English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Birger Meling
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 41, 42, 43  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 764

PostPosted: 03.11.2017 19:37    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Vet ikke om noen la merke til det men i det 27. minutt igår spilles en bakromspasning opp mot vingen som er på full fart igjennom. Birger skjønner umiddelbart at han er blitt parkert før han får snudd seg og driter i ball men bare langer ut de strakeste to labbene mot mannen istedenfor, som setter han ut av balanse og kveler en klar mulighet. Kynisk, over grensen og helt vidunderlig herlig Tommel'n opp!


Ble stående og flire av akkurat det en god stund. Så herlig ugreit.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2664
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 03.11.2017 21:02    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Jeg er, som nevnt i kamptråden, ikke sååå imponert over Meling. Jeg synes han konsekvent er for enkel å slå innlegg på, fordi han ligger for langt unna mann, og der både skapes det sjanser og scores det mål mot oss i nær sagt hver kamp. Han faller rett og slett litt for lett inn i egen boks.


Da må du virkelig hate Gersbach og Hedenstad! Meling er den klart beste av backene til å posisjonere seg, bryte foran og forsvare seg en-mot-en.
Morten Konradsen holder jeg faktisk som en bedre back enn begge de to andre nevnte.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3606

PostPosted: 03.11.2017 22:35    Post subject: Reply with quote

Litt tynt bedømningsgrunnlag for det siste utsagnet kanskje?
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2664
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 03.11.2017 23:03    Post subject: Reply with quote

Kanskje for Konradsen, men at Hedenstad og Gersbach har sugd svett eselballe denne sesongen er et uomtvistelig faktum
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5351
Location: Ski

PostPosted: 04.11.2017 02:06    Post subject: Reply with quote

Bendtner Rodriguez Jr. wrote:
Kanskje for Konradsen, men at Hedenstad og Gersbach har sugd svett eselballe denne sesongen er et uomtvistelig faktum


Hest. Hest er mer treffende i denne sammenheng.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1074

PostPosted: 04.11.2017 19:19    Post subject: Reply with quote

Meling har virkelig vokst inn i rollen, både offensivt og defensivt, litt som forventet av en innkjøpt back i et suverent Rosenborg... Dette i motsetning til kameraten på høyresiden - om jeg spår får minst 1 konkurrent neste år (både lillebror Konradsen og Dahl Reitan bør være aktuelle som utfordrere på høyrebacken i vinter).
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2603

PostPosted: 04.11.2017 21:33    Post subject: Reply with quote

Så frem til at Meling blir, vil jeg anta at Gersbach forsvinner nå og Hedenstad blir en sesong til med konkurranse fra både Konradsen og Reitan. Synes Konradsen var relativt dårlig på midten, og forståelig er det da han nesten ikke har spilt for rosenborg enda. Ingen tvil om at han har bedre forutsetning å lykkes som høyre back enn Hedenstad.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 05.11.2017 03:44    Post subject: Reply with quote

Bendtner Rodriguez Jr. wrote:
zaphod81 wrote:
Jeg er, som nevnt i kamptråden, ikke sååå imponert over Meling. Jeg synes han konsekvent er for enkel å slå innlegg på, fordi han ligger for langt unna mann, og der både skapes det sjanser og scores det mål mot oss i nær sagt hver kamp. Han faller rett og slett litt for lett inn i egen boks.


Da må du virkelig hate Gersbach og Hedenstad! Meling er den klart beste av backene til å posisjonere seg, bryte foran og forsvare seg en-mot-en.
Morten Konradsen holder jeg faktisk som en bedre back enn begge de to andre nevnte.


Jeg sa aldri at han ikke var bedre enn disse to. Det er bare det at han foreløpig er mer en entusiastisk amatørback enn en internasjonal kvalitetsback, på grunn av noen store svakheter han tydeligvis ikke får korrigert av trenerteamet.

Det er for så vidt rasjonelt å anta at middels ES - backer som Amin Nouri eller Pål Sverre Valheim Hagen mislykkes med å prikke et upresset innlegg. Det er noe helt annet å forvente det samme fra backene til Ajax, Sociedad eller Zenit. Mot slike lag blir Meling fort vårt svake ledd.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 985

PostPosted: 05.11.2017 05:03    Post subject: Reply with quote

zaphod11 wrote:
Jeg er, som nevnt i kamptråden, ikke sååå imponert over Meling. Jeg synes han konsekvent er for enkel å slå innlegg på, fordi han ligger for langt unna mann, og der både skapes det sjanser og scores det mål mot oss i nær sagt hver kamp. Han faller rett og slett litt for lett inn i egen boks. Han er heller ikke så involvert offensivt at det forsvarer hans defensive mangler.

Synes Meling er ganske god til å være tett oppe i markeringen sin også internasjonalt. Mot Ajax bl. a. var han modig og aggressiv, og brøt oppspill mot Kluivert/Cerny titt og ofte, og var slett ikke langt unna ved innleggssituasjoner. Akkurat der er han både smart og god spør du meg.

Støtter deg dog i dine betraktninger om hans offensive spill. Har tidligere kalt Meling vår 'venstre playmaker', og synes fortsatt det er ganske treffende. Han er grisegod i frispilling, men mangler ganske mye på tradisjonelle offensive backegenskaper ift. å komme rundt på kant med ball eller på overlapp. Jeg har mine tvil om han i det hele tatt kommer til å bli noe særlig til dette noen gang pga fysiologiske begrensninger (overlapp klarer alle om relasjonene sitter, verre med drivet). Blir tilslutt en smakssak. Som invertert back er Meling noe av det beste en klubb som RBK kan drømme om å få tak i (får nok dog ikke sett det med det aller første). Som klassisk venstreback er han ikke noen optimal løsning.

En annen vesentlig svakhet er de gangene han forsvarer boksen ved innleggssituasjoner. Første målet i bortekampen mot Zenit ett "prakteksempel" på det. Har ikke fysikken på sin side, og blir regelrett most i duellen. Det hjelper heller ikke at han er noe uoppmerksom.

Misforstå meg rett. Jeg liker fotballspilleren Meling, men han har svakheter som gjør ham sårbar på høyt internasjonalt nivå, som ikke avsløres på samme måte i hjemlig serie. Forbannet god ballspiller, så kanskje midtbanespiller er stedet for ham på sikt? Veldig tilpasningsdyktig, noe han viste mot Stabæk.
Back to top
View user's profile Send private message
gm
Veteran


Joined: 24 Mar 2006
Posts: 1049
Location: stjørdal

PostPosted: 05.11.2017 10:44    Post subject: Reply with quote

Han er vel allerede den nest beste venstrebacken Rosenborg noengang har hatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordlys
Rutinert


Joined: 03 Feb 2017
Posts: 985

PostPosted: 05.11.2017 15:14    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt enig i at fotballspilleren er knallgod, men ser man på den offensive uttellingen har Meling kun levert én assist i år, noe som for seriens desidert beste lag må sies å være langt under pari. Hedenstad til sammenligning har levert 5 assist samt 2 mål.

Mange faktorer som spiller inn på slik statistikk, men synes likevel det viser noe av problemet med Meling som back. Han er ikke særlig farlig på siste tredel, noe som er litt urovekkende med tanke på at RBKs backer har et stort ansvar for innlegg når kantene spiller innover.

Meling er ´easy on the eye`, men har ikke levert spesielt godt offensivt i år på siste tredel. At han er av de beste venstrebackene som har vært i klubben... Tjaa. Han er kanskje den beste teknikeren som har spilt på backplassen, men det er et stykke derfra til å være den beste/nestbeste backen slik jeg ser det.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2131

PostPosted: 05.11.2017 15:28    Post subject: Reply with quote

Skal sies at Meling nesten aldri brukes på overlappen, når han vil få best tid til å slå innlegg. Hverken Jevtovic i starten av sesongen eller Adegbenro bruker han til annet enn å at han gir fem.mer rom til å dra seg innover eller slå innlegg selv. Men jeg syns nok at Meling kan bli flinkere til å utfordre selv, der er Gersbach langt bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
gm
Veteran


Joined: 24 Mar 2006
Posts: 1049
Location: stjørdal

PostPosted: 05.11.2017 19:58    Post subject: Reply with quote

Han setter i gang spill så bra bakfra, at det vil gi oss mange muligheter. Selv om han ikke har assist eller er tredje sist på målene, så er han jo delaktig i dem. Det blir scoringer og assist på Birger også når medspillerne blir bedre kjent med ham. Når han kommer høyt og inn i banen (rom 2) på overgang, så bør han brukes mer.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59468
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.12.2017 23:49    Post subject: Reply with quote

– Det har vært en veldig god høst, og jeg føler at livet flyter ganske godt for tiden. Det er en veldig god følelse, men samtidig har jeg kompiser og de gamle der hjemme som holder meg godt plantet på jorden, forteller Meling.

Om Norges nye landslagsback hadde blitt gjenkjent på gaten i Stavanger, er han ikke sikker på.

– Det vet jeg ikke. Det er mulig jeg hadde fått noen blikk og at det var noen som hadde kommet bort, men jeg føler ikke selv at jeg har blitt så mye mer kjent enn jeg var før sesongen, sier Meling.

22-åringen synes uansett det er veldig kleint, men veldig hyggelig å bli gjenkjent på gata.

– Det er ikke noe jeg har noe behov for, da jeg trives med meg og mitt. Men det er som regel bare hyggelige kommentarer jeg får hvis det skjer, og det er jo positivt, sier han.

Les mer: Synes det er kleint å bli gjenkjent
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 09.01.2018 00:45    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ er tyrkerne igang igjen. Denne gang er det Meling sin tur. Linkes til Galatasaray.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1072

PostPosted: 09.01.2018 02:13    Post subject: Reply with quote

Noen tyrkere her? https://www.youtube.com/w...WMhX0TU5cM
Back to top
View user's profile Send private message
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3537
Location: Trondheim

PostPosted: 09.01.2018 14:16    Post subject: Reply with quote

Birger Meling linkes til Galatasaray

– Meling fra Rosenborg er et hett navn i Galatasaray. Offensive backer er en svært viktig del i spillesystemet til trener Fatih Terim, sier den anerkjente fotballjournalisten Levent Tüzemen.

Dermed kan Galatasaray ende opp med nordmenn på hver sin kant av forsvaret. Fra før har de Martin Linnes på høyrebacken. 26-åringen kom fra Molde i 2016, og etter å ha vært inn og ut av laget avsluttet han forrige sesong som fast inventar i førsteelleveren.
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3751

PostPosted: 09.01.2018 16:04    Post subject: Reply with quote

Veldig synd hvis Meling forsvinner allerede.

Da har vi et lite problem.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2604

PostPosted: 09.01.2018 17:19    Post subject: Reply with quote

Unner Meling det, spilte bra store deler av fjorårssesongen. Galatasaray ble vel være aktuelt også, en av de virkelig store klubbene der nede. Usikker på hvor reelt dette er, men jeg anser dette ryktet som mer realistisk enn Bendtner sitt hvertfall.

Om dette går i boks må vi vel hente en backup eller to nye venstrebacker. Mye logistikk:\
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2131

PostPosted: 09.01.2018 17:47    Post subject: Reply with quote

Meling, hvis han selges, bør i så fall være symbolet på at vi har steppet et økonomisk og sportslig hakk opp slik både KI og SIB har vært inne på. 35-40 millioner.
Back to top
View user's profile Send private message
gm
Veteran


Joined: 24 Mar 2006
Posts: 1049
Location: stjørdal

PostPosted: 09.01.2018 17:51    Post subject: Reply with quote

Det er en forbaska nedtur om Meling forsvinner allerede nå må jeg si.
Back to top
View user's profile Send private message
Fusion
Veteran


Joined: 17 Sep 2015
Posts: 2206

PostPosted: 09.01.2018 18:05    Post subject: Reply with quote

Alt under 25 millioner er en skuffelse.
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5322

PostPosted: 09.01.2018 18:26    Post subject: Reply with quote

Tipper det er like fake news som at Bendtner skulle til Ettellerannetspor.
Back to top
View user's profile Send private message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 09.01.2018 18:35    Post subject: Reply with quote

Hadde vært enig med deg, om det ikke var Galatasaray. De, samt Besiktas og Fenerbache(historisk sett iaf) er de tre lagene som har noe å by på både sportslig og økonomisk i Tyrkia. Skummelt rykte.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4804

PostPosted: 09.01.2018 19:30    Post subject: Reply with quote

Jeg for min del er overrasket over at det ikke er budkrig i dette vinduet på Meling etter fjoråret. Håper Gersbach blir og får et løft.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 41, 42, 43  Next
Page 17 of 43

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb