English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Brann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var RBKs beste mot Brann?
Andre Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Arild Østbø
0%
 0%  [ 0 ]
Vegar Eggen Hedenstad
1%
 1%  [ 2 ]
Tore Reginiussen
36%
 36%  [ 39 ]
Jørgen Skjelvik
40%
 40%  [ 43 ]
Birger Meling
12%
 12%  [ 13 ]
Mike Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Anders Konradsen
4%
 4%  [ 5 ]
Fredrik Midtsjø
0%
 0%  [ 0 ]
Matthias Vilhjalmsson
0%
 0%  [ 0 ]
PÃ¥l Andre Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Nickolas Bendtner
4%
 4%  [ 5 ]
Mushaga Bakenga
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 107

Author Message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1548

PostPosted: 08.05.2017 07:36    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Skjelvik har vært brukbar som stopper hele veien. Det er innleggskvaliteten som er problemet. Nå er det godfot hele veien.


Jeg skrev allerede tidlig i vinter at Skjelvik som stopper var god fot. Noe ære vil jeg ha.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6688

PostPosted: 08.05.2017 07:50    Post subject: Reply with quote

Kudos EGA! :p

Helt merkelig at Bakenga ikke evnet å score i går, var omtrendt som å se klippet fra RBK treninga der Henrik Elvestad var med....

Synes han skal få tid til å selge seg selv inn mot ny kontrakt, men dævven han må løfte prestasjonen for dette var rett og slett pinlig!

Skjelvik og Tore var best uten tvil, minnet litt om Baresi/Maldini til tider RBK

Glad vi tok 3 poeng, men her bør det virkelig handles, vi formerlig skriker etter en Jan-Derek o.l. som kan utfordre å ta seg forbi back!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran


Joined: 09 Aug 2003
Posts: 1199
Location: Trondheim

PostPosted: 08.05.2017 07:54    Post subject: Reply with quote

Mangler det ikke en avstemning her? Evil
Back to top
View user's profile Send private message
Makkverk
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 2133
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.05.2017 07:55    Post subject: Reply with quote

hansen - 5

hedenstad - 4
reginiussen - 6
sjelvik - 5
meling - 6

midtsjø - 3
konradsen - 4
jensen - 4

helland - 4
bendtner - 4
bakenga - 2

vilhjalmsson - 4
østbø - 4
_________________
kentosd wrote:
Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10955

PostPosted: 08.05.2017 08:24    Post subject: Reply with quote

Hansen 6
Hedenstad 6
Tore 7
Skjelvik 7
Meling 7

Jensen 5
Kondradsen 6
Midtsjø 6
Helland 5
Bendtner 6
Bakenga 4

Villmannj 6
Østbø 4
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 08.05.2017 08:33    Post subject: Reply with quote

Ingen avstemming av kampens beste spiller?
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
Bjarnes
Veteran


Joined: 01 Jul 2010
Posts: 3254

PostPosted: 08.05.2017 09:31    Post subject: Reply with quote

Dette var enorm fremgang fra forrige hjemmekamp!

Vi møter i praksis en bedre versjon av Ålesund, hvor de ligger litt lavere, med litt større spillere rent fysisk, men vi skaper mye mer mot Brann enn mot AAFK. Vi burde ledet med 3-4 mål innen Brann utlignet og når jeg ser reservekeeperens involvering på det målet så er jeg ekstremt glad for at Andrè Hansen er tilbake i neste kamp.

I det store og hele klar fremgang. Vi var helt opplagt mer bevisste på å få ballen inn i feltet og de nye spillerne virker stadig mer komfortable i rollene sine. Det er bare å glede seg til fortsettelsen!
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.05.2017 09:48    Post subject: Reply with quote

Jeg gikk glipp av de første 15-20 som etter hva jeg forstår var perioden vi leverte best, og velger derfor å avstå fra å skrive børs.

En deilig kamp å vinne! I første har vi full kontroll (har Brann en eneste sjanse?) og andre omgang blir noe rotete - dels grunnet skader og bytter med påfølgende omlegging, og dels grunnet en triggerhappy dommer som blåser på alt. Det ble ved flere situasjoner blåst mot "offeret", og jeg har knapt sett lignende på akkurat den biten.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8302

PostPosted: 08.05.2017 09:57    Post subject: Reply with quote

Kampen representerte et steg i riktig retning, ble produsert en del sjanser og det var mer vilje til å angripe. Full kontroll i 1. omgang, litt mer hawaii en periode i 2. omgang. Østby ingen åpenbaring som reservekeeper - usikker, måtte hente ballen to ganger i nettet den halvtimen han spilte, stod på feil fot på den godkjente skåringa, dog gode utkast.

Helland bør få kampfri i flere uker nå så han kan heles og få trent godt. De spillerne ute på banen som avsluttet kampen bør få starte i neste kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6768
Location: South-west coast exile

PostPosted: 08.05.2017 11:20    Post subject: Reply with quote

Det begynner å komme seg, detta angrepsspillet. Ikke perfekt så klart, men vi var bedre til å komme til innleggsposisjoner i går, selv om Brann titt og ofte lå med 3 mann på Midtsjø i andreomgang. Når vi faktisk har ordentlige vinger vi kan bruke kommer det nok til å se bedre ut. Vi var nærme Bendtner et par ganger, som med litt tur kunne putta to relativt tidlig. Alt i alt en okei prestasjon mot et irriterende lag. Skjelvik er massiv som stopper, Tore en bunnsolid, og Meling har virkelig sett bra ut. Bare å trene på offensiv samhandling fram til neste kamp nå.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.05.2017 12:17    Post subject: Reply with quote

Spillemessig er dette framgang, i alle fall så lenge vi spilte med en konstellasjon som har noe som helst spilletid sammen, vi skaper en god del åpne sjanser, og er fryktelig nære å skape flere. Defensivt står vi fortsatt godt, og motstanderne må ha keepertabber eller offside for å klare å pille ballen i mål.

Jeg føler likevel for å komme med en litt sånn mormor-kommentar til det som presteres, og den lyder som følger: Burde de ikke trene litt mer på å sparke ballen? Et stort flertall av avleveringene som skal leveres med noen som helst slags kraft befinner seg i spekteret mellom 'upresist' og 'tragisk', med Midtsjø som en nærmest komisk eksponent for nederste del av spekteret. Er det for mye fokus på kortpasningsspill, og for lite trening som involverer litt hardere spark på ballen?

Børs:

Hansen 5 - Ikke all verden å gjøre, egentlig, før han ble skadet, men han ble likevel savnet. Rolig og trygg med ball i beina.

Hedenstad 6 - Begynner å finne rollen sin, og medspillerne med ball. Stort potensiale i grunnteknikk og avleveringer.

Reginiussen 7 - Sjefer stadig i forsvaret, og tar dueller høyt og lavt.

Skjelvik BB 7 - Ikke like synlig defensivt i sin sikringsrolle, men avvæpner alt som kommer effektivt. Direkte imponerende i pasningsspillet. Bør ta med seg ball gjennom ledd enda oftere.

Meling 6 - God kontroll på vanskelige Daniel, tøff nok til å stå imot. Fullfører ikke offensive løp helt inn ennå - planlagt?

Jensen 5 - Tydelig justert rolle litt lavere i banen, på godt og vondt. Bidrar kanskje, sammen med mye nytt rundt seg, til litt orienteringstrøbbel.

Konradsen 6 - Blir stadig litt omstendelig sentralt, og litt mer kantete enn Midtsj på indreløper, men viser også spisskompetansen sin på løp i boksen.

Midtsjø 5 - God med ball i beina. Hadde vært enorm dersom han kunne skyte og slå innlegg. Forsvinner litt i uvant kantrolle.

Helland 4 - Lykkes med totalt to touch og mislykkes spektakulært med alt annet før han ryker på en strekk/krampe/pollenindusert spasme. Typisk nok gir det en scoring.

Bendtner 7 - Stadig mer mobil og bevegelig, gjør en ok jobb som førsteforsvarer. Enorm som oppspillspunkt. Nær scoring ved flere anledninger, og treffer alltid på kassa.

Bakenga 4 - Irriterte meg i denne. Dårlig med ball, og opptatt av å vise seg frem. Likevel nær scoring, skapende, og med flere løp som burde ha blitt brukt av våre alt for høyreorienterte midtbanespillere.

Vilhjalmsson 6 - Gjør som vanlig en oppofrende jobb som reserve, selv om det går litt tregt teknisk til tider. Vinner nok en gang nøkkelduellen som gir seieren.

Østbø 3 - Ikke noen betryggende forestilling foran Kjernen av en nervøs debutant, men heller ikke noe veldig passende kampbilde for lille Arild. Må ta den utligningen, rett og slett.

Kåre/Erik 5 - Har gjort noe riktig i inngangen til denne, det er en mye mer påskrudd gjeng. Det virker dog litt tilfeldig og planløst når Helland må ut, og det er VELDIG rart at ikke den eventualiteten er ferdigdiskutert.

Dommern 4 - Virket lovende i nesten en omgang, da så han ut som et bra talent. Helt til han også begynte å synes at Brann burde få noen sjanser til å utligne på dødball, stakkars.

Bengt Eriksen 1 - Totalt kunnskapsløs og partisk amøbe uten noen form for selvinnsikt. Skal liksom korrigere den andre amøben faglig, men mislykkes spektakulært med det.
Back to top
View user's profile Send private message
zdanek
Senior


Joined: 02 Apr 2013
Posts: 179

PostPosted: 08.05.2017 12:29    Post subject: Reply with quote

Post - match interviews :

KÃ¥re I
https://www.dropbox.com/s...I.WMA?dl=0

PÃ¥l
https://www.dropbox.com/s...d.WMA?dl=0

Mike
https://www.dropbox.com/s...n.WMA?dl=0

Jørgen
https://www.dropbox.com/s...k.WMA?dl=0

Arild Østbø
https://www.dropbox.com/s...8.WMA?dl=0

Piotr Leciejewski
https://www.dropbox.com/s...i.WMA?dl=0

hilsen
_________________
only the best is good enough
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5351
Location: Ski

PostPosted: 08.05.2017 12:42    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Burde de ikke trene litt mer på å sparke ballen? Et stort flertall av avleveringene som skal leveres med noen som helst slags kraft befinner seg i spekteret mellom 'upresist' og 'tragisk', med Midtsjø som en nærmest komisk eksponent for nederste del av spekteret. Er det for mye fokus på kortpasningsspill, og for lite trening som involverer litt hardere ball?


Ã…penbart.

Jeg bet meg merke i en involvering fra Bendtner i går. Fra litt ute til venstre slår han en perfekt vektet markkryper tett mellom tre brannspillere på tvers og frem til mottaker. Hadde eks Konrad eller Midtsjøbishi forsøkt på noe lignende kunne det blitt et stygt brudd i mot.

Den ballsikkerheten og roen Bendtner viser er bare så sykt konstruktivt. Tenk om de andre spillerne hadde vist noe i nærheten..

Må det øves? Ja.
Kan man øve inn dette? Nja.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 985

PostPosted: 08.05.2017 12:48    Post subject: Reply with quote

Zaphod, analysene dine er topp kvalitet hver gang! RBK

Aldri egentlig reflektert over norske "ekspert"kommentatorers prestasjoner i særlig grad, da det generelt er svært lavt nivå. Men Eriksen er faktisk helt ute. Ikke et gram med faglig substans gjennom en hel kamp, mer en videreføring av kommentatorrollen. Egentlig utrolig synd at det er sånn fordi ekspertkommentatorenes rolle er den mest fremtredende og viktige rollen for nordmenn flest i deres utvikling av forståelse for spillet. Tenk hva et virkelig dyktig sidekick kunne tilført den jevne nordmann. Hadde nok hjulpet mye på kunnskapen blant foreldretrenere på grasrotnivå.
Back to top
View user's profile Send private message
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3120
Location: Brønnøysund

PostPosted: 08.05.2017 12:56    Post subject: Reply with quote

Stadberg mener at annulleringa for offsiden var feil, og at Bismarc ikke var med i spillet.

Link
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6768
Location: South-west coast exile

PostPosted: 08.05.2017 12:59    Post subject: Reply with quote

Reka argumenterte godt for hvorfor det var rett å blåse offside på Mr. Beinknekk etter kampen. Han går fra offsideposisjon til å søke mot ballen, og er ikke mer enn en meter unna ballen når den blir heada. Han er aktivt med i duellen om ballen, og da skal det blåses.
Back to top
View user's profile Send private message
georgios
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 3120
Location: Brønnøysund

PostPosted: 08.05.2017 13:01    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig, men dommeren er ikke det, så da blir jeg veldig usikker.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 985

PostPosted: 08.05.2017 13:04    Post subject: Reply with quote

Hva skal man si om presspillet vårt da?

Opplever det som litt tilfeldig, og lite kompakt. Savner et mer tydelig definert mønster i hvem hver enkelt tar ut. Opplever selv at det ofte blir litt på lykke og fromme, noe som forsterkes i en del situasjoner hvor det første presset ikke følges opp og Brann enkelt kan spille av presset mellom linjene. Nevnte det tidligere i tråden, og nevner det igjen. Savner en mer kompakt defensiv. Spesielt når vi presser høyt mener jeg avstandene ved flere anledninger i går var altfor store, og at rommene ble unødvendig store. Mot bedre tekniske spillere i sommer, som lettere kan gå av det første presset er jeg redd vi fryktelig enkelt kan bli utspilt slik vi spiller nå...
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.05.2017 13:16    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Han er aktivt med i duellen om ballen, og da skal det blåses.


Jeg kan ikke forstå annet. Han fullfører løpet inn og følger ballbanen, og er vel nesten nærmeste mann da don Vito stikker frem brasken. Hadde ikke Acosta feilberegnet innlegget en smule, ville han vært først på den ballen.

Hvis han ikke er aktivt med i spillet, hva gjør han der da, for å sitere Eggen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1402

PostPosted: 08.05.2017 13:23    Post subject: Reply with quote

Nå var jeg ikke på det møtet der de definerte hva som defineres som "delaktig i spillet", men dersom det ikke skal blåses på Acosta, så kan de bare legge opp hele offsideregelen. Som Rekdal(!) påpeker, Acosta er på vei mot ballen, og når Wormgoor går opp og header ballen, står de omtrent oppå hverandre.
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 08.05.2017 13:52    Post subject: Reply with quote

Acosta hindrer jo til og med Rosenborg-spilleren i å komme maksimalt opp i duellen med Wormgoor. Hvis Staberg virkelig mener at det er tillatt å sette en liten kjøttmur i offside, som til og med jakter på ballen og obstruerer motspillere underveis, så lenge de ikke faktisk berører den - ja, da er det mange lag som bør vurdere noen nye og spennende dødballvarianter.

Kanskje kan man sette fire-fem linebacker mellom keeperen og bakre stolpe, som 'ikke er involvert i spillet'?

For noen kjøtthuer.
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 08.05.2017 14:11    Post subject: Reply with quote

Fikk dessverre ikke sett denne kampen. Har Eurosport en samleside for sine kortkamper? Eventuelt noen som vet hvor jeg kan se kampen i helhet? Irriterende at Eurosport ikke har noen reprisefunksjon (ikke sist jeg sjekket i hvert fall).

ahh, fant den. DÃ¥rlig nettside.

http://video.eurosport.no...ideo.shtml
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2603
Location: Heimdal

PostPosted: 08.05.2017 23:11    Post subject: Reply with quote

Sett kampen på nytt nå.
Skaden på Hansen tar 3.5 min
Skaden på Barmen tar 1.5 min.
6 bytter. Legges til 5 min.

På flere cornere står/løper Acosta med ryggen mot ballen med en ting for øyet, å holde ut hendene/sperre.

Faen altså, det er endel ting jeg gjerne skulle spurt dommerne om etter hver eneste kamp. Særlig det siste der, burde vært straffe hver gang.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 08.05.2017 23:48    Post subject: Reply with quote

Temaet for tørrkokene denne kampen ble to posisjoner á 45 minutter hver. Først ut er...

Konradsen mot Brann



1. omgang som anker. 2. omgang som indreløper frem til ca 80 minutter, hvor han tilsynelatende går tilbake i ankerrollen (og Vilhjalmsson frem).
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 985

PostPosted: 09.05.2017 00:07    Post subject: Reply with quote

Normann hadde løst ankerrollen så mye bedre enn det Konradsen gjør. Går aaalt for sakte, og han har dårlig rekkevidde i pasningsspillet. Totalt sett ganske dårlig kamp fra Konradsen, og også lett å se at han er en kontringsspiller. Hvis vi må kombinere oss gjennom ultradefensive lag til høsten gjør nok Anders seg best på benken (om vi får en ny sentral herremann på plass, og Kon satses på som indreløper). Nærteknikken er ikke spesielt bra... Passer dog veldig godt når man jager mål på slutten av kamper (målet nok et godt eksempel på det) og i kamper hvor spillet bølger frem og tilbake og han kan ta i bruk det voldsomme drivet sitt.

Verdifull spiller å ha i laget!
RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 19, 20, 21  Next
Page 20 of 21

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb