknikk og avslutningsferdigheter. Ikke en kopi av søder.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 11.08.2019 22:31    Post subject: Reply with quote

Maars Johnsen snakker vel hverken norsk eller går som utviklet i Norge, så lite å hente der! Søder, slik han spiller nå er uansett bedre en Johnsen! Nei, skal vi hente noe så må det da vitterlig være for å forsterke!!!
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3562
Location: Drammen

PostPosted: 11.08.2019 22:34    Post subject: Reply with quote

Ikke negativ til Maars. Tror han kan bli god (igjen) med tillit og en god treningshverdag. Han er vel litt bedre enn Søder på alt utenom arbeidskapasitet.

Men med mindre Søder selges tviler jeg litt på at vi kjøper en ny spiss i sommer. Jeg håper, men tror ikke det skjer. Blir ikke overrasket dersom Tagseth er den eneste som kommer dette vinduet.
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 11.08.2019 22:36    Post subject: Reply with quote

Vi trenger en rask og spillende midtstopper.
_________________
You`ll never walk alone!!
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7860

PostPosted: 11.08.2019 22:46    Post subject: Reply with quote

Alle de beste spissene til Rosenborg opp igjennom historien har vært gode på en del ting. Du må være et godt oppspillspunkt, flink til å holde på ball og distrubuere den videre, god i boksen og et smart spillhode. Tempo er fint det, men vi trenger ikke en sånn liten Franck Boli-type som ligger å lukter på offsidelinja. Den rollen har vi ikke slik vi spiller nå. Jeg er ikke sikker på om vi har råd til Maars, men om vi har det så er det antakeligvis noe av det bedre vi kan få tak i.
Back to top
View user's profile Send private message
Crimp
Senior


Joined: 31 Dec 2017
Posts: 229

PostPosted: 11.08.2019 22:52    Post subject: Reply with quote

Skjelvik ja, har hatt den tanken selv. Kan både spille midtstopper og venstreback. Fart vet vi at han har.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 11.08.2019 22:53    Post subject: Reply with quote

Bjørn Johnsen er en elendig spiller.
Jeg er regelrett lamslått av at han klarte seg såpass bra på ADO. Jeg finner det fortsatt merkelig..
Han har i hvert fall falt fullstendig gjennom i AZ, blitt latterliggjort over hvor dårlig han er.

Er helt utrolig at Lagerback bruker han


For guds skyld ikke kjøp han!

Søder er bedre enn Johnsen... punktum!
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..


Last edited by niccolai on 11.08.2019 22:54; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6689

PostPosted: 11.08.2019 22:53    Post subject: Reply with quote

Maars Johnsen både snakker å forstår Norsk så den argumentasjonen er ugyldig :p

Helt grei signering om vi henter ham, men selvfølgelig lov å ønske seg noen med mer ekstremferdigheter!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2885

PostPosted: 11.08.2019 23:05    Post subject: Reply with quote

Det er vel på grensen til galskap å ikke hente en forsvarsspiller eller to. Spiss bør også på plass. Mot Tromsø hadde vi 3 spillbare forsvarsspillere. Vi kan ikke gå inn i et gruppespill i Europa, med kun tre stoppere og to backer. Skader og suspensjoner oppstår. To av stopperne er i tillegg relativt svake. En skade på Søder, så står vi igjen med Botheim som spissalternativ. Tynt. Det viktigste er uansett kvalitet framfor kvantitet!
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 11.08.2019 23:13    Post subject: Reply with quote

Maars Johnsen ville nok passet godt inn slik vi spiller, så jeg er positiv. Det er selvfølgelig lov å håpe på ei signering av en spiss med x-faktor. Jeg tror dessverre det er litt utenfor vår rekkevidde, i alle fall om man ønsker en med utviklingspotensiale. Da blir det gjerne en eldre spiller, typ Bendtner.

Jeg har sett disse målene i dette sammendraget fra tiden hans i Ado Den Haag, og jeg synes det er noen flotte mål. Med rett trening og matching fremover, tror jeg han ville levert varene for oss.

https://www.youtube.com/w...e9G7Pznd2k
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6689

PostPosted: 11.08.2019 23:29    Post subject: Reply with quote

haha, ser jo ut som Søder sin målkavakade ^^
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 11.08.2019 23:31    Post subject: Reply with quote

MariusM wrote:
Blant de spissene jeg nevnte i sist post var bla Kyu-seong Jo. Syns han så veldig inntressant ut.

https://www.youtube.com/w...SZEVX9sNhQ

Det hadde jo vært artig å ta et såpass dristig valg, og han ser litt spennende ut. Men tviler på at Thoresen er lommekjent med det koreanske markedet.

Hva skjedde med han Islamovic eller hva han het? Er han på lista fortsatt? Mener å huske han så ok ut. Ellers tenker jeg kanskje det kan være lurt å ikke gå for en litt dårligere kopi av Søder i Maars J., men heller satse på noen med litt andre ferdigheter som fart og teknikk.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2885

PostPosted: 11.08.2019 23:51    Post subject: Reply with quote

Captain wrote:
Maars Johnsen ville nok passet godt inn slik vi spiller, så jeg er positiv. Det er selvfølgelig lov å håpe på ei signering av en spiss med x-faktor. Jeg tror dessverre det er litt utenfor vår rekkevidde, i alle fall om man ønsker en med utviklingspotensiale. Da blir det gjerne en eldre spiller, typ Bendtner.

Jeg har sett disse målene i dette sammendraget fra tiden hans i Ado Den Haag, og jeg synes det er noen flotte mål. Med rett trening og matching fremover, tror jeg han ville levert varene for oss.

https://www.youtube.com/w...e9G7Pznd2k

Tror heller vi burde kjøpt nr. 7. Måtte selvsagt fått et annet nummer i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 11.08.2019 23:56    Post subject: Reply with quote

NÃ¥r det at Mars Johnsen kan bli god med nok matchtrening er et argument da synes jeg det er bedre med en som HAR matchtrening og kan bidra direkte.

Skal han erstatte Søderlund, som er bedre enn ham, for å få matchtrening da, eller skal han varmes opp på Rbk2?

Johnsen minus og pluss :

+ Lang og ganske god på hodet men misser en del der og. Synes Søder er bedre på hodet.
+ God til å plassere seg.
+ Ydmyk og hardtjobbende

- Elendig teknikk
- Roter bort for mange sjanser
- treg
- Lager mange frispark med albuene sine
- For dårlig repertoar til å bidra bra med kombinasjonsspill imo

Ville heller ha tatt en titt til på Tankovic som spiller for Hammarby. Han scoret i dag igjen for Hammarby. Har sett for lite av ham til å si noe bastant, men en interessant spiller er han. Han har 11 mål og 7 assists på 19 kamper hittil i år. Han er svensk statsborger også så han snakker vel forståelig skandinavsk og vil forstå norsk bra Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3344
Location: Trondheim

PostPosted: 12.08.2019 00:01    Post subject: Reply with quote

når ydmyk og hardtjobbende er kvalitetene som først nevnes hos en spiller vet du at det fins bedre fotballspillere der ute.
Next!
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6689

PostPosted: 12.08.2019 00:45    Post subject: Reply with quote

Muamer tror jeg nok ikke vi har sjangs på men for all del, det hadde vært artig med en sånn type Smile
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 130, 131, 132 ... 158, 159, 160  Next
Page 131 of 160

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb