English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Cork - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens Beste?
Hansen
7%
 7%  [ 10 ]
Hedenstad
0%
 0%  [ 0 ]
Hovland
3%
 3%  [ 4 ]
Reginiussen
1%
 1%  [ 2 ]
Meling
10%
 10%  [ 14 ]
Trondsen
4%
 4%  [ 6 ]
Jensen
8%
 8%  [ 11 ]
Lundemo
0%
 0%  [ 1 ]
Levi
60%
 60%  [ 78 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 1 ]
Bendtner
0%
 0%  [ 1 ]
Total Votes : 128

Author Message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 09.08.2018 23:55    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Dew wrote:
Gudene skal vite hvor mange sesonger det har gått siden han kom seg forbi mann og til innlegg (slik Levi gjorde to ganger bare i dag).

Ikke så veldig lenge siden. Fintet vekk motstander på Zidane-vis og satte opp scoringen i Celtic. Det var vel også det siste han gjorde før han, igjen, ble skadet.

Årets sesong har jo vært en fadese på grunn av alle skadene, men vi ser gang på gang at han står bak målsjanser og scoringer når han er på banen, uten at du noen gang gir han kred for det.


Den situasjonen er jo ikke sammenlignbar. Det var en god prestasjon, og den eneste han hadde i kampen hvor han ellers ganske samstemt fikk "banens dårligste" av RBKweb. Den virkelige prestasjonen i den scoringen var Bendtner sin avlevering og Meling sitt løp.

Ser forresten at Helland har fire målpoeng i ligaen, ikke tre. Jeg synes uansett det står til stryk - er du uenig?
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 10.08.2018 00:05    Post subject: Reply with quote

Mye bra, og svært positivt resultat.

Hansen 7 Bunnsolid. Jeg står på at dette er tidenes keeper i RBK

Hedenstad 4 Roter en del med plassering. Ikke spesielt involvert offensivt heller.
Hovland 6 - Solid.
Reginiussen 6 - En som alltid går foran. Synes kanskje han burde tatt mer styring der bak. Vi faller ofte for tidlig av, og setter nesten aldri motstander offside.
Meling 6 - Opp og ned. På den ene siden er han svært aktiv i angrep. Kontra selger han seg ofte i forsvar. Han stopper også ofte opp når han har mulighet til å sette fart inn i store rom.

Trondsen 7 - Begynner å ligne på noe
Lundemo 6 - Bedre og bedre.
Jensen 6. Det går ikke an å brenne slike sjanser på dette nivået!

Levi 6 - Bedre og bedre, faktisk bedre enn jeg trodde han kunne bli. Dog fortsatt fryktelig treg og tafatte skudd. Stort pluss for ståpå og evne til å være tilgjengelig. Dribleraids og det at han ALDRI sentrer er ikke noe pluss.
Spettet 3 - Best uten ball. River og sliter, sterk som faen. Det var bar det med ballen da.
Nikolidos Kotelettos 4 - Noen ok gjennombruddspasninger. Fryktelig uinspirert, løper nesten ikke. Gjør en ok defensiv jobb, men hjelpe meg - det er ikke der vi trenger han.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Moody
Senior


Joined: 09 Dec 2012
Posts: 206

PostPosted: 10.08.2018 00:24    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:

Levi BB 6 - To mål på sleivspark med keiva som dessuten er keepertabber, ellers en kavalkade av fryktelige valg. Løper. Trenger coaching med støthalsbånd. +2 for mål, for resultater teller!


Lang tid siden jeg har sett noen her på forumet som konsekvent har rakket ned på samme spiller gang på gang, på tross av flere åpenbart gode prestasjoner. Levi var i dag banens desidert beste spiller. Den eneste som kommer seg forbi spillere, den eneste som utfordrer, den eneste som er i stand til å drible, og i dag også med oppfordrende defensiv jobbing. Burde stått med 2 mål og 1 assist. Ja, han tar en del dårlige valg. Men hvem gjør ikke det i løpet av en kamp? Sammenlignet med Helland er det natt og dag. Både offensivit og defensivt.

Er generelt enig i mye av det du sier på forumet, Zaphod81. Men her blir det sjukt ensformig og ufortjent mye kritikk av en Levi i enorm framgang.... Tommel'n ned
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1544

PostPosted: 10.08.2018 01:03    Post subject: Reply with quote

Dew har rett i sine vurderinger. Helland har vært under pari i svært lang tid, ikke bare Kåre som har oversett dette, men også forumet. Først nå går det opp for folk at Helland ikke har hatt noe å gjøre i startoppstillingen på lang tid. Om Levi er mannen som løser problemet vil tiden vise, han har jo god med ballen i beina, men ellers noen mangler.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 10.08.2018 01:48    Post subject: Reply with quote

Fikk ikke sett kampen, noen som har en videosnutt av målene til en stakkar i det store utland?

Edit: klokka er to i Norge nå ja, glemte det.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 10.08.2018 02:20    Post subject: Reply with quote

Helt i feriemodus her og trodde kampen var i DAG!!! (altså trodde det var onsdag og ikke torsdag Laughing )

Herlig å se LEvi fikk to mål å lese at folk er fornøyd med at vi har noen på benkeni som ser med nogenlunde samme øyne som oss på tribunen.

Håper dette gir en skikkelig boost fremover så vi tar seriegull å når gruppespill. Gullet ska ikke "hem" i år Evil
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 10.08.2018 02:39    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Fikk ikke sett kampen, noen som har en videosnutt av målene til en stakkar i det store utland?

Edit: klokka er to i Norge nå ja, glemte det.


Har ikke det, men det var to fine mål, og vel fortjent for Levi. Håper det løsner for han nå fremover. Kos deg videre i det store utland Tommel'n opp!
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.08.2018 07:53    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Man skal ha en rimelig klar agenda mot Levi for å ikke anerkjenne noe som helst av hans prestasjoner i kveld.


Hvis du sjekker kampbørsen som du åpner med å sitere, så ser du at jeg kåret Levi til banens beste, til tross for at nittifem prosent av involveringene er dårlige, så noe kreditt får han for sluttproduktet. Jeg er også enig i at han jukser mindre defensivt enn Helland, selv om han også gjør til dels store tabber på egen halvdel.

Jeg vil egentlig påstå det motsatte: man skal være rimelig forgapt i det potensialet som ligger i Levis sterke sider for ikke å se hvor mye laget hemmes av hans svake sider. For meg er de dårlige tingene han leverer bare fortsettelsen på et generelt problem som jeg tviler på at han kan fikse, mens de gode involveringene er spuriøse, tilfeldigheter som vi sjelden ser igjen fra ham.

Men han er jo interessant som innbyttertype på nåværende nivå, for han har litt action i spillet sitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18493

PostPosted: 10.08.2018 08:09    Post subject: Reply with quote

Cork var litt svakere enn jeg hadde forventet, men veldig fornøyd med denne kampen. Vi lar ikke Cork krige oss i senk og vi produserer nok til at vi finner fortjent. Hovland og Reginiussen var store i midtforsvaret.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.08.2018 08:09    Post subject: Reply with quote

Moody wrote:
Ja, han tar en del dårlige valg. Men hvem gjør ikke det i løpet av en kamp? Sammenlignet med Helland er det natt og dag. Både offensivit og defensivt.


Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg aldri har sett en profesjonell spiller gjøre så mange feilvalg som Levi gjør. Toppnivået hans i en hel kamp når ikke Helland til knærne foreløpig nettopp på grunn av dette - og jeg er ikke noen spesielt stor fan av Helland. Vi må rett og slett sikte høyere i vår førsteellever. Levi er egentlig en type som passer bedre som overvurdert individualist i Vålerenga eller Brann, der det ikke er så krise om han gjør mye feil, så lenge han lykkes av og til.

Og det er synd, for de tingene han er god på, de trenger vi, så isolert sett ville jeg gjerne hatt ham som impact sub i slitekamper mot dårlige lag. Men der er nok Helland enda sterkere. Det er et dilemma.
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 10.08.2018 08:30    Post subject: Reply with quote

Jeg fikk bare sett 2 omgang da link til stream kom sent men godt. Av det jeg fikk sett synes jeg Jensen var bb, men min stemme går til Levi. Har du som angrepspiller scort 2 mål på bortebane i e-cup da har du gjort jobben din og vel så det i min bok. Spiller ingen trille om det var flaks eller egentlig men som pasning tilbake til keeper.

Når det gjelder Levi så har han en del spennende ting ved seg men også noen enorme mangler. Skal han forsvare en plass som en som får spille mye så må han rett og slett begynne å lage en del målpoeng. Vi kan ikke ha 2 spillere (Bendter) som egentlig gjør "mye fint" i løpet av mange kamper uten at det fører til noe særlig med målgivende eller scoringer.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 10.08.2018 08:56    Post subject: Reply with quote

Vi får vel være enige om at det er mye å gå på når det gjelder å vinne dueller, presisjon, klokskap og avspilling av press.

Samtidig ser vi at vi er mye farligere nå enn under Kåre. Vi skaper farligheter selv om vi spiller dårlig. Det gjorde vi ikke under Kåre. Vi slipper ikke til så mye sjanser heller og gjøre det brukbart defensivt. Men mot bedre lag hadde vi blitt straffet. Trondsen og Bendtner hadde begge horrible pasninger hjemover som gikk til motstander. Da vinner man ikke mot Real Sociedad eller Lazio.

Men vi er i startgropen på prosjektet til Coolen. Jeg synes vi skal være fornøyd etter den korte tiden.

Vi må vel heller ikke glemme at vi har skader på flere spillere som gjør at laget ikke er helt optimalt. Med Adengbenro og Konradsen er jeg sikker på at vi hadde vunnet denne kampen 5-0.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 10.08.2018 09:26    Post subject: Reply with quote

SeG wrote:
Dog er jeg usikker på hva nøyaktig det er som er planen med både ha Bendter og Søder på banen samtidig.


Her kan jo planen være at "vi gjør det sånn til vi har en frisk ving" ...
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Konnyaku
Junior


Joined: 28 Sep 2015
Posts: 98

PostPosted: 10.08.2018 10:11    Post subject: Reply with quote

Hansen 6 - tre godt kvalifiserte redninger men plutselig littnmer utrygg LED ballen i beina?

Hedenstad 3 - Slipper til mye og lite konstruktive bidrag fremover. Blir bra med konkurranse med Reitan fremover

Hovland 5 - bra forsvar

Reginiussen - se over

Meling 6 - gode involveringen bakover og fremover

Lundemo 3 - Forferdelig treg og uoppmerksom

Trondsen 5 - OK

Jensen 6 - driver hele laget og beste førsteforsvarer i dag

Levi BB 7 - + 2 for mål, -1 for for mange feilvalg

Søderlund 3 - Lite involvert

Bendtner 4 - OK. Lurer på hvordan laget hadde spilt uten Bendtner en kamp. Han er god og gjør mye smart med ballen, men føler ar han hindrer kollektivet Rosenborg.

Coolen 6 - god kampplan men som ødelegges av lite trøkk første 20. Bra han venter med bytter i dag da selv om lagerbiler så veldig sterke ut hadde vi god kontroll defensivt. Hadde Cork vært bedre burde Hedenstad ut for Reitan og søderlund for Botheim.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 10.08.2018 10:47    Post subject: Reply with quote

Noen av de sterkeste lagerbilene vi har møtt hittil.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
gollumLAD legend
Veteran


Joined: 15 Jul 2012
Posts: 1294
Location: Trondheim

PostPosted: 10.08.2018 12:05    Post subject: Reply with quote

Noen som har kontroll på det flyet hjem? Hørte at en supporter som satt på besvimte og flyet måtte nødlande. Fint om noen kan bekrefte/avkrefte.
_________________
"Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 10.08.2018 12:10    Post subject: Reply with quote

For den uopplyste, det fulle navnet på morstanderlaget:

Cork City Warehouse Trucks United

Ryktes at lagets faste scout i Norge, lageringeniør Fleksnes, tar bussen ut til Bærum i helga.
Back to top
View user's profile Send private message
TR-2000
Junior


Joined: 19 May 2017
Posts: 56

PostPosted: 10.08.2018 12:56    Post subject: Reply with quote

gollumLAD legend wrote:
Noen som har kontroll på det flyet hjem? Hørte at en supporter som satt på besvimte og flyet måtte nødlande. Fint om noen kan bekrefte/avkrefte.


Finnes merkelig nok ikke noen flygninger fra Cork/Værnes i følge flightradar, men Bendtner filmet innendørs på flyet for 4 timer siden så jeg antar de er ankommet(??) da det heller er ingen fly å se på flightradar over sjøen.
Back to top
View user's profile Send private message
gollumLAD legend
Veteran


Joined: 15 Jul 2012
Posts: 1294
Location: Trondheim

PostPosted: 10.08.2018 13:11    Post subject: Reply with quote

Filmet fra inne i flyet en time etter det da. Antar de fortsatt var i Irland da.
_________________
"Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
View user's profile Send private message
jubajuba
Rutinert


Joined: 29 Jun 2013
Posts: 605

PostPosted: 10.08.2018 14:45    Post subject: Reply with quote

Landet en liten hvitlakkert 737 uten dekaler ganske nøyaktig 12, vet ikke hva opprinnelig tidspunkt evt var.

Last edited by jubajuba on 10.08.2018 14:58; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
LanoX
Rutinert


Joined: 29 Feb 2008
Posts: 548
Location: Fannrem

PostPosted: 10.08.2018 14:57    Post subject: Reply with quote

Det ble levert på og utenfor banen i Cork i går

Very Happy
_________________
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 10.08.2018 19:11    Post subject: Reply with quote





Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 21.08.2018 23:18    Post subject: Reply with quote

gollumLAD legend wrote:
Noen som har kontroll på det flyet hjem? Hørte at en supporter som satt på besvimte og flyet måtte nødlande. Fint om noen kan bekrefte/avkrefte.

Noe hold i dette ryktet? Derfor prisen har økt?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.08.2018 23:27    Post subject: Reply with quote

Hehe, ingen nødlanding, men noe medisinsk behandling i lufta, ja.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18
Page 18 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb