English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Ranheim
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 17, 18, 19  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var RBKs minst dårlige mot Ranheim?
Hansen
23%
 23%  [ 21 ]
Hedenstad
1%
 1%  [ 1 ]
Hovland
6%
 6%  [ 6 ]
Reginiussen
18%
 18%  [ 17 ]
Meling
1%
 1%  [ 1 ]
Konradsen
1%
 1%  [ 1 ]
Trondsen
2%
 2%  [ 2 ]
Jensen
2%
 2%  [ 2 ]
Bendtner
2%
 2%  [ 2 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Helland
2%
 2%  [ 2 ]
Dølle
39%
 39%  [ 36 ]
Total Votes : 91

Author Message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4279
Location: Stiftstaden

PostPosted: 01.05.2018 18:33    Post subject: Reply with quote

JW wrote:
Ikke så mange stående supportere fra Ranheim, bare halvfullt her. Sittende bortefelt blir utsolgt.
Blir nok mye blått og hvitt ellers på stadion og, dessverre.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Ril
Senior


Joined: 16 Aug 2015
Posts: 215
Location: Ranheim

PostPosted: 01.05.2018 20:08    Post subject: Reply with quote

Karlsen spilte hele cup kampen, så da er det nok mest sannsynlig Helmersen som starter på topp for Ranheim
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6768
Location: South-west coast exile

PostPosted: 01.05.2018 21:15    Post subject: Reply with quote

Vi tapte mot Mjøndarn i 2015, så klart kan vi tape mot Ranheim. Hadde vært jævla typisk.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 01.05.2018 21:53    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
Blir nok mye blått og hvitt ellers på stadion og, dessverre.

Vennskapsskjerf!
Må vel patruljere byen timene i forkant av kampen for å kjeppjage om noen prøver å selge sånn styggedom...
Back to top
View user's profile Send private message
Hulken
Rutinert


Joined: 20 Dec 2016
Posts: 778
Location: T-Town

PostPosted: 02.05.2018 08:26    Post subject: Reply with quote

Er det ikke koselig når klubber og supportere, ønsker å være venner? Love
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 02.05.2018 08:34    Post subject: Reply with quote

Dette kan bli en utrolig morsom kamp, med fulle tribuner, og forhåpentligvis glitrende spill av Rosenborg. Håper det virkelig løsner denne kampen, slik det gjorde mot Molde. Nå vet vi at forsvarsspillet vårt er solid, og det eneste som mangler nå er at angrepsspillet virkelig løsner. Håper Trondsen er tilbake i startoppstillingen, og at han begynner å vise sine ferdigheter. Vi har en utrolig viktig måned foran oss, der vi forhåpentligvis vinner alle kampene. Gjør vi det, så har vi nok satt oss selv i en veldig god situasjon mtp. tabellplassering før sommerpausen og CL-kval. Gleder meg utrolig mye!! RBK
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 02.05.2018 11:13    Post subject: Reply with quote

Håper noen andre tar plassen til Helland både i denne kampen og fremover. Skal du spille ving bør en minimum ha enten over gjennomsnittet bra fart, eller finterepertoar. Helland har ingen av delene.

Han har blitt tatt igjen av samtlige backer så langt, og svarer med å springe ned vedkommende å lage ett frispark.
Kanskje fungerer Helland bedre som en indreløper?
Back to top
View user's profile Send private message
MkBerg
Veteran


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 1566
Location: Ski

PostPosted: 02.05.2018 13:40    Post subject: Reply with quote

Siste to timene har det gått rundt 450 billetter(!). Var da voldsomt til trøkk. Gleder meg til kamp!
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3684
Location: Oslo

PostPosted: 02.05.2018 14:06    Post subject: Reply with quote

Håper Trondsen får spille sentralt, Konradsen er jo toppskårer i øyeblikket, så fint å ha han litt høyere i banen! Ellers blir det artig med et realt Trondheimsderby med fulle tribuner! RBK
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 02.05.2018 14:17    Post subject: Reply with quote

Uansett hvordan det går så skulle jeg ønske å se Ranheim ta bølgen foran publikum slik RBK gjør. Gjerne sammen med RBK. De er begge helter av Trondheim.
Back to top
View user's profile Send private message
xMegafonmannen
Veteran


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 2851

PostPosted: 02.05.2018 14:54    Post subject: Reply with quote

Rolling Eyes
_________________
:/
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 02.05.2018 15:09    Post subject: Reply with quote

Hva Ranheim gjør foran sine femtisju tilhengere er vel opp til dem selv. Men foran Kjernen har de like lite å gjøre som et hvilket som helst random fotballag.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 734
Location: Barteland

PostPosted: 02.05.2018 15:19    Post subject: Reply with quote

I innledende cupkamper mot andre trønderske lag fra nedover i divisjonssystemet er det helt innafor å klappe for begge lags prestasjoner. De fleste gleder seg også når trønderske lag gjør det bra mot motstand fra andre deler av landet, som når Ranheim tar masse poeng i sesongstarten.

Men i et innbyrdes oppgjør hvor det er alvor driver vi seff ikke med sånt fjas.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7859

PostPosted: 02.05.2018 15:29    Post subject: Reply with quote

Jeg heier på Ranheim jeg, men på lørdag er det så klart bare en ting som gjelder og det er tre poeng til Rosenborg. Sånne som jubler for begge lag kan jeg spare meg for.
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran


Joined: 10 Mar 2007
Posts: 3109

PostPosted: 02.05.2018 15:40    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Uansett hvordan det går så skulle jeg ønske å se Ranheim ta bølgen foran publikum slik RBK gjør. Gjerne sammen med RBK. De er begge helter av Trondheim.


Du er av den typen som gjerne vil at alle skal være venner, ikke noe hat, og ikke noe sanger om motstanderne?

At Ranheim skal ta bølgen på et fullsatt Lerkendal, foran Lerkendal publikumet er vel det tåpligste jeg har hørt!
INGEN motstandere skal føle seg velkommen eller kose seg på Rosenborg sitt fort!

Sku likt å sett AC Milan og Inter Milan, Manchester United og Manchester City, Atletico Madrid og Real Madrid ta bølgen sammen fordi dem er helter i samme by Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
toki
Veteran


Joined: 14 Nov 2007
Posts: 1668

PostPosted: 02.05.2018 16:04    Post subject: Reply with quote

Det er vel greit å betrakte Ranheim som Rosenborg 2 eller 3. Det var Rosenborg som fikk de opp i første. De fleste trenerne siden den gang har kommet fra RBK. De fleste spillerne har en fortid i RBK. Det er vel noen ytterst få som ikke har spilt for RBK, og av disse har en broren til Tore R, barnebarnet til Eggen og en (tidligere) sesongkortholder på Lerkendal. Det er vel knapt noen som ikke har tilknytning til Rosenborg. Det er vel en møring eller romsdaling med også, men skulle ikke forundre meg om han heller holder med RBK enn molde.
_________________
04.12.96
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 02.05.2018 16:26    Post subject: Reply with quote

Trondheim wrote:
Sku likt å sett AC Milan og Inter Milan, Manchester United og Manchester City, Atletico Madrid og Real Madrid ta bølgen sammen fordi dem er helter i samme by Rolling Eyes


Selv følger jeg at den sammenlikningen ikke blir helt god. I mine øyne er "trønder-kvaliteten" en av de definerende faktorene for RBK. Vi er et lag av trøndere (...), for trøndere. Bredt definert. Vi er stolte av Trondheim og vi er stolte av Trøndelag, og Rosenborg er for Trondheim og Trøndelag. Vi liker Trondheim og Trøndelag.

Ranheim er også Trondheim og Trøndelag, og jeg personlig synes det er artig at de gjør det bra. Jeg ønsker å slå dem i 12 av 12 møter men betrakter dem ikke som mye til motstandere, heller som med-representanter for Trondheim og Trøndelag.

I Oslo er det annerledes: Vålerenga definerer seg som skikkelig ekte Oslo Øst, "det eneste laget for Tøyen og Ryen, Eika, Plata og Gamlebyen." Da er f.eks. Oslo Vest utenfor denne definisjonen, og Lyn kan være en erkerival. Litt sånn er det i Manchester og Milan også.

Mens vi er "hele Trøndelag", og jeg synes mest at andre trønderklubber er hyggelige små naboer.

Men jeg vet jo at andre ikke akkurat føler det på samme måten. Shadwell og Eru kaller meg garantert en dust for å tenke på denne måten. Akk ja.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 02.05.2018 16:28    Post subject: Reply with quote

Lol, hele Ranheim sier jo de har RBK som favorittlag, de kommer fra Trondheim. Smålig å late som det er et hvilket som helst bortelag. De er fra Trondheim og lever ut drømmen om en gang å få spille på Lerkendal. De er et mini-Rosenborg og fortjener derfor all hyllest de kan få, selv om de er motstander på Lerkendal. Jeg håper på 6-1 til Rosenborg og 22 spillere som tar bølgen.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 02.05.2018 16:30    Post subject: Reply with quote

Det er jo alltid hyggelig å se trøndere spille på Lerkendal Razz
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran


Joined: 10 Mar 2007
Posts: 3109

PostPosted: 02.05.2018 17:15    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Trondheim wrote:
Sku likt å sett AC Milan og Inter Milan, Manchester United og Manchester City, Atletico Madrid og Real Madrid ta bølgen sammen fordi dem er helter i samme by Rolling Eyes


Selv følger jeg at den sammenlikningen ikke blir helt god. I mine øyne er "trønder-kvaliteten" en av de definerende faktorene for RBK. Vi er et lag av trøndere (...), for trøndere. Bredt definert. Vi er stolte av Trondheim og vi er stolte av Trøndelag, og Rosenborg er for Trondheim og Trøndelag. Vi liker Trondheim og Trøndelag.
.......


Neida, satt litt på spissen selvfølgelig.. men syns ikke vi skal sitte å holde hender å juble like mye for hvert lag Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 02.05.2018 17:34    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Vi liker Trondheim og Trøndelag.


Godt vi er kvitt Trond Olsen!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 02.05.2018 17:44    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Lol, hele Ranheim sier jo de har RBK som favorittlag, de kommer fra Trondheim. Smålig å late som det er et hvilket som helst bortelag. De er fra Trondheim og lever ut drømmen om en gang å få spille på Lerkendal. De er et mini-Rosenborg og fortjener derfor all hyllest de kan få, selv om de er motstander på Lerkendal. Jeg håper på 6-1 til Rosenborg og 22 spillere som tar bølgen.


Hvorfor er det smålig å behandle Ranheim som det random laget de er? Hvor de som spiller på Ranheim har sine sympatier er ikke veldig relevant synes jeg.

Og helt ærlig, hvordan får du Ranheim til et mini-RBK? Er det den geografiske tilhørigheten, eller de oven nevnte sympatier? Gjelder dette epitetet alle lag fra Trondheim som tar steget opp til ES?

For meg personlig er Ranheim en liten morsom kuriositet, et Norge-Rundt-innslag i den trønderske fotballverdenen. Jeg ønsker dem ikke noe vondt og de får gjerne beholde plassen i ES, men særbehandles på Lerkendal, de skal de ikke.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 02.05.2018 18:45    Post subject: Reply with quote

Med historien om RBK med Ranheim som samarbeidsklubb så er det litt mer kjærlighet mellom RBK og Ranheim enn om det var Malvik eller Melhus som hadde kommet opp i EliteSerien. Må gå an å inrømme såpass. Men på Lerkendal skal de som har billett på hjemmetribunen selvsagt heie utelukkende på RBK den 5. mai...
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10639

PostPosted: 02.05.2018 20:56    Post subject: Reply with quote

Eggen i VG.

Quote:
– Jeg håper jo at Rosenborg vinner. De er i en situasjon som gjør at de må plukke alle de poengene de kan få tak i. Man må ikke tro det går av seg selv, de må slåss for disse poengene. Men om Ranheim vinner, så må jeg akseptere det, sier Eggen til VG.

[ ... ] – Det vil bli jevnt. Jeg tror ikke det blir slik at Rosenborg kjører over Ranheim eller vinner stort. Det er min fotballfaglige vurdering. Ranheim har en definert spillestil, de er dyktige defensivt. Det kommer til å bli en spennende kamp, spår Eggen.

[ ... ] – Jeg er glad for, og stolt av, at vi har to trønderlag i Eliteserien. Det tegner godt for fremtiden.

– Du skal til Lerkendal på lørdag for å se kampen?

– ... og bilen går bra?

_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
konrad4ever
Veteran


Joined: 19 Apr 2006
Posts: 2595
Location: Follo

PostPosted: 02.05.2018 23:35    Post subject: Reply with quote

Hehe.. og bilen går bra..
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 17, 18, 19  Next
Page 2 of 19

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb