English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Landslagsspillere 2016
Goto page 1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 07.01.2016 19:33    Post subject: Landslagsspillere 2016 Reply with quote

Historikk: 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006

Vilhjalmsson er tilbake på landslaget - sammen med Eyjolfsson. Spissen har 13 landskamper og to mål fra før, med forrige opptreden mot Canada i januar i fjor.

Island skal til Abu Dhabi og møter Finland 13. januar og De forente arabiske emirater 16. januar. RBK-duoen reiser deretter rett på treningsleir på Gran Canaria.

Troppen:

Gunnleifur Gunnleifsson, Breiðablik
Ingvar Jónsson, Sandnes Ulf
Haraldur Björnsson, Östersund

Ragnar Sigurðsson, Krasnodar
Kári Árnason, Malmö
Sölvi Geir Ottesen, Jiangsu Guoxin-Sainty
Hjörtur Logi Valgarðsson, Örebro
Kristinn Jónsson, Sarpsborg
Haukur Heiðar Hauksson, AIK
Hólmar Örn Eyjólfsson, Rosenborg
Andrés Már Jóhannesson, Fylkir

Eiður Smári Guðjohnsen, klubbløs
Theódór Elmar Bjarnason, Aarhus
Rúnar Már Sigurjónsson, Sundsvall
Björn Daníel Sverrisson, Viking
Elías Már Ómarsson, Valerenga
Þórarinn Ingi Valdimarsson, FH
Arnór Ingvi Traustason, IFK Norrköping
Emil Pálsson, FH

Matthías Vilhjálmsson, Rosenborg
Viðar Kjartansson, Jiangsu Guoxin-Sainty
Kjartan Henry Finnbogason, Horsens
Garðar Gunnlaugsson, ÍA

Lesa meira: Leikmannahópurinn sem fer til Abu-Dhabi

Også Sverige er på plass der. Hamrén og gjengen spilte 1-1 mot Estland i går og møter nevnte Finland søndag klokka 15.45 (TV4).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 07.01.2016 20:31    Post subject: Reply with quote

- Det er alltid hyggelig å bli tatt ut, men jeg har vært med på samme tid de siste årene, så jeg hadde håp om å være med denne gangen også, sier Vilhjalmsson til adressa.no.

Les mer: RBK-duo landslagsklar: - Kan være viktig for EM-sjansene
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 08.01.2016 18:18    Post subject: Reply with quote

Riku Riski ble opprinnelig tatt ut til den finske troppen, men meldte forfall.
2mas
Sjef

PostPosted: 08.01.2016 19:45    Post subject: Reply with quote

Det glemte jeg faktisk å sjekke i går. Han hadde vel en flybillett til Skottland i lomma. Smile
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 25.01.2016 19:23    Post subject: Reply with quote

Blir mange juniorspillere på La Manga om to uker:

G17: Faye og Lorentzen
G19: Solli, Steiring og Reitan
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 15.02.2016 21:48    Post subject: Reply with quote

Holmar Eyjolfsson tror Lars Lagerbäck allerede til påske langt på vei avslører sin historiske EM-tropp.

- Vi har to kamper mot Danmark og Hellas i slutten av mars. Han tar trolig ut sin endelige tropp allerede da. Forhåpentligvis er jeg med i troppen, og får være med til EM. Akkurat nå vet jeg ingenting, og arbeider bare hardt. Så får vi se om jeg blir ringt opp, smiler Eyjolfsson til rbkweb.no.

- Du var tilbake på landslaget i fjor høst.

- Jeg fikk sjansen mot Polen. Det var en veldig tøff bortekamp. Jeg gjorde det OK, og fikk også spille mot Finland i Abu Dhabi. Jeg syns jeg har gjort det ganske bra på landslaget når jeg har fått spille. Forhåpentligvis vil han se på det - samt innledninga av sesongen her. Så får jeg håpe at jeg har skapt interesse.

Les mer: - En drøm å få være med Island

Eyjolfsson har nok en mulighet med tanke på at han slapp til i troppen i EM-kvaliken i oktober, riktignok etter at deltakelsen var sikret.

Personlig tror jeg det skal veldig mye til for at Vilhjalmsson blir med, sjøl om han altså var med på "B-landslaget" i januar. Han må nok tilkjempe seg fast plass og imponere kraftig for RBK om Lagerbäck skal ombestemme seg.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 10.03.2016 22:36    Post subject: Reply with quote

Trønder-Avisa i går:

- Jonas og Fredrik har i vinter vist at de bare blir bedre og bedre, og bør være høyaktuelle for landslaget. De er mer enn gode nok. Det er ganske mange spillere som er mye dårligere enn Jonas og Fredrik som har fått prøve seg der, poengterer Ingebrigtsen.

Å spille for landslaget i 2016-sesongen er også et av hovedmålene for nordtrønderduoen.

- Utviklingen har skjedd fort, men hvis jeg fortsetter å prestere for Norges beste klubb, så er landslaget det neste steget. Den store drømmen er å få spille med flagget på brystet - og målet er å klare det i år, sier Midtsjø.

- Målet i år er å være i landslagstroppen jevnlig. Jeg har fått enda et år på baken som høyreback og føler jeg er mye bedre nå, sier Svensson.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 15.03.2016 23:26    Post subject: Reply with quote

Faye altså vraket i G17-troppen, hvor Lorentzen blir med. Edvin Grevskott i G16-troppen, og kan få sin landslagsdebut.

Regner ellers med at den islandske påsketroppen først kommer mot helga - de har USA-tendenser med seine uttak på eksiløya. Eyjolfsson tror altså at uttak i den bortimot gir EM-billett. Blir spennende å se.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 17.03.2016 23:18    Post subject: Reply with quote

Island-troppen blir tatt ut i morra. Vilhjalmsson tror ikke han sjøl er med:

- Nei, jeg har ikke så mye håp akkurat nå. Fordi jeg har vært litt ute av laget på grunn av skader og sykdom. Men det er to-tre måneder igjen. Jeg får bare tenke på meg sjøl og gjøre det beste jeg kan. Forhåpentligvis blir noen skadet ... He-he ...

- Syns du Eyjolfsson fortjener å få være med til EM?

- Det syns jeg. Jeg kanskje litt partisk, men jeg syns han har prestert på høyt nivå lenge nå. Og han spiller i en så fantastisk klubb som Rosenborg.

- Blir troppen til Lars Lagerbäck i morgen veldig lik EM-troppen?

- Det tror jeg selvfølgelig. Det er bare tre måneder til EM, så han vet hva han gjør - det har han vist med den fantastiske statistikken sin. Men det er sikkert fire-fem plasser som er ledige, som det er konkurranse om. Forhåpentligvis får Holmar én av dem.

Les mer: - Viktig å komme ordentlig i gang

EM-troppen blir trolig tatt ut mandag 9. mai.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.03.2016 16:33    Post subject: Reply with quote

NFF har tatt ut 13 spillere fra 9 trønderske klubber til Landsdelssamling 31.mars til 3. april. Målsetningen med samlingen er at spillerne skal ha et klart bilde av hvilke krav som stilles til en aldersbestemt landslagsspiller. Samlingen er en del av forbundets Landslagsskole.

(...)

G15:

Edvard Sandvik Tagseth – Neset
Vegard Johnsen – Rosenborg
Rasmus Sandberg – Rosenborg
Thomas Lia-Rognli – Rosenborg

Les mer: Landsdelssamling Trondheim

Som nevnt på forsida: Verken Eyjolfsson eller Vilhjalmsson i Island-troppen eller Riski i Finland-troppen.

Vil tro midtstopperen er mest skuffet av de tre. Han hadde jo vært med i tre strake uttak på forhånd, deriblant "ligalandslagstroppen" i januar.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 24.03.2016 23:14    Post subject: Reply with quote

Gjærsbakk var ubenyttet reserve i 7-0-seieren over Tadsjikistan i formiddag.

Ellers så hadde det gått meg hus forbi at Londak var tatt ut i troppen til Estland. Men kanskje mer rart at rbk.no laget egen oversikt uten å nevne det.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 29.03.2016 14:53    Post subject: Reply with quote

Olaus Skarsem virker å ha blitt etteruttatt til G18 landslaget.

Står ikke i troppen i saken på Fotball.no (pleier jo å bli oppdatert ved forfall) men han kom inn til sin landslagsdebut ved pause mot Polen for 3 dager siden (ble 1-1). Han spilte så hele kampen mot Latvia dagen etter (vant 3-0) og kom inn etter 63 min mot Ukraina i siste kamp i dag (vant 2-1).
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 29.03.2016 22:17    Post subject: Reply with quote

Både Londak (0-1 for Serbia) og Gersbach (5-1 over Jordan) var ubenyttede reserver i dag.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.04.2016 21:47    Post subject: Reply with quote

- Mike er strålende og har vært god for oss i lang tid. Jeg tror han havner i den danske landslagstroppen i juni når han har fått spilt 10-15 kamper, spår Ingebrigtsen.

- Tror du han ville passe inn i Hareides Danmark?

- Ja, Åge er litt mer offensiv og direkte enn Morten Olsen, så det tror jeg passer Mike utmerket.

Selv forteller Jensen at han så Hareides to første privatlandskamper mot Island og Skottland, men at han ikke har pratet med landslagssjefen selv.

- Jeg synes Danmark var gode. Jeg håper jeg får sjansen en dag. Jeg tror ikke det har så mye å si hvilket statsborgerskap treneren har, men han har endret litt på systemet, og det er noe som kan passe meg ganske godt, sier Jensen til NTB.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.04.2016 16:02    Post subject: Reply with quote

EM-drømmen lever for Holmar Eyjolfsson, sjøl om han ikke ble tatt ut i landslagstroppen i påska.

- Jeg så et intervju der de sa at de allerede vet hva jeg kan, og at de tok ut andre som de ikke hadde sett like mye. Jeg tror at de bare ønsket å se dem, sånn at de har prøvd alle muligheter før EM, kommenterer Eyjolfsson til rbkweb.no.

Les mer: - Jeg har stor motivasjon for å spille bra nå

Vet ikke om jeg sjøl hadde vært like sterk i troa, spesielt ettersom han var utenfor stort sett hele kvaliken. Men lov å håpe har han, og det er nok mer enn 50 prosent sjanse for å bli med.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 14.04.2016 23:46    Post subject: Reply with quote

Trønderbladet:

Solbakken, som sto over serieåpningen for Rosenborg 2 i 2.divisjon, må se langt etter Slovakia-turen med Skarsem om han ikke blir frisk snart.

- Forrige landslagsuttak fikk jeg ikke vært med på og nå mistet jeg oppkjøringen og sesongstarten. Hvis jeg ikke får spilt innen de neste kampene vil ikke RBK at jeg skal dra heller, sier han og legger til at han mest sannsynlig vil bli frisk.

Søndag åpner Rosenborg 2 sesongen hjemme mot Brumunddal. Der satser 17-åringen på å få sine første minutter for sesongen. Skulle det bli landskamp sammen med kompisen i Slovakia, vil det bli nok en milepæl for duoen som har samlet tre NM-gull siden de kom til Rosenborg høsten 2013.

- Jeg syns det er fortjent at Olaus ble tatt ut. Han har hatt en bra vinter, sier Solbakken.

(...)

I starten var Solbakken den store stjerna av gutta, mens Skarsem jobbet litt i skyggen. I fjor høst fikk også Solbakken sin landslagsdebut på G17. Nå er Skarsem fult på høyde med kompisen han har delt tusenvis av treninger med i Bankhallen og Gruva i oppveksten.

- Han tok enorme steg i fjor. Han har vokst mye og tar mer plass på banen, tar mer ansvar. Det blir artig å spille med han på landslag, sier Solbakken.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.04.2016 19:42    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
- Jeg har stor motivasjon for å spille bra nå

Syns Eyjolfsson gjør ord til handling for tida. Håper han rydder godt opp også i Tromsø.

Det er rundt regnet 99 prosent sikkert at den islandske EM-troppen blir tatt ut 9. mai.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 22.04.2016 15:23    Post subject: Reply with quote

Hou Sæter og Solbakken har meldt forfall til G18 landslagssamlingen som starter i morgen. Helmersen og Skarsem derimot er med som planlagt.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.04.2016 16:16    Post subject: Reply with quote

Laget en liten sak om dette i morges.

Sæter var med på treninga i dag, men er ikke helt klar for kamp ennå. Solbakken har slitt med bekkenet etter bristen i kragebeinet, og tåler heller ikke ei landslagssamling med så mye kamper.

RBK føler sånn sett også et moralsk ansvar overfor landslaget; at man ikke vil sende fra seg spillere som ikke er 100 prosent klare og dermed ikke kan bidra fullt.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 29.04.2016 15:34    Post subject: Reply with quote

Skarsem var involvert i alle kampene til Norge G18 på samlingen som akkurat er ferdig.

Han var innbytter i første kamp mot Makedonia som endte 0-0 før han startet (og ble etterhvert byttet ut) i de 3 andre kampene mot Tsjekkia, Russland og Georgia som endte henholdsvis 0-1, 0-2 og 4-3.

Helmersen som sto over Makedonia kampen men som startet mot Tsjekkia måtte dessverre gå av med skade etter 23 min i den kampen. Utifra kommentarene i Helmersen tråden så ser det som fryktet ut til å være kneet, uten at det har kommet noe offisielt enda.
Back to top
Juch
Veteran

PostPosted: 29.04.2016 16:38    Post subject: Reply with quote

Michael Krohn-Dehli ute med langtiddskade. Mon tro om det åpner seg en plass for Mike Jensen på det danske landslaget nå?
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 02.05.2016 15:28    Post subject: Reply with quote

Vegard Johnsen, som ble etterinkalt til G15 landslaget, var involvert i 4 av 5 kamper (1 fra start og 3 innhopp) for Norge i en turnering de var med på i Østerrike og Italia.

Norge G15 vant bronsefinalen i turneringen etter å ha slått Russland 2-0.

De andre kampene gikk som følger:
Norge - Japan 3-4 (tapte på overtid)
Norge - Østerrike 2-2
Norge - Mexico 2-0
Norge - Slovenia 2-3

Slovenia kampen var semifinale og Norge ledet til det sto igjen 1 min + tillegg, men de klarte å rote det vekk ved å slippe inn to raske mål.

Edvard Sandvik Tagseth var forøvrig også med på samlingen, han scoret 2 mål for Norge.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.05.2016 18:17    Post subject: Reply with quote

Som nevnt forleden blir den islandske EM-troppen tatt ut mandag klokka 15.15.

Vil tro evt. utenomjordiske prestasjoner mot Stabæk vil komme for seint for Eyjolfsson. Kampen i Sogndal ga dermed et dårlig "sisteinntrykk". Hur funderar Lasse Lagerbäck?
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 09.05.2016 16:09    Post subject: Reply with quote

Ikke så overraskende, men Holmar ble ikke tatt ut i EM-troppen.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 09.05.2016 16:38    Post subject: Reply with quote

Jøss, kun én som spiller i Norge, og det er keeperen i Glimt. Mens svenske lag er godt representert. Det har nok ingenting å si at landslagssjefen er svensk Razz
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb