English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mikael Tørset Johnsen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 06.08.2020 19:26    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
En kan ikke sette inn unggutter som ikke er gode nok for A-laget i 11'eren bare fordi de klager og truer med å dra. Er man god nok får man sjansen, som f.eks Ceide, Brattbakk og Tagseth. Tørset Johnsen får ikke sjanser fordi han ikke presterer godt nok på trening og RBK 2 til å forsvare det.


Vel, det er en slags trend her er det ikke ? Ikke nødvendigvis at de drar, men at utviklingen stagnerer. Denne karen syntes da å være skikkelig på gang allerede i fjor. Så hvem sin skyld er det egentlig ? Ceide har fått sjansen., og er i ferd med å etablere seg. Men bedre enn i fjor ? Ser da vitterlig ikke sånn ut foreløpig.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11750

PostPosted: 06.08.2020 20:25    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
En kan ikke sette inn unggutter som ikke er gode nok for A-laget i 11'eren bare fordi de klager og truer med å dra. Er man god nok får man sjansen, som f.eks Ceide, Brattbakk og Tagseth. Tørset Johnsen får ikke sjanser fordi han ikke presterer godt nok på trening og RBK 2 til å forsvare det.


Han herjet i en RBK2 kamp her. Så ut som Messi utpå der sammenlignet med resten. Etter den kampen har han vært i kamptroppen men ikke fått innhopp. Er klokkeklart at 2 div er for lavt nivå for han. Så ikke overraskende om han velger å dra når han ikke får muligheter.

Han har et driv med ballen jeg vil si ingen andre i RBK har. Der hvor andre lunter rundt så setter Mikael fart fremover og passerer spillere. Mangler nok i likehet med Ceide litt i avleveringen, men den farten og egenskapen til å pasere spillere er gull verdt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 06.08.2020 20:36    Post subject: Reply with quote

Ceide har vel hatt litt tilfeldigheter sin vei mtp at Adegbenro har vært en del skadet eller "trengt å trene seg opp og forstå rollen", og ellers så har det ikke vært allverdens med skadefrie alternativ på venstrekanten.

På indreløper så er det en del mer konkurranse, i tillegg til at Tagseth blir vurdert foran i løypa, og Tagseth virker som om å egentlig vurderes bak Åsen, Konradsen og Doff, dog jeg vil tro at dette delvis skyldes at rutine veier ekstra tungt i den situasjonen vi har surret oss inn i.

Johnsen har vel ikke fått noe særlig med sjanser i det hele tatt, kunne jo være litt modig og rullert mellom han og Tagseth på indreløper, når de andre to på midten heter Skjeldbred, Zachariassen, Konradsen eller Åsen så er det et bra snitt med seniorkamper i den lagdelen uansett. Men siden undertegnede synes Holse burde prøves ordentlig på midtbane også.....

Men Coolen sender formodentlig ikke invitasjon for å være snill, så burde heller ta turen til Stjørdal eller Ranheim i OBOS f eks. Eller Sandefjord for den del, kan hende han kunne tatt nivået under Cifuentes.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 06.08.2020 21:01    Post subject: Reply with quote

Nå styrer ikke RBK spillerlogistikken i andre klubber og det er godt mulig covid 19 også har spilt en betydning, men tenker umiddelbart at Johnsen ville dratt god nytte av et utlån - og fått erfaring/spilletid på et høyere nivå. Ala Midtsjø i Sandnes Ulf og Sørloth i Glimt. Sandefjord f. eks har vært helt på stålet i det tøffe kampprogrammet som jeg tror kunne vært en god match for Johnsen (med Cifuentes ved roret). Synd om en egenprodusert spiller med gode basis- og rolleferdigheter glipper så tidlig.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Moody
Senior


Joined: 09 Dec 2012
Posts: 206

PostPosted: 06.08.2020 21:50    Post subject: Reply with quote

I fjorårets oppkjøring var han enorm. BB i flere av treningskampene, og har et driv med ballen vi vel ikke har sett siden Skjelbred (?) herjet som ung. Enorme dribleferdigheter også, utrolig spennende publikumsspiller. En skam at han ikke fikk flere muligheter i fjor, og burde definitivt fått prøvd seg i år når du ser på nivået indreløperne våre har prestert så langt...
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 06.08.2020 23:33    Post subject: Reply with quote

Utrolig dårlig at Johnsen ikke har blitt satset på. Det tror jeg fort man skal få angre på i fremtiden - igjen (Sørloth, Dennis Johnsen).
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 06.08.2020 23:36    Post subject: Reply with quote

Moody wrote:
I fjorårets oppkjøring var han enorm. BB i flere av treningskampene


Haha ja - helt bisart hvordan han ble helt kald mtp. spilletid i ligaen etter den oppkjøringen. Samme med Serbecic. Man kan skjønne det om de etablerte spillerne leverer varene og sanker poeng, men det var jo aldri tilfellet.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.08.2020 09:04    Post subject: Reply with quote

Det var jo noe av problemet mitt med Hornelands man management - sett fra utsiden uten innsikt, selvfølgelig - det virket vanskelig for spillerne å vite hvor de stod i forhold til spilletid på A-laget, og hva de eventuelt måtte vise for å komme nærmere. For rutinerte spillere som Helland kunne Horneland sikkert si: 'de må skjønne selv hva de må forbedre', men unge spillere som Johnsen trenger mer konkret og hyppig tilbakemelding.

Åpenbart har det skjedd noe med hvordan Johnsen løser oppgavene sine på trening som har tatt ham fra hyppig spilletid i oppkjøringen 2019 til en som i 2020 mer eller mindre får offentlig beskjed om at han ikke er god nok. Og vi skal huske det at nåværende hovedtrener også var assistenttrener under Horneland - det er lett å glemme. Det har ikke blitt delt ut nye kort, og Henriksen er et menneske: han har ikke lagt bort vurderingene det forrige trekløveret gjorde i fellesskap, selv om de kan være lite relevante med tanke på den spillestilen vi ønsker å utvikle nå.

Blant annet derfor mener jeg at klubben ikke bør ta noen avgjørelser angående unge spillere i vannskorpa til A-laget før ny trener er på plass. Det vil ikke være veldig overraskende dersom en utpreget teknisk spiller som MTJ vurderes helt annerledes av en annen trener, og kanskje til og med vil skinne mer i en treningshverdag som allerede nå fokuserer litt mer på basisferdigheter.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 07.08.2020 10:12    Post subject: Reply with quote

Ender vel opp med å gå gratis til Danmark og deretter selges for 150mill til Ajax om et par år Very Happy
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 07.08.2020 11:16    Post subject: Reply with quote

bæærnt wrote:
Vanskelig å forstå dette. Han er jo ikke den første av unge lovende som forsvinner. For det er jo det vi tror, at de faktisk er lovende ? Så hvorfor får nærmest ingen en reell mulighet til å vise hva de kan ?


Når Ceide, Tagseth og Brattbakk har fått ok med spilletid, men ikke Tørset Johnsen, så synes jeg det må si mer om Tørset Johnsen enn om manglende satsing på ungdommer. Han er vel ikke helt klar til å bidra godt nok på A-laget. Ikke noe galt i det for en ungdom.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4958

PostPosted: 07.08.2020 11:24    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke noe bastant mening den ene eller andre veien angående Johnsen, men generelt så overvurderes unge spillere på rbkweb. Av å til så kan det tenkes at det er en grunn som ikke innebærer at trenerne er idioter, som gjør at ikke alle ungguttene automatisk får masse spilletid og danker ut de etablerte.
Dennis Johnsen anser jo mange som en gedigen tabbe av RBK, men han har jo tilgode å slå igjennom han og.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.08.2020 11:29    Post subject: Reply with quote

Enig i det. Samtidig er vår track record de siste årene litt dårlig, og malen for A-lagsspillere har vært litt... annerledes. Og tilfellet Tørset Johnsen er litt spesielt med tanke på fjorårets oppkjøring kontra offisielle kamper.

Det hadde vært greit å få en ny treners vurdering av situasjonen, tenker jeg - hvis han veies og finnes for lett av en ny trener nå, så er det etter all sannsynlighet riktig vurdering.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4958

PostPosted: 07.08.2020 11:36    Post subject: Reply with quote

Ja det hadde vert fint å beholde han til ny trener får vurdert, absolutt.
Spørs om det ligger i våre hender da.
Sånn generelt så synes jeg ikke RBK har bommet mye på hvilke talenter som satses på. Sørloth er jo unntaket. Men så er det jo også sånn at enkelte trenger å bytte miljø for å blomstre.
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 07.08.2020 11:44    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er synd at Tørset har fått så enormt lite spilletid. Da jeg så ham borte mot Ull/Kisa synes jeg han var blant de beste på Rosenborg. Greit, resten av laget hadde rennaræv og spysjuke, men likevel.

For hans del hjalp det nok heller ikke at Tagseth kom og ble det foretrukne midtbanetalentet. Jeg håper et utlån til Feyenoord kan gjøre underverker for ham, og at han blir en del av fremtidens RBK-lag.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 07.08.2020 12:06    Post subject: Reply with quote

Nå er vel ikke Feyenoord et lag som låner spillere av RBK?

Kan jo hende at han faller igjennom på fysikk og løpskraft som jo tydeligvis har vært viktig for å få spille under Horneland. Nå er jo gjerne det noe spillere i den alderen har mye å gå på.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 07.08.2020 13:07    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Ja det hadde vert fint å beholde han til ny trener får vurdert, absolutt.
Spørs om det ligger i våre hender da.
Sånn generelt så synes jeg ikke RBK har bommet mye på hvilke talenter som satses på. Sørloth er jo unntaket. Men så er det jo også sånn at enkelte trenger å bytte miljø for å blomstre.


Akkurat det synes jeg er en merkelig konklusjon som jeg ikke helt forstår. Noe av grunnen til at utviklingen stopper opp, og at man forsvinner ut i glemselen kan jo nettopp være at klubben ikke har vært flink nok til å utvikle og følge opp. Og hvem er eksemplene som beviser det motsatte, at klubben har lykkes med unge spillere. Altså i nyere tid ?
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2664
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 07.08.2020 13:24    Post subject: Reply with quote

Etter å ha sett Tørset Johnsen i et par kamper i 2. div. synes jeg det virker litt rart at han ikke engang skal være god nok for et utlån og godt med spilletid i OBOS-ligaen.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4958

PostPosted: 07.08.2020 13:46    Post subject: Reply with quote

bæærnt wrote:

Akkurat det synes jeg er en merkelig konklusjon som jeg ikke helt forstår. Noe av grunnen til at utviklingen stopper opp, og at man forsvinner ut i glemselen kan jo nettopp være at klubben ikke har vært flink nok til å utvikle og følge opp. Og hvem er eksemplene som beviser det motsatte, at klubben har lykkes med unge spillere. Altså i nyere tid ?


Jeg tar nå utgangspunkt i hvem som faktisk har slått gjennom når jeg skriver det da.
Sørloth er vell den eneste som ikke ble satset på som har gjort det?
Tenker du at vi skal få gjennom talenter av Skjelbred eller Selnæs kaliber ut av hvert kull? Jeg tror dessverre at normalen vil være litt mer som det vi ser nå. Et bra kull en gang i blandt og enkelte årganger hvor veien er kortere til A-lagsspill. Per dags dato har vi jo 4-5 talenter som spiller en del, som nesten er i overkant mye. Sist hadde vi Selnes, Svensson, Midtsjø, Bakenga. Men for all del, vi kan jo bli bedre.
Du kan jo ramse opp hvem du mener det er Rosenborg har hindret i å slå gjennom?
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 07.08.2020 14:06    Post subject: Reply with quote

Dennis Johnsen og Alex Sørloth. Spillere som har gått for rundt 200 mill etter at de forlot RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 07.08.2020 14:22    Post subject: Reply with quote

Jeg kan vel ikke påstå at RBK har stått direkte i veien for noen, men jeg undrer jo likevel på om det jobbes godt nok. F.eks over hva som skjedde med Ogbu, og som kan skje med Serbecic. Hva er egentlig rasjonalet bak disse beslutningene når vi jevnlig kan se hvor dårlig stelt det er med komplementære ferdigheter blant de 3 som nå konkurrerer om disse plassene. Så for min del så kan det se ut som man tar litt for kjappe beslutninger når det gjelder ungt råmateriale. Særlig målt i forhold til andre ressurser som man rår over og liksom skal utvikle og forvalte over tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 07.08.2020 14:30    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Dennis Johnsen og Alex Sørloth. Spillere som har gått for rundt 200 mill etter at de forlot RBK.


Det var vel å ta i en smule. Sørloth gikk for €9mill til Crystal Palace (en liga som betaler grov overpris for det meste) og Johnsen for €2.4 til Ajax.

Sørloth var en bom av RBK. Johnsen har imponert fint lite. 1 mål på 39 kamper i Nederland i en offensiv posisjon. En liga hvor bla. Svensson og Midtsjø er blant de bedre spillerne. Ikke akkurat noe som tilsier at vi har gått glipp av en storspiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4958

PostPosted: 07.08.2020 14:48    Post subject: Reply with quote

bæærnt wrote:
undrer jo likevel på om det jobbes godt nok. F.eks over hva som skjedde med Ogbu, og som kan skje med Serbecic.


Skjønner ikke helt hva du mener ? Enkelte blir vurdert som for dårlig og sendt videre, behøver ikke være dramatikk i det eller feilvurdert, samtidig som at spillerne har ulik grad av tålmodighet og vilje til å vente på en sjanse. Og det går an å være for dårlig i en klubb og deretter slå gjennom senere i karieren i annen klubb.


Last edited by Montana on 07.08.2020 15:21; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
nin
Rutinert


Joined: 30 May 2008
Posts: 789

PostPosted: 07.08.2020 15:18    Post subject: Reply with quote

Det er vel noe med trender over tid. Hvis det blir veldig mange som slår til etter at de forlater klubben, og mange av de det satses på aldri blir noe bedre, så må man kanskje se om de som har ansvar for kvalitetsvurdering av troppen er gode nok.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4958

PostPosted: 07.08.2020 15:22    Post subject: Reply with quote

Er det tilfellet da?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 07.08.2020 15:41    Post subject: Reply with quote

nin wrote:

Det er vel noe med trender over tid. Hvis det blir veldig mange som slår til etter at de forlater klubben, og mange av de det satses på aldri blir noe bedre, så må man kanskje se om de som har ansvar for kvalitetsvurdering av troppen er gode nok.


Mange som slår til over tid ? Siden 2010 vil jeg påstå det er ett tilfelle hvor vi (dvs Kåre i dette tilfellet) har bommet klart, og det er Sørloth.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 5 of 10

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb