English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Norrköping
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35, 36  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Banens beste?
Pavel Londak
0%
 0%  [ 0 ]
Tore Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Jørgen Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Jonas Svensson
2%
 2%  [ 3 ]
Holmar Örn Eyjolfsson
7%
 7%  [ 8 ]
Mike Jensen
3%
 3%  [ 4 ]
Anders Konradsen
13%
 13%  [ 15 ]
Fredrik Midtsjø
49%
 49%  [ 56 ]
Pål André Helland
16%
 16%  [ 19 ]
Christian Gytkjær
0%
 0%  [ 0 ]
Yann-Erik de Lanlay*
7%
 7%  [ 8 ]
Total Votes : 113

Author Message
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 14.07.2016 00:47    Post subject: Reply with quote

Predicted wrote:
Kokeplate wrote:
Dere laget mye lyd, langt mer enn de fleste bortelag på Lerkendal. Synes dere kan være fornøyd med det, men vi var flere og hørtes bedre. Jeg satt cirka midt på stadion.


Lurte på dette sjøl, var mange ganger at svenskene hørtes mye bedre på TV. Men virket som at mikrofonen på kjernen var mer kontrollert på bakrommet med varierende lydnivå i løpet av flere sanger. Eventuelt var det ikke noen lyd direkte på kjernen og lyd ble innhentet og korrigert ut i fra lydbilde passivt av andre mikrofoner.

Kan også komme av at svenskene var nærmere banen?


Hørte det samme på TVen selv. Pippi startet høyt og ble plutselig skrudd ned etter et par sekunder. Dette skjedde flere ganger. Det kan såklart bare ha vært stadionlyden generelt, men jeg la iallefall merke til det under flere av kjernens sanger.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 14.07.2016 01:00    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Med tanke på hvor dårlig vi er på bortebane, så er 3-1 et dårlig utgangspunkt . Spesielt når vi vet at Gyt skal spille og mest sannsynlig Londak i mål.


Sug deg sjøl, senador! Fy flate for en vits du er! Reis til helvete, din idiot!
Back to top
View user's profile Send private message
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 14.07.2016 01:03    Post subject: Reply with quote

Sånn ellers: veldig uenig med mange i dag. Jeg synes vi helt oppriktig gjør en god førsteomgang. Vi møter et lag som forsvarer seg kompakt, og er veldig aggressive når vi prøver å spille gjennom indreløper og den sentrale. Vi er allikevel disiplinerte, blir ikke fristet til slå langt og spiller oss til 3-4 virkelig flotte angrep. I tillegg slipper vi unna med bare ett farlig innlegg som "sjanse" imot.

Peking blir såklart utslitt av å bare løpe imellom, i itillegg til at det billige målet åpner opp. Dette gjør nok at andreomg ser bedre ut og gir flere pasningsmuligheter fremover. Kunne scoret flere, men en god keeper kunne kanskje reddet 2 av 3 i dag med bedre rekkevidde og posisjonering, så vi skal være veldig takknemlige. Vo hadde strengt tatt mange større sjanser enn de vi scoret på.


Slakten av gyt må vel skyldes at han er ganske usynlig, for han gjør lite galt som jeg husker. Skaper stadig rom for de rundt seg, og har vel 100% treffrate på de gangene har får ball med mann i rygg og sender den videre. Ikke uenig at det finnes bedre alternativer (og kanskje i egne rekker; Willy), men vi kan ikke se oss helt blinde. Hadde han ikke gjort noe riktig hadde ikke indreløpere og vinger fått såpass med rom å boltre seg i.

Londak: 4 - kan han plukke corneren på 3-1?
Svensson :6
Tore: 5
Eyolf 6
Skjelvik 4 mister mann, glipper et par ganger (på målet bla.) men får mer pepper enn fortjent. Likevel veldig synd at man ikke ser noe progresjon i tabbe/feilpasningsrate

Midtsjø: 8 BB. helt rå i dag!
Mike: 7 helt rå han og, men et par feilpasninger
Konradsen: 7 Konradsenrollen! Sjølnæs kæm?

Dølle: 6
Gytkjær 4
Helland 6 mislykkes vel på nesten samtlige driblinger, men ser heldigvis farlig ut hver gang han gjør noe annet (innlegg, skudd, overlapp)
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 14.07.2016 01:11    Post subject: Reply with quote

Artig å lese at vi har møtt Sogndal og ikke de svenske mesterne hva gjelder kritikk, her inne. Nitrist mye av det som menes og skrives. Mad
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1659
Location: Trondheim

PostPosted: 14.07.2016 01:12    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Meget artig med hele 11595 tilskuere i dag forresten. Synd de ikke åpnet opp SB1 istedet for nedre Adressa. Burde vært åpnet opp med en gang vi trakk Norrköping. Så hadde folk sluppet å bekledd de dårligste plassene ytterst på nedre Hent og nedre Adressa.


Synes egentlig at det er mye morsommere på en kamp med 11595 som sitter samlet, enn på en kamp hvor de samme sitter spredd utover hele stadion. Og jeg tror at de som ville på kamp uansett hadde kommet uavhengig av hvilke tribuner som ble åpnet. Jeg vedder også på at det var flere tilskuere der i dag enn mot særp.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1960
Rutinert


Joined: 31 May 2014
Posts: 825
Location: Stjørdal

PostPosted: 14.07.2016 01:12    Post subject: Reply with quote

Londak 5 Desidert beste keeper på banen.
Svensson 6 Meget bra pasningsspill
Reginiussen 5 Greit, men enkelte svake pasninger.
Hilmar 6 God
Skjelvik 4 Greier ikke å skape noe fremover, og syndebukk på baklengsmål.
Jensen 5 Hadde ikke stilt inn pasningsfoten i dag.
Konradsen 7 Fortsett sånn.
Midtsjø 8 Nesten Messi med ballen i beina.(BB)
Helland 7 MÃ¥lfarlig hele tiden.
Gytkjær 2 Skulle aldri vært på banen. Matti bidrar mye mer for laget.
YEDL 6 Vi har to klassevinner.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6686

PostPosted: 14.07.2016 01:15    Post subject: Reply with quote

1897 wrote:
Då måste det varit mikrofonerna för hörde er inte alls...


LOL

På viasat hørtes Pekingeserne masse, men på stadion inte als, kun ved utspel från Londak når ni buade (hur e min pekingesare?)

RBK eide denne matchen på tribunen og på gresset. MULIG!! det snur på bortePLAN, men det tror jag inte, ni e inte en stockholmsklubb!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 14.07.2016 01:21    Post subject: Reply with quote

For en vits! Både på tribunene og på banen var vi best. Vi slapp ikke til en eneste svenske. Dette var rått parti, og det var egentlig synd at ikke spillerne punkterte kampen med 4-0 eller 5-0.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 14.07.2016 01:29    Post subject: Reply with quote

Må uansett si at Gytkjær ... Vel, hva faen gjorde han på banen i dag - bokstavelig talt? Hva var det han bidro med?

Ingenting!
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 14.07.2016 01:33    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
senador wrote:
Med tanke på hvor dårlig vi er på bortebane, så er 3-1 et dårlig utgangspunkt . Spesielt når vi vet at Gyt skal spille og mest sannsynlig Londak i mål.


Sug deg sjøl, senador! Fy flate for en vits du er! Reis til helvete, din idiot!


Lavmåls svar - personangrep er vi ikke glade i. Skjerpings.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 14.07.2016 01:39    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Særdeles høy grad av ferie/turist-supportere på nedre Hent i dag må jeg si. Ikke at jeg forventer Kjernen-lignende tilstander, men det bruker å tenne til på sidene av og til også. Men i dag var det all-time low. Man klarte knapt å gjennomføre Rosenborg-ropet som går fra tribune til tribune engang. Det var mer lyd fra Ullevål/Åråsen når man har kjørt det der.

Og stakkars speaker som prøvde å fyre igang navnene etter scoring. Det var jo knapt noen som kunne de. Nå var han ikke helt stødig selv, den gode speaker, og å rope ut begge etternavnene til både Örn Eyjolfsson og de Lanlay er ikke kjempeenkelt. Men folk ga bare faen. Var litt lyd på Helland liksom.

Toppa seg når jeg så en fyr i Liverpool-jakke kom gående forbi meg.


Det var en del langsidepublikum på Øvre Øst og. Grusomt mye buing hos oss i kveld. Sånn sett var det kanskje greit med lav tribunelyd på TV...
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1262

PostPosted: 14.07.2016 01:41    Post subject: Reply with quote

Sett kampen i reprise nå pga jobb, og har bare en ting å si: Ekstremt nivå på aggresiviteten og presset i gjennvinningsfasen i dag, helt rått å se på! Håper laget tar med seg dette videre. Det er slik man kan lykkes i Europa selv om man ikke har de største stjernene. Gersbach inn for Skjelvik, og at vi kjøper inn en ordentlig spiss nå, så begynner jeg faktisk å tro at CL er mulig.

PS: Midtsjø BB, alle som mener noe annet tar feil.


Last edited by Pirlo on 14.07.2016 01:43; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 14.07.2016 01:41    Post subject: Reply with quote

Får 'pakke' inn betydningen(e) bedre neste gang og være smartere med ordvalget og undertonene. Tar det til etterretning, haavarl!
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 14.07.2016 01:46    Post subject: Reply with quote

Fy faan så mye negativt møkk det er her inne. Skulle tro at vi har tapt 8-0 Mad
Hvorfor var ikke dere på Lerkendal å støttet opp ikveld?
Dagens dårligste ikveld: 99.99% av dere her inne Evil
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 14.07.2016 01:48    Post subject: Reply with quote

Zeno wrote:
Har aldri gjort det før, men kan gjøre et forsøk.

Edit: Yanni ble ikke med. Fuck. Kan noen av moderatorene fikse?

Fikset
Back to top
View user's profile Send private message
zdanek
Senior


Joined: 02 Apr 2013
Posts: 179

PostPosted: 14.07.2016 02:08    Post subject: Reply with quote

Post-match interviews :

Holmar
Holmar.wav

PÃ¥l Andre
PÃ¥l Andre.wav

Anders
Anders Konradsen.wav
Anders.wav
_________________
only the best is good enough
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 14.07.2016 02:08    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Fy faan så mye negativt møkk det er her inne. Skulle tro at vi har tapt 8-0 Mad
Hvorfor var ikke dere på Lerkendal å støttet opp ikveld?
Dagens dårligste ikveld: 99.99% av dere her inne Evil


Greit nok å være i opposisjon, Kit, men denne posten var kanskje i overkant, hehe? Mener sjøl at forumet er meget negativt ladet og ikke akkurat ser verdien av hvilket lag de tross alt møtte i dag. Sveriges beste lag mot oss hvor vi tok luven av de! Skal mye til for at vi ikke går videre nå - og det mot et av de på forhånd verste lagene vi kunne møte.
Back to top
View user's profile Send private message
KitWalker
Veteran


Joined: 16 Mar 2011
Posts: 3961

PostPosted: 14.07.2016 02:19    Post subject: Reply with quote

Det er bare det Attaboy ... Off ... Sad
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4822
Location: Trondheim

PostPosted: 14.07.2016 02:24    Post subject: Reply with quote

Godt gjennomført i en tålmodighetskrevende og litt frustrerende kamp mot lav motstander som i beste svenskeånd ikketar risiko. Straffes likevel med tre i sekken. Da er vi gode.

Men Villmann må få spissrollen. Gytkjær har hverken formen eller potensialet til å mestre den rollen og være en trussel pdd. Og så er jeg usikker på keeper. Blir ikke testet i dag. Kunne behøvd matchvinneren Hansen i neste runde og evt. den etter der.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 14.07.2016 06:25    Post subject: Reply with quote

Jeg kunne selv bare se kampen frem til vi ledet 3-0, måtte da dra og trene, men mitt inntrykk var at vi var svært gode på å stresse og gå opp i motstanderen, gode på gjenvinning av ball, vi hadde mange gode pasninger, vi spilte oss til så mange sjanser, og en 3-0 ledelse var helt fortjent.

Hvordan kampen artet seg etter 3-0 vet jeg ikke, og det er svakt at de får skåre på sin eneste sjanse, men vi spiller mot de svenske seriemesterne som ligger som nummer to i Allsvenskan nå, og i så måte viste Rosenborg at vi jevnt over er et hakk bedre enn svenskene i denne kampen. Dette var en toppkamp, og jeg mener vi har et tempo i denne kampen som lover veldig bra for resten av sesongen.

Får vi ligge og kontre i neste kamp slik vi gjorde mot de to beste i kvaliken i fjor, så tror jeg vi skårer mål borte også i neste kamp, og jeg tviler sterkt på at svenskene vil fremstå som veldig mye bedre og skåre hele 3 mål på oss.

Det er fremdeles kamp, men jeg mener vi var det klart beste laget i dag og spilte en god kamp, og vi har sikkert økt vår sjanse til å gå videre til 70-30 eller mer.

Dette er godkjent så det holder, og jeg mener det var mye positivt å ta med seg fra denne kampen, samtidig som baklengsmålet er et varsko på at det må skjerpes i de bakre rekker. Et unødvendig mål i dag og to mot Sarpsborg var 2-3 mål for mye imot i disse kampene.

Får vi inn en god keeper på lån for de neste to månedene tror jeg våre sjanser styrkes ytterligere til å gå videre også i neste runde.

Til forumet: veldig mye negativt her på stillingen 0-0, 1-0 og til og med på 2-0 og 3-1! Hva er dette for noe?

Tenk positivt! Skulle nesten tro vi hadde tapt, spilt dårlig eller hadde et dårlig utgangspunkt foran returoppgjøret.

Rosenborg ligger godt an til å ta et nytt seriegull og har nå startet CL-kvalifiseringen bra mot de svenske mesterne. Vi trenger helt klart en mer målfarlig spiss, men kanskje blir Bakenga en forsterkning når han blir spilleklar? Med Bakenga og en ny god reservekeeper inn, samt at vi får beholde alle våre beste gjennom kvalifiseringen, så tror jeg dette kan bli en ny fin sesong. Kanskje blir det bare EL og ikke CL, men laget under prosjekt Kåre er fremdeles i utvikling, og alt i alt skal vi som Rosenborg-supportere glede oss over denne utviklingen. Dette laget fremstår mye bedre enn hva vi var under JJ og PJH, og laget fremstår også med et mer internasjonalt snitt enn hva det hadde under Hamrèn.

Jeg tror det blir mye å glede seg over i tiden fremover som Rosenborg-supporter! Smile

RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1070

PostPosted: 14.07.2016 06:48    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
1897 wrote:
Då måste det varit mikrofonerna för hörde er inte alls...


Man hører ikke motstanderens fans når en selv står i en "klack" og synger.
Det kan godt ha hørtes ut som dere sang høyt men på TV hørtes dere kun en gang når dere hadde deres versjon av shalala.


Tøv, de hørtes i store deler av kampen og flere ganger en del hakk bedre enn kjernen.

Mistenker at dette har med mikrofoner å gjøre.

Megafritz wrote:

Hørte det samme på TVen selv. Pippi startet høyt og ble plutselig skrudd ned etter et par sekunder. Dette skjedde flere ganger. Det kan såklart bare ha vært stadionlyden generelt, men jeg la iallefall merke til det under flere av kjernens sanger.


Kommenterte det samme under kampen på pippi, det var flere andre sanger også som mystisk mista kraft etter ett par sekunder.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18514

PostPosted: 14.07.2016 09:14    Post subject: Reply with quote

1897 wrote:
Kan bara sägas vad som hördes från tv:n. Vi var ju väldigt få på plats så lite överraskad var jag också.


HAHA, har du tenkt på hvor de to gruppene var plassert og hvor mikrofonene er plassert?
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 14.07.2016 09:26    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Får 'pakke' inn betydningen(e) bedre neste gang og være smartere med ordvalget og undertonene. Tar det til etterretning, haavarl!


Neida, neida. Synes du har vært bra på de siste postene, Atta. Tommel'n opp!

Når det gjelder tribunekampen er det jo ganske innlysende at Kjernen pissa på dem, og det skulle jo bare mangle, 300 stk. slår jo ikke ØØ. De eneste som har vært i nærheten var Legia, men de var et par flere enn IFK.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 14.07.2016 09:59    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Til forumet: veldig mye negativt her på stillingen 0-0, 1-0 og til og med på 2-0 og 3-1! Hva er dette for noe?


Enig. Det er lov å være blid.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18514

PostPosted: 14.07.2016 10:02    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Til forumet: veldig mye negativt her på stillingen 0-0, 1-0 og til og med på 2-0 og 3-1! Hva er dette for noe?


Ikke så imponert av prestasjonen kanskje?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35, 36  Next
Page 34 of 36

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb